Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met welke auto zou je nooit rijden?
    Ge moet wel opletten he, met een Dacia!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    - Is er iets dat je doet, denkt of hebt gedaan dat niet echt past in het beeld dat we hier hebben van eniac?
    - Wat is uw vrouw haar reactie op uw gewichtsverlies?
    - Zou je uw kinderen hun school laten opgeven voor een kleine kans op succes in sport of kunst ( muziek, film, etc)
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Met welke auto zou je nooit rijden?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ge moet wel opletten he, met een Dacia!
    Yes, Dacia is wel het schoolvoorbeeld. Nogmaals, niet ik dat in sommige gevallen geen goede keuze vind, maar voor mezelf: nooit. Ik hou van een mooi, kwalitatief en comfortabel interieur.

Om het maar eens te vergelijken, volgende twee foto's. De eerste is waarin ik nu dagelijks rij. De tweede is een Dacia.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    - Is er iets dat je doet, denkt of hebt gedaan dat niet echt past in het beeld dat we hier hebben van eniac?
    - Ik had ooit een studentenjob bij een begrafenisondernemer. Overleden mensen gaan ophalen en in "goede" kleren steken, diensten begeleiden, kist dragen, ter aarde laten... Veel leed gezien. Dieptepunt was een jong kindje, dat doet toch wat.
    - Ik ben op m'n 14e begonnen met roken. Heb het gelukkig op mijn 22e kunnen afzweren en nooit meer een sigaret in de handen gehad
    - Niet altijd de ideale student geweest. Toch redelijk wat strafstudies verzameld in het middelbaar (random kattekwaad maar toch), aan het hoger onderwijs was ik een watervalstudent: geneeskunde > ind. ing. > toegepaste informatica. Deels omdat ik nooit geleerd had te studeren (middelbaar altijd eerste van de klas zonder iets te moeten doen), deels omdat ik nooit genoeg heb nagedacht over wat ik later wou gaan doen. Nu wel op m'n poten gevallen

- Zou je uw kinderen hun school laten opgeven voor een kleine kans op succes in sport of kunst ( muziek, film, etc)
    Ja, als dat echt is wat ze willen doen. Maar ik zal hel wel de nodige context en sensibilisering meegeven: dat het lastig zal worden, dat de kans op slagen klein is, en dat ze verdomd veel inzet en doorzettingsvermogen zullen aan de dag moeten leggen. Ik wil dat ze begrijpen wat hun keuzes betekenen en waar ze voor staan, op een heel objectieve manier. Wanneer ze dan echt willen doorzetten, zal ik ze daarin volop steunen.

- Wat is uw vrouw haar reactie op uw gewichtsverlies?
    Die heeft er vroeger nooit iets over gezegd, maar geeft nu wel aan dat ik echt nooit meer terugmag naar voorheen. Zegt al grappend dat ze dan haar biezen pakt, ik denk niet dat het zo ver zou komen, maar ik kan wel geloven dat het serieus impact zou hebben.
    Ze kijkt ook met veel ongeloof en bewondering naar mijn vooruitgang qua lopen.

Voor degenen die het minder nabij gevolgd hebben, hier wat context rond het gewichtsverlies.
    Dit heb ik op 1 jaar tijd verwezenlijkt:

Deze laatste foto doet wel pijn, nu ik erop terugkijk was het echt, echt niet goed, en ik heb veel te lang zo rondgelopen. Ik heb mijn hoofd weggedaan voor herkenning maar dat is ook een giga verschil.
    Laatst gewijzigd door eniac; 5 september 2020 om 14:40
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Één foto zegt meer dan 1000 woorden maar dat is ècht een topprestatie, in de eerste plaats omdat het op een goede manier werd gedaan

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    - Ik had ooit een studentenjob bij een begrafenisondernemer. Overleden mensen gaan ophalen en in "goede" kleren steken, diensten begeleiden, kist dragen, ter aarde laten... Veel leed gezien. Dieptepunt was een jong kindje, dat doet toch wat.
    - Ik ben op m'n 14e begonnen met roken. Heb het gelukkig op mijn 22e kunnen afzweren en nooit meer een sigaret in de handen gehad
    - Niet altijd de ideale student geweest. Toch redelijk wat strafstudies verzameld in het middelbaar (random kattekwaad maar toch), aan het hoger onderwijs was ik een watervalstudent: geneeskunde > ind. ing. > toegepaste informatica. Deels omdat ik nooit geleerd had te studeren (middelbaar altijd eerste van de klas zonder iets te moeten doen), deels omdat ik nooit genoeg heb nagedacht over wat ik later wou gaan doen. Nu wel op m'n poten gevallen

Ja, als dat echt is wat ze willen doen. Maar ik zal hel wel de nodige context en sensibilisering meegeven: dat het lastig zal worden, dat de kans op slagen klein is, en dat ze verdomd veel inzet en doorzettingsvermogen zullen aan de dag moeten leggen. Ik wil dat ze begrijpen wat hun keuzes betekenen en waar ze voor staan, op een heel objectieve manier. Wanneer ze dan echt willen doorzetten, zal ik ze daarin volop steunen.

