JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn grootouders zijn gestorven, mijn vader ook. Aan mijn broers heb ik geen kloten. Enkel mijn 4 beste vrienden zijn mijn steun en toeverlaat.(hypotetisch weliswaar) Dus ik moet er 2 van weglaten? Dat zou ook een mooie regeling zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
    Of mss eens contact zoeken met je broers .
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Of mss eens contact zoeken met je broers .
    Mijn ingebeelde ik wil dit niet
    Nee, ik vind toch dat men nog altijd veel te veel uit ging van de traditionele gezinnen .

no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    "Zweden is perfect vergelijkbaar met België. Zweden is 98% onbewoond."
    De urbanisatie is vergelijkbaar.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Bubbels van 5 vinden ze te ingewikkeld en niet te controleren maar bubbels van 15 vinden ze te veel.
    Benieuwd hoe ze daar iets "simpeler op lange termijn" van kunnen maken.
    Volgens mij niet. Waarschijnlijk bubbel van 10 of "geen bubbels meer maar samenscholingen van max. 10 personen. We rekenen op de verantwoordelijkheid van de burger".
    Proficiat ministers en experts.

P.S. Maar daar moeten ze eerst nog een maand over nadenken.
    Ik hoop op samenscholingsverbod eerlijk gezegd.
    Zou ik ook van die constante vergaderingen in afgesloten ruimtes met grote groepen mensen af zijn.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen, deftig druk zetten waar we kunnen!
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben eens benieuwd hoe ze het gaan aanpakken, en vooral vanaf wanneer het dan in werking zou gaan. Zaterdag trouwen we, en met de broers/zussen/ouders en grootouders (2 die nog leven) zitten we aan 17. Ik kan er nu ook niet aan doen dat we 2 grote gezinnen hebben, maar die dag vieren zonder je dichtste familie is ook maar triestig tbh. En je kan moeilijk zeggen aan de ene dat ze niet mogen komen omdat de andere komt voor een klein diner achteraf
    no votes  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Ik ben eens benieuwd hoe ze het gaan aanpakken, en vooral vanaf wanneer het dan in werking zou gaan. Zaterdag trouwen we, en met de broers/zussen/ouders en grootouders (2 die nog leven) zitten we aan 17. Ik kan er nu ook niet aan doen dat we 2 grote gezinnen hebben, maar die dag vieren zonder je dichtste familie is ook maar triestig tbh. En je kan moeilijk zeggen aan de ene dat ze niet mogen komen omdat de andere komt voor een klein diner achteraf
    Gewoon 2 aparte tafels, nee? Je mag max. met 10 personen aan een tafel zitten, plexischerm ertussen en da's opgelost?
    Op ons gemeentehuis mogen max. 12 personen aanwezig zijn voor de burgerlijke trouw.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Gewoon 2 aparte tafels, nee? Je mag max. met 10 personen aan een tafel zitten, plexischerm ertussen en da's opgelost?
    Op ons gemeentehuis mogen max. 12 personen aanwezig zijn voor de burgerlijke trouw.
    We gaan het doen op privélocatie en de bubbels splitsen volgens gezin met catering en bediening. Dus quasi hetzelfde als op restaurant gaan idd, alleen was het allemaal wat moeilijk organiseren op zo korte termijn en hebben we daarvoor gekozen ipv op restaurant. Bij ons op de gemeente mag er 30 man aanwezig zijn, dus daar stelt zich geen probleem. Dit is ook allemaal geregeld nog voor Wilmes heel dienen uitleg gedaan heeft om de bubbel van 5 & 10 te expliceren. Het had makkelijker gekund, maar soit. We gingen er toen nog van uit dat het maximaal 5 was die ge mocht zien op restaurant.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    We gaan het doen op privélocatie en de bubbels splitsen volgens gezin met catering en bediening. Dus quasi hetzelfde als op restaurant gaan idd, alleen was het allemaal wat moeilijk organiseren op zo korte termijn en hebben we daarvoor gekozen ipv op restaurant. Bij ons op de gemeente mag er 30 man aanwezig zijn, dus daar stelt zich geen probleem. Dit is ook allemaal geregeld nog voor Wilmes heel dienen uitleg gedaan heeft om de bubbel van 5 & 10 te expliceren. Het had makkelijker gekund, maar soit. We gingen er toen nog van uit dat het maximaal 5 was die ge mocht zien op restaurant.
    Geniet van die dag in ieder geval.

no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~a00265aa/

Ben ik het of staan hier heel wat tegenstrijdigheden in en geven ze verbanden aan waar er correlaties zijn?
    Kan zijn dat ik het niet deftig snap, maar vind een raar artikel.

