the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het MB is gepubliceerd, met zoals gebruikelijk meerdere afwijkingen (versoepelingen) en extra uitzonderingen tov de persconferentie.
    En (zoals ik verwacht had) staat er nergens een uitzondering in voor meer dan 4 personen aan 1 tafel in cafés indien deze van hetzelfde gezin zijn. VdB mag dan nog zeggen wat hij wilt in interviews, welke cafébaas gaat een boete riskeren als dit effectief niet mag volgens het MB?

[edit]Correctie, staat er wel in.
    Laatst gewijzigd door the_fox; 9 oktober 2020 om 09:57
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rste~afc4ffc9/

Dat is misschien wel waar maar wat is het alternatief? In een hoekske paniekerig afwachten op uw overlijden? Want als je dit allemaal leest wat tegenwoordig in de media staat en je gaat van het ergste scenario uit, DAN GA JE ERAAN! Jammer maar helaas!

Ik bedoel .. Ja Corona is erg, ja de tweede golf zal vermoedelijk nog erger worden dan de eerste, en de derde nog erger dan de tweede en de vierde golf .. maar ja er echt bij stilstaan is ook géén optie.

Leef vandaag, niet morgen zou ik zeggen en beperk persoonlijk het risico tot een minimum hé!
    Ik vind het ook wel zeer voorbarig om te stellen dat dit erger zal worden dan de eerste golf. Gewoon weer het zoveelste paniekzaaiend artikel.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    En (zoals ik verwacht had) staat er nergens een uitzondering in voor meer dan 4 personen aan 1 tafel in cafés indien deze van hetzelfde gezin zijn. VdB mag dan nog zeggen wat hij wilt in interviews, welke cafébaas gaat een boete riskeren als dit effectief niet mag volgens het MB?
    Wie gaat er dan ook met zijn gezin op café?
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Wie gaat er dan ook met zijn gezin op café?
    Ik kan mij genoeg voorbeelden voor de geest halen:
    Wandeling met het gezin en onderweg ergens stoppen omdat 1 van de kinderen dorst heeft/naar 't wc moet.
    Café(taria) aan ne speeltuin.
    ...

Genoeg "drankgelegenheden" die onder die regel vallen, ge moet niet enkel denken aan 's avonds gaan zuipen.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik vind het ook wel zeer voorbarig om te stellen dat dit erger zal worden dan de eerste golf. Gewoon weer het zoveelste paniekzaaiend artikel.
    Dit dus. Waarom enige waarde hechten aan de voorspelling/opinie van een journalist zonder enige wetenschappelijke achtergrond omtrent deze materie. Hln moet het sowieso hebben van z’n clickbait titels en sensationele artikels.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ben Weyts ontwijkt in een interview vandaag de vraag of hij nog steeds garandeert dat de scholen open zullen blijven. Dit was naar aanleiding van een uitspraak van de Minister van Gezondheid vandaag dat hij niet uitsluit dat hij de scholen zal sluiten.

Video-interview @ 02:10.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De restaurants mochten toch ook toe om 23u. Wie zit er nu tot 1u snachts op restaurant?
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taniaB Bekijk bericht
    De restaurants mochten toch ook toe om 23u. Wie zit er nu tot 1u snachts op restaurant?
    Mensen die in een brasserie op café willen gaan tot 1u.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En pitabars en dergelijke :-) kan gemakkelijk volzitten tot 01uur
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taniaB Bekijk bericht
    Mensen die uitgebreid gaan eten om 20u? Ik heb al geregeld tot na 23u op restaurant gezeten...

Nog zo iets dat sinds de corona zo hard duidelijk geworden is; iedereen projecteert zijn eigen situatie er maar op los en heeft geen inlevingsvermogen. Want als zij iets niet doen, doet niemand het! Bekijk de laatste pagina's hier maar, staat vol met opmerking (of vragen over wie zoiets doet rond): restaurants na 23u, café met gezin, op reis gaan in september, ... En nog meer in de trend van "ik ken niemand die gestorven is aan corona/er zwaar ziek van geweest is, dus zo erg is het allemaal niet!".
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Klopt de bewering dat de oversterfte in lijn ligt met de huidige COVID-overlijdens nog altijd eigenlijk? Ik heb vandaag eens wat met de data van Statbel gespeeld (beroepsmisvorming, data-analyse is mijn ding) en volgens wat ik kan zien, afgaande op een vergelijking met vijfjaarlijks gemiddelde van de periode 2015-2019, is dat er momenteel een oversterfte is van 7360 personen (tem week 38 van dit jaar, laatste drie weken zijn dus nog niet beschikbaar). Als ge daar nog eens de oversterfte van augustus uithaalt ten gevolge van de hittegolf in week 32-34 (een kleine 1500 overlijdens), zit ge nog met een oversterfte van grosso modo 5800 personen. Dat is maar iets meer de helft van de gerapporteerde coronaoverlijdens.

