Pagina 1 van 2 12 Laatste
    AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Sluimerende burenruzie

Naast ons hebben zowel links als rechts oude mensen als buren gewoond, recent is er aan een kant een koppel komen wonen dat zich volledig afzonderd. Op zich niets mis mee maar de laatste tijd beginnen de treitereien uit de hand te lopen.

- luide muziek opzetten als we in de tuin zitten.
    - afvalcontainers naast ons terras plaatsen met de deksels open.
    - asbak vd auto uitkappen in onze goot aan de straat.

Bij de minste reactie of antwoord dreigt hij met de politie en laat ze effectief komen.

In dialoog gaan is momenteel geen optie meer, wat zijn de mogelijkheden nog?

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Misschien beginnen met uw klachten op een beschaafde wijze duidelijk te maken tegen de politie als die komen?

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Naast ons hebben zowel links als rechts oude mensen als buren gewoond, recent is er aan een kant een koppel komen wonen dat zich volledig afzonderd. Op zich niets mis mee maar de laatste tijd beginnen de treitereien uit de hand te lopen.

- luide muziek opzetten als we in de tuin zitten.
    - afvalcontainers naast ons terras plaatsen met de deksels open.
    - asbak vd auto uitkappen in onze goot aan de straat.

Bij de minste reactie of antwoord dreigt hij met de politie en laat ze effectief komen.

In dialoog gaan is momenteel geen optie meer, wat zijn de mogelijkheden nog?
    En dat alles komt uit het niets?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Wat moeten we verstaan onder “reactie” die niet onder een mondeling antwoord valt? Hij belt de politie met welke klacht?

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Wat moeten we verstaan onder “reactie” die niet onder een mondeling antwoord valt? Hij belt de politie met welke klacht?
    Toen we een bericht stuurde met de vraag of hij de containers ergens anders zou kunnen plaatsen was de respons 'als ge oorlog wilt kunde oorlog krijgen'.

Ja hoe moet ge dan met zo iemand communiceren.

Ahja, aan de deur komen ga ik helemaal niet doen want hij filmt zijn oprit (en deels de onze) en dan zou hij nog gaan zeggen dat
    Ik hem thuis kom afdreigen oid.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    En met welke klacht belt hij de politie dan? Ongewenste berichten? En brengt de politie u 2 dan niet samen of wat zeg je dan tegen die politie? Kunt ge dat bericht dan niet tonen aan de politie?

Wie stuurt er nu een bericht (Facebook ofzo?) naar zijn buurman om iets te zeggen over vuilbakken. Bel gewoon vriendelijk aan en neem de audio zelf op een verdoken manier op als je denkt dat hij over de rooie zal gaan. Geef hem een kadoke er eventueel bij voor het “misverstand” en zeg letterlijk dat je een goede burenrelatie wil.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gewoon exact tzelfde doen bij hem , als die buurman zo reageert tegen u voor niks , dan scheelt er wel iets geestelijk .

CoxM's schermafbeelding
    iTrader
    58 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Gewoon exact tzelfde doen bij hem , als die buurman zo reageert tegen u voor niks , dan scheelt er wel iets geestelijk .
    Uzelf verlagen tot een ander z'n niveau is nooit de oplossing.

Rustig blijven, nooit in de aanval gaan en grondig bijhouden wat hij uitsteekt. Dan klacht indienen, tenzij hij wil luisteren naar uw verzuchtingen en er iets aan wil veranderen. Maak gerust foto's, maar zonder zijn terrein volledig en/of herkenbaar in beeld te brengen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik denk dat we hier wel maar een heel eenzijdig verhaal horen...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik veel lees zijn verhalen tot in het crimineel gekke.
    Straten die meer weg hebben van zuur beken.
    En meestal de capaciteit tot dialoog die chronisch ontbreekt.
    En dan nog iets over een twee ogen, een splinter en een balk.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,496TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten --Gali Balli & de 40 Gardoemas.
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Ik denk dat we hier wel maar een heel eenzijdig verhaal horen...
    Idd, waar komt de "als ge oorlog wilt" vandaan ?

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Waarom onmiddellijk zo reageren? Dat soort marginalen bestaan nu eenmaal. Een goede vriendin en haar man zijn ook door de buren geterroriseerd geweest. Dat ging tot dode ratten die 's morgens, in een doos, voor de deur lagen.
    Vrederechter er bij gehaald, uiteindelijk heeft ze gekozen om te verhuizen.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Soms heb je inderdaad, zonder reden, een slechte buur. De onze doet na 13j zonder problemen, ook opeens lekker passief-agressief.
    Enkele maanden geleden voorzichtig gepolst of er een probleem was: "tja, ik heb een paar keer de politie aan de deur gehad toen ik aan jullie kant bezig was (werkt veel in het zwart) dus ik denk dat jullie daar achter zitten."
    Duidelijk gemaakt dat wij nog nooit de politie gebeld hebben ivm hem en daar ook niet plots na 13j mee zouden beginnen, maar het is al te laat he... Dat zit nu in die mens zijne kop dus zijn wij nu een" vijand" en dan nog eens leugenaars erbij.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik lees hier meteen: eenzijdig verhaal. Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat sommige mensen echt wel klootzakken zijn, zonder daar een reden voor nodig te hebben.
    Zo hebben wij 1 jaar op een appartement gewoond. De onderburen belden IEDERE dag om 21u om te vragen of wij tegen 22u stil wouden zijn. Dit vanaf dag 1. Geen TV, geen muziek, niets lag aan. Toen ik ging aanbellen om eens te polsen of wij eventueel (zonder het te weten) te luidruchtig waren, gooiden die meteen de deur dicht. Ik moet er wel bij zeggen dat dat koppel daar woonde onder begeleiding en er een serieuze hoek van af was.

De overbuur van datzelfde appartement was blijkbaar gekend in heel de straat. 30'er die al zijn hele leven bij mama en papa woont, nog nooit een dag gewerkt heeft (invalide door rugklachten, maar wel ieder weekend gaat mountainbiken) en zijn dagen vult met mensen pesten. Die belde iedere week de flikken, en zelfs die hadden er hun buik van vol. Nooit een probleem gehad met die gast en altijd vriendelijk een goeiedag gezegd. Tot hij op een bepaald moment op mij gemunt had en diezelfde dag op m'n vrouw.

Ik ben altijd beleefd gebleven en proberen een gesprek aan te gaan, tevergeefs.

Uiteindelijk heeft die kerel mijn vrouw beginnen verwijten en de straat overgestoken en die beginnen bedreigen. Eens thuisgekomen van mijn werk heb ik de straat overgestoken, aangebeld, en die gast een serieuze trommeling gegeven. De straat is dan afgezet geweest door 2 combi's. Twas een boeltje. Uiteindelijk lost het niets op, maar een mens heeft zijn grenzen hoor.
    Don't think you are, know you are...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten