Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor een volwassen persoon lijkt dat misschien ok en is het gewoon ongemakkelijk. Maar een 6-jarige (!!) die een godganse dag een mondmasker zou moeten dragen, dat is onmenselijk.

Ik denk overigens dat er genoeg onderzoek is gebeurd naar het emotionele en psychologische welzijn van baby's/kinderen in hun ontwikkeling om te kunnen concluderen dat het gebrek aan gezichtsexpressies nefast is.
    De 9lives users die hier voorstellen om een.6 jarige elke dag een mondmasker te laten dragen neem ik hier niet meer serieus. Die zijn gewoon helemaal van 't padje.
    The road to success is always under construction.

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Jong geleerd, oud gedaan. Moesten iedereen hier als kind een mondmasker hebben gedragen, was het geen probleem geweest.

Dat gezegd zijnde ben ik toch ook eerder van de mening dat je kinderen daar niet mee hoeft lastig te vallen. (oh, wacht, dit is 9lives, dus nog snell effe een nuance toevoegen: wanneer ze vb. een risicogroep bezoeken, grootouders van >80 jaar, en 1.5m afstand onmogelijk is, is een mondmasker misschien toch niet zo'n slecht idee)
    Mssh moeten we deze kinderen dan maar direct opsluiten zodat geen problemen hebben als volwassenen met quarantaine. Want jong geleerd he

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Mssh moeten we deze kinderen dan maar direct opsluiten zodat geen problemen hebben als volwassenen met quarantaine. Want jong geleerd he

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Ik heb geregeld op mijn kamer moeten zitten als straf, telt dat ook?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    De helft van het forum kan dit allemaal niet, maar voor een kind van 6 is het zogezegd geen probleem.
    Misschien zegt dat meer over dit forum dan wat voor een kind van 6 een probleem is. :-)
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    De helft van het forum kan dit allemaal niet, maar voor een kind van 6 is het zogezegd geen probleem.
    Ik heb toen ik een kind was zoveel dingen moeten doen waarvoor ik niet wist/begreep waarom ik het moest doen.
    Waarom is dat dan nu ineens anders omdat het over een mondmasker gaat?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik heb toen ik een kind was zoveel dingen moeten doen waarvoor ik niet wist/begreep waarom ik het moest doen.
    Waarom is dat dan nu ineens anders omdat het over een mondmasker gaat?
    omdat het niet gaat over het al dan niet dragen van een mondmasker (mijn zoon van 6 heeft dat gisteren ook zonder probleem gedaan toen hij naar de dokter moest met mij), maar over het continu dragen ervan, dat negatieve effecten heeft. Sociaal dan.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Als kind had ik schrik van chirurgen, net omwille van die mondmaskers die voor mij overkwamen alsof ze zich moesten beschermen tegen gevaarlijke ziektes. Wat moet een kind niet denken als hij dat dagelijks ziet of zelf moet gaan dragen.

Het gaat hier niet over de al dan iet aanwezige fysieke hinder van het lapje stof op zich, wel over het psychologisch effect. Maar zolang sommigen dat hier niet willen in zien blijft het discussiëren rond de pot.

Is het nut van die mondkapjes nu eigenlijk al bewezen? Want ik heb de indruk dat die nu eens niets van invloed hebben op de cijfers.

LOL wat een muurbloempje. Ik zie het al voor mij 2021 het jaar dat mensen volop naar de psycholoog gaan omdat ze trauma’s hebben opgelopen daar het dragen van een masker.

Nooit gedacht dat een beetje stof rond u mond dragen zo een probleem zou vormen voor sommige mensen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    omdat het niet gaat over het al dan niet dragen van een mondmasker (mijn zoon van 6 heeft dat gisteren ook zonder probleem gedaan toen hij naar de dokter moest met mij), maar over het continu dragen ervan, dat negatieve effecten heeft. Sociaal dan.
    Dus in Duitsland creëren ze nu asociale kinderen. Goed om te weten.
    Ik denk dat kinderen nog kneedbaar en adaptief genoeg zijn om daar positief mee om te gaan.

Ik dacht hiernaast dat iemand bepaalde studies had gelinkt die uw opinie zogezegd staafde maar dat deze daarna gedebunkt waren door de studie even deftig te lezen dat het ging om zuigelingen. En niet 6 jarigen.
    Voor de rest heeft elke actie op 1 of andere manier invloed op de ontwikkeling van onze kinderen. Maar als in Japan daar al jaar en dag het de trend is om ook kinderen constant een mondmasker laten aan te doen indien toepasselijk, dan zal het wel niet zo erg zeker als jij het allemaal voorstelt? Ik kan toch niet zeggen dat japanners niet sociaal zijn of dat het robotten zijn die niet capabel zijn om sociale interactie te voeren.

Maar bon, overdrijven is een kunst zeker.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Niet in 2021, maar bv wel in 2030-2035 wanneer de lagere schoolkinderen van nu jongvolwassenen zijn en er vanalles met hun sociale vaardigheden mis blijkt te zijn.

Overigens, het is niet omdat ze kinderen in Japan of Zuid-Korea of ... een of ander Aziatisch land mondmaskers laten dragen, dat dat goed is he?!
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Regels voor berichten