iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Best ook naar de context van dat artikel en die studie kijken. 65% van de testsubjecten hadden overgewicht, ongeveer de helft waren (voormalige) rokers, en de gemiddelde leeftijd ligt al bij al ook wel aan de hogere kant. En het gaat ook om allemaal mensen die gehospitaliseerd zijn geweest.
    Daarom dat ik ook graag meer duidelijkheid heb (het artikel is ook nog maar een preprint). Maar wat ik voorlopig lees lijkt me niet zo positief.
    Laatst gewijzigd door Badger; 8 september 2020 om 02:10
    no votes  

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ben hier ook een hoop Corona waanzin aan het meemaken.

Even schetsen via een tijdlijn:

- 22/08: we vertrekken MTB-en met 5 vrienden in de Franse Alpen. Op dat moment een oranje zone. Corona maatregelen zijn daar veel strenger dan hier. Mondmaskers verplicht overal op straat, op de skiliften, etc. We hebben 2 appartementen voor 5 personen, geen hotel. Dus komen amper met mensen in contact.

- 29/08: We komen terug thuis na een week.

- 31/08: Vriend 1 moet zich verplicht laten testen van het werk. Vriend 2 moet voor een week naar Roemenië voor het werk.
    - 01/09: Vriend 1 test negatief, maar heeft nog een week verlof.
    - 03/09: Vriend 3 laat zich testen uit voorzorg
    - 04/09: Vriend 3 test negatief. Vriend 2 moet van het werk een test ondergaan alvorens hij terug naar België mag.

- 05/09: Vriend 2 test positief zonder enig symptoom. Ik bel naar de dokter van wacht en omdat ik geen symptomen heb, mag ik maandag mijn huisdokter bellen. Vriend 4 belt zijn dokter en moet dag later test gaan laten doen.

- 06/09: Vriend 4 laat zich testen. Vrouw van vriend 2 laat zich ook testen

- 07/09 Vriend 4 test negatief. Vrouw van vriend 2 test ook negatief.
    Vriend 1 belt opnieuw naar dokter, krijgt geen nieuwe test en moet verplicht in quarantaine (nadat hij dus eerst negatief test). Moet dus bijgevolg week gaan doppen.
    Vriend 3 mag een nieuwe morgen test gaan laten afnemen.
    Ik moet geen test gaan afnemen, want ik heb geen symptomen, want het is ook al 9 dagen geleden ondertussen dat ik vriend 2 gezien heb.

WTF. iedereen krijgt gewoon een verschillend advies. Zelf een test gaan laten doen, lukt blijkbaar niet zonder afspraak via de huisdokter.

Slaat echt op niks dit. Ben ook eens benieuwd wanneer we iets te horen krijgen via contact tracing.
    uhm: niemand moest zich in eerste instantie laten testen, behalve vriend 2 nadat die terug hier was uit Roemenië

Werkgevers vriend 1 en 2 zijn in fout aangezien ze niet mogen opleggen om te testen.
    Vriend 2 moet sowieso 2 weken in quarantaine en zich laten testen omdat hij uit een rode zone terugkomt (tenzij hij een uitzondering is: chauffeurs, diplomatie,..., dan alleen testen en geen quarantaine).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Hoe belachelijk zijn die regels toch aan het worden.

Kindje binnen in spoed, dus samen binnen als ouders.
    We mogen mee naar de kamer van de kleine, samen als ouders.
    Ja als je wil bezoeken mag het maar per ouder, elk op toer, we staan daar al uur binnen in die kamer.
    Als zelf de verpleegkundige het al BS vinden, mogen dringend die regel als ouder keer herbekijken.

Stop toch gewoon met die idiote regels als koppel dat je apart binnen moet.
    We leven samen, maar elk apart binnen mag wel maar samen mag niet. Slaat gewoon nergens op.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Hoe belachelijk zijn die regels toch aan het worden.

Kindje binnen in spoed, dus samen binnen als ouders.
    We mogen mee naar de kamer van de kleine, samen als ouders.
    Ja als je wil bezoeken mag het maar per ouder, elk op toer, we staan daar al uur binnen in die kamer.
    Als zelf de verpleegkundige het al BS vinden, mogen dringend die regel als ouder keer herbekijken.

Stop toch gewoon met die idiote regels als koppel dat je apart binnen moet.
    We leven samen, maar elk apart binnen mag wel maar samen mag niet. Slaat gewoon nergens op.
    Dat is al sinds het begin zo. Van alle idiote regels zijn die in het ziekenhuis toch het dwaast van al. Zo hebben wij apart moeten afscheid nemen van ons pasgeboren kind omdat je daar ook maar met 1 tegelijk binnen mag. Ook onze zoon is slechts 1 keer op bezoek mogen komen, dat kind heeft begot 1 keet zijn zus gezien in zijn leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    https://www.sciencedirect.com/scienc...11883720300812

Eerlijk is eerlijk, het begint er toch meer een meer uit te zien dat velen van ons (waar ik mijzelf bijreken) de bal misslagen hebben door zweden te verketteren. Het is daar veel beter uitgedraaid dan verwacht en de who heeft zelfs al bekeken of ze hun aanpak niet zouden gebruiken als aanbeveling voor een toekomstige pandemie. Maar dan hoop ik toch dat we met zijn allen de regels gaan blijven volgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    14 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stay at home when you feel unwell

De meeste Zweden zullen dat netjes doen, vele Vlamingen helaas niet, wat daar werkt zal hier minder goed uitpakken lijkt me.
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een week in het buitenland gezeten, kom je het land terug binnen is het eerste wat je ziet Van Ranst en De Block die weer de eeuwige positiviteit uitstralen met hun onheilsberichten. Om depressief en kwaad van te worden.
    Let us pray for all the fools that be
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Een week in het buitenland gezeten, kom je het land terug binnen is het eerste wat je ziet Van Ranst en De Block die weer de eeuwige positiviteit uitstralen met hun onheilsberichten. Om depressief en kwaad van te worden.
    Waar heb je dat gezien? Want ik kan mij de tijden dat ik de block gezien heb in de media niet meer voor de geest halen.

no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Waar heb je dat gezien? Want ik kan mij de tijden dat ik de block gezien heb in de media niet meer voor de geest halen.

