JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Genoeg mensen die opgeschreven worden als ik de media mag geloven. Ben niet zelf gaan kijken natuurlijk want ik ben sinds maart niet meer naar Zweden mogen gaan Maar de 2 zweden die hier werken en naar ginder geweest zijn zijn in ieder geval opgeschreven toen ze terug kwamen. Ik moest kunnen bewijzen dat ik in Noorwegen woonde toen ik terug kwam van Denemarken. ( dat was wel per boot uiteraard)
    Niet moeilijk gezien het beperkt aantal grensovergangen natuurlijk.

Net even gechecked: 49 grensovergangen tussen Noorwegen en Zweden, op meer dan 1600 km (google maps, 1/500m zoom). In België geraak ik van De Panne tot in Menen (40km?) al aan 50 grensovergangen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Niet moeilijk gezien het beperkt aantal grensovergangen natuurlijk.

Net even gechecked: 49 grensovergangen tussen Noorwegen en Zweden, op meer dan 1600 km (google maps, 1/500m zoom). In België geraak ik van De Panne tot in Menen (40km?) al aan 50 grensovergangen.
    Nu, van die 1600km is een groot deel ook gewoon onbereikbaar he .
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    De reguliere persconferentie is weer gepasseerd. Antwerpen werd geprezen en Brussel was op de goede weg, hoewel nog op een plateau.

Wat ik me wel afvraag is waar dan de exponentiële stijging van het "lakse Brusselse beleid" is gebleven. Mondmaskerplicht werd slecht nageleefd, te veel mensen bij elkaar etc.
    Maar de ziekenhuizen zitten niet vol. Of ze testen gewoon niet? Maar zelfs dan zou je uiteindelijk de oudjes in het ziekenhuis zien en we zijn toch al 3 weken na de invoering ervan.

Hoe ze de cijfers richting 0 krijgen is nog een harde noot om te kraken. Avondklok en uitgaansverbod gaan niet veel uithalen als de appartementen met 6 tot 10 mensen de clusters zijn. Maar de corona-hotels gaan er toch niet komen dus denk dat ze dan maar hopen dat het uitdooft omdat alle risico-clusters ziek zijn geworden en ze ondertussen niemand anders zien. Het zal dan wss al eind oktober zijn waar er nog andere bronnen kunnen verschijnen door lossere maatregelen voor cultuur, beurzen, horeca, feesten, ...
    no votes  

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij huidige klant (grote speler - toch 1500 bedienden) mailtje dat gezien de scholen morgen gewoon open gaan, de normale kantoorregeling weer ingaat. Iedereen moet terug naar kantoor, met vrijwillig 2 vaste dagen thuiswerk te bespreken met team manager. Als zo’n grote HR speler dat invoert zal de rest wel snel volgen .
    Everybody wants to be hollywood
    no votes  

schumi2003's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog steeds een negatieve Corona attest nodig als je Duitsland in wilt neem ik aan ? pfff
    Legends come and go but hero's never die
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Bij huidige klant (grote speler - toch 1500 bedienden) mailtje dat gezien de scholen morgen gewoon open gaan, de normale kantoorregeling weer ingaat. Iedereen moet terug naar kantoor, met vrijwillig 2 vaste dagen thuiswerk te bespreken met team manager. Als zo’n grote HR speler dat invoert zal de rest wel snel volgen .
    Dit is dus wat ik bedoel qua lakse regels
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumi2003 Bekijk bericht
    Nog steeds een negatieve Corona attest nodig als je Duitsland in wilt neem ik aan ? pfff
    Vorige week gewoon de grens overgereden zonder ook maar iets te moeten tonen.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    En zelf 0 wetenschappelijke onderbouw, en alleen maar angst prediken. "De rest van onze dagen" en "persoonlijke vrijheden ingeperkt".
    Toch even inpikken op dit, want dat schrijfsel is wel degelijk onderbouwd, de bronnen staan er zelfs letterlijk bij.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Ik zou graag eens een studie zien naar de productiviteit gedurende de periode dat iedereen van thuis gewerkt heeft, dit in vergelijking met iedereen terug op kantoor. In het begin van de epidemie heb ik enkele dagen op technische werkloosheid gestaan, sindsdien de hele tijd thuiswerk. Waar het in het begin wat stroef verliep werkt alles nu supervlot voor iedereen.

Ik heb de indruk dat er soms zelfs vaker wat langer wordt doorgewerkt door de collega's om iets af te krijgen dan wanneer we on site zijn, wanneer we terug allemaal naar kantoor moeten zal iedereen wanneer het tijd is terug recht springen omdat ze ergens een bus of trein moeten halen, of nog ergens moeten passeren of gewoonweg de file willen voor zijn. We zijn het nu echt allemaal zo goed gewoon geworden dat niemand van mijn collega's zin heeft om terug vroeg op te staan, tijd te verliezen in de file of op het openbaar vervoer... Met andere woorden, velen zullen weer gestrest op het werk toekomen en voor veel mensen wordt het terug puzzelen om alles gedaan te krijgen.

