iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is helaas iedere dag dat jij hier telkens opnieuw met je onzinnige 'herd immunity' theorie afkomt. Je kan net zo goed pleiten dat ze in Afrika voortaan geen condooms meer dragen om HIV te verslaan.
    Wel appelen met appelen vergelijken hé. Slechts zeer weinig mensen hebben enige resistentie tov het HIV virus en er een vaccin tegen ontwikkelen is tot vandaag niet gelukt. HIV is een totaal ander soort virus: veel langere incubatieperiode, ongeneeslijk, en was tot voor kort een doodvonnis.

Ik begrijp overigens totaal niet waarom 'herd immunity' onzinnig zou zijn. Als herd immunity onzinnig is, dan ook vaccinatie want beide oplossingen steunen op dezelfde principes en bereiken op dezelfde manier hun doel. Met name: a) je lichaam bouwt immuniteit op na blootstelling aan het virus (of alleszins door het immuunsysteem herkenbare deeltjes daarvan, zoals in veel vaccins), en b) immuniteit bij een voldoende groot deel van de bevolking maakt het moeilijker of onmogelijk voor het virus om verder te verspreiden naar vatbare (niet-immune) mensen.

Vaccinatie = herd immunity, maar dan man-made.
    Voordeel natuurlijke herd immunity: we moeten niet wachten op een vaccin, geen R&D kosten.
    Voordeel vaccin: veilig (je wordt er niet ziek van, hoewel je blootgesteld wordt aan een vorm van het virus) en je krijgt volledige controle over wie je immuun maakt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Wel appelen met appelen vergelijken hé. Slechts zeer weinig mensen hebben enige resistentie tov het HIV virus en er een vaccin tegen ontwikkelen is tot vandaag niet gelukt. HIV is een totaal ander soort virus: veel langere incubatieperiode, ongeneeslijk, en was tot voor kort een doodvonnis.

Ik begrijp overigens totaal niet waarom 'herd immunity' onzinnig zou zijn. Als herd immunity onzinnig is, dan ook vaccinatie want beide oplossingen steunen op dezelfde principes en bereiken op dezelfde manier hun doel. Met name: a) je lichaam bouwt immuniteit op na blootstelling aan het virus (of alleszins door het immuunsysteem herkenbare deeltjes daarvan, zoals in veel vaccins), en b) immuniteit bij een voldoende groot deel van de bevolking maakt het moeilijker of onmogelijk voor het virus om verder te verspreiden naar vatbare (niet-immune) mensen.

Vaccinatie = herd immunity, maar dan man-made.
    Voordeel natuurlijke herd immunity: we moeten niet wachten op een vaccin, geen R&D kosten.
    Voordeel vaccin: veilig (je wordt er niet ziek van, hoewel je blootgesteld wordt aan een vorm van het virus) en je krijgt volledige controle over wie je immuun maakt.
    En HIV is ook quasi niet besmettelijk. Dat er dan ook wel bij vermelden he.
    Er is trouwens geen idee hoe het zit met immuniteit voor HIV.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Herd immunity is helemaal niet onzinnig, het is een even plausibele theorie als een ander. Op de rest van uw post ga ik gewoon niet ingaan, die grenst aan het kinderlijke.
    Herd immunity is helemaal niet even plausibel als andere theorieën, het is gewoon dikke bullshit.

Er is geen enkel virus dat ooit in de geschiedenis van de mensheid op natuurlijke wijze overwonnen is door 'herd immunity'. En intussen is geweten dat mensen ook tegen het corona virus amper langdurige immuniteit opbouwen.
    In Zweden waar gekozen is om geen maatregelen te treffen, kwam de immuniteit zelfs in de zwaarst getroffen regio's niet hoger dan amper 10% terwijl de meeste virussen om een groepsimmuniteitsdrempel van minstens 70-80% vragen om indirecte bescherming te kunnen bieden.

Groepsimmuniteit tegen corona kan dus énkel en alleen bekomen worden met een vaccin. Niet door de maatregelen los te laten en het virus zijn gang te laten gaan, zoals jij stelt. Dat is gewoon bullshit.

En idem als bij Moonblade ga ik op die onzinnige vergelijking met die kat niet ingaan, beetje serieus blijven aub.
    Nee, dit is gewoon jij die wegloopt wanneer je argument weerlegd wordt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Niet door de maatregelen los te laten en het virus zijn gang te laten gaan, zoals jij stelt. Dat is gewoon bullshit.
    Is mensen woorden in de mond leggen uw hobby of zo? Graag citeren waar ik dit zeg.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Is mensen woorden in de mond leggen uw hobby of zo? Graag citeren waar ik dit zeg.
    Ik was u niet aan het quoten, wel puni.

Maar er is geen vaccin!

Het is niet het principe dat schort. Wat hier schort is dan mensen nog steeds dat verhaaltje verkopen dat we tot 'hurd immunity' kunnen komen door nu alle maatregelen te lossen en immuniteit op te bouwen.
    'hurt immunity' werkt enkel wanneer je tot een bepaalde drempel komt waarbij 70-90% van de bevolking antistoffen heeft. En dat kan in geval van corona alleen maar met een vaccin.
    Alleen het feit dat je risicogroep naar alle waarschijnlijkheid een % groter aandeel van de bevolking is dan je nodig hebt om groepsimmuniteit te doen werken is voldoende om dat naar de prullenbak te wijzen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik was u niet aan het quoten, wel puni.
    Mea culpa.

Het is niet het principe dat schort. Wat hier schort is dan mensen nog steeds dat verhaaltje verkopen dat we tot 'hurd immunity' kunnen komen door nu alle maatregelen te lossen en immuniteit op te bouwen.
    'hurt immunity' werkt enkel wanneer je tot een bepaalde drempel komt waarbij 70-90% van de bevolking antistoffen heeft. En dat kan in geval van corona alleen maar met een vaccin.
    Alleen het feit dat je risicogroep naar alle waarschijnlijkheid een % groter aandeel van de bevolking is dan je nodig hebt om groepsimmuniteit te doen werken is voldoende om dat naar de prullenbak te wijzen.
    Niemand zegt dat alle maatregelen volledig los moeten. Enfin, toch geen weldenkende mensen.

En niemand zegt dat ge moet kiezen. Een vaccin, eenmaal het bestaat en werkt en veilig is, is sowieso de betere keuze. Nu zet men echter alle hoop op dat vaccin en men is bereid veel op te offeren om zoveel mogelijk besmettingen (lees: natuurlijke immuniteit) te voorkomen tot het er is. Een duale strategie, waar ge inzet op herd immunity in afwachting van het vaccin, is ook mogelijk. En ook daar kunt ge zelf bepalen wat het optimale punt is tussen enerzijds de enorme kost van de maatregelen en anderzijds het potentiële menselijk leed door COVID-19.

Wat mij echt zwaar stoort is dat ge hier onmiddellijk weggezet wordt als antivaxxer en covidiot omdat ge een debat wilt over de kosten en baten van de beslissingen die genomen worden. Over welke factoren een rol spelen om bepaalde beslissingen al dan niet te nemen. En omdat ik kop noch staart krijg aan het 'beleid' van onze overheid, wat eigenlijk geen beleid is maar een compromis tussen de verschillende partijen die druk zetten op de regering om bepaalde beslissingen te nemen ongeacht hun effect op de volksgezondheid en de toekomst van onze maatschappij.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Nu zet men echter alle hoop op dat vaccin en men is bereid veel op te offeren om zoveel mogelijk besmettingen (lees: mensen wiens leven mogelijk gedaan is) te voorkomen tot het er is.
    fixed
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    33 Post(s)
    Mea culpa.

Niemand zegt dat alle maatregelen volledig los moeten. Enfin, toch geen weldenkende mensen.

En niemand zegt dat ge moet kiezen. Een vaccin, eenmaal het bestaat en werkt en veilig is, is sowieso de betere keuze. Nu zet men echter alle hoop op dat vaccin en men is bereid veel op te offeren om zoveel mogelijk besmettingen (lees: natuurlijke immuniteit) te voorkomen tot het er is. Een duale strategie, waar ge inzet op herd immunity in afwachting van het vaccin, is ook mogelijk. En ook daar kunt ge zelf bepalen wat het optimale punt is tussen enerzijds de enorme kost van de maatregelen en anderzijds het potentiële menselijk leed door COVID-19.

Wat mij echt zwaar stoort is dat ge hier onmiddellijk weggezet wordt als antivaxxer en covidiot omdat ge een debat wilt over de kosten en baten van de beslissingen die genomen worden. Over welke factoren een rol spelen om bepaalde beslissingen al dan niet te nemen. En omdat ik kop noch staart krijg aan het 'beleid' van onze overheid, wat eigenlijk geen beleid is maar een compromis tussen de verschillende partijen die druk zetten op de regering om bepaalde beslissingen te nemen ongeacht hun effect op de volksgezondheid en de toekomst van onze maatschappij.
    Natuurlijke immuniteit.
    Ik ben zelf super sportief en gezond en moet 't ook niet hebben.
    Lange termijn effecten op de longen zijn totaal gekend en er zijn voorbeelden zat van mensen die na maanden nog steeds last hebben van hun longen. Ik ken zelf ook zo persoonlijk mensen.
    Ik wil niet immmuun worden aan een virus en daarbij 't risico lopen de rest van m'n leven te moeten inboeten aan longcapaciteit.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    https://www.hln.be/in-de-buurt/leuve...zijn~a87420cc/

Zelf hun was en strijk moeten doen in het weekend. Hoe gaan de Belgische (volwassen btw) universitaire scholieren daar de emotionele tol van dragen. Die impact wordt écht heel groot.