Ik wil daarmee niet zeggen dat die cijfers verkeerd zijn, maar toch maar even duiden dat, tenzij ik ergens een fout heb gemaakt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt maar voel u vrij om mij te corrigeren) zowat de helft van de corona-overlijdens hoogstwaarschijnlijk niet te vermijden waren. Dat maakt het niet minder erg, maar het plaatst een aantal zaken wel in perspectief.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Klopt de bewering dat de oversterfte in lijn ligt met de huidige COVID-overlijdens nog altijd eigenlijk? Ik heb vandaag eens wat met de data van Statbel gespeeld (beroepsmisvorming, data-analyse is mijn ding) en volgens wat ik kan zien, afgaande op een vergelijking met vijfjaarlijks gemiddelde van de periode 2015-2019, is dat er momenteel een oversterfte is van 7360 personen (tem week 38 van dit jaar, laatste drie weken zijn dus nog niet beschikbaar). Als ge daar nog eens de oversterfte van augustus uithaalt ten gevolge van de hittegolf in week 32-34 (een kleine 1500 overlijdens), zit ge nog met een oversterfte van grosso modo 5800 personen. Dat is maar iets meer de helft van de gerapporteerde coronaoverlijdens.

Ik wil daarmee niet zeggen dat die cijfers verkeerd zijn, maar toch maar even duiden dat, tenzij ik ergens een fout heb gemaakt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt maar voel u vrij om mij te corrigeren) zowat de helft van de corona-overlijdens hoogstwaarschijnlijk niet te vermijden waren. Dat maakt het niet minder erg, maar het plaatst een aantal zaken wel in perspectief.
    Er zijn wss minder algemene sterftes dankzij minder werkstress en minder arbeidsongevallen (incl verkeer naar en van werk).
    Vergelijk het anders keer met dodelijke verkeersongevallen.
    Vergelijk ineens ook het aantal zelfmoorden.

Op termijn zal de verwachting wellicht zijn dat sterftes toenemen doordat mensen te laat met zaken naar een dokter gaan.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

Ik vind de data-set niet direct terug, maar op de BE-MOMO site, staat deze interactieve grafiek:

Laat mij ook direct zeggen dat oversterfte net iets moeilijker in elkaar zit dan even de gemiddelde sterftecijfers van de laatste 5 jaar pakken, daarom dat de officiële mortaliteitsmonitors ook met een range werken waarbinnen het normaal is. Hoe deze exact bekomen is weet ik ook niet.
    Maar kom jij ongeveer hetzelfde uit als dit? Tussen 15/04 en 15/05 is er even een merkbare afzwakking van de niet-corona doden, voor de rest is het vrij duidelijk dat de doden boven de voorspelde cijfers door corona + de hittegolf kwamen.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Mensen die uitgebreid gaan eten om 20u? Ik heb al geregeld tot na 23u op restaurant gezeten...

Nog zo iets dat sinds de corona zo hard duidelijk geworden is; iedereen projecteert zijn eigen situatie er maar op los en heeft geen inlevingsvermogen. Want als zij iets niet doen, doet niemand het! Bekijk de laatste pagina's hier maar, staat vol met opmerking (of vragen over wie zoiets doet rond): restaurants na 23u, café met gezin, op reis gaan in september, ... En nog meer in de trend van "ik ken niemand die gestorven is aan corona/er zwaar ziek van geweest is, dus zo erg is het allemaal niet!".
    Je moet niet enkel vragen of het gebeurt, maar ook of het nodig is om een aanvaardbaar minimum aan sociale contacten te kunnen hebben. Dan vind ik scnakbars zoals pittakoten en frituren tot 1 uur 's nachts openen niet echt nodig. Dat leidt immers eerder tot uitgaan/fuiven, wat je nu mss eerder moet proberen te beperken dan te stimuleren. ZEKER als je weet dat cafés om 23 uur gesloten worden, zie ik die snackbars de cafés worden na 23 uur.

Probleem is dat een definitie van snackbar niet bestaat zoals die van restaurant wel bestaat.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Ondertussen gaan blijkbaar we naar 6000 besmettingen per dag. Het percentage dat positief test zit ondertussen boven de 8%.
    Het is de moment om nog eens te gaan hamsteren denk ik...
    no votes  

Regels voor berichten