Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    het is wel degelijk de bedoeling:
    Letterlijk uit de wettekst:
    "de tafels worden zo geplaatst dat een afstand van minstens 1,5 meter tussen de tafels wordt gegarandeerd, tenzij de tafels worden gescheiden door een plexiglazen wand of een gelijkwaardig alternatief, met een minimale hoogte van 1,8 meter; "
    Nee het is niet de bedoeling. Met 1,5m tussen de tafel bedoelen ze uiteraard 1,5m tussen de stoelen aan de verschillende tafels, wat voor zin heeft heel de maatregel anders? Dan kan je beter niks doen...

Ze hebben het gewoon niet duidelijk genoeg omschreven en dus nemen de mensen gewoon een loopje met de regelgeving (begrijpelijk, hun commerce hangt er van af).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Foto van een horeca zaak bij me in de buurt, controle gehad alles wettelijk in orde

Klanten die aan de tafel met losse stoelen rug/rug zitten kunnen nooit 1.5m van elkaar zitten , en zo staan de tafels in veel zaken.

https://www.mupload.nl/img/0zcimekxh5.jpg
    Klanten zullen idd niet verder dan 1,5m uit elkaar zitten maar de tafels staan wel duidelijk een stuk verder uiteen dan 1,5m (rand tot rand). Ik kan dat moeilijk inschatten op foto maar die tafels aan de linker zijde staan rand tot rand toch meer dan 2 meter uit elkaar, zal eerder 2,5-3m zijn.
    Laatst gewijzigd door Reverz; 27 juli 2020 om 10:37
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Foto van een horeca zaak bij me in de buurt, controle gehad alles wettelijk in orde

Klanten die aan de tafel met losse stoelen rug/rug zitten kunnen nooit 1.5m van elkaar zitten , en zo staan de tafels in veel zaken.

Dit vind ik dan nog redelijk ver uit elkaar. Onlangs door hasselt gefietst. Daar zie je midden tafel tot midden tafel 1,5m. Dus eigelijk volledig rug tegen rug als er mensen zitten. Dus eigenlijk in realiteit is daar niks veranderd.

Ik zou ook graag hebben dat rug tot rug 1,5 m wordt.
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)

Het is zeer moeilijk te zeggen op foto maar dat lijkt me nochtans wel ruim anderhalve meter te zijn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Toch leuk dat ze Allah vertaald hebben naar God, kwestie van niet bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren, nietwaar?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Wie zegt er dat ginds geen grote concentraties van Jehova's of Opus Dei aanhangers zitten?
    Er staan dus letterlijk verschillende oorzaken, één ervan is dat "God hen wel zal helpen".
    Heb je de reportage gezien van de kerken die weer opengingen? Die vrouw die ook geen schrik had van het virus, want "als de mensen wat minder zouden zondigen, zouden ze minder ziek worden". Vanwaar je nood om het nog meer op te splitsen tussen wélke goden, precies? Moest er dan staan "dat God of Allah hen wel zal helpen"? Wat een zever. Misschien heeft het niks te maken met het vermijden van stigmatiseren, en is het gewoon verslaan wat er gebeurt. Want ik hoef je natuurlijk ook niet te vertellen dat "bepaalde wijken van Heusden-Zolder en Beringen" ook erg katholieke mensen heeft.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik zou ook graag hebben dat rug tot rug 1,5 m wordt.
    Dat is de logica zelve met de maatregel min 1.5m afstand houden, maje we zitten in Belgie...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Het is zeer moeilijk te zeggen op foto maar dat lijkt me nochtans wel ruim anderhalve meter te zijn.
    Tafels ja die staan op 1.5m, ma je snapt toch dat als je aan die tafels rug/rug zit dat je geen 1.5m maar eerder 0.50cm van de persoon aan de andere tafel afzit, als die zich omdraait om te niezen/hoesten doet die dat letterlijk in je nek, en dan staan de tafels in deze zaak nog ruim uit elkaar heb er al veel andere gezien waar ze vanuit het midden 1.5m rekenen...

