Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Waarover ben je al eens compleet van mening veranderd?

Omdat dit relevant is in vele topics: waar was je vroeger rotsvast van overtuigd maar ben je van mening veranderd (door een discussie, zelf ontdekt, ...)?

Bij mij:

- stretching
    Laatst gewijzigd door janusderoose; 13 oktober 2020 om 20:06
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    Constant, dat is het voordeel van te werken in een omgeving waar "evidence-based" de standaard is.

Ik heb er totaal geen probleem mee om mijn ongelijk toe te geven als er bewijs van het tegendeel is.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Raclette kaas & "ik ga nooit meer drinken"

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nooit, mijn mening is altijd correct

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    "het gaat precies een mooie dag worden"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    "Ik ga morgen vroeg opstaan"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zal maar een serieuze reactie geven

Abortus en euthanasie. Als naïeve tiener ging ik mee in het 'het is een levend wezen en moord'-verhaal. Sinds ik zelf in de zorgsector werk toch wel pro-abortus en pro-euthanasie, ingezien dat euthanasie eigenlijk een luxe is die andere landen niet hebben. Eveneens als abortus, ook ingezien dat het niet egoïstisch is om ervoor te kiezen om geen gehandicapt kind op de wereld te willen zetten, of de keuze te maken geen tienermoeder te willen zijn. Ethisch controversieel, maar mijn kijk daarop is helemaal veranderd.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    70 Post(s)
    Goeie post, ik heb ook een tijdje gedacht om hem aan te maken. Iemand had het een paar maanden geleden -misschien zelf nog voor Corona- eens aangegeven op P&A. Naar aanleiding van het idee dat veel mensen nooit van mening veranderen. Ik eigenlijk aldoor, zelfs over zwaardere dingen.

- Ik ben afgebracht van het idee dat centrumpartijen staan voor eenheidsworst en compromissen zonder ruggengraat. Ik ben er steeds zekerder van geworden dat de oplossing ligt bij een sterk centrum, eerder dan bij zweeppartijen die te groot zijn geworden voor hun eigen goed. Zeker als die zich op dat moment niét als staatsmannen (of hoe je het wenst uit te drukken) gaan gedragen, maar blijven als zweeppartij optreden.
    - Mijn geloof in de democratie als geheel is redelijk aan het wankelen gebracht. Door verschillende dingen, een monoloog over Socrates, maar laatst nog door een steengoeie podcast van Revisionist History, de Powerball Revolution. Niet dat ik daarvoor zo'n groot adept was, maar goed. Ik begin te denken dat het niet zozeer "het best mogelijke systeem" is, maar eerder "voorbijgestreefd en niet te redden".
    - Ook nog niet zo lang geleden dankzij een documentaire op andere ideeën gebracht over de neoliberale, sociaal superprogressieve uitwassen van identity politics met hun opbod van "privileges", en waarom dat net een hele hoop mensen in de kou heeft gezet (en geleid heeft tot de situatie van nu).
    - Het beeld van racisme en racisten, en het idee dat blanken dat niet kunnen doen. Vroeger kreeg ik horens als ik zoiets las, tot ik me er wat in verdiept heb, en ik nu snap hoe ze daarbij komen.
    - Bij de Coronacrisis kon ik eerst de stappen heel goed volgen van MVR in februari met het stapsgewijs aankondigen van hoe erg het was en de juiste toepassing van mondmaskers. Maar na oa de opinie van Geert Noels ben ik daar 180° in gedraaid.

(het is niet de bedoeling om hier over die punten te gaan discussiëren, dat hoort in andere topics )
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    - `t zal misschien sommigen triggeren, maar ik ben gelovig (christelijk) opgevoed en ben dat ook altijd gebleven. (met hier en daar een twijfel en een onbeantwoorde vraag). Gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven hebben daar vorig jaar een eind aan gemaakt.
    - VW is een te vertrouwen merk: na het hebben van een rot Polo, een rotte na-service, Dieselgate ben ik van het tegendeel overtuigd.
    - Amerika als het `beloofde land`.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Pizza, ik at geen pizza tot pakweg 10 jaar geleden.

