Pagina 25 van 32 Eerste ... 15212223242526272829 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je vergelijkt het net wel, door de doofpot bij de politie erbij te betrekken.

En nee, ze zwijgen het niet dood omdat het hun bv's zijn, ze publiceren het niet omdat het in de privésfeer is en die mensen niet willen dat het in de krant komt, een recht dat ze wettelijk hebben. Zélfs een publieke persoon heeft recht op een privé-leven, ook al gaat het over zaken dat ze met andere publieke personen doen.

Dit is hier al verschillende keren gezegd, maar negeren types zoals jij.
    Wie zijn dat dan die types zoals jij? Kan je daar eens een profiel van geven? Of gewoon de namen noemen. Of zijn dat de personen die gewoon niet passen bij uw morele kompas? Je zegt het maar hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    de torenpoeper was nieuwswaardig, omdat het over een strafbaar feit ging (zie: https://www.gva.be/cnt/aid1072721/il...-seks-op-toren), ook in Spanje mag je geen sex hebben in het openbaar, voor alle duidelijkheid. En gezien haar publieke functie (als burgemeester nog een stuk voorbeeldiger dan BV ), is dat best wel politiek relevant. Wat mij betreft niet echt, maar objectief gezien kan je als CD&Ver wel best niet zo'n dingen doen als je waarden en normen belangrijk vindt .

Nu, zelfs daar werd er al bij al weinig ruchtbaarheid aan gegeven tot de betrokkenen er zelf commentaar op gaven. ZOek maar eens naar Belgische artikels over dat feit toen het ontdekt werd.
    https://www.google.com/search?rlz=1C...h1QMIDQ&uact=5

telkens gaat het over strafbare feiten. Opnieuw nieuwswaardig. En gezien de status van die bekende personen én dat ze USA-related zijn zou het me sterk verbazen mochten ze daar zelf geen verklaring over gemaakt hebben. Vanaf dan kan je er zonder discussie nieuws over brengen.

Bij mijn weten (ik heb foto's niet gezien en volg er ook het nieuws niet keihard over) gaat het hier niet over strafbare feiten. Overspel is niet strafbaar.
    Niet mee eens. het beperkt zich nu tot internet, wat nog altijd slechts een deel van de bevolking is. Bovendien vooral op sociale media en is blijkbaar Facebook ook actief in het verwijderen van die foto's of links ernaar toe. Dus lijkt me dat de beste damage control, want anders weet iedereen het. Nu, in tegenstelling tot wat je mss denkt, zeker niet iedereen.
    Wel het gaat hier ook over strafbare feiten, ook hier heeft iemand prive zaken die niet openbaar mochten illegaal verspreid. Perfect gelijkaardig dus met kay gell zijn links dus perfect nieuwswaardig volgens uw oordeel. Uw punt is?
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    72 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Ik vind het meest verontrustende aan dit topic echt oprecht hoeveel mensen er hier blijkbaar offended zijn omdat we een paar rukkende BV's niet in de media door het slijk halen.

Waar zijn we mee bezig?
    Hahaha, dat vind ik nu een goeie samenvatting
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Wel het gaat hier ook over strafbare feiten, ook hier heeft iemand prive zaken die niet openbaar mochten illegaal verspreid. Perfect gelijkaardig dus met kay gell zijn links dus perfect nieuwswaardig volgens uw oordeel. Uw punt is?
    Het strafbare feit is hier het delen van de beelden, niet het maken ervan. Het torenpoepen op zich was al illegaal.
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Het is wel nogal hypocriet om in de nasleep van dit Child Focus aan het woord te laten over de gevolgen van dergelijke zaken, in het kader van een soort sensibilisering, maar in het geval van een bekende Nederlander of Amerikaan maakt het dan blijkbaar plots niet meer uit dat het om "mensen met families en gevoelens gaat".

Het probleem is nu wel, waar trek je de grens in de berichtgeving? Want ook andere zaken kunnen schadelijk zijn. Net nu nog, een artikel over Romeo Elvis, waarin blijkbaar iemand op twitter hem beschuldigt van aanranding. Staat met naam en foto zo op HLN, iedereen denkt nu "voila, nog een vies vuil ventje", terwijl er nog helemaal niks bekend is van die (mogelijke) zaak. Maar het kwaad is geschied. Waarom daar wel vermelden om wie het gaat? Omdat hij zich geen dure topadvocaat kan veroorloven? Dat onderscheid zou er toch niet mogen zijn.