Het zou echt een enorme stap terug zijn als we weer moeten spreken over bomvolle treinen naar Brussel en een E40 waarop je al in de file staat van voorbij Merelbeke.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    78 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Toch even inpikken op dit, want dat schrijfsel is wel degelijk onderbouwd, de bronnen staan er zelfs letterlijk bij.
    Ik kan makkelijk een bron vinden voor hoe bevolkt Zweden is, en dan een bronvermelding onderaan doen. Dat maakt mijn claim dat "Zweden heel vergelijkbaar is met België" niet juister.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Ik zou graag eens een studie zien naar de productiviteit gedurende de periode dat iedereen van thuis gewerkt heeft, dit in vergelijking met iedereen terug op kantoor. In het begin van de epidemie heb ik enkele dagen op technische werkloosheid gestaan, sindsdien de hele tijd thuiswerk. Waar het in het begin wat stroef verliep werkt alles nu supervlot voor iedereen.

Ik heb de indruk dat er soms zelfs vaker wat langer wordt doorgewerkt door de collega's om iets af te krijgen dan wanneer we on site zijn, wanneer we terug allemaal naar kantoor moeten zal iedereen wanneer het tijd is terug recht springen omdat ze ergens een bus of trein moeten halen, of nog ergens moeten passeren of gewoonweg de file willen voor zijn. We zijn het nu echt allemaal zo goed gewoon geworden dat niemand van mijn collega's zin heeft om terug vroeg op te staan, tijd te verliezen in de file of op het openbaar vervoer... Met andere woorden, velen zullen weer gestrest op het werk toekomen en voor veel mensen wordt het terug puzzelen om alles gedaan te krijgen.

Het zou echt een enorme stap terug zijn als we weer moeten spreken over bomvolle treinen naar Brussel en een E40 waarop je al in de file staat van voorbij Merelbeke.
    Klopt ik werk nu ook eens vaker wat langer aangezien ik niet meer in de file moet staan na het werk maar gewoon al thuis ben.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht

Kan hier alleen maar helemaal mee akkoord zijn.
    Al is het maar dat we 2-3 dagen vast thuiswerk kunnen inplannen.
    80% van de mensen werkte op de piek van thuis uit, als we die paar dagen op zijn minst kunnen volhouden het zou op de weg een stuk aangenamer zijn en ook voor de werknemers zelf.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Klopt ik werk nu ook eens vaker wat langer aangezien ik niet meer in de file moet staan na het werk maar gewoon al thuis ben.
    Ik zou graag hetzelfde kunnen zeggen, maar thuis werken lukt mij gewoon echt niet.
    Ik krijg werkelijk niets gedaan, behalve trainen voor het wereldrecord koffiedrinken.
    Echt doodzonde, want ik pendel heel ver voor mijn job en ik had op termijn graag een of dag of twee per week thuisgewerkt.
    Maar goed, het lukt niet en dan moet ik daar eerlijk in zijn en toch maar naar kantoor gaan.

Mss als ik eens investeer in een degelijke home office, met goede monitor en zo ver mogelijk weg van de tv en de keuken.
    no votes  

schumi2003's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Vorige week gewoon de grens overgereden zonder ook maar iets te moeten tonen.
    En je wist het maar toch het risico gepakt? Want er staan toch boetes van een paar 100€ op nietwaar?
    Legends come and go but hero's never die
    no votes  

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Ik zou graag hetzelfde kunnen zeggen, maar thuis werken lukt mij gewoon echt niet.
    Ik krijg werkelijk niets gedaan, behalve trainen voor het wereldrecord koffiedrinken.
    Echt doodzonde, want ik pendel heel ver voor mijn job en ik had op termijn graag een of dag of twee per week thuisgewerkt.
    Maar goed, het lukt niet en dan moet ik daar eerlijk in zijn en toch maar naar kantoor gaan.

Mss als ik eens investeer in een degelijke home office, met goede monitor en zo ver mogelijk weg van de tv en de keuken.
    Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik alleen woon, ik kan letterlijk werken waar en wanneer ik wil zonder dat ik gestoord word. Bij sommige collega's van mij hoor je tijdens een meeting de kinderen joelen op de achtergrond, dat is natuurlijk minder, in dat geval moet je echt een aparte bureauruimte hebben waar je jezelf rustig kan afzonderen.

Maar dan nog, zo een mensen zouden in staat moeten zijn om te kunnen werken in co-work spaces bij hen in de buurt, alles is beter dan dagelijks meer dan twee uur te verspillen aan woon-werk-verkeer. En nee, hiermee wil ik niet de discussie op gang brengen dat we dan maar in Brussel stad moeten gaan wonen of een job als rekkenvuller in de lokale Delhaize moeten ambiëren.
    no votes  

Regels voor berichten