1) google mobile data: Rond 25 is de tijd thuis spenderen van 8% naar 10% gestegen: Ja Thuisblijven heeft curve helpen ombuigen. Die 2 a 3% is toch verwaarloosbaar ? En dit is een correlatie, geen causaal verband?

2) Vanaf 26Juli is er een duidelijke ombuiging te zien ipv exponentiële groei is het naar afvlakking gegaan in Antwerpen. Dankzij jawel de extra maatregelen in Antwerpen.
    Deze zijn pas 28 juli ingegaan en er is 2 weken nodig om effect te zien? Dan kan met dit toch niet toeschrijven aan de draconische maatregelen?
    Zelfs als men vanaf de aankondiging rekent (2 a 3 dagen eerder) is deze afvlakking onmogelijk toe te schrijven aan de extra maatregelen.

3) Ook in Brussel zelfde verhaal: Curve is rond 10 beginnen afvlakken: het zou daar normaal ook zijn blijven stijgen zonder extra maatregelen zegt Van Gucht. De extra maatregelen zijn pas 12 augustus in beginnen gaan in Bxl en dat was enkel mondmaskerplicht (tenzij ik iets vergeet)?

In het algemeen lijkt het mij dat ze alle strenge maatregelen aanprijzen als ze hebben gewerkt, terwijl ze bij het begin van alle afvlakkingen niet eens actief waren.
    Dit is toch ofwel een fout artikel of gewoon gezever Van Gucht die doet alsof de extra maatregelen werken, terwijl ze nog ni eens ingevoerd waren?
    Een oprechte vraag, want kan zijn dat ik gewoon fout lees en interpreteer.

Op dit moment lijkt mij er maar 1 maatregel effectief effect te hebben gehad: dat is de bubbels naar 5 brengen.
    Dat is het voordeel van uw eigen curves verzinnen. Ze kunnen daarmee vergelijken en alles beweren. Niemand dat het kan verifiëren.
    Behalve dan al die keren dat ze hun modellen moesten bijstellen maar daar spreken we natuurlijk niet meer over.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Geniet van die dag in ieder geval.

Merci, is alvast de bedoeling we zitten momenteel 2 weken in "vrijwillige quarantaine" zodat we met een gerust gemoed op zijn minst elke aanwezige persoonlijk kunnen bedanken. We maken er het beste van Feest kan altijd ingehaald worden, maar de dag zelf wouden we ons toch niet laten afnemen
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    De urbanisatie is vergelijkbaar.
    zegt wie?

Even de feiten:
    87% woont volgens de Zweedse definitie in een geurbaniseerde zone. Zij definieren geürbaniseerd als een groep van minstens 200 inwoners waarvan hun huis op minder dan 200 meter afstand van een andere woning staan..

https://en.wikipedia.org/wiki/Urban_areas_in_Sweden

Om een idee te geven: in een gemeente als Härjedalen (daar zelf op vakantie geweest, vandaar), een gemeente met 10.000 inwoners en een grootte van 1/3e van België, heeft 8 urbane zones, met inwonersaantallen van zo'n 293 tot 2633 inwoners. Dat is een urbanisatiegraad van 64%

Volgens de wereldbank is 88% van de bevolking van Zweden geurbaniseerd. België 98%. https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZS
    Mij nodig? Tag me @JPV
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    zegt wie?