Ik denk dat de media eens heel duidelijke richtlijnen zou moeten uitschrijven daarrond, wanneer iemand al dan niet met naam kan/mag vermeld worden. Maar dan doe je natuurlijk wel aan censuur in die media, ook weer een dunne lijn in een vrije samenleving.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Ik vind het meest verontrustende aan dit topic echt oprecht hoeveel mensen er hier blijkbaar offended zijn omdat we een paar rukkende BV's niet in de media door het slijk halen.

Waar zijn we mee bezig?
    Nee, veel mensen zijn offended dat de media weer maar eens met 2 maten en gewichten werkt. Wie in goede gratie valt bij de media heeft niks te vrezen, wie buiten die gratie valt mag gerust met naam en toenaam door het slijk gehaald worden. Dan is het opeens maatschappelijk relevant.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Het strafbare feit is hier het delen van de beelden, niet het maken ervan. Het torenpoepen op zich was al illegaal.
    En die hacker die foto's van sterren op het net knalde was ook ook legaal bezig of wat?
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

Waar zijn we mee bezig?
    Goh, ik vind toch echt dat die vraag mag gesteld worden, waarom in dit geval niets vermelden en in andere gevallen wel. Nogmaals, voor mij is het logisch dat ze de namen niet geven, maar de reden erachter (het zijn de topgezichten van de omroepen en dus hun koopwaar), is totaal fout. Het zou moeten gaan om de mensen en hun families, en dat is blijkbaar bij deze 3 belangrijker dan bij sommige andere mensen?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Eerlijk? Ik zou ook willen dat mijn bedrijf mijn belangen zo zou verdedigen dan.
    Voila teruggevonden
    https://youtu.be/92Ft0K7Lr6k?t=4910
    https://youtu.be/92Ft0K7Lr6k?t=5004

Heel relevante mediakritiek. Xander De Rycke
    no votes  

Gladiator's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee, veel mensen zijn offended dat de media weer maar eens met 2 maten en gewichten werkt. Wie in goede gratie valt bij de media heeft niks te vrezen, wie buiten die gratie valt mag gerust met naam en toenaam door het slijk gehaald worden. Dan is het opeens maatschappelijk relevant.
    Dit. duizend maal dit.
    We are all mature! Untill someone brings out some bubblewrap!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    93 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Zoals kay-gell ook schrijft, er zijn nochtans genoeg voorbeelden waar de mainstream pers het geen enkel probleem vindt om de namen van de betrokken neer te schrijven.

Zoals die schepen op dat naaktfeestje in die zomerbar, stond ook meteen met naam en toenaam in de krant.
    https://kw.be/nieuws/criminaliteit/b...al-332119.html