Na controle: in orde met de corona regels, denk dat controleurs al wat te veel gedronken hadden bij voorgaande controles
    https://www.mupload.nl/img/0o9bvagitmyl9.jpg
    Laatst gewijzigd door Funky22; 27 juli 2020 om 10:46

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Tafels ja die staan op 1.5m, ma je snapt toch dat als je aan die tafels rug/rug zit dat je geen 1.5m maar eerder 0.50cm van de persoon aan de andere tafel afzit, als die zich omdraait om te niezen/hoesten doet die dat letterlijk in je nek.
    Ja ik wou zeggen: als je 'rug/rug' zit kan het sowieso al minder kwaad, maar dan mag er inderdaad niemand zich omdraaien om te niezen of hoesten
    Langs de andere kant zou ik als ik daar ergens zat liever hebben dat er helemaal niemand aan het niezen of hoesten was op heel dat terras
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Je ziet toch zelf hoe lomp deze maatregel is want als de tafels 1.5m van elkaar staan dan kan je onmogelijk zittend 1.5m afstand houden van iemand die aan de andere tafel zit.
    Niet onmogelijk, zie hierboven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Nee het is niet de bedoeling. Met 1,5m tussen de tafel bedoelen ze uiteraard 1,5m tussen de stoelen aan de verschillende tafels, wat voor zin heeft heel de maatregel anders? Dan kan je beter niks doen...
    nee, het gaat over de tafels. Want dat was het enige wat je enigszins als horecauitbater kan controleren + maakte een héél groot verschil naar leefbaarheid van horeca toe. Je moet maar eens 1,5 meter afstand proberen te tekenen tussen stoelen (afhankelijk van de buik van de klant ).

Het was uitdrukkelijk de bedoeling van tafels, anders had men wel tafels + 0,4 cm ofzo genomen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zal wel wel redelijk pissed zijn als ze weer beginnen prutsen met de voorwaarden bij het winkelen.
    Ik kan uit eerste hand melden dat ik gisteren nog altijd mensen bijeen zag zitten in Borgerhout om pitten te kauwen.
    Misschien moet het nieuws daar eens gaan filmen en vragen naar het 'draagvlak'.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Klanten zullen idd niet verder dan 1,5m uit elkaar zitten maar de tafels staan wel duidelijk een stuk verder uiteen dan 1,5m (rand tot rand). Ik kan dat moeilijk inschatten op foto maar die tafels aan de linker zijde staan rand tot rand toch meer dan 2 meter uit elkaar, zal eerder 2,5-3m zijn.
    Die tafels staan van tafel tot tafel gemeten op 1.5 van elkaar, met de uitbater zelf gesproken

? alle je zet 2 tafels 1.5m van elkaar, je zet dan je stoelen errond wat maakt dat deze rug/rug staan die stoelen staan al geen 1.5m meer van elkaar, moet je mij eens uitleggen hoe je zo de vereiste 1.5m van iemand anders kan aanhouden als er aan die andere tafel ene gaat zitten met zijn rug naar jou toe daar zit dan max 50cm tussen u 2 in.

Snap je punt waarom het om de tafels gaat maar daaraan zie je ook hoe belachelijk die opgelegde regels in Belgie zijn, vraag me echt af wie zo een dingen allemaal verzint, alle 1.5m opleggen vervolgens de horeca hun tafels zo laten zetten dat je rug/rug op 50cm van elkaar mag zitten, Logica?

Die foto van die andere zaak is de situatie nog erger qua tafel/stoel bezetting en kijk,: Goedgekeurd.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 27 juli 2020 om 11:14
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Geeft mij vooral het idee dat ze weten dat ze dat in de nabije toekomst niet op poten gezet krijgen, dus leiden we de aandacht weeral af met andere zaken.
    Dat moet toch geld hebben gekost en dan ook nog eens verkondigen dat ze veel mensen aan kunnen nemen. Zoals de andere poster zei als er geen opvolging is wat maakt het dan uit...

