puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En lever daar nu eens 1 getal voor. Want die zelfmoord is helemaal niet aangetoond (minder burn-outs, minder stress, meer tijd met gezin, ...), de cijfers die van een verhoging uitgaan doen dit op basis van het feit dat er meer mensen dierbaren zijn verloren, dus te weinig maatregelen.

Die kankeronderzoeken hebben niks met de maatregelen te maken. Er is geen enkele maatregel geweest waardoor kankeronderzoeken later zouden moeten beginnen. Er is ook geen oversterfte die niet corona-gerelateerd is.
    Dus héél misschien kan je uw doemscenario staven met cijfers ipv buikgevoel.

Dat is exact dezelfde situatie als seks met uw vaste partner. En om het dan heel cru te stellen, als er iemand door uw raam niest, is er een risico. Of als de postbode een pakje binnenbrengt terwijl hij besmet is.
    Dan moeten ze al kunnen vliegen. Er is nog altijd geen deftig bewijs voor transmissie via oppervlakken trouwens.

Als transmissie echt zo gemakkelijk zou gaan als gij aanhaalt, zou de besmettingscurve in de periode april/juni nooit zo fel gedaald zijn.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Dan moeten ze al kunnen vliegen. Er is nog altijd geen deftig bewijs voor transmissie via oppervlakken trouwens.

Als transmissie echt zo gemakkelijk zou gaan als gij aanhaalt, zou de besmettingscurve in de periode april/juni nooit zo fel gedaald zijn.
    Transmissie gebeurt (aangetoond) door vochtdruppels uit uw longen. Vochtdruppel op pakje, jij pakt pakje vast, vingers komen in mond. Daar is zelfs geen bewijs voor nodig.
    Anders zou het compleet nutteloos zijn om uw handen te wassen trouwens.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb het hier ergens al eens gepost maar een vraagje m.b.t. de Corona antistoffen test:

Vorige week vrijdag liet ik een algemene bloedcontrole uitvoeren via mijn huisarts. Hierbij moest ik nuchter zijn.
    Afgelopen maandag kreeg ik de resultaten en vroeg ik ineens aan de huisarts of het mogelijk was om met dezelfde bloedstaal, die dus 3 dagen "oud" is, een bijkomend onderzoek naar antistoffen voor Corona uit te voeren aangezien ik vrijwel zeker ben dat hetgeen ik in februari had geen griep was maar volgens hem was zulks een controle niet mogelijk met dezelfde bloedstaal.
    Ik twijfelde hier sterk aan aangezien een bloedstaal toch meer dan 3 dagen houdbaar blijft dus belde ik even met het labo die dat inderdaad bevestigde.

Nu mijn vraag is: wie heeft er gelijk, het labo of mijn huisarts? Ik vermoed het labo aangezien zij hun kennis op dat vlak toch dieper gaat dan die van een huisarts lijkt me.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Transmissie gebeurt (aangetoond) door vochtdruppels uit uw longen. Vochtdruppel op pakje, jij pakt pakje vast, vingers komen in mond. Daar is zelfs geen bewijs voor nodig.
    Daar is wel degelijk bewijs voor nodig, want directe en indirecte transmissie zijn twee compleet verschillende manieren van besmetting.

https://www.thelancet.com/journals/l...561-2/fulltext

Tenzij het echt om belachelijk veel vochtdruppels gaat en om een relatief korte tijdsspanne (1-2u max), is besmettingsrisico via dode oppervlakken wel degelijk verwaarloosbaar. Da's trouwens ook de reden waarom het overgrote deel van de besmettingen gebeurt in familie- of gezinsverband. Langdurige contacten in afgesloten ruimtes met dezelfde personen.

no votes  

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik volg ook niet meer met die cijfers. Bij de eerste golf zeiden ze dat het aantal besmettingen véél hoger lag dan het officiële cijfer en dat we, wegens de beperkte testcapaciteit, ons vooral moesten richten op het aantal ziekenhuisopnames, die in stijgende lijn waren. Dat zijn immers de ernstige gevallen. Bij de huidige, tweede, golf ligt de focus veel sterker op het aantal infecties, wat misleidend is omdat ze nu eenmaal véél meer tests worden afgenomen. Het aantal hospitalisaties ligt nog altijd zeer laag in vergelijking met de eerste golf, maar daar ligt de focus niet meer op.