De beelden werden gelekt woensdag op donderdag. Donderdagmiddag publiceert de betrokken schepen al een mededeling op zijn FB-pagina. Vanaf dan is het openbaar. Dus ook hier geen verkeerde stappen. Bovendien waren er in die zaak ook politieke consequenties (men dacht eerst dat de oppositie die beelden gelekt had).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner
    Idem wanneer het hier internationale sterren betreft, of zelfs wat dichter bij huis met dat filmpje van Patricia Paay, daar zien ze er ook geen graten in om die sterren met naam te vermelden. Zouden ze ook evengoed "filmpje van een BN'er" of "foto's van bekende Hollywoodsterren" van kunnen maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door journalistieke code
    Art. 23. De journalist respecteert het privéleven van personen en tast het
    niet verder aan dan noodzakelijk in het maatschappelijk belang van de
    berichtgeving.
    ...
    Publieke figuren zijn mensen die, in het milieu dat relevant is
    voor de berichtgeving, een publieke of maatschappelijk
    verantwoordelijke functie uitoefenen of rol spelen, of die een ruime
    mediabekendheid genieten.
    Er zijn elementen van het privéleven die een invloed kunnen
    hebben op hun publieke functioneren. Berichtgeving hierover
    kan verantwoord zijn om het publiek te informeren over kwesties
    van maatschappelijk belang.
    Over personen die zelf een inkijk geven in hun privéleven of
    met hun privéleven de mediabelangstelling opzoeken, kan
    ongevraagde berichtgeving over het privéleven geoorloofd zijn
    op voorwaarde dat ze in verhouding is met de wijze waarop
    de betrokkene zelf naar buiten treedt met zijn privéleven.
    je zal iets concreter moeten zijn. Ivm Patricia Paay zie ik dat een website toenv eroordeeld is geweest voor het publiceren van die video's. Ze heeft toen ook verklaringen afgelegd tegenover Telegraaf, dus vanaf dan werd het opnieuw publiek.
    https://nos.nl/artikel/2157344-patri...seksvideo.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner
    Nee, dit is gewoon heel erg het beschermen van hun marktwaar, en let op, ik vind het maar normaal dat die niet met hun naam worden vermeld, dat zou altijd zo moeten zijn imo om die mensen en hun families te beschermen maar het is wel redelijk hypocriet te noemen in dit geval.
    Niet mee eens. Er zijn weinig gevallen imho waar men veroordeeld wordt voor inbreuken tegenover wat hierboven staat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gladiator Bekijk bericht
    Je hebt de beelden niet gezien dus. Het zijn geen soft-core kiekjes dat is zeker...
    Ik vind dat de inhoud er toch wel degelijk toe doet. Controversieel genoeg om nieuwswaardig te zijn.
    Ik vind dat ze ook een publieke functie hebben (net als de torenpoeper) want ze werken bij de openbare omroep.
    de mate van controversie doet niets toe tot de nieuwswaardigheid. Of ze nu in elkaar's gat zitten te rammen, doet er op zich niet toe, want het is privé. Tot er feiten a la prostitutie of pedofilie ofzo naar boven komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gladiator
    Dan ontslagen ze blijkbaar de "lekker" van de foto's.
    wat arbeidsrechterlijk perfect normaal zou zijn. Meer zelfs, als werkgever van die mensen mag je die beelden zeker niet extra verspreiden of je werknemer zijn privé-sfeer publiek maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gladiator
    Maar van zodra je aars opentrekt voor de cam en dat uitkomt, ben je voor mij geen waardig the-voice-kids-jury-lid meer.
    mss wel. Maar dat lijkt me nog altijd iets voor de werkgever om uit te maken. 't is niet dat er ook maar 1 link is tussen die privé-foto's en dat programma, hé (denk ik toch). Anders zijn er nog wel héél wat bv's die daar in betrokken zijn die beter niet aan zo'n programma's meedoen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En die hacker die foto's van sterren op het net knalde was ook ook legaal bezig of wat?
    Had het puur over de torenpoeper-hetse, de andere artikels had ik niet gelezen. Mea culpa. Daarover berichtgeven was eigenlijk ook fout, want dat maakte de Google-zoekopdrachten alleen maar makkelijker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Goh, ik vind toch echt dat die vraag mag gesteld worden, waarom in dit geval niets vermelden en in andere gevallen wel. Nogmaals, voor mij is het logisch dat ze de namen niet geven, maar de reden erachter (het zijn de topgezichten van de omroepen en dus hun koopwaar), is totaal fout. Het zou moeten gaan om de mensen en hun families, en dat is blijkbaar bij deze 3 belangrijker dan bij sommige andere mensen?
    Versta mij niet verkeerd, de vraag mag (en móet) gesteld worden, omdat neutrale pers nu eenmaal een van de zaken is die een bevolking nodig heeft. Maar sommigen hier zijn toch echt met héél zware termen aan het praten over een bende bekende mannen die gewoon hun fetishes delen met elkaar. Er is een verschil tussen u vragen stellen over de rol van DPG in dit verhaal (of gebrek eraan) en die mannen gaan verwijten ranzige baaskes te zijn met verdoken homoseksuele neigingen. De focus verschuift dan toch licht.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Hahaha, dat vind ik nu een goeie samenvatting
    Het is alleen een totaal fout samenvatting.
    Niemand wil dat die mensen door het slijk gehaald worden in de media. Ze worden ondertussen al aan de lopende band tot memes omgetoverd en lustig rond gestuurd.
    Maar het is gewoon zo dat de media met 2 maten en gewichten weegt.
    En vooral dat ze met dit stilzwijgen het alleen maar erger maken.