Die heeft er vroeger nooit iets over gezegd, maar geeft nu wel aan dat ik echt nooit meer terugmag naar voorheen. Zegt al grappend dat ze dan haar biezen pakt, ik denk niet dat het zo ver zou komen, maar ik kan wel geloven dat het serieus impact zou hebben.

Voor degenen die het minder nabij gevolgd hebben, hier wat context rond het gewichtsverlies.

Deze laatste foto doet wel pijn, nu ik erop terugkijk was het echt, echt niet goed, en ik heb veel te lang zo rondgelopen. Ik heb mijn hoofd weggedaan voor herkenning maar dat is ook een giga verschil.
    Waw, echt super die foto vergelijking!
    Snap het gevoel "hoe kon ik het zover laten komen" maar al te goed. Heb volledig hetzelfde...

Kjelleke's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Er zitten hier twee kjells ofwa?

@Remake: Yep, idd =)

@eniac,
    Wat doe je als je 170 miljoen wint me de lotto
    Wat doe je als je 1 miljoen wint met de lotto?
    PSN: Kjelleke9

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Één foto zegt meer dan 1000 woorden maar dat is ècht een topprestatie, in de eerste plaats omdat het op een goede manier werd gedaan
    Thx!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Waw, echt super die foto vergelijking!
    Snap het gevoel "hoe kon ik het zover laten komen" maar al te goed. Heb volledig hetzelfde...
    Thx. Jij bent ook aan een mooi verhaal bezig

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)

Kledingkeuze is er ook op vooruit gegaan
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kjelleke Bekijk bericht
    Wat doe je als je 170 miljoen wint me de lotto
    Me ZEER goed laten begeleiden om zo slim mogelijk met zo'n gigantische hoop geld om te gaan.

Sowieso denk ik wel dat ik verhuis naar een propere, moderne villa en ik laat het onderhouden (ik woon graag waar ik woon, maar met dat soort geld... )
    Grote garage met enkele supercars. Die Audi RS6 van hierboven als gezinswagen. Een leuke Porsche of Ferrari erbij. En dan een pure tracktoy, want dan ga ik echt wel vaak op circuit rijden als hobby.
    Een buitenverblijf in Kroatië om regelmatig met het gezin heen te gaan.

De rest van het geld, dat zal afhangen van de raad die ik krijg. Wat vastgoed kopen en verhuren, een stuk beleggen, dat lijken logische dingen. Maar hoe je geld voor de rest goed laat werken, daar heb ik anderen voor nodig.

Ik weet eigenlijk niet of ik blijf werken. Misschien op een lager pitje, om iet of wat bezig te blijven.
    Van de kinderen zal ik verwachten dat ze hun eigen pad in het leven zoeken, studies doen en een job. Maar ik zal ze wel een duwtje geven waar nodig. Ze zullen niets te kort hebben, maar ik wil niet dat het leeghangers worden die op het geld teren zonder nog een klop te doen.

Wat doe je als je 1 miljoen wint met de lotto?
    Ons huidig huis volledig afwerken, de vrouw krijgt voor haar nieuwe wagen een budgetverhoging tov nu, buitenverblijf zal ook in dit geval gekocht worden.
    Die tracktoy zie ik me dan ook wel kopen om circuit te gaan rijden, maar die supercars blijven dan wel nog even achterwege.

Het antwoord dat ik eigenlijk had moeten geven

Ik ben te rationeel om op de Lotto te spelen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Kledingkeuze is er ook op vooruit gegaan
    Mijn vrouw heeft mij een nieuwe garderobe bijeengekocht voor vaderdag. Ze heeft dat goed gedaan
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Ons huidig huis volledig afwerken, de vrouw krijgt voor haar nieuwe wagen een budgetverhoging tov nu, buitenverblijf zal ook in dit geval gekocht worden.
    Die tracktoy zie ik me dan ook wel kopen om circuit te gaan rijden, maar die supercars blijven dan wel nog even achterwege.

Het antwoord dat ik eigenlijk had moeten geven

Ik ben te rationeel om op de Lotto te spelen.
    Ik snap niet waarom dat OF is. Een ferrari kan ook op circuit ze...

Vraag: heb je ooit keuzes gemaakt waar je nadien spijt van had(en om het moeilijker te maken: niet gewichtsgerelateerd)?
    Ik bedoel hier dan ook niet "ik wou toen naar Spanje op reis en ben naar Italië gegaan", maar serieuze keuzes.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom dat OF is. Een ferrari kan ook op circuit ze...
    Ja, maar met 1M waarvan al een aantal zaken gekocht/afgewerkt/... worden, ga ik het toch eerder nog bij een tracktoy met wat lagere running costs houden dan een dikke Ferrari.

