stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Heb Van Ranst altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu begint hij wel danig op mijn zenuwen te werken en zou hij beter zijn mond houden. Ik hoop echt dat de politici deze keer niet naar hem luisteren.

In mijn omgeving (werk en privé) vind ik toch heel weinig mensen die begrip zouden hebben voor een 2de lockdown. Bij de eerste was dat begrip er nochtans grotendeels wel.

Maar ik denk dat heel wat mensen een 2de lockdown psychologisch, familiaal, financieel echt niet meer aankunnen. Noch kunnen heel wat bedrijven dit een 2de maal aan.

Gaat Van Ranst dan eigenhandig de economie er weer bovenop helpen? Los van de drama's die er bij veel mensen dreigen te gebeuren? Want er is echt geen financiële slagkracht meer om cadeautjes uit te delen zoals bij de eerste lockdown, om mensen en bedrijven er bovenop te helpen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier exact de omgekeerde ervaring Ik zat er begin dit jaar wat onderdoor, mede omdat veel mensen mij op kantoor als aanspreekpunt/hulp zagen voor allerhande vragen, en ik daardoor nooit goed kon doorwerken of eens een rustmoment had. Nu ik thuiszit heb ik door de fysieke en visuele afstand gemerkt dat ze meer zelf eerst nadenken vooraleer ze een vraag doorspelen naar mij. Ik mis op kantoor werken totaal niet, maar ik ben wel een typische introvert. Mijn team zit grotendeels in de US, dus het laat mij ook toe flexibeler te zijn in mijn uren en ik kan nu later op de dag meetings bijwonen.
    Echt he.
    Van zodra je fysiek niet meer aanwezig bent, merk je op hoe sommige mensen opeens wél allemaal hun plan kunnen trekken.
    Diezelfde mensen die gemakkelijkheidshalve altijd 'en passant' aan je deur stonden, hoor je niet meer wanneer zelfs een email sturen opeens een te grote mijlpaal geworden is (want dan kunnen ze het even goed via de geijkte wegen vragen) ->
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Maar ik denk dat heel wat mensen een 2de lockdown psychologisch, familiaal, financieel echt niet meer aankunnen. Noch kunnen heel wat bedrijven dit een 2de maal aan.
    Er zijn ook mensen/bedrijven (of dat er "heel wat" zijn, daar spreek ik me niet over uit) die het zo beu zijn en gewoon ASAP weer terug willen naar het normale, zowel psychologisch als financieel. Als daar dan eenmalig nog een zware prijs voor betaald moet worden, dan is het maar zo. Liever dat dan nog maandenlang aanmodderen, want dat is tijd die je nooit meer terugkrijgt in je leven. En het heeft ook een grote prijs en impact, en de financiele slagkracht daarvoor is er evenmin.

Enkele bedenkingen nog daarbij
    * De "aanmodderaars" vestigen al hun hoop op het vaccin. Ik zal de elephant in the room maar eens niet ontwijken: wat in het scenario dat dat vaccin uitgesteld zou worden of erger, niet goed blijkt te werken? Zijn we dan vertrokken voor mogelijks nog een jaar? Vergeet niet, er is geen enkele garantie momenteel, ook niet inzake de datum dat het hier beschikbaar zal zijn.
    * Zij die de "harde lockdown" kiezen hebben ook geen snelle oplossing in handen. Na de weken harde lockdown kan je wel meteen volledig en alles heropenen maar je moet onmiddellijk nieuwe brandjes (via import) blussen, anders is het weer voor niets geweest. De vraag is of België wel ontwikkeld genoeg is om zoiets aan te kunnen, ondanks de kleine oppervlakte.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Harde en totale lockdown voor 5-6 weken en het virus is weg.
    Werkt al eeuwen/millennia.

Hoe vroeger men dit doet, hoe beter.
    Maar wetende hoe men hier is zal men wachten met een totale lockdown tot het laatste ziekenhuisbed bezet is om zoiets te doen.

Café's sluiten is beetje dwaas. Men zou dan beter werkplaatsen sluiten en scholen sluiten.

Maar natuurlijk heeft men liever dat mensen gaan werken, en dan moeten de kindjes naar school natuurlijk, ipv dat mensen een sociaal leven hebben zich kunnen ontspannen.
    Arbeiden en consumeren > leven.
    Geef toe: langer dan 5sec hebde niet nagedacht over dat "plan".
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hij heeft wel gelijk dat de scholen deze golf in gang gezet hebben, wat we allemaal wel een beetje konden voorspellen. De cijfers waren goed aan het dalen eind augustus (ondanks terugkeerders), tot het kort na 1 september plots weer hard begon te stijgen, te beginnen met vooral de jongste generaties. Vandaag zitten minstens 10k leerlingen weer thuis omwille van een gekende uitbraak in hun school, 3 keer meer dan 2 weken geleden.