Ook akkoord dat wat mij betreft die mensen hun job gewoon mogen verder doen hoor. Wat ne BV in zijn vrije tijd doet, hoe kinky of wat dan ook, moet daar los van staan.
    Kunt niet verwachten van iemand die een programma met kinderen maakt dat die tussen de lakens alleen maar één keer per week zijn vrouw missionaris-stijl neemt op een bed met rozenblaadjes.

Eerlijk waar: mocht van mij zoiets lekken en ik moest erna nog op de radio of TV komen, ik maakte sowieso een verklaring over heel dat gedoe. Dit is gewoon de olifant in de kamer negeren en daar los je niets mee op.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    72 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Het is alleen een totaal fout samenvatting.
    Niemand wil dat die mensen door het slijk gehaald worden in de media. Ze worden ondertussen al aan de lopende band tot memes omgetoverd en lustig rond gestuurd.
    Maar het is gewoon zo dat de media met 2 maten en gewichten weegt.
    En vooral dat ze met dit stilzwijgen het alleen maar erger maken.

Ook akkoord dat wat mij betreft die mensen hun job gewoon mogen verder doen hoor. Wat ne BV in zijn vrije tijd doet, hoe kinky of wat dan ook, moet daar los van staan.
    Kunt niet verwachten van iemand die een programma met kinderen maakt dat die tussen de lakens alleen maar één keer per week zijn vrouw missionaris-stijl neemt op een bed met rozenblaadjes.

Eerlijk waar: mocht van mij zoiets lekken en ik moest erna nog op de radio of TV komen, ik maakte sowieso een verklaring over heel dat gedoe. Dit is gewoon de olifant in de kamer negeren en daar los je niets mee op.
    Dat het niet zo slim is qua crisismanagement, dat zou kunnen. Je kunt ook zeggen dat het niet slim is om al verklaringen te maken over een zaak die nog voor de rechter zal komen.
    Maar als niemand wil dat die mensen door het slijk worden gehaald, is dan het topic waar het gaat over het lek van Demi Lovato haar foto's niet de plek om de 2 maten en 2 gewichten aan te klagen? In plaats van de keer dat ze het wél juist doen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    93 Post(s)
    Wie zijn dat dan die types zoals jij? Kan je daar eens een profiel van geven? Of gewoon de namen noemen. Of zijn dat de personen die gewoon niet passen bij uw morele kompas? Je zegt het maar hoor.
    mensen die stoken met (van de pot ge"ruk"te) stellingen, maar de rest van de topic niet lezen en ook niet veel geven over argumenten. Voila, je hebt je profiel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius
    euh? Welke strafbare feiten zijn er als je met een groepje vrienden stoeft over welke sexuele zaken je durft doen?

Het punt is net dat je de openbare verspreiding HELPT als je die bericht over die zaken. Op zich geen probleem als je bericht over illegale zaken, maar behalve die verspreiding is er niks illegaals gebeurt. De personen willen er zelf ook niet over babbelen, wat al een groot verschil is met alle andere voorbeelden die tot hier toe aangebracht zijn.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, dat was duidelijk uw grootste probleem..

Er is een verschil tussen vuile filmpjes en pornografisch materiaal mijn inziens. Als je leest dat peter van de veire zich zit af te jassen tot hij klaarkomt voor de camera en dat dan zonder probleem doorstuurt naar zijn vrienden ben ik toch wel van mening dat we hier spreken van ongeoorloofd gedrag. Het is niet omdat het tussen mannen is dat het opeens niet problematisch is. Moest men dit van een man naar een vrouw sturen was belgie te klein.

Al moet ik zeggen dat wel kan volgen in die kritiek; als bv A iets uitsteekt staat de roddelpers vol maar B wordt precies gespaard.
    Dat kan een interessante discussie opleveren: is het wel correct dat bv DPG zijn immense mediakracht gebruikt om dit stil te houden? En in hoeverre kunt ge dan spreken dat pers vrijheid beknot wordt?
    Langs de andere kant is een hoop rukkende bv's nu ook niet echt een nieuwsfeit. Ge kunt er eens mee lachen en bedenken dat die afgeborstelde showpony's onder dat laagje vernis gewoon ook maar mensen zijn met een vettig kantje aan. Maar om u daar voor de rest mee bezig te houden? Het internet staat vol met foto's van onbekende mensen die veel zottere dingen doen hoor. Het enige wat ge ze kunt aanwrijven is dat ze het achter de rug van hun partner doen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten