Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste

Discussie: [deleted]

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Dat vrouwen geen scheten lieten.
    I was so wrong.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    De media.
    Toen Trump op bezoek was bij de Abe en hij ongeduldig heel het bakje voeding bij de arme visjes gooide....
    Heeft wel mijn ogen opengedaan hoe subtiel aan framing gedaan wordt in de media. Helaas is dit (langs beide zijden) nooit echt gestopt en zitten we nu in een gepolariseerde wereld.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    699 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Damn, hopelijk lukt het jullie om toch weer wat (financiële) ademruimte te krijgen.
    Bedankt, ook in depressie gezeten ondertussen mijn ma zelfmoord gepleegd mijn vader horen we ook ni meer.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Dat vrouwen geen scheten lieten.
    I was so wrong.
    2

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    er zijn inderdaad vermoedens dat het al eerder de ronde deed
    Ik heb vorige zomer opeens een longontsteking gekregen...

OT: ik kom uit het sociale woningenmilieu en ik dacht dat ik met mijn univdiploma direct keiveel geld ging verdienen...
    Ik dacht dat bijna alle mensen die nieuwe wagens kochten veel geld hadden.

Ik dacht dat mensen met goede jobs niet zelf verbouwden.

Ik dacht dat mensen die met een dikke (firma)wagen reden veel geld verdienen.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Ik heb vorige zomer opeens een longontsteking gekregen...

OT: ik kom uit het sociale woningenmilieu en ik dacht dat ik met mijn univdiploma direct keiveel geld ging verdienen...
    Ik dacht dat bijna alle mensen die nieuwe wagens kochten veel geld hadden.

Ik dacht dat mensen met goede jobs niet zelf verbouwden.

Ik dacht dat mensen die met een dikke (firma)wagen reden veel geld verdienen.
    Welkom bij de uitgeholde middenklasse. Grab a seat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vroeger vond ik spruiten niet lekker.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Een recente en vrij pijnlijke: ik was vroeger van mening dat een aannemer beter was in offertes uitzoeken om prijs/kwaliteit zo goed mogelijk te kunnen voldoen aan de eisen van de klant.

Mijn vader was ambtenaar dus ik kreeg altijd de kriebels van die discussies over ambtenaren, hun voordelen en hun werkethiek. Nu ik zelf ambtenaar ben en dus 38 uur per week met enkel ambtenaren in aanraking kom, ben ik volmondig akkoord met alles dat gezegd wordt tegen de ambtenarij.

Voor dat ik mijn vrouw kende, dacht ik dat een kat hebben en een hond hebben hetzelfde waren. Nu kan ik met een gerust hart zeggen, na zowel katten als honden gehad te hebben, dat de band met honden echt meer vergelijkbaar is met de band die je hebt met een van uw beste vrienden dan gewoon "een huisdier".

Ik ben opgevoed als liberaal, met de liberale ideeën in mijn achterhoofd. Door de stoten die de VLD de laatste jaren heeft uitgestoken, ben ik ook hun ideeën in twijfel beginnen trekken en ben ik naar andere standpunten beginnen kijken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu vind ik spruiten oké. Katten zijn echter geen huisdieren voor mij. Het zijn slechts dieren. Het zijn geen honden. Gisteren dacht ik dat katten huisdieren waren, maar vandaag de dag zijn katten slechts dieren. Eergisteren nog dacht ik, haha wat een gekke hond, maar gisteren daagde het toch in mij op: dat is helemaal geen gekke hond, maar slechts een normale kat.Het kan ook omgekeerd: woef woef zei de kat, maar de dag nadien veranderde ik ineens compleet van mening en ik zei: neenee, miauw miauw moet je zeggen.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tijdens mijn jeugd leren inzien dat de meeste mensen redelijk onschuldig en goedaardig zijn.
    Ik ben opgegroeid in een slecht huishouden met constante ruzie en vechten. Daarnaast ben ik schizotypisch en de paranoia die daarmee gemoeid ging speelde ook parten. Tijdens mijn tienertijd heb ik kunnen zien hoe mijn vader zijn avonturen waarbij ons gezin gevolgd werd en dergelijke eigenlijk ook deel zijn van schizofrene gedachten. Vooral toen hij door psychoses ging waarbij ik en mijn zus ook deel van complotten waren werd dat duidelijk.
    Gelukkig heb ik redelijk vroeg parallellen kunnen zien en ben ik kunnen beginnen werken aan het inbouwen van externe checks op wat ik denk, geloof, of denk beleefd te hebben. Dit is tweede natuur geworden en bijgevolg kan ik relatief normaal functioneren (al verloopt mijn leven ver van zo vlot als de meeste neurotypische mensen).
    Later kwam ook actiever werken aan het eindigen van paranoia en mijn zeer negatief beeld van mensen, dat wellicht voornamelijk gebaseerd was op mijn ouders.