Even de feiten:
    87% woont volgens de Zweedse definitie in een geurbaniseerde zone. Zij definieren geürbaniseerd als een groep van minstens 200 inwoners waarvan hun huis op minder dan 200 meter afstand van een andere woning staan..

https://en.wikipedia.org/wiki/Urban_areas_in_Sweden

Om een idee te geven: in een gemeente als Härjedalen (daar zelf op vakantie geweest, vandaar), een gemeente met 10.000 inwoners en een grootte van 1/3e van België, heeft 8 urbane zones, met inwonersaantallen van zo'n 293 tot 2633 inwoners. Dat is een urbanisatiegraad van 64%

Volgens de wereldbank is 88% van de bevolking van Zweden geurbaniseerd. België 98%. https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZS
    https://nl.qwe.wiki/wiki/Urbanization_by_country

Italie—>70%
    Spanje—>80%

Toch hard getroffen doch lager qua urbanisatie dan Zweden.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Nee, he. Tantes en co mag je niet zien.
    A dus je mag wel je kinderen en kleinkinderen zien, maar de kleinkinderen mogen niet hun tantes zien. Dat is nog ingewikkelder dan wat er nu is, niet simpeler.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~a00265aa/

Ben ik het of staan hier heel wat tegenstrijdigheden in en geven ze verbanden aan waar er correlaties zijn?
    Kan zijn dat ik het niet deftig snap, maar vind een raar artikel.

1) google mobile data: Rond 25 is de tijd thuis spenderen van 8% naar 10% gestegen: Ja Thuisblijven heeft curve helpen ombuigen. Die 2 a 3% is toch verwaarloosbaar ? En dit is een correlatie, geen causaal verband?
    Als je in de zomer méér thuis bent dan in de winter en de percentages stijgen in het midden van de zomer, dan is dit wel betekenisvol lijkt me (zeker gezien de grote hoeveelheid data en dus kleine foutmarge).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah
    2) Vanaf 26Juli is er een duidelijke ombuiging te zien ipv exponentiële groei is het naar afvlakking gegaan in Antwerpen. Dankzij jawel de extra maatregelen in Antwerpen.
    Deze zijn pas 28 juli ingegaan en er is 2 weken nodig om effect te zien? Dan kan met dit toch niet toeschrijven aan de draconische maatregelen?
    Zelfs als men vanaf de aankondiging rekent (2 a 3 dagen eerder) is deze afvlakking onmogelijk toe te schrijven aan de extra maatregelen.
    extra maatregelen zijn aangekondigd 23 juli, ingegaan op 25 juli. Specifieke maatregelen voor Antwerpen zijn later ingegaan, maar dat doet niks af van die eerste extra maatregelen. Daarna is er op 27 (ingegaan 29) juli nog extra maatregelen genomen.

Het effect en wat bepalend was, is moeilijk te bepalen. Je zou zelfs de maatregelen van 11 juli (winkels) kunnen bedenken.

3) Ook in Brussel zelfde verhaal: Curve is rond 10 beginnen afvlakken: het zou daar normaal ook zijn blijven stijgen zonder extra maatregelen zegt Van Gucht. De extra maatregelen zijn pas 12 augustus in beginnen gaan in Bxl en dat was enkel mondmaskerplicht (tenzij ik iets vergeet)?
    je vergeet iets: eind juli was de mondmaskerplicht ingevoerd: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...plichting-uit/

In het algemeen lijkt het mij dat ze alle strenge maatregelen aanprijzen als ze hebben gewerkt, terwijl ze bij het begin van alle afvlakkingen niet eens actief waren.
    Dit is toch ofwel een fout artikel of gewoon gezever Van Gucht die doet alsof de extra maatregelen werken, terwijl ze nog ni eens ingevoerd waren?
    Een oprechte vraag, want kan zijn dat ik gewoon fout lees en interpreteer.

Op dit moment lijkt mij er maar 1 maatregel effectief effect te hebben gehad: dat is de bubbels naar 5 brengen.
    ik denk dat je het afschrikeffect vanaf midden juli niet mag onderschatten. Toen we op reis waren (tot 15 juli ongeveer) vonden we dat we al in een "ander" België terugkwamen dan we vertrokken. Gewoon omdat mondmaskers op véél meer plaatsen verplicht waren en men terug begon over "er zullen extra maatregelen nodig zijn".
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    A dus je mag wel je kinderen en kleinkinderen zien, maar de kleinkinderen mogen niet hun tantes zien. Dat is nog ingewikkelder dan wat er nu is, niet simpeler.
    het is nochtans simpeler: enkel in rechte lijn + broers en zussen. Maar niet verder. Dus geen tantes, nonkels, neven, nichten etc.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Regels voor berichten