Wat is daar een logische verklaring voor? Moet de focus niet opnieuw liggen op de hoeveelheid hospitalisaties en niet zozeer op de hoeveelheid infecties? Ik zoek daar geen complot achter, maar ik heb daar geen bevredigend antwoord op gevonden in diverse media.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Natuurlijk moeten we naar hospitalisaties kijken. Anders kunnen we vanaf morgen misschien ook naar het aantal nieuwe gevallen met een verkoudheid kijken. Lockdown van zodra er 10.000 gevallen zijn!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Alleen gaat het niet over 80+ ers maar 60+ers. Die 80+ ers wordt enkel aangehaald door mensen om hun argument te staven dat het enkel ouderen zijn, en 60+ ers vinden mensen niet meer zo oud. Want doe uw verhaal nu eens met mensen die heel hun leven lang hebben gewerkt en dan bij de start van hun pensioen sterven omdat we toch maar op café willen blijven gaan...
    Die kunnen ook voor zichzelf denken hoor. Veel van die 50-60+ers gaan zelf op café, op restaurant, op thuisbezoeken met "vele bubbels van vijf", naar de sportclub/fitness, etc...

Ik ben daar toch ook al een stuk minder voorzichtig mee dan in maart/april. Zoals puni al aanhaalde, er is weinig bewijs voor transmissie via bv oppervlaktes en verpakkingen. Theoretisch kan het maar het is bij mijn weten niet aangetoond dat er al veel besmettingen via die weg gebeurd zijn. In Nieuw-Zeeland dachten ze deze zomer even dat corona geïmporteerd werd via diepvriesvoeding maar die piste werd al snel uitgesloten.

En of al dat ontsmetten zinvol is, ik weet het niet. In mijn fitness bijvoorbeeld krijgt iedereen bij het binnenkomen een doekje. Na het gebruik van een gewicht of toestel is het de bedoeling dat je dat ontsmet. Dus dan spuiten de meeste mensen een paar keer met de bus op dat doekje om daarna met dat halfvochtig/vochtig doekje eens vluchtig over gewichten en handvaten te gaan. Is dat dan effectief "ontsmet" na er zo eens heel vluchtig over te gaan? Hetzelfde met winkelkarren bijvoorbeeld.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Nog eentje voor de data crunchers onder ons. Het relatief aantal besmettingen bij 60-plussers tussen 1 juli en 31 augustus tov het totaal aantal bevestigde besmettingen ligt zowaar 1% hoger dan hetzelfde aantal besmettingen tussen 1 september en 14 september (laatste vier dagen zijn onvolledig dus heb ik niet meegenomen). Toen 12,5%, nu 11,3%. Relatief gezien circuleert het virus dus nog altijd niet meer binnen de oudere bevolking, net omgekeerd.

no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik volg ook niet meer met die cijfers. Bij de eerste golf zeiden ze dat het aantal besmettingen véél hoger lag dan het officiële cijfer en dat we, wegens de beperkte testcapaciteit, ons vooral moesten richten op het aantal ziekenhuisopnames, die in stijgende lijn waren. Dat zijn immers de ernstige gevallen. Bij de huidige, tweede, golf ligt de focus veel sterker op het aantal infecties, wat misleidend is omdat ze nu eenmaal véél meer tests worden afgenomen. Het aantal hospitalisaties ligt nog altijd zeer laag in vergelijking met de eerste golf, maar daar ligt de focus niet meer op.

