iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    het is nochtans simpeler: enkel in rechte lijn + broers en zussen. Maar niet verder. Dus geen tantes, nonkels, neven, nichten etc.
    Dus mijn vriendin mag haar zus wel zien maar ze mag niet haar niet-aangetrouwde schoonbroer of nichtjes zien. Hoe valt dat te regelen? die vriend moet gaan wandelen met de kindjes als ze wil langsgaan? Ik moet het huis uit als haar zus langskomt?

Kleinkinderen mogen bij grootouders maar de ouders van die kinderen mogen de andere kleinkinderen niet zien. Hoe ga je dat regelen bij het brengen en bezoeken? Ieder moet 1 per 1 komen? Of de kinderen moeten naar de auto lopen zonder hun ouders binnen komen?

Klinkt mij alleen als nog meer hoongelach om de idiote regels die de overheid maakt. Het zal simpeler worden zeiden ze dus laat ons dat hopen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 31 augustus 2020 om 22:38
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Familieclusters bleken broeihaarden en nu ga je ze opzettelijk samen zetten voor de gezelligheid, als je de cijfers omhoog wilt krijgen is dat de aangewezen methode. Als ze snel besmet raken en uitzieken kunnen we dan door de zure appel bijten als lichtpunt.

Neen, ik denk niet dat dat het zal worden...

Ik denk ook dat het alweer onduidelijkheden geeft:
    - Moemoe mag haar dochter Ria zien.
    - Kleinzoon Kobe mag zijn tante Ria niet zien maar wel moemoe.
    - De schoonmoeder ziet noodgedwongen vele mensen buiten haar bubbel, maar ze wou die helemaal niet... Of mocht schoonfamilie niet...Ruzie want iemand is beledigd!
    no votes  

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je (groot)ouders, (klein)kinderen, broers en zussen en maximaal 2 vrienden.

Enkel uitzondering voor mensen waarvoor je mantelverzorger bent.

Max: bubbel van 2 en tweede graad.
    Plezant voor mensen die geen of weinig (dichte) familie hebben
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Manjaro @ Crucial BX500 240GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - openSUSE @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 266(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: CervDotBe | ~ Hattrick: Schumi-47
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    https://nl.qwe.wiki/wiki/Urbanization_by_country

Italie—>70%
    Spanje—>80%

Toch hard getroffen doch lager qua urbanisatie dan Zweden.
    Niemand die zegt dat urbanisatie de enige factor is, hé. Bovendien moet je niet enkel naar 1 cijfer qua urbanisatie kijken: Zweden heeft bvb slechts 9 urbane regio's met >100.000 inwoners (totaal 3,4 miljoen inwoners, ongeveer 35%?), bij Italië zit je met 28 regio's met >35 miljoen inwoners in totaal (bijna 60%).
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Niemand die zegt dat urbanisatie de enige factor is, hé. Bovendien moet je niet enkel naar 1 cijfer qua urbanisatie kijken: Zweden heeft bvb slechts 9 urbane regio's met >100.000 inwoners (totaal 3,4 miljoen inwoners, ongeveer 35%?), bij Italië zit je met 28 regio's met >35 miljoen inwoners in totaal (bijna 60%).
    Ik denk dat dat gewoon een antwoord is op het statement dat ge niet met Zweden kunt vergelijking omdat dat land een lage bevolkingsdichtheid heeft (op papier).
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik denk dat dat gewoon een antwoord is op het statement dat ge niet met Zweden kunt vergelijking omdat dat land een lage bevolkingsdichtheid heeft (op papier).
    Euh...

Draven: 'urbanisatie Zweden/België is vergelijkbaar.

Ik: cijfer die het tegendeel beweren

Draven: ja, maar Spanje en Italië hebben lagere urbanisatie graad en toch veel gevallen.

Hoe zo dat een (to the point) antwoord zijn op mijn statement?
    Mij nodig? Tag me @JPV

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Euh...

Draven: 'urbanisatie Zweden/België is vergelijkbaar.

Ik: cijfer die het tegendeel beweren

Draven: ja, maar Spanje en Italië hebben lagere urbanisatie graad en toch veel gevallen.

