Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Romantiek: Het westerse idee dat wij hebben van liefde op eerste zicht, begin ik meer en meer absurd te vinden. Een klik moet er quasi onmiddelijk zijn of het gaat niets worden.
    Vind dat een raar concept : ge zoekt iemand om jaren mee samen te zijn, maar beslist op een klein momentopname of dat gaat lukken of niet.
    Lijkt me nog meer natte vingerwerk dan een sollicitatiegesprek, daar zijn tenminste verschillende rondes, soms nog wat onvalide testen.
    Verder dat trouwen iets is dat ge pas na enkele jaren moogt doen en ge verontwaardigt moet zijn als koppel da onmiddelijk doet.
    Ik denk dan: Stel dat iedere relatie een houdbaarheidsdatum heeft, wat maakt uit dat ge dan int begin of opt einde trouwt?
    Zit hier nu geen contradictie in?

Een van de redenen waarom veel koppels vaak jaren wachten met trouwen is net je eerste opmerking hier: dat je in een kleine momentopname nu net niet betrouwbaar kan oordelen of je goed samen past.

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Zit hier nu geen contradictie in?

Een van de redenen waarom veel koppels vaak jaren wachten met trouwen is net je eerste opmerking hier: dat je in een kleine momentopname nu net niet betrouwbaar kan oordelen of je goed samen past.
    Zit geen contradictie in?
    Ik vind niet dat trouwen iets anders is dan gewoon samen zijn, buiten wa wettelijke statuten.
    Of ge nu samen zijt of ge trouwt, dat is voor mij hetzelfde.
    Daarom ga ik ni mee verontwaardig zijn als iemand na 1 maand of 1 jaar of 2 jaar gaat trouwen. In sommige culturen mogen relaties pas beginnen eens ge trouwt, bij andere is er verplicht trouwen en hebde de partner nog nooit gezien.

Ik denk dat voor u als contradictie overkomt, omdat ge trouwen een hogere relatiestatus geeft dan samen zijn. Kan verkeerd zijn.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    erder dat trouwen iets is dat ge pas na enkele jaren moogt doen en ge verontwaardigt moet zijn als koppel da onmiddelijk doet.
    Ik denk dan: Stel dat iedere relatie een houdbaarheidsdatum heeft, wat maakt uit dat ge dan int begin of opt einde trouwt?
    ...
    Zit geen contradictie in?
    Ik vind niet dat trouwen iets anders is dan gewoon samen zijn, buiten wa wettelijke statuten.
    Of ge nu samen zijt of ge trouwt, dat is voor mij hetzelfde.
    Trouwen draait vooral om het huwelijkscontract, en niet rond een "magische verhoogde relatiestatus". Dat is in alle culturen zo.
    Tenzij je allerlei eigen clausules maakt bij de notaris, trouw je by default in het wettelijk stelsel.
    Dat betekent dat elke euro die je verdient en alles wat je koopt nadat je getrouwd bent, in een gemeenschappelijke pot gaat, die naderhand verdeeld wordt.
    Maakt niet uit wat er op uw eigen rekening gezet wordt of wat er op uw naam gekocht wordt. Die motorfiets die je koopt is de helft van haar.
    Dat is iets helemaal anders dan "samen zijn", en is zeker niet iets wat is aanbevolen om direct te doen.
    Het is juist dat wettelijk statuut wat het verschil maakt.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 30 augustus 2020 om 20:29

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Zal maar een serieuze reactie geven

Abortus en euthanasie. Als naïeve tiener ging ik mee in het 'het is een levend wezen en moord'-verhaal. Sinds ik zelf in de zorgsector werk toch wel pro-abortus en pro-euthanasie, ingezien dat euthanasie eigenlijk een luxe is die andere landen niet hebben. Eveneens als abortus, ook ingezien dat het niet egoïstisch is om ervoor te kiezen om geen gehandicapt kind op de wereld te willen zetten, of de keuze te maken geen tienermoeder te willen zijn. Ethisch controversieel, maar mijn kijk daarop is helemaal veranderd.
    Ik heb sowieso nooit gesnapt hoe mensen tegen abortus en euthanasie kunnen zijn.

Als eender welk familielid van jou over x aantal jaar opeens als een plant begint te leven of een ernstige ziekte heeft waardoor die persoon alleen maar lijdt in plaats van leeft, gaan mensen dan ook nog tegen euthanasie zijn?

Abortus moet ook gewoon kunnen imo. Al hangt dat wel van de situatie af. Je kan altijd per ongeluk zwanger worden door een gescheurde condoom of zelfs als je de pil neemt, als dat kind dan totaal niet gepland is of je het financieel nog niet aankan, dan moet dat gewoon een optie zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Van mij net omgekeerd. Ik was ook voorstander van abortus. Iemand die geen tienermoeder wil zijn, geen gehandicapt kind op de wereld, etc. Ik vond dat ook niet egoïstisch.
    Tot ik de opinie van meerdere gynaecologen die tewerkgesteld zijn in grotere steden/grensstreken hoorde. Het grote deel van de mensen die daar langskomen om abortus te plegen, zijn er die bijvoorbeeld een jongen hebben en nog een meisje willen. Maar blijkt het weer een jongen te zijn, weg ermee. Of andersom natuurlijk.