Wat is daar een logische verklaring voor? Moet de focus niet opnieuw liggen op de hoeveelheid hospitalisaties en niet zozeer op de hoeveelheid infecties? Ik zoek daar geen complot achter, maar ik heb daar geen bevredigend antwoord op gevonden in diverse media.
    De logische verklaring is imo dat men nu als de dood is voor het minimaliseren van het risico door de hospitalisaties te gebruiken, want dan wordt het draagvlak voor maatregelen kleiner waardoor de besmettingen feller oplopen en we op termijn wel de hospitalisaties zouden kunnen zien stijgen.

Allez, dat denk ik toch dat erachter zit.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    De logische verklaring is imo dat men nu als de dood is voor het minimaliseren van het risico door de hospitalisaties te gebruiken, want dan wordt het draagvlak voor maatregelen kleiner waardoor de besmettingen feller oplopen en we op termijn wel de hospitalisaties zouden kunnen zien stijgen.

Allez, dat denk ik toch dat erachter zit.
    Lijkt mij ook, alleen werkt dat contraproductief want de mensen zien die andere cijfers ook.. En het feit dat er redelijk wat 'als' in die redenering zit. Maar ik ben er vrij zeker van dat dat inderdaad de oorzaak is, samen met het feit dat ze bijna panisch zijn voor een herhaling van wat er in maart en april gebeurd is in de rusthuizen.

no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Over het aantal doden in de wzc's waren de commissies al to conclusie gekomen:
    1. Ze gingen te laat op slot.
    2. Mondmaskers weten nuttig maar ze waren er niet.
    3. Besmettingen kwamen veel van personeel dat het virus van kamer tot kamer droeg.
    4. Personeel had niet genoeg opleiding voor de specifieke hygiëne voor corona.
    5. Grote wzc's zijn broeihaarden met al hun gemeenschappelijke ruimtes.

Ondertussen gaan ze de andere richting op en worden bejaarden net niet onder een stolp geplaatst. Ze hebben nu echt schrik om corona mikpunt te worden.

En er wordt maar 1 ding nagekeken: heeft de bejaarde nog een hartslag? Of die van zijn leven geniet is bijzaak.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)

Flatten the curve versus crush the curve.

Het aantal ZH opnames leerde ons in de eerste golf of we nog voldoende bedden hadden om onder de maximale ziekenhuiscapaciteit konden blijven en niet in Italiaanse toestanden terecht te komen.
    Het aantal besmettingen leert ons wat welke vaart de tweede golf neemt, is de voorbode voor het aantal opnames zodat het beleid erop kan anticiperen met strengere maatregelen.

Het enige dat je niet mag doen is besmettingscijfers van 1ste en 2de golf met elkaar vergelijken. Opnamecijfers zijn beter vergelijkbaar en plaatsen ons in de eerste golf zaten rond 15/03.
    Je kan stellen dat waar er in de 1ste golf op 15/03 slechts 387 positieven gemeten werden, dit met de huidige testcapaciteit, minstens 1625 waren.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 18 september 2020 om 13:28
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Flatten the curve versus crush the curve.

Het aantal ZH opnames leerde ons of we nog voldoende bedden hadden om onder de maximale ziekenhuiscapaciteit konden blijven en niet in Italiaanse toestanden terecht te komen.
    Het aantal besmettingen leert ons wat welke vaart het neemt, is de voorbode voor het aantal opnames zodat het beleid erop kan anticiperen met strengere maatregelen.

Het enige dat je niet mag doen is besmettingscijfers van 1ste en 2de golf met elkaar vergelijken. Opnamecijfers zijn beter vergelijkbaar en plaatsen ons in de eerste golf zaten rond 15/03.
    Je kan stellen dat waar er in de 1ste golf op 15/03 slechts 387 positieven gemeten werden, dit met de huidige testcapaciteit, minstens 1625 waren.
    Opnamecijfers zijn absoluter: een ziekenhuisopname vliegt niet onder de radar. Zelfde met sterfgevallen, al hangt dat af van de manier waarop een land coronasterfgevallen noteert. Dat is anders met besmettingen. In de eerste golf was er simpelweg niet genoeg testcapaciteit om iedereen te testen. Vandaag is die capaciteit opgekrikt, maar er zullen nog altijd besmette mensen rondlopen zonder dat ze symptomen vertonen.