Hoe zo dat een (to the point) antwoord zijn op mijn statement?
    Ik had het op de initiële vergelijking tussen België en Zweden op vlak van urbanisatie, die uit die open brief kwam. Volgens mij is dat vooral een counterargument omdat, als het over Zweden gaat, vaak wordt aangehaald dat ge daarmee niet moogt/kunt vergelijken vanwege de lage bevolkingsdichtheid terwijl dat argument eigenlijk geen steek houdt. Voor de rest ben ik de discussie helemaal niet aan het volgen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je in de zomer méér thuis bent dan in de winter en de percentages stijgen in het midden van de zomer, dan is dit wel betekenisvol lijkt me (zeker gezien de grote hoeveelheid data en dus kleine foutmarge).

extra maatregelen zijn aangekondigd 23 juli, ingegaan op 25 juli. Specifieke maatregelen voor Antwerpen zijn later ingegaan, maar dat doet niks af van die eerste extra maatregelen. Daarna is er op 27 (ingegaan 29) juli nog extra maatregelen genomen.

Het effect en wat bepalend was, is moeilijk te bepalen. Je zou zelfs de maatregelen van 11 juli (winkels) kunnen bedenken.
    Maar de data valt samen met de avondklok. Die 2 of 3% kan even goed de tijd zijn dat mensen minder lang op café zitten en de extra uren dat mensen verplicht thuis moesten zitten.
    Je kunt niet concluderen op deze data (zoals nu gedaan wordt) dat de curve is beginnen afbuigen op 26 juli omdat mensen sinds 23/24 juli meer thuis zijn beginnen zitten.

.

OP VRT
    [I] "Door de stijgende media-aandacht, de aanbevelingen van lokale overheden (vanaf 22 juli) om voorzichtig te zijn en de bijkomende maatregelen van de Veiligheidsraad (op 25 en 29 juli), én de daaropvolgende collectieve inspanningen kon de Antwerpse curve duidelijk vanaf 26 juli ombuigen. Anders had dat normaal op 9 augustus tot méér dan 700 besmettingen per dag geleid. Maar we hadden eerder een afplatting die onder de 300 besmettingen per dag bleef. Intussen is het aantal besmettingen in Antwerpen gedaald tot 100 per dag." [I]

Het lijkt me dat ze willy nilly kiezen wanneer maatregelen werken. Als de afbuiging op 26 juli is begonnen, kan het NIET door de avondklok zijn geweest die pas om op 27 of 29 juli is ingegaan (en die pas 2 of 3 dagen op voorhand is aangekondigd. Dan na 1.5 week 6 dagen niet gehandhaafd is geweest en dan plots een nachtklok is geworden. Ze hebben wel de situatie eventueel sneller in een daling kunnen brengen met de maatregelen, maar dat zeggen ze ook niet. Ze zeggen als ze er niet waren dan was de groei exponentieel gebleven.

Ofwel is dit een fout van VRT, slechte interpretatie of schrijven. Ofwel is dit natte vinger werk van Sciensano en kiezen die welke maatregelen op welke termijn effectief zijn.
    Ofwel ben ik gewoon fout aan het lezen, dat kan natuurlijk ook.

Er zullen zeker effectieve maatregelen zijn geweest: De afbuiging is door maatregelen mid juli die nationaal zijn beslist. Ik denk dat het de bubbels zijn.
    En de maatregelen die nadien genomen zijn vanaf 22 juli, hebben hoogstens de curve sneller kunnen flatten en daling sneller hebben doen inzetten.

je vergeet iets: eind juli was de mondmaskerplicht ingevoerd: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...plichting-uit/
    Dat is stad brussel enkel, terwijl het gewest (waar het altijd over gaat als men BXL zegt) pas extra maatregelen heeft genomen op 12 augustus. 2 dagen nadat de curve is beginnen afvlakken. Ze hebben dit ook pas 1 week ervoor aangekondigd.

Mijn hele punt is: de extra strenge maatregelen zijn niet verantwoordelijk voor de afvlakking en hebben hoogstens het process versnelt dat we toen al zagen in de cijfers: Een afvlakking met hopelijk nadien een daling.
    Deze presentatie van Sciensano zegt net wel dat het al die extra maatregelen zijn die dat hebben gedaan.

Wederom:
    Ofwel hebben uw maatregelen altijd onmiddelijk effect en moete ni afkomen jama 2 weken wachten. Ofwel niet.

ik denk dat je het afschrikeffect vanaf midden juli niet mag onderschatten. Toen we op reis waren (tot 15 juli ongeveer) vonden we dat we al in een "ander" België terugkwamen dan we vertrokken. Gewoon omdat mondmaskers op véél meer plaatsen verplicht waren en men terug begon over "er zullen extra maatregelen nodig zijn".
    Dat moet je mij niet zeggen: was voor 13 maart naar Japan en was pas eind maart terug in België. Dat is pas in een ander België komen.
    Behalve de trein nemen: 4 treinen die rijden per uur en toch nog een vertraging van 30 minuten kunnen hebben. Dat na japanse punctualiteit, komt hard aan!

In conlusie: Ik wil niet zeggen dat de maatregelen geen effect hebben gehad (behalve avondklok, dat was absoluut nutteloos). Enkel dat het mij vreemd lijkt alle afvlakkingen toe te schrijven aan maatregelen die er toen nog niet waren en in geval van Antwerpen, pas enkele dagen voordien beslist zijn geweest.
    En dat ze moeten kiezen tussen: Ofwel heeft een maatregel quasi onmiddelijk effect ofwel moet je 14 dagen wachten. En niet een maatregelen heeft een effect alst ons uitkomt in het narratief, zoals het vaak lijkt.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    no votes  

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je (groot)ouders, (klein)kinderen, broers en zussen en maximaal 2 vrienden.

Enkel uitzondering voor mensen waarvoor je mantelverzorger bent.

Max: bubbel van 2 en tweede graad.
    Dat kan toch geen serieus voorstel zijn?
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 1 september 2020 om 00:13
    We are the Universe experiencing itself
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Maar de data valt samen met de avondklok. Die 2 of 3% kan even goed de tijd zijn dat mensen minder lang op café zitten en de extra uren dat mensen verplicht thuis moesten zitten.
    Je kunt niet concluderen op deze data (zoals nu gedaan wordt) dat de curve is beginnen afbuigen op 26 juli omdat mensen sinds 23/24 juli meer thuis zijn beginnen zitten.
    dat laatste beweer ik ook niet . Wel dat het een betekenisvolle verandering is, die 2%-3%. Want de trend was neergaand én het was toen mooier weer (in tegenstelling tot de dagen ervoor).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah
    .
    Ofwel is dit een fout van VRT, slechte interpretatie of schrijven. Ofwel is dit natte vinger werk van Sciensano en kiezen die welke maatregelen op welke termijn effectief zijn.
    Ofwel ben ik gewoon fout aan het lezen, dat kan natuurlijk ook.
    ga de persconferentie van sciensano nu niet herbekijken, maar ik dacht niet dat men specifiek toen naar die paar maatregelen verwees, eerder naar de maatregelen (11 juli bvb inclusief) en waarschuwingen in het algemeen.
    Dat is stad brussel enkel, terwijl het gewest (waar het altijd over gaat als men BXL zegt) pas extra maatregelen heeft genomen op 12 augustus. 2 dagen nadat de curve is beginnen afvlakken. Ze hebben dit ook pas 1 week ervoor aangekondigd.
    het maakt voor het virus volgens mij niet uit wie de maatregelen neemt, als ze genomen zijn, kunnen ze een effect hebben. Gemeente Brussel heb ik als voorbeeld genomen omdat ik zelf in de Marollen werk en het dus ondervonden heb...
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Dat kan toch geen serieus voorstel zijn?
    als sommigen het te ruim vinden en anderen te beperkt, is het voor mij een goed voorstel.

Wie een ander criterium heeft dat rekening houdt met familie én mensen die géén familie hebben, laat maar weten
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    92 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik had het op de initiële vergelijking tussen België en Zweden op vlak van urbanisatie, die uit die open brief kwam. Volgens mij is dat vooral een counterargument omdat, als het over Zweden gaat, vaak wordt aangehaald dat ge daarmee niet moogt/kunt vergelijken vanwege de lage bevolkingsdichtheid terwijl dat argument eigenlijk geen steek houdt. Voor de rest ben ik de discussie helemaal niet aan het volgen.
    't is niet dat men dat hier als enige reden heeft aangehaald waarom je België op vlak van urbanisatie én land in het algemeen niet kan vergelijken met Zweden, hé. Als dan de 20ste keer de vergelijking met Zweden gemaakt wordt kan het zijn dat we het grootste argument bovenhalen, maar dat doet niet teniet dat er ook andere zijn, hé.

