iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Men wil de controle niet verliezen. Het virus is nu relatief goed onder controle. Weinig ziekenhuisopnames, nog minder doden. Als je het laat gaan en we komen terug in een exponentiële fase, gaat het heel erg snel en is de controle verloren.

Daarnaast wilde men ook de scholen kunnen opstarten. Als je nu leest dat 1/5 scholieren wellicht besmet is, is dat toch veel en kan het misschien ook weer snel gaan. Ook daarom wilde men het besmettingscijfer terug brengen voor de start van het schooljaar.
    Fair punt maar dan mag men dit wel eens zo communiceren naar de bevolking.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    True, maar ook daar kan je dan weer over nadenken.
    Ik wil maar zeggen dat je twee richtingen uit kan: ofwel het idd heel complex maken, ofwel het contact dat je hebt meer aan banden leggen. De bubbel van 4 kunnen ze immers echt geen jaar meer afdwingen en de geldende regels zijn meestal zo geënt op een standaardgezinnetje uit een standaardfamilie dat veel mensen zich verongelijkt voelen.

Ik denk op zich dat het niet slecht zou zijn om het helemaal open te trekken, weg met de bubbels en turflijsten, maar wel "het gezond boerenverstand" waar iedereen het zo mooi over heeft terug aan te leren via sensibiliseringscampagnes.

Dat een sociaal contact er nog even niet hetzelfde uit kan zien lijkt me nogal wiedes, maar als het op café en in het theater kan, waarom dan ook niet overal. We hebben geleerd hoe we moeten winkelen en hoe we kunnen gaan eten, dan kunnen we ook leren hoe we volk moeten ontvangen (al is dat niet controleerbaar).

in mijn persoonlijke opinie, was het probleem met het opentrekken de vorige keer, dat mensen de versoepelingen zagen als een terugkeer naar het oude leven. zo werkt het natuurlijk niet. Een bepaalde bewustwording is wellicht beter: "Ik ben deze week naar een indoor optreden geweest en oma heeft hulp nodig bij de boodschappen --> misschien beter deze week aan mijn broer vragen en volgende keer hem de ruimte geven om iets te doen en zo het risico verkleinen om oma te besmetten".

Het probleem is dat contact nu bijna per definitie "heel dicht contact" is, en dat moet het misschien niet altijd zijn.
    Dat is een stelling die ik toch intwijfel wil trekken.
    Als je kijkt naar de cijfers is het iets genuanceerder.
    Na het afvlakken van de daling is er een grondstroom ontstaan van laag aantal besmettingen (<5) over een groot aantal gemeentes. Dat gaf het plateau van 80-100.
    Dat zijn niet degene die exponentieel de hoogte zijn in gegaan zoals men altijd verwacht en vertelt.
    Het probleem zat hem bij een beperkt aantal steden en gemeentes (50-100 afhankelijk waar je dat grens legt).
    Die steden en gemeenten hebben letterlijk vorm gegeven aan de golf die men altijd laat zien. (haal de ergste 5 er uit en je hebt wss zelfs geen golf meer)
    In al die andere gemeenten (honderden) was de uitbreiding van de bubbel niet problematisch.

Edit: om duidelijk te zijn. Met "gezondverstand" gaan bubbelen in discotheken is iets dat ik ook niet zou toelaten. Ik erken zeker dat er grenzen zijn.
    Laatst gewijzigd door dee; 1 september 2020 om 21:58
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Men wil de controle niet verliezen. Het virus is nu relatief goed onder controle. Weinig ziekenhuisopnames, nog minder doden. Als je het laat gaan en we komen terug in een exponentiële fase, gaat het heel erg snel en is de controle verloren.

Daarnaast wilde men ook de scholen kunnen opstarten. Als je nu leest dat 1/5 scholieren wellicht besmet is, is dat toch veel en kan het misschien ook weer snel gaan. Ook daarom wilde men het besmettingscijfer terug brengen voor de start van het schooljaar.
    Nochtans waart ge tijdens de 'tweede golf' de controle eigenlijk ook gewoon kwijt, en heeft dat op geen enkel moment geresulteerd in een probleem in de ziekenhuizen, noch in de sterftecijfers.

Of kijk naar Zweden, waar de cijfers uiteindelijk gewoon uit zichzelf zijn beginnen dalen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Wat mij vooral opvalt, is dat de ziekenhuis ondank het feit dat er bijna geen mensen op de corona afdelingen liggen, dat de andere afdelingen toch maar op een heel laag pitje draaien.
    Ze draaien nog altijd op veel diensten op minder dan 50% van wat normaal was voor corona, waardoor de achterstanden dus blijven opstapelen, maar tegelijkertijd de dokters en het verplegend personeel gewoon met hun vingers zitten te draaien.
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    In de Verenigde Staten zijn de cijfers ondertussen ook aan het dalen, zonder echt zware maatregelen genomen te hebben (in tegendeel zelfs).