Vraag: heb je ooit keuzes gemaakt waar je nadien spijt van had(en om het moeilijker te maken: niet gewichtsgerelateerd)?
    Ik bedoel hier dan ook niet "ik wou toen naar Spanje op reis en ben naar Italië gegaan", maar serieuze keuzes.
    De 3 jaar die ik verloren heb door verkeerde keuzes qua studies spoken soms eens door mijn hoofd. Achteraf gezien had ik nooit aan geneeskunde mogen beginnen. Maar aan de andere kant heb ik het moeilijk om er echt spijt over te hebben, want indirect heb ik daardoor wel m'n vrouw leren kennen. De filosofie die ik eraan overhoud is dat ik heel tevreden ben met waar ik nu sta, en dat alles in mijn leven tot dit punt heeft geleid, dus ik moet daar niet al te veel over nadenken

Spijt over beginnen met roken, sowieso. Ik ben er dan wel al 15 jaar volledig van af, maar de zin in een sigaret is er nog steeds regelmatig na al die tijd en ik begin te twijfelen of die ooit helemaal zal verdwijnen. Ik heb het mijzelf daar dus moeilijk mee gemaakt.

En dan vergeet ik eigenlijk nog bijna de klapper...

Ik had m'n vrouw leren kennen op een bepaalde avond. Ik was daar al enige tijd mee aan het chatten en zou ze voor het eerst ontmoeten in de Overpoort in Gent. Ze bracht haar vriendin mee, wat wel een goed idee is als je voor het eerst een "vreemde" in het echt ontmoet. Dat werd een leuke avond, waarbij het goed klikte. Alleen ben ik doorheen de avond nogal dronken geworden, wat in mijn kotperiode nog wel eens vaker gebeurde. Ik moest naar het toilet maar wist het niet zijn in het café waar we zaten, dus ik vroeg dat even en haar vriendin nam me mee om te tonen waar het toilet was. En jah, enkele minuten later verliet mijn toekomstige vrouw redelijk heel kwaad dat café terwijl haar vriendin en ik het ferm aan hadden.
    ...
    Stomme keuze en die fling heeft ook niet lang geduurd. Maar het heeft in de maanden daarna indirect wel tot enkele ernstige zaken geleid, waar ik liever niet op inga. Dat ligt gelukkig wel allemaal in het verleden, maar dat is er eentje waar ik wel spijt van heb. Mijn vrouw steekt het mij nog af en toe door al lachend, maar er zijn geen permanente brokken gebleven.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Wat zorgde ervoor dat je aan geneeskunde begon? CLB? Ouders, ... ?
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Ja, maar met 1M waarvan al een aantal zaken gekocht/afgewerkt/... worden, ga ik het toch eerder nog bij een tracktoy met wat lagere running costs houden dan een dikke Ferrari.

De 3 jaar die ik verloren heb door verkeerde keuzes qua studies spoken soms eens door mijn hoofd. Achteraf gezien had ik nooit aan geneeskunde mogen beginnen. Maar aan de andere kant heb ik het moeilijk om er echt spijt over te hebben, want indirect heb ik daardoor wel m'n vrouw leren kennen. De filosofie die ik eraan overhoud is dat ik heel tevreden ben met waar ik nu sta, en dat alles in mijn leven tot dit punt heeft geleid, dus ik moet daar niet al te veel over nadenken

Spijt over beginnen met roken, sowieso. Ik ben er dan wel al 15 jaar volledig van af, maar de zin in een sigaret is er nog steeds regelmatig na al die tijd en ik begin te twijfelen of die ooit helemaal zal verdwijnen. Ik heb het mijzelf daar dus moeilijk mee gemaakt.

En dan vergeet ik eigenlijk nog bijna de klapper...

Ik had m'n vrouw leren kennen op een bepaalde avond. Ik was daar al enige tijd mee aan het chatten en zou ze voor het eerst ontmoeten in de Overpoort in Gent. Ze bracht haar vriendin mee, wat wel een goed idee is als je voor het eerst een "vreemde" in het echt ontmoet. Dat werd een leuke avond, waarbij het goed klikte. Alleen ben ik doorheen de avond nogal dronken geworden, wat in mijn kotperiode nog wel eens vaker gebeurde. Ik moest naar het toilet maar wist het niet zijn in het café waar we zaten, dus ik vroeg dat even en haar vriendin nam me mee om te tonen waar het toilet was. En jah, enkele minuten later verliet mijn toekomstige vrouw redelijk heel kwaad dat café terwijl haar vriendin en ik het ferm aan hadden.
    ...
    Stomme keuze en die fling heeft ook niet lang geduurd. Maar het heeft in de maanden daarna indirect wel tot enkele ernstige zaken geleid, waar ik liever niet op inga. Dat ligt gelukkig wel allemaal in het verleden, maar dat is er eentje waar ik wel spijt van heb. Mijn vrouw steekt het mij nog af en toe door al lachend, maar er zijn geen permanente brokken gebleven.
    Roken zal daar wel een klassieker zijn waarschijnlijk :P

"De Klapper" klinkt als de gemiddelde RomCom Maar snap wel dat dat zoiets is waarvoor ge u eigenlijk altijd wat "schuldig" voelt.

Regels voor berichten