Voordeel is wel dat de kinderen niet ziek worden, maar ze kunnen het wel doorgeven aan volwassenen. En die volwassenen geven het dan onder elkaar door.
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Er zijn ook mensen/bedrijven (of dat er "heel wat" zijn, daar spreek ik me niet over uit) die het zo beu zijn en gewoon ASAP weer terug willen naar het normale, zowel psychologisch als financieel. Als daar dan eenmalig nog een zware prijs voor betaald moet worden, dan is het maar zo. Liever dat dan nog maandenlang aanmodderen, want dat is tijd die je nooit meer terugkrijgt in je leven. En het heeft ook een grote prijs en impact, en de financiele slagkracht daarvoor is er evenmin

Enkele bedenkingen nog daarbij
    * De "aanmodderaars" vestigen al hun hoop op het vaccin. Ik zal de elephant in the room maar eens niet ontwijken: wat in het scenario dat dat vaccin uitgesteld zou worden of erger, niet goed blijkt te werken? Vergeet niet, er is geen enkele garantie momenteel.
    * Zij die de "harde lockdown" kiezen hebben ook geen snelle oplossing in handen. Na de weken harde lockdown kan je wel meteen volledig en alles heropenen maar je moet onmiddellijk nieuwe brandjes (via import) blussen, anders is het weer voor niets geweest. De vraag is of België wel ontwikkeld genoeg is om zoiets aan te kunnen, ondanks de kleine oppervlakte.
    Maar wat lost een lockdown op? Het brandje wordt dan even geblust, om dan nadien weer een opflakkering te hebben, zolang er nog geen vaccin is? Je doet de mensen en de economie nog meer afzien zonder echt resultaat, want 2 maand later is er weer een heropflakkering en zijn we weer bij af.

De meeste mensen noch onze economie kunnen een 2de lockdown aan. Dat hebben trouwens imo ook de meeste politici door, vandaar dat ze sussen door te stellen dat een 2de lockdown niet aan de orde is.

Ik hoop dat MVR dit vnl zegt om de mensen de ernst van de situatie te doen inzien, maar als hij het meent hoop ik echt niet dat hij bijval krijgt.

Veel mensen die nu trouwens besmet geraken is imo toch echt omdat ze onvoorzichtig zijn en sommige (of vele) regels aan hun laars hebben gelapt (nee, niet allemaal, dat besef ik, ook mensen die echt op alles letten geraken besmet, maar dat zal toch een minderheid zijn). En daar moet dan de rest van het land voor opdraaien door weer in lockdown te gaan? Neen dank u.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Mensheid ook
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Maar wat lost een lockdown op? Het brandje wordt dan even geblust, om dan nadien weer een opflakkering te hebben, zolang er nog geen vaccin is? Je doet de mensen en de economie nog meer afzien zonder echt resultaat, want 2 maand later is er weer een heropflakkering en zijn we weer bij af.
    Ik heb daar ook precies naar verwezen, dat is het grote werk. En ik denk niet dat Belgie ontwikkeld genoeg is om zoiets aan te kunnen. Als je zoiets overlaat aan dezelfde mensen die nu instaan voor het beheer van deze crisis, mensen die niet capabel zijn inzake crisisbeheer noch enige medisch-wetenschappelijke achtergrond hebben, is het al bij voorbaat verloren. Wat niet wil zeggen dat er hier geen andere mensen zijn die dat wel zouden kunnen.

Het propagandakanaal van China beweert dat ze dat wel kunnen en dat ze sinds hun harde lockdowns idd ASAP brandjes blussen waardoor het nooit meer uitbreidt. Of dat waar is, laat ik in het midden. Maar ze ontkennen dus niet dat die brandjes ook daar plaatsvinden.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Vervoort positief, medewerker Demir gestorven aan corona amai....
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hij heeft wel gelijk dat de scholen deze golf in gang gezet hebben, wat we allemaal wel een beetje konden voorspellen. De cijfers waren goed aan het dalen eind augustus (ondanks terugkeerders), tot het kort na 1 september plots weer hard begon te stijgen, te beginnen met vooral de jongste generaties. Vandaag zitten minstens 10k leerlingen weer thuis omwille van een gekende uitbraak in hun school, 3 keer meer dan 2 weken geleden.