Ik denk dat ze in de landen waar het er allemaal iets losser aan toegegaan is ze vrij snel door de zure appel doorgebeten hebben en daar op korte basis aan groepsimmuniteit zullen zitten met een beperkte impact op de economie en het sociale leven. Wij zijn die strijd tegen corona echt maanden tot jaren aan het rekken, en de gevolgen zullen navenant zijn.
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    In de Verenigde Staten zijn de cijfers ondertussen ook aan het dalen, zonder echt zware maatregelen genomen te hebben (in tegendeel zelfs).

Ik denk dat ze in de landen waar het er allemaal iets losser aan toegegaan is ze vrij snel door de zure appel doorgebeten hebben en daar op korte basis aan groepsimmuniteit zullen zitten met een beperkte impact op de economie en het sociale leven. Wij zijn die strijd tegen corona echt maanden tot jaren aan het rekken, en de gevolgen zullen navenant zijn.
    Er is hier iemand 2x besmet.. Dus geen sprake van groepsimmuniteit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Daar geloof ik ook niets van. Er zouden minder besmettingen zijn, maar dat is het dan ook. Zelfs in landen met veel drastischere maatregelen dan België slaagt men er amper in om het virus uit te roeien en buiten te houden.

Ik zie min of meer hetzelfde als draven, van die teruggetrokkenheid hoor ik niet veel meer. Zelfs mensen die zelf risicopatiënt zijn of in de zorg werken en dagelijks met patiënten in contact komen die gaan weer vaak bij familie, vrienden, en naar horeca.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht

1 iemand test 2x positief op coronavirus. Conclusie: we zijn zeker dat groepsimmuniteit onmogelijk is

Ge moet eerst al zeker zijn da die persoon effectief 2x besmet was. Zelfde geld waren er problemen met de testen (false positives/negatives, tweede besmetting is resultaat van overgebleven viruspartikelen van eerste besmetting) of gaat het om een ander virus (of andere strain).

Dan moet ge nagaan waarom er een herbesmetting was. Kan evengoed zijn dat een kleine subset van uw populatie niet genoeg antistoffen kan opbouwen, of dat er andere factoren leiden tot risico op herbesmetting die voor de meeste mensen niet gelden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht

Het aantal bevestigde herbesmettingen zijn praktisch nihil in vergelijking met het aantal cases, daarmee kan je echt niet zeggen dat er geen sprake is van groepsimmuniteit. Er zijn net zo goed mensen die 2 keer de griep krijgen in hetzelfde seizoen. Er zijn altijd mensen waarbij het lichaam geen antistoffen aanmaakt, dat is net het hele idee achter groepsimmuniteit. Dat er zoveel mensen immuun worden dat die mensen ook beschermd worden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Cru gesteld zijn de zwakkeren uit u maatschappij gefilterd...
    no votes  

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Cru gesteld zijn de zwakkeren uit u maatschappij gefilterd...
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Da's hetzelfde met vaccins hé. M'n vriendin zou jaarlijks het vaccin tegen rubella (rode hond) kunnen nemen, maar toch maakt dat lichaam niet voldoende antistoffen daartegen aan. Terwijl vaccins tegen andere ziektes bij haar wel perfect werken.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Bij jongeren en gezonde mensen komen de symptomen veel minder tot uiting. Die sterven nog is minder. Dus als je u virus maar laat rond gaan, gaan er altijd na een tijd minder doden vallen. Omdat alle zwakkeren al dood zijn.
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Bij jongeren en gezonde mensen komen de symptomen veel minder tot uiting. Die sterven nog is minder. Dus als je u virus maar laat rond gaan, gaan er altijd na een tijd minder doden vallen. Omdat alle zwakkeren al dood zijn.
    Khad u verkeerd begrepen precies, da's al wat anders
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Khad u verkeerd begrepen precies, da's al wat anders
    Ja zat wat vertraging op tussen plaatsen. Waardoor mijn post wat ongelukkig onder een andere stond.

Het ging dus over de cijfers in Amerika die zakken.
    no votes  

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Man wat zegt gij eigenlijk? Genoeg slachtoffers die zonder Covid nog jaren goed en gelukkig hadden kunnen leven.
    no votes  

Regels voor berichten