Na mijn tienertijd bleven er wat problemen omwille van de kloof tussen mijn beleving van leven/opgroeien en hoe blijkbaar de meeste mensen opgroeien. Dat was ergens een klop, maar het gegeven dat de meeste mensen minder van de donkere kant van de mens te zien krijgen tijdens hun jeugd heeft enorm geholpen om mijn algemeen mensbeeld te verbeteren en te begrijpen dat mensen niet in ontkenning leven van problemen of slechte dingen, maar dat dit gewoon geen deel van hun leven is, en dat dat eigenlijk positief is.
    Unlimited Potential!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ennn opnieuw een luchtige: conditioner
    Werd in m'n late tienerjaren aangeraden door de toenmalig vriendin en in 't begin natuurlijk weggelachen als zijnde 'ma nee gij, das iets voor de vrouwen...' Complete 180 gedaan na het uiteindelijk toch eens te proberen, en nu quasi elke douchebeurt.
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    - "statistiek is objectief": Het is echt té makkelijk om statistieken te manipuleren, 'creatief' voor te stellen, slordig uit te voeren (voor deze thread ga ik niet op de technicals ingaan). Het lijkt vaak alsof er aan statistiek gedaan wordt zonder enige deftige kennis van statistiek (of de kennis die er is te verwaarlozen) om toch maar zo snel mogelijk tot een statistisch resultaat te komen dat een of ander argument ondersteund.

- vroeger geloofde ik dat mensen die bepaalde morele standpunten verdedigden dit deden omdat ze er echt iets op gaven. bv: ze geven echt iets om het klimaat, ze geven echt iets om de armen, etc... . Tegenwoordig heb ik de indruk dat velen niet die positie innemen omdat ze er echt iets om geven, maar eerder 'pseudo-moralistisch" zijn. Het is voor velen een makkelijke manier om goed over te komen tov hun vrienden/familie/peers. Als je praat met die mensen kom je er al snel achter dat hun overtuigingen niet echt vanuit morele hoek komen. Je ziet ook vaak dat deze mensen hun individuele verantwoordelijkheid stellig weigeren op te nemen maar wel extensief pleiten voor groepsverantwoordelijkheid.

om bovenstaande passage te eindigen met quote:" You begin saving the world by saving one man at a time; all else is grandiose romanticism or politics."

- vroeger dacht ik dat mensen onvoorspelbaar waren. Het tegendeel is echter waar: mensen zijn net héél voorspelbaar.

- Dat STEM richtingen moeilijker zouden zijn dan anderen. Hier ben ik waarschijnlijk veranderd omdat mijn begrip van het woord "moeilijk" veranderd is.

- dat bij vrijwilligerswerk altijd de behoefte van de begunstigde centraal staat. Wat in veel gevallen niet zo is, of zelfs net omgekeerd.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Begin vorig jaar val ik ziek met het ene probleem na het andere, had snel daar dat dat een klote jaar ging worden (had het eind het jaar ervoor 2018 nog voorspeld).
    Ik dacht erger kan niet meer, dus 2020 zal wel beteren en dat was ook zo geweest, totdat corona roet in het eten gooide.
    Eind maart had ik geopereerd moeten worden, een operatie waar ik nu nog op aan het wachten ben, terwijl ik anders nu misschien terug aan het werk was geweest.
    Financieel is dat ook stilaan een ramp aan het worden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Dat alle BMW-rijders klootzakken zijn. Nu heb ik zelf een BMW...

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als kind supporter van Anderlecht, nadien voor Club Brugge.

Regels voor berichten