Het hoge aantal leert inderdaad welke vaart het neemt, maar dan is het interessanter om te bekijken waar die besmettingen zich situeren dan je blind te staren op het totaalaantal: die tientallen besmette jongeren op reis in Portugal is bijvoorbeeld een interessante casus of die twee kleuterscholen in Mol en Olen die worden gesloten omwille van besmettingen.

Wat niet is kan nog komen. Het is niet omdat je vandaag bent besmet met COVID19, dat je morgen meteen naar het ziekenhuis moet voor een opname. Eraan sterven gebeurt ook niet op 1-2-3.
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Opnamecijfers zijn absoluter: een ziekenhuisopname vliegt niet onder de radar. Zelfde met sterfgevallen, al hangt dat af van de manier waarop een land coronasterfgevallen noteert. Dat is anders met besmettingen. In de eerste golf was er simpelweg niet genoeg testcapaciteit om iedereen te testen. Vandaag is die capaciteit opgekrikt, maar er zullen nog altijd besmette mensen rondlopen zonder dat ze symptomen vertonen.

Het hoge aantal leert inderdaad welke vaart het neemt, maar dan is het interessanter om te bekijken waar die besmettingen zich situeren dan je blind te staren op het totaalaantal: die tientallen besmette jongeren op reis in Portugal is bijvoorbeeld een interessante casus of die twee kleuterscholen in Mol en Olen die worden gesloten omwille van besmettingen.

Wat niet is kan nog komen. Het is niet omdat je vandaag bent besmet met COVID19, dat je morgen meteen naar het ziekenhuis moet voor een opname. Eraan sterven gebeurt ook niet op 1-2-3.
    Klopt. Opnamecijfers zijn absoluter en definitiever. Maar ze komen ook 1 - 2 weken later. Sterftecijfers komen nog later.

Als de strategie is om de curve te 'crushen' dan ben je in tegenstelling tot de eerste golf waar het al te laat was, meer met besmettingscijfers. Ook om gerichte, lokale maatregelen te treffen en lokale broeihaarden in te dijken.
    Maar met de extit van GEES en de komst van CELEVAL lijkt deze strategie ook op retour. Het zijn niet langer de artsen en biostatistici maar economen zoals Lieven Annemans die nu aan het woord staan om een politieke onwil tot een tweede lockdown te onderschrijven.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Ik heb het hier ergens al eens gepost maar een vraagje m.b.t. de Corona antistoffen test:

Vorige week vrijdag liet ik een algemene bloedcontrole uitvoeren via mijn huisarts. Hierbij moest ik nuchter zijn.
    Afgelopen maandag kreeg ik de resultaten en vroeg ik ineens aan de huisarts of het mogelijk was om met dezelfde bloedstaal, die dus 3 dagen "oud" is, een bijkomend onderzoek naar antistoffen voor Corona uit te voeren aangezien ik vrijwel zeker ben dat hetgeen ik in februari had geen griep was maar volgens hem was zulks een controle niet mogelijk met dezelfde bloedstaal.
    Ik twijfelde hier sterk aan aangezien een bloedstaal toch meer dan 3 dagen houdbaar blijft dus belde ik even met het labo die dat inderdaad bevestigde.

Nu mijn vraag is: wie heeft er gelijk, het labo of mijn huisarts? Ik vermoed het labo aangezien zij hun kennis op dat vlak toch dieper gaat dan die van een huisarts lijkt me.
    Het zou kunnen dat er voor die eerste testen te doen al bepaalde reagentia zijn toegevoegd aan het staal, of dat het bijvoorbeeld al gecentrifugeerd is. Dat maakt dan dat het staal onbruikbaar is om nog andere testen op te doen.

Wanneer je in het ziekenhuis bent voor een uitgebreid onderzoek zie je dat ze vaak meerdere stalen nemen. Dit is om de verschillende soorten testen te kunnen uitvoeren.
    no votes  

Regels voor berichten