Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: [deleted]

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En wanneer ga je het aan je kinderen vertellen dat je er geen wilt?
    Vanaf de geboorte, niks zo goed als een warm nest waar je je niet thuis voelt!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    En wanneer ga je het aan je kinderen vertellen dat je er geen wilt?

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat hard werken, en goed zijn voor anderen, je iets opbrengt in het leven. Dat je op zijn minst eens een wederdienst mag verwachten.

Biiiggggg mistake.

De realiteit: je trekt dan gauw al het werk aan, *gooi maar bij die*, nadien lachen ze u uit en stampen ze nog achterna van we hebben die goed gehad se. En proberen met het krediet te gaan lopen.
    Om dan weer af te komen alsof er niets gebeurd is.

Dat zelfs mensen helpen die in een minder gegoede positie zijn opgegroeid, een goed idee is. Je kloot jezelf op een onwerkelijke wijze.

Wil je een goed leven, moet je quasi een psychopaat zijn, goed kunnen acteren, en elke nuance zo verdraaien dat het gewoon in uw voordeel uitkomt, ongeacht of het uw echte maatschappelijke visie is.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 28 augustus 2020 om 17:21

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Auto's: Vroeger vond ik snelle breaks het ultimum qua auto's. Want daar kon je alles mee.
    Ondertussen toch tot het inzicht kan kopen dat je beter 2 auto's koopt die elks goed zijn in 1 ding dan 1 wagen die redelijk is in 2 dingen.
    Bij mij net andersom.
    Ik had altijd een gewone auto en wilde er nog iets bij voor het weekend.
    Tot ik mijn huidige auto gekocht heb, echt zalig.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Als kind dacht ik dat iedere volwassenen slim en verantwoordelijk was.
    Don't think you are, know you are...

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Bij mij net andersom.
    Ik had altijd een gewone auto en wilde er nog iets bij voor het weekend.
    Tot ik mijn huidige auto gekocht heb, echt zalig.
    Content van KITT ja?
    Don't think you are, know you are...

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Crashes in sport: vroeger wow spektakel, nu altijd wel beangstigend als ik het zie.

En ook dat het leven altijd rozegeur en maneschijn was zonder echte zorgen. Ik ben heel beschermd opgevoed geweest in een geweldige familiale omgeving, zelden problemen meegemaakt behalve de occasionele zware ziektes binnen de familie (die dan wel genezen werden).
    Dacht dat het bij quasi alle families zo wel was, maar als je nu soms leest wat voor dingen er vaak gebeuren in het normale leven, of hoe slecht bepaalde mensen niet kunnen zijn...

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Dat hard werken, en goed zijn voor anderen, je iets opbrengt in het leven. Dat je op zijn minst eens een wederdienst mag verwachten.

Biiiggggg mistake.

De realiteit: je trekt dan gauw al het werk aan, *gooi maar bij die*, nadien lachen ze u uit en stampen ze nog achterna van we hebben die goed gehad se. En proberen met het krediet te gaan lopen.
    Om dan weer af te komen alsof er niets gebeurd is.

Dat zelfs mensen helpen die in een minder gegoede positie zijn opgegroeid, een goed idee is. Je kloot jezelf op een onwerkelijke wijze.

Wil je een goed leven, moet je quasi een psychopaat zijn, goed kunnen acteren, en elke nuance zo verdraaien dat het gewoon in uw voordeel uitkomt, ongeacht of het uw echte maatschappelijke visie is.
    So true.

We hebben vorig jaar ook iemand geholpen dat het moeilijk had, opnieuw haar leven moest opstarten na een scheiding en van 0 beginnen.
    Grootste fout van mijn leven en een fenomenale les geleerd.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Als tiener niet kunnen wachten tot ge volwassenen zijt.
    Als jonge volwassene denken dat ge een eeuwigheid voor u hebt
    Smart enough to know I`m not smart enough.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    De les geleerd dat iemand “helpen” terwijl je er eigenlijk iets terug voor wilt niet helpen is maar wel een vorm is van emotionele chantage, die als een boomerang van karma terug zal ontploffen in u gezicht.

In eerste instantie denk je dat die fout bij de ander ligt en denk je daaruit te leren over anderen en hoe slecht de wereld is, tot je eigenlijk beseft dat de fout de hele tijd bij uzelf lag.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Content van KITT ja?
    Nee al lang buiten gesmeten, die wou altijd zelf rijden, zo was de fun voor mij d'r snel af.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    De les geleerd dat iemand “helpen” terwijl je er eigenlijk iets terug voor wilt niet helpen is maar wel een vorm is van emotionele chantage, die als een boomerang van karma terug zal ontploffen in u gezicht.

In eerste instantie denk je dat die fout bij de ander ligt en denk je daaruit te leren over anderen en hoe slecht de wereld is, tot je eigenlijk beseft dat de fout de hele tijd bij uzelf lag.
    D'r letterlijk iets terug voor willen is misschien wel fout ja, maar als het altijd van een kant moet komen, dan gaat de vriendschap ook niet blijven duren he.

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht

Natuurlijk niet letterlijk telkens iets terug verwachten, een soort beloning dus elke keer, nee. Alsof er een balans moet zijn. Let op de "eens een".
    Maar dat als jij problemen hebt dat ze ook eens naar u omkijken, of tenminste moeite doen om de situatie correct in te schatten. Laat staan dat ze niet ruiken om extra gebruik te maken van de situatie, vooral dat.
    Iets terug krijgen is helemaal geen doel in eerste instantie op zich. Je hoopt dat 'spontaniteit' volgt, die volgt zelden.
    Mensen die dit niet inzien, zijn vaak diegenen die het ook maar gewoon vinden anderen te kloten/misbruiken, en er geen erg van maken.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 29 augustus 2020 om 01:36

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Natuurlijk niet letterlijk telkens iets terug verwachten, een soort beloning dus elke keer, nee. Alsof er een balans moet zijn. Let op de "eens een".
    Maar dat als jij problemen hebt dat ze ook eens naar u omkijken, of tenminste moeite doen om de situatie correct in te schatten. Laat staan dat ze niet ruiken om extra gebruik te maken van de situatie, vooral dat.
    Iets terug krijgen is helemaal geen doel in eerste instantie op zich. Je hoopt dat 'spontaniteit' volgt, die volgt zelden.
    Vanaf dat je spreekt van "ik verwacht niks terug maar ik verwacht vanuit spontaniteit wel iets terug", ja dan verwacht je dus wel iets terug.

Ik ben nog misbruikt gevoeld voor iets, behalve als ik helemaal zelf de "en nu verwacht ik echt wel iets spontaans terug" situatie creeerde. Wat dan mijn eigen fout was. Sommigen doen dat om vrouwen te kunnen krijgen. Sommigen doen dat om vrienden te kunnen krijgen. Sommige ouders doen dat om een macht uit te kunnen oefenen op hun kinderen. Ga zo maar door. Allemaal foute boel imo.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 29 augustus 2020 om 02:00

Regels voor berichten