Ze was nog even de Grinch aan het uithangen in een artikel in bepaalde kranten: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ders~a25092fd/
    Laten we hopen dat ze voor de volgende Minister van Volksgezondheid op z'n minst iemand nemen die niet een toonbeeld is van één van de grootste risicofactoren tijdens deze pandemie (overgewicht!) én als het nog enigszins kan iets capabeler is ook...

Marc Van Ranst leek de laatste keer dat ik zijn beeltenis in de media zag net eens een keertje redelijk en stelde voor om absurde regels zoals het dragen van mondmaskers in the middle of nowhere af te schaffen, maar anderzijds pleitte hij wel voor een "mondmaskerverkeersbord", ik weet niet of ik dit laatste een goed idee vind... de meeste mensen kunnen lezen, hang gewoon tijdelijke spandoeken op, zoals recent op een kermis hier in de buurt waar ik smoutebollen was gaan halen... werkte perfect, moet daar nu écht weer een officieel verkeersbord voor uitgevonden voor worden? België kennende hangen die daar over 10 jaar dan nog op de meest dwaze plaatsen.
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    MVR staat vandaag alweer op de voorpagina met "het is niet omdat we het beu zijn dat alles kan" en De Block was een paar dagen oud artikel over dat we Kerst niet normaal zouden kunnen vieren.

Let us pray for all the fools that be
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ze was nog even de Grinch aan het uithangen in een artikel in bepaalde kranten: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ders~a25092fd/
    Laten we hopen dat ze voor de volgende Minister van Volksgezondheid op z'n minst iemand nemen die niet een toonbeeld is van één van de grootste risicofactoren tijdens deze pandemie (overgewicht!) én als het nog enigszins kan iets capabeler is ook...

Marc Van Ranst leek de laatste keer dat ik zijn beeltenis in de media zag net eens een keertje redelijk en stelde voor om absurde regels zoals het dragen van mondmaskers in the middle of nowhere af te schaffen, maar anderzijds pleitte hij wel voor een "mondmaskerverkeersbord", ik weet niet of ik dit laatste een goed idee vind... de meeste mensen kunnen lezen, hang gewoon tijdelijke spandoeken op, zoals recent op een kermis hier in de buurt waar ik smoutebollen was gaan halen... werkte perfect, moet daar nu écht weer een officieel verkeersbord voor uitgevonden voor worden? België kennende hangen die daar over 10 jaar dan nog op de meest dwaze plaatsen.
    Ipv voorspellingen maken zou die toch beter haar beleid eens verdedigen. Of wat moet doorgaan als beleid.

Dat bord vind ik nog geen slecht idee of we moeten weer spandoeken gaan maken in het nederkands, frans, duits, engels ennhet arabisch en elke andere taal waarvan men terug te tam is om eens va de 3 landstalen te leren.

no votes  

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen enkele renner uit de Tour test positief na 9 dagen.
    Geloof je toch niet. Ofwel verdoezelen ze het wegens het grote belang dat de Tour doorgaat of de pandemie heeft de huidige drastische aanpak niet meer nodig.
    We are the Universe experiencing itself
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    71 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Geen enkele renner uit de Tour test positief na 9 dagen.
    Geloof je toch niet. Ofwel verdoezelen ze het wegens het grote belang dat de Tour doorgaat of de pandemie heeft de huidige drastische aanpak niet meer nodig.
    Wacht, dus het succes van alle maatregelen bewijst dat de maatregelen nutteloos zijn?
    Als de Tour nu gereden werd en er werd gezegd: Doe maar, geen enkele regel en verplicht weer samenhokken in alle hotels. Dan zou je nog kunnen die conclusie trekken na een paar weken. Maar dit is toch te gek?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wacht, dus het succes van alle maatregelen bewijst dat de maatregelen nutteloos zijn?
    Heb je de cols niet gezien waar massa's mensen mee liepen met de renners? Maatregelen zijn daar niet echt uitgevoerd

https://sporza.be/nl/2020/09/05/raak...1599328779607/

En ik hint eerder op het verdoezelen om de Tour te laten doorgaan. De organisator is dan wel weer besmet. Je reageert enkel op mijn tweede optie.
    We are the Universe experiencing itself
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Men blijft ook maar alle cijfers bij elkaar gooien.
    Nu begint men weer te zagen over het reproductiegetal. Zoals men het nu voorstelt is dit gebaseerd op het totaal aantal besmettingen/ziekenhuisopnames.
    Als een deel van de besmettingen in het buitenland zijn opgelopen dan klopt dit toch niet meer. Dat is import, niet voortplanting.
    Idem voor de cijfers in het algemeen. Al die mensen die uit het buitenland komen, positief testen en in quarantaine gaan. Waarom moeten die samen geteld worden met de binnenlandse besmettingen? Die zouden zelfs niemand meer mogen aansteken.
    Men blijft ons maar op alle mogelijke manieren aan het lijntje houden.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

Regels voor berichten