zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar vooral: De boetes op mondmaskers zeggen toch niks over de aanpak van samenscholingen? Het is niet kiezen.
    Ik heb dat dan ook niet gezegd

En op basis van welke studies maak je deze uitspraak?
    Denk dat het een kwestie is van volgen wat de experts zeggen is zeker, die toch duidelijk gesteld hebben dat ze een reducering van de bubbel wilden.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Lees eens het volledige rapport. En zoek eens je claim in dat artikel waarin zou staan dat "Mondkapje dragen maakt risico op besmetting juist groter" . En tel dan het aantal verwijzingen naar een beperkt positief effect.

Ik heb NIET tegen een persoonlijke mening tegen mondmaskers gefoeterd, wel tegen beweringen over standpunten van de RIVM.

3-4 dagen. Niemand die verwacht dat dat gemiddelde trouwens zou dalen binnenkort.
    @JPV, jij post vaak de cijfers, dus misschien kan jij de vraag beantwoorden.
    Als ik op Sciensano de ruwe datafile download, dan zie ik bij de cases op 20 Juli "maar" 129 confirmed cases in plaats van de 416 die in de grafiek gerapporteerd staan. Enig idee hoe dat komt?
    Ik ga er wel van uit dat de cijfers kloppen (als in het totaal aantal besmettingen), maar als er 300 besmettingen op 1 dag bijgeteld zouden worden omdat het gaat om "oude cijfers", vertekent dat het beeld toch ook wel hard.
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Die bubbel is niet hoeveel sociale contacten gij zelf hebt, maar ook de sociale contacten van die mensen.
    Als ge naar uw ouders en schoonouders gaat, dan zijn dat al 4 contacten. Maar ook de contacten van uw ouders en schoolouders behoren tot dezelfde bubbel.
    Dus als uw ouders en schoonouders elk ook met twee andere gezinnen afspreken, dan is dat nog twee keer +4 en zit ge al met een bubbel van 12.

"Uw" bubbel is ook de bubbel van uw sociale contacten en partner en kinderen.

Natuurlijk is dat niet hoe mensen het begrijpen, interpreteren, of toepassen.
    Communicatie over maatregelen is ongelofelijk slecht.
    Klopt niet hoor. Elk individu mag per week 15 andere individuen zien. Wie die individuen op hun beurt nog eens zien, maakt voor u als individu niet uit. Gij persoonlijk moogt per week afspreken met 15 verschillende mensen.

Uw partner in theorie mag dat ook, maar in praktijk zult ge als koppel natuurlijk voor een groot deel afspreken met dezelfde mensen.

Toen de bubbel van vier er was (bij de eerste versoepelingen) was het idd wel zo dