iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het punt is dat, zelfs wanneer je landelijk woont en gaat wandelen, je wel degelijk mensen tegen komt. En denk je er plots niet meer geklaagd gaat worden als ze zeggen "als je alleen rondwandelt, hoeft het niet?"
    Natuurlijk zal je op een zonnige dag meer mensen tegen komen, maar dan nog passeer je die mensen op voldoende afstand. Landelijke gebieden zijn in geen honderd jaar te vergelijken met drukke winkelstraten. Mensen zien of tegen komen betekent niet dat je er tegenaan zit te lopen zodat een mondmasker wél opportuun is. Is het voor jou zo moeilijk om te begrijpen dat niet iedereen in steden woont waar je je tussen een mensenmassa moet murwen als je de straat op gaat?

Op café's en in restaurants hoef je wanneer je aan je tafel zit géén mondmasker te dragen, nochtans staan de tafels daar ook maar 1,5 meter uit elkaar. Maar op straat (en dan bedoel ik eigenlijk alle normale straten en geen drukke winkelstraten of pleinen) zou je het dan de hele tijd moeten aanhouden?

Verplicht dit gewoon in drukke zones, maar laat mensen tenminste nog zonder mondmasker genieten van de buitenlucht.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Als er al een lockdown in Antwerpen komt dan moet er misschien ineens gewoon een drempel per provincie/stad/... afgesproken worden.
    Zoveel procent besmettingen met eventueel nog wat andere gekoppelde factoren en dan gebeurt er scenario 1,2 of 3.
    Die uiteindelijke beslissing kan dan nog bevestigd worden door de provincie.

In het kort er moeten gewoon op lokaal bestuur een aantal belletjes komen die kunnen leiden tot een zachte/harde/... lockdown zodat de beslissingen snel kunnen gaan.
    Ondertussen moet er dringend werk van gemaakt worden om de bron van de besmettingen in kaart te brengen, want dat lijkt niet te lopen en het contact tracing moet werken.
    Veel slimmer is toch om niét te verzanden in principiële regels, maar om alles juist specifiek te bekijken?
    Als je blinde grenzen gaat opstellen van R-waardes of aantal besmettingen, ga je sowieso met rare dingen komen. Het is in Antwerpen redelijk duidelijk dat er een probleem is, en dat een lockdown misschien wel aan de orde is. Dan kun je beter dat bekijken, dan dat je straks één of ander boerengat in lockdown moet zetten omdat 1 inwoner 4 anderen heeft besmet (R4).
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Veel slimmer is toch om niét te verzanden in principiële regels, maar om alles juist specifiek te bekijken?
    Als je blinde grenzen gaat opstellen van R-waardes of aantal besmettingen, ga je sowieso met rare dingen komen. Het is in Antwerpen redelijk duidelijk dat er een probleem is, en dat een lockdown misschien wel aan de orde is. Dan kun je beter dat bekijken, dan dat je straks één of ander boerengat in lockdown moet zetten omdat 1 inwoner 4 anderen heeft besmet (R4).
    Nee, dat zeg ik toch net niet? Gewoon een aantal criteria die als alarmbellen dienen of kunnen dienen waarna het lokaal bestuur dan onmiddellijk specifiek kan beslissen of dat nuttig is en bepaalde lockdown scenario's opleggen.

En dat moeten zeker niet alleen abstracte getallen zijn. Contact tracing kan daar een grote rol in spelen ook naast de R-waardes, percentages,...
    Als zij zien dat er een superverspreider is of enkele zieken enorm veel contacten hebben gelegd kunnen zij dit ook door geven bijvoorbeeld.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik denk dat hij vooral bedoelt dat er momenteel geen enkele richtlijn is. Antwerpen zit al ver boven de Europese richtlijn voor lockdown, maar dat is natuurlijk volledig afhankelijk van hoe groot je de radius neemt. En laat onze politici nu niet bepaald uitblinken in verantwoordelijkheidsgevoel...

Inderdaad, een lokale hoge R-waarde is niet persé een ramp, maar er moet toch ergens een getal te bepalen zijn waarmee dat te meten valt (R-waarde*bevolkingsdichtheid*factor voor toerisme ofzo)
    Maar je merkt het nu al (zoals ik hierboven zei), er is een groot probleem in en rond Antwerpen stad. Maar de besproken maatregelen gaan nu al richting de provincie, terwijl er geen probleem is in het grootste deel van de provincie. Imo moeten lokale maatregelen wel federaal opgelegd kunnen worden, want ik vertrouw lokale politici absoluut niet om dat soort beslissingen te maken.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Er zullen wel modellen mogelijk zijn om te kijken of er een probleem is, bvb scoren op minstens 3 van een 5-talcriteria, .... Die hoeven ze wat mij betreft zelfs niet te publiceren, zolang ze intern die criteria dan maar handhaven.

Wat mij betreft zou ik dit ideaal vinden:
    Landelijk:
    - cafés sluiten na 21 uur. (geen dronkemansavonden en nog vroeg genoeg om de fuivers niet op straat te laten hangen)
    - restaurants sluiten na 23 uur (2 shiften garanderen)
    - geen feesten >50 man (indoor/outdoor, maakt niet uit, want als het regent zit toch iedereen plots indoor als het zogezegd over een outdoorfeest gaat)
    - telewerk aanbevolen
    - bubbel van 1ste generatie (kinderen <12 inclusief) + 1/2 vrienden
    - sport indoor enkel indien geen contact én geen gebruik van gemeenschappelijk materiaal, desinfectatie na elk gebruik. Dus: fitness kan niet, voetbal kan niet, ... pingpong wel
    - shoppen alleen

Plaatselijk (bij lockdown >50/100.000 mensen), berekend per arrondissement of >20 per gemeente:
    - cafés enkel outdoor (terrassen), sluiten na 21 uur.
    - restaurants sluiten na 23 uur (2 shifts), max 1 middagshift (12-14 bvb), géén tea-roomstyle dingen à la pannekoeken
    - telewerk verplicht waar mogelijk
    - bubbel van 4
    - sport indoor verboden, recreatieve sport outdoor verboden indien fysiek contact
    - pas uit lockdown indien 1 week géén >20/100.000 mensen)
    - shoppen alleen

bij gemeentes >100/100.000: lockdown 'hard"
    - cafés sluiten
    - restaurants: sluiten
    - telewerk verplicht waar mogelijk
    - géén bubbel, enkel essentiële verplaatsingen
    - sport in én outdoor verboden
    - pas uit lockdown 'hard' indien 1 week géén >50/100.000 mensen)
    - shoppen alleen
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Huisartsen West-Limburg slaken noodkreet - Internetgazet Heusden-Zolder

Op hun praktijken krijgen de artsen ook na meer dan vier maanden coronacrisis onwaarschijnlijke verhalen te horen van mensen die de ernst van de situatie niet inzien, die het allemaal overdreven vinden en die menen dat hun God hen wel zal beschermen
    Tja....
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Horeca tafels moeten dus 1.5 meter van elkaar af staan, dus als je met een andere tafel rug tegen rug zit zit je zo goed op elkaar schoot, als ge u omdraait om te niezen/hoesten doet ge dat dus letterlijk in iemand van een andere tafel zijne nek...

Wat een idioterie is dat bij ons toch...
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Horeca tafels moeten dus 1.5 meter van elkaar af staan, dus als je met een andere tafel rug tegen rug zit zit je zo goed op elkaar schoot, als ge u omdraait om te niezen/hoesten doet ge dat dus letterlijk in iemand van een andere tafel zijne nek...

Dat is hoe het geïnterpreteerd wordt maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Veel tafels staan standaard wrs bijna 1,5 meter uit elkaar. Eigenlijk hadden ze moeten stellen "stoelen van verschillende tafels moeten 1,5m uit elkaar". Je zou kunnen denken dat mensen dat zelf wel snappen maar ook dit is weer typisch Belgisch... de kantjes eraf lopen waar mogelijk.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    'sociologisch probleem'
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht

Of ge hoest/niest gewoon in uw elleboog ipv u om te draaien en te hoesten in iemand zijn nek. Ge zou denken dat mensen tegenwoordig toch wat meer nadenken voor ze zoiets doen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Dat is hoe het geïnterpreteerd wordt maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Veel tafels staan standaard wrs bijna 1,5 meter uit elkaar. Eigenlijk hadden ze moeten stellen "stoelen van verschillende tafels moeten 1,5m uit elkaar". Je zou kunnen denken dat mensen dat zelf wel snappen maar ook dit is weer typisch Belgisch... de kantjes eraf lopen waar mogelijk.
    het is wel degelijk de bedoeling:
    Letterlijk uit de wettekst:
    "de tafels worden zo geplaatst dat een afstand van minstens 1,5 meter tussen de tafels wordt gegarandeerd, tenzij de tafels worden gescheiden door een plexiglazen wand of een gelijkwaardig alternatief, met een minimale hoogte van 1,8 meter; "
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Toch leuk dat ze Allah vertaald hebben naar God, kwestie van niet bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren, nietwaar?
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    'sociologisch probleem'
    West-Limburg is toch een pak groter dan bepaalde wijken van Heusden Zolder en Beringen?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    De ziekenhuisbezetting is trouwens al drie dagen constant, en het gemiddeld aantal overlijdens gedaald. Ik geef het maar mee. En als ik JPV zijn cijfers iet of wat correct interpreteer, lijkt het relatief aantal besmettingen op basis van het aantal afgenomen tests eigenlijk nog mee te vallen, zeker aangezien ge met clusters zit waardoor er mogelijk gemakkelijker/sneller positieve (asymptomatische) gevallen boven water komen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Toch leuk dat ze Allah vertaald hebben naar God, kwestie van niet bepaalde bevolkingsgroepen te stigmatiseren, nietwaar?
    Wie zegt er dat ginds geen grote concentraties van Jehova's of Opus Dei aanhangers zitten?
    no votes  

Regels voor berichten