Shit man. Wat voor generatie wordt me dat.
    Je kan je ook de vraag stellen of dat advies wel zinvol is. Want hoe denk je dat studenten hun weekend gaan vullen zonder ouderlijk toezicht... Allemaal braaf op hun kot zeker of feestjes zoals in Albufeira
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Alsof er ook maar 1 Vlaamse student gaat zijn die zich aan de corona-onzin houdt;

Die zijn allang helemaal klaar met "experts" en politici. Wat dat betreft zijn er wel serieuze gevolgen natuurlijk, want er komt nu een generatie aan die 0 vertrouwen in gezagsdragers meer heeft.
    Hoe zou dat komen politiekers als "iedereen moet in quarantaine behalve ik" bouchez en een koning die nog lustig gaat uiteten in roeselare op donderdag terwijl die van de dinsdag in quarantaine zit. En dan zit die simpele duif die onze premier is te roepen dat men zich aan de regels moet houden. Roep dan eerst eens uw partijleider tot de orde. /rant
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Je kan altijd tips sturen naar de politie, de lokale politie waar ze wonen, maar ik zou me echt niet bezig houden daarmee. Het zijn hun zaken. Karma zal nog wel komen.
    Het zijn idd hun zaken, tot dat ze, indien ze zelf besmet zouden zijn, andere mensen gaan besmetten. Dan zijn het niet meer alleen hun zaken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ik zou er absoluut ook niet naar kijken om naar een rode zone te vertrekken hoor. Met dat enige verschil dat niemand het zou weten behalve mijn eigen ouders.

Die kleurboek is zo belachelijk als maar kan. Je kan in een rode zone in een huisje verblijven, en in een groene zone feesten. Wat je doet vind ik veel belangrijker dan de kleur van de zone.
    Ik heb daar geen enkele probleem mee, zo lang je je achteraf dan ook aan een zelfquarantaine houd en je indien nodig laat testen.
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Hoe zou dat komen politiekers als "iedereen moet in quarantaine behalve ik" bouchez en een koning die nog lustig gaat uiteten in roeselare op donderdag terwijl die van de dinsdag in quarantaine zit. En dan zit die simpele duif die onze premier is te roepen dat men zich aan de regels moet houden. Roep dan eerst eens uw partijleider tot de orde. /rant
    Ge weet ondertussen toch ook dat poltiek is do as i say not as i do.
    Laatst gewijzigd door Kennaah; 17 september 2020 om 20:41
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Niet één stukje uit de regel pikken en de rest negeren, hè. Die naast elkaar zitten op een terras, binnen hun bubbel en met de nodige afstand tot andere bubbels.
    Het probleem is dat die "bubbel" eigenlijk een fictief gegeven is die voor de meeste mensen totaal niet bestaat.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Ge weet ondertussen toch ook dat poltiek is do as i say not as i do.
    Ja maar dan moet je ook de hypocriet niet uithangen en iedereen veroordelen die zich niet aan de regels houd die je wil opleggen. Of hoe in dit geval je echt wel kan spreken van practice what you preach.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Opiniestuk van Lieven Annemans in De Tijd. Die klopt deze maand bij Celeval op tafel voor redelijkere maatregelen.

De huidige situatie laat het beleid toe meer evenwichtige maatregelen te nemen dan diegene die we nu al weken kennen. Dat was ook de expliciete vraag van het beleid aan het vernieuwde adviesorgaan Celeval 2.0: evenwichtige en geharmoniseerde maatregelen adviseren. We moeten nu durven de bubbel van vijf, de quarantaine van 14 dagen, mondmaskers in scholen, mondmaskers in open lucht, enz... in vraag te stellen. Als in dit stadium van de pandemie het effect ervan niet opweegt tegen de psychische, sociale en economische nadelen, moeten we die maatregelen durven te laten vallen.
    https://www.tijd.be/opinie/algemeen/.../10252167.html
    no votes  

Regels voor berichten