Meer serieus ik dacht dat stemmen moet en blanco/ongeldig stemmen dom was. Bijna 20 jaar stemmen later bevind ik me in een situatie waar ik eigenlijk niemand zie waar ik met een goed gevoel op kan stemmen omdat ze allemaal een of meerdere 'Jambons' hebben.
    *** Also sprach Zarathustra ***

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - `t zal misschien sommigen triggeren, maar ik ben gelovig (christelijk) opgevoed en ben dat ook altijd gebleven. (met hier en daar een twijfel en een onbeantwoorde vraag). Gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven hebben daar vorig jaar een eind aan gemaakt.
    - VW is een te vertrouwen merk: na het hebben van een rot Polo, een rotte na-service, Dieselgate ben ik van het tegendeel overtuigd.
    - Amerika als het `beloofde land`.
    Hier ook wel serieus anders beginnen kijken naar het geloof. Dat ik geloof na leven na de dood ja, maar dat god bestaan heeft of dat er een god is nee.
    God heeft ons niet geschapen, het universum heeft dat gedaan. En dat is bij mij beginnen binnen dringen tot ik naar cosmos heb gekeken hoe het leven is ontstaan.
    En mocht god bestaan, dan was er niet zoveel ellende in de wereld.
    Dat is misschien een andere discussie.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    70 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Nooit, mijn mening is altijd correct
    Wie heeft gevonden, heeft niet goed gezocht.

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Een wat luchtiger antwoord: koriander.

2 jaar geleden smaakte het voor mij naar zeep en wou ik meedoen aan protestmarsen tegen restaurants die overal een berg koriander op kwakken; nu eet ik het zelf bij zowat alles.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Zal maar een serieuze reactie geven

Abortus en euthanasie. Als naïeve tiener ging ik mee in het 'het is een levend wezen en moord'-verhaal. Sinds ik zelf in de zorgsector werk toch wel pro-abortus en pro-euthanasie, ingezien dat euthanasie eigenlijk een luxe is die andere landen niet hebben. Eveneens als abortus, ook ingezien dat het niet egoïstisch is om ervoor te kiezen om geen gehandicapt kind op de wereld te willen zetten, of de keuze te maken geen tienermoeder te willen zijn. Ethisch controversieel, maar mijn kijk daarop is helemaal veranderd.
    Van mij net omgekeerd. Ik was ook voorstander van abortus. Iemand die geen tienermoeder wil zijn, geen gehandicapt kind op de wereld, etc. Ik vond dat ook niet egoïstisch.
    Tot ik de opinie van meerdere gynaecologen die tewerkgesteld zijn in grotere steden/grensstreken hoorde. Het grote deel van de mensen die daar langskomen om abortus te plegen, zijn er die bijvoorbeeld een jongen hebben en nog een meisje willen. Maar blijkt het weer een jongen te zijn, weg ermee. Of andersom natuurlijk.

Vanaf ik dat van verschillende had vernomen, ben ik daarin toch van mening verandert. Er zouden toch wat strengere regels mogen opgelegd worden rondom abortus.
    Don't think you are, know you are...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    70 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Een wat luchtiger antwoord: koriander.

2 jaar geleden smaakte het voor mij naar zeep en wou ik meedoen aan protestmarsen tegen restaurants die overal een berg koriander op kwakken; nu eet ik het zelf bij zowat alles.
    Zo heb ik er ook eentje: Fruit bij m'n warme eten. Ik zou nooit appelsien bij vlees doen, bijvoorbeeld. Maar ik ben overtuigd door verschillende (oa Mexicaanse) recepten dat het er zéker bij kan passen en totaal niet dat overzoete smaakje moet geven. (maar rozijnen in rijst blijft jakkebah)

Regels voor berichten