Simpel voorbeeld: 98% van België is geurbaniseerd. 87-88% van Zweden. Maar de definitie van Zweden is véél ruimer dan die van België, bovendien is de concentratie van de urbanisatie duidelijk véél sterker in België dan in Zweden:

bevolingsdichtheid (inw/km²) - in pc van het totaal aantal inwoners (op basis van de gemeentes)
    Code:
            België  Zweden  Italie
    >10000   4,73%   0,00%   0,19%
    >5000    4,25%   0,00%   6,63%
    >1000   25,20%  23,12%  28,53%
    >500    25,21%   3,44%  16,49%
    >200    29,24%   5,88%  23,66%
    >100     7,27%  13,06%  12,55%
    >50      2,76%  21,40%   7,28%
    >20      1,33%  17,50%   3,68%
    <20      0,00%  15,60%   1,00%

In België woont dus bijna 60% in een gemeente met >500inw/km bevolkingsdichtheid, in Zweden 27%, Italië 52%. Om maar aan te geven dat de urbanisatiegraad niet altijd veel zegt over de dichtheid van urbanisatie, zeker als elk land zijn eigen definitie gebruikt. (mijn cijfers zijn overigens ook niet volledig vergelijkbaar, gezien ik de cijfers per gemeente gebruik, maar elk land natuurlijk op een andere manier zijn gemeentes definieert, maar het geeft wel een goed teken).

Los daarvan heb je de lintbebouwing in België, waardoor je bijna geen "bubbels" hebt qua gemeente (in Zweden héél duidelijk aanwezig), heb je nauwelijks buitenlands transport en relatief gezien véél minder zakenmensen en toch ook minder toerisme (zeker als je wil vergelijken met Italië en Spanje).

Los van de demografische redenen zijn er natuurlijk ook andere redenen (skigebieden, Valencia-Bergamo, ...) waarom bepaalde landen hoger scoren.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    als sommigen het te ruim vinden en anderen te beperkt, is het voor mij een goed voorstel.

Wie een ander criterium heeft dat rekening houdt met familie én mensen die géén familie hebben, laat maar weten
    Ik doel eerder op het familie uitgangspunt. Dat is een leuk voorstel voor gezinnen met kleine kinderen. En voor grootouders. Maar niet voor veel andere groepen in de populatie. Jongeren en twintigers bijvoorbeeld brengen hun sociaal leven meer met de vriendenkring door.
    Laatst gewijzigd door Balsaus; 1 september 2020 om 09:48
    We are the Universe experiencing itself
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Wanneer ik mijn vrienden en familiekring kijk, dan zie ik dat de meeste daarvan zich aan de regels houden.

Ge citeert het HLN die de resultaten van een enquête zo foutief weergeven. Er is een reden waarom het kwaliteitshandboek van een Vlaamse Universiteit 20 jaar geleden al aangaf dat je om een betrouwbaar citaat te gebruiken je best alleen citeerde uit De Tijd en De Standaard in thesissen.

Dit zijn de onderliggende resultaten
    "Uit een onderzoek van de UGent blijkt dat steeds meer Vlamingen de coronamaatregelen grondig beu zijn. Slechts 35 procent van de ondervraagden is nog gemotiveerd om de maatregelen strikt op te volgen en amper 35 procent is nog overtuigd van de coronamaatregelen. In maart was nog 81 procent overtuigd en vlak na de eerste versoepelingen was dat al gezakt naar 69 procent. Daarnaast houdt nog amper 45 procent zich aan de zogenaamde ‘bubbel van 5’."

Dus 35-45% volgt de regels nog vrij strikt op. Er staat nergens dat de rest van de mensen terug leven als voordien. Maar ga er van uit dat nog een aanzienlijk deel van de mensen die de regels niet strikt toepassen nog altijd in de geest van de huidige regels leven (bijvoorbeeld een bubbel van 10 of zo hebben).

Dan werken de regels nog altijd.
    Het cijfer van 70% komt van RTBF, geen idee waar die het vandaan halen. Voor het TV interview te bekijken heb ik geen tijd. https://www.rtbf.be/info/societe/det...es?id=10572721

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Net de kleine naar school gebracht. Ik hou toch een beetje mijn hart vast hoor. Kinderen worden dan misschien minder ziek, ze kunnen bij mijn weten toch nog steeds besmettelijk zijn. En als je weet hoe het er in een kleuterklas aan toe gaat....
    no votes  

Regels voor berichten