Vanaf ik dat van verschillende had vernomen, ben ik daarin toch van mening verandert. Er zouden toch wat strengere regels mogen opgelegd worden rondom abortus.
    Dit is natuurlijk wel een onnozel voorbeeld om van mening te veranderen vind ik hè. Vandaar dat ik eerder ook zei dat het van de situatie afhangt. In dit geval mag abortus niet worden uitgevoerd, want dat is gewoon een belachelijke reden.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Ik heb altijd gedacht dat er in Tessenderlo best slimme mensen woonden. Toen ontdekte ik de "Ge zijt van x als ge" fb pagina's
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    In de middelbare school ben ik van mening veranderd dat "slimheid" niet beoordeeld moet worden op het % dat staat op uw rapport, maar wel op hoeveel uren tijd je gespendeerd hebt om er door zijn en naar het volgend jaar te mogen. Als ik dat geweten had in de lagere school dan had ik mij daar veel minder aan aanstellerig strevertje gedragen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik luier geworden ben, maar zoals Steve Jobs of wie ook zei: de beste medewerker is een luie medewerker want hij zal de meest efficiente oplossingen vinden om dezelfde targets te halen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 30 augustus 2020 om 20:50

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    In mijn laatstejaar van het middelbare zat iemand die haalde bijna altijd >80%. Die kon bijna letterlijk zeggen waar in uw cursus het antwoord stond, maar vroeg haar niet wat het betekende want dat kon ze niet. Geheugen 100%, begrip <50%.
    Volgens haar rapport en zelfs volgens uw definitie was die slim, want veel moeite moest ze niet doen (dat was dan ook nog eens zo iemand die altijd dacht dat ze gebuisd ging zijn), maar eigenlijk was die toch redelijk simpel. (wel een heel lieve en empathische)
    `Slim zijn` is eigenlijk zo vaag als maar kan zijn. (wat mijn handtekening ook niet zo slim maakt )
    Smart enough to know I`m not smart enough.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    In de middelbare school ben ik van mening veranderd dat "slimheid" niet beoordeeld moet worden op het % dat staat op uw rapport, maar wel op hoeveel uren tijd je gespendeerd hebt om er door zijn en naar het volgend jaar te mogen. Als ik dat geweten had in de lagere school dan had ik mij daar veel minder aan aanstellerig strevertje gedragen. Kan natuurlijk ook zijn dat ik luier geworden ben, maar zoals Steve Jobs of wie ook zei: de beste medewerker is een luie medewerker want hij zal de meest efficiente oplossingen vinden om dezelfde targets te halen.
    TRUE

Ik kreeg een tijdje geleden een teststrategy onder mijn ogen van 30+ pagina's die we moesten invullen tot in de kleinste details.
    Ik dacht: OK in theorie hebben ze gelijk, maar in de praktijk is zoveel pagina's analyseren, bekijken en invullen niet echt realistisch. De targets halen is belangrijker dan deze brol invullen. Weg ermee! Ik heb die teststrategy in de vuilnisbak gesmeten en herleidt tot amper een 6-tal pagina's. (ok dat is wat weinig, ik ben dus echt lui daarmee)

Ik kreeg naar mijn kloten, ik MOEST die 30 pagina's invullen en naar de Business doorsturen want een supergedetailleerde teststrategy was mega belangrijk. En ik kreeg toen droogjes (met de baas in cc) terug van de Business: 30 pagina's bekijken en goedkeuren? Zedde gij gek? Ik heb daar gene tijd voor, de deadlines gaan voor! Weg ermee!

Onze baas zei toen: ik zal dat eens oplossen! Ineens daverde het gebouw (bijna letterlijk, de chief van Business is een dame en géén gemakkelijke) en de baas kwam snel terug gelopen en zei: Makila het is goed doe die 6 pagina's maar en klaar

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Ik zie dat altijd onder zo’n foto van Bill Gates staan maar of die dat ook effectief gezegd heeft, geen idee maar ik heb er precies m’n twijfels over
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Steve Jobs of wie ook zei: de beste medewerker is een luie medewerker want hij zal de meest efficiente oplossingen vinden om dezelfde targets te halen.
    Je hoeft echt geen twee seconden na te denken waarom de uitspraak gewoon fout is en gewoon leuk klinkt.

- Geflipt in zwartepietendiscussie van 'ze moeten zich niet aanstellen' naar 'roetpiet houdt meer steek'

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Zo’n andere melige uitspraak van God knows who waar ik wel iets in zie.

If you want to go fast, go alone.
    If you want to go far, go together.

Terwijl ik vroeger van het principe was wat ik zelf doe doe ik beter, ik zal dat wel doen. Nu dat is nog altijd zo maar op lange termijn is dat een slechte strategie die u tegenhoudt van te groeien.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb altijd graag een huis met een mooie tuin willen hebben, eigen groentjes kweken, ...
    De laatste jaren, maar vooral eigenlijk het laatste jaar ben in toch wel van gedacht veranderd, een mooi appartement lijkt me toch wel een betere keuze, zo lang ik maar plaats heb om mijn auto binnen te zetten.
    Veel te veel werk aan een tuin, en vermits ik al met rugproblemen zit.

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mind over Matter.
    We are the Universe experiencing itself

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Van Matter over Mind naar Mind over Matter.
    Hoe is dat gebeurd?
    Unlimited Potential!

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Hoe is dat gebeurd?
    Ik weet niet of Matter over Mind een term is die wordt gebruikt.
    Maar ik bedoel hiermee dat ik eerst dacht dat bewustzijn een bijproduct was van het brein, maar nu geloof ik dat bewustzijn dat niet is.
    Russell Brand is trouwens iemand die het concept van bewustzijn heel mooi kan verwoorden.
    https://www.youtube.com/watch?v=KELApiVxLhI
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 31 augustus 2020 om 00:52
    We are the Universe experiencing itself

Regels voor berichten