Je kan wel zeggen je moet 2 weken in quarantaine gaan maar als niemand dit controleert dan weet je dat de mensen zich hier niet gaan aan houden. Vandaag voor de eerste keer gaan fitnessen met een mondmasker en iedereen hield zich eraan dat was wel top.

's morgens zijn we meestal met een die hard groep van mensen die echt komt om te fitnessen en iedereen respecteert de regels. Het zou mij niet verbazen dat in de namiddag wanneer je van die toeristen hebt die gewoon eens komen in de week komen dat die hun voeten eraan vegen.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)

nee, het gaat over de tafels. Want dat was het enige wat je enigszins als horecauitbater kan controleren + maakte een héél groot verschil naar leefbaarheid van horeca toe. Je moet maar eens 1,5 meter afstand proberen te tekenen tussen stoelen (afhankelijk van de buik van de klant ).

Het was uitdrukkelijk de bedoeling van tafels, anders had men wel tafels + 0,4 cm ofzo genomen.
    Hopelijk weten ze snel duidelijk wat het effect van het virus is in afgesloten ruimtes. Want als het zich snel verspreidt in afgesloten ruimtes dan kan je nog discussiëren over de afstand zoveel je wil maar als één besmet persoon bijvoorbeeld een uur aanwezig is en die besmet dan iedereen in die ruimte dan ben je nog niet veel verder.
    Dan moet je al met tijdslimieten ed gaan werken in afgesloten restaurants en heeft die afstand enkel nut in open ruimtes.

Nu goed dan zijn we wéér ook aan het discussiëren over problemen in de horeca terwijl het toch lijkt dat daar niet de oorzaak zit van veel besmettingen.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Hopelijk weten ze snel duidelijk wat het effect van het virus is in afgesloten ruimtes. Want als het zich snel verspreidt in afgesloten ruimtes dan kan je nog discussiëren over de afstand zoveel je wil maar als één besmet persoon bijvoorbeeld een uur aanwezig is en die besmet dan iedereen in die ruimte dan ben je nog niet veel verder.
    Dan moet je al met tijdslimieten ed gaan werken in afgesloten restaurants en heeft die afstand enkel nut in open ruimtes.

Nu goed dan zijn we wéér ook aan het discussiëren over problemen in de horeca terwijl het toch lijkt dat daar niet de oorzaak zit van veel besmettingen.
    Die 1,5m is bedacht bij vorige virussen, en is vooral bij SARS bijgesteld. Dat was op lange vluchten in een vliegtuig, dus een afgesloten ruimte. En daar bleek dat een besmet persoon tot 1,5m ver kon besmetten: https://www.wnycstudios.org/podcasts...tch-4-six-feet
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

correctie: niet van gekende besmettingen. En familiefeesten en dergelijke gebeuren ook vaak in horeca, hé.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    correctie: niet van gekende besmettingen. En familiefeesten en dergelijke gebeuren ook vaak in horeca, hé.
    Ja, maar dat is nu net het probleem hé. We weten het gewoon niet waar de (gekende) besmettingen zich voordoen. Daar moet al eens werk van gemaakt woren.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Beetje belachelijke maatregel dan imo maar bon. Het klopt natuurlijk wel dat stoel tot stoel meten onmogelijk is.

Dit klopt maar als er nu gesproken wordt over "de horeca" doelen we toch voornamelijk over het doorsnee consumptie gedrag: met ne man of 3-4-5 iets gaan drinken/eten lijkt mij.

Het zou alleszins wel schandalig zijn moesten ze heel den boel daar terug sluiten... de meeste problemen zullen zich namelijk niet stellen bij het doorsnee restaurant en het zou dan ook niet correct zijn dat die mensen ondanks hun inspanningen terug moeten sluiten gewoon omdat het bij een paar café's de spuigaten uit loopt...
    no votes  

Regels voor berichten