Voordeel is wel dat de kinderen niet ziek worden, maar ze kunnen het wel doorgeven aan volwassenen. En die volwassenen geven het dan onder elkaar door.
    Gelukkig zitten daar dan niet de super verspreiders.
    no votes  

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Makkelijk slachtoffer zonder politieke vakbond of goede belangenverdediging (Horeca Vlaanderen is een lachertje). Men viseert de zwaksten. Dat gezegd zijnde, "ca" is wel de kleinste van de "horeca" en is uit zichzelf al aan het afsterven, ook zonder corona. De onvermijdelijke evolutie wordt enkel maar versneld.

Tjah, goede vraag.

Dat is ook waar, kijk naar de lijst van superspreaders, herinner u Oostenrijk in februari. Maar het is belange niet de enige plaats waar veel besmettingen gebeuren. Anderen laat men dan gewoon open, omdat ze sterker staan en men er niet aan durft te raken. Voetbalstadions bijvoorbeeld, Atalanta-Valencia indachtig.
    Zo kan de kapper, een kassierster, dokter ook een superverspreider zijn.
    Als de mensen echt zo een schrik hebben, bouw dan een bunker onder uw huis en kom er niet meer uit.

Het leven moet en gaat verder en vooral de economie moet draaien
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Werkt al eeuwen/millennia.

Hoe vroeger men dit doet, hoe beter.
    Maar wetende hoe men hier is zal men wachten met een totale lockdown tot het laatste ziekenhuisbed bezet is om zoiets te doen.

Café's sluiten is beetje dwaas. Men zou dan beter werkplaatsen sluiten en scholen sluiten.

Maar natuurlijk heeft men liever dat mensen gaan werken, en dan moeten de kindjes naar school natuurlijk, ipv dat mensen een sociaal leven hebben zich kunnen ontspannen.
    Arbeiden en consumeren > leven.
    Top idee. Laten we het voor te beginnen eens toepassen bij wzc's, ziekenhuizen en winkels. Al het personeel verplicht in lockdown. Kwestie van het probleem zichzelf te laten oplossen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb daar ook precies naar verwezen, dat is het grote werk. En ik denk niet dat Belgie ontwikkeld genoeg is om zoiets aan te kunnen. Als je zoiets overlaat aan dezelfde mensen die nu instaan voor het beheer van deze crisis, mensen die niet capabel zijn inzake crisisbeheer noch enige medisch-wetenschappelijke achtergrond hebben, is het al bij voorbaat verloren. Wat niet wil zeggen dat er hier geen andere mensen zijn die dat wel zouden kunnen.

Het propagandakanaal van China beweert dat ze dat wel kunnen en dat ze sinds hun harde lockdowns idd ASAP brandjes blussen waardoor het nooit meer uitbreidt. Of dat waar is, laat ik in het midden. Maar ze ontkennen dus niet dat die brandjes ook daar plaatsvinden.
    We gaan nooit voor de eliminatie strategie kunnen gaan als europa niet meedoet. Zelfs als je het leger zou inzetten om de grenzen te bewaken gaan er altijd mensen doorglippen. En 1 persoon is genoeg om het weer te verkloten (kijk naar nieuw zeeland).

En op europees niveau zie ik de grenzen ook niet toe genoeg. Voor vluchtelingen hebben we ze toch nooit toe genoeg gekregen
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Nochtans genoeg kantoorjobs waarbij ge fysieke toegang nodig hebt tot bepaald materiaal of een bepaalde locatie. Of jobs waar ge wel degelijk af en toe met mensen moet samenzitten omdat ge echt wel in een fysieke ruimte moet samenzijn om dingen te demonstreren of vast te stellen.

Plus: tis niet omdat bedrijf X tijdens de lockdown thuiswerk kon doen dat dit werk daarom even goed en/of efficiënt was. Zullen genoeg bedrijven geld verloren hebben ondanks dat 100% thuis kon werken en dat er geen verandering was in de vraag naar hun product/dienst. Mogelijks hebben ze een aantal taken/processen uitgesteld of niet gedaan die nochtans nodig zijn en is het gewoon niet mogelijk dit meer dan een paar maanden vol te houden.
    Misschien mogen sommige bedrijven maar eens de prijs betalen voor hun niet mee zijn met de tijd.
    *** Also sprach Zarathustra ***

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Belgie als enige in lockdown , zou echt wel worst-case scenario zijn , die vent wil precies heel onze economie naar de kloten

In tussen in China is alles alweer bij het normale , surrealistisch hier.
    - klagen over een mogelijke lockdown
    - stellen dat +/- het enige land dat echte lockdowns toegepast heeft het goed doet

faut le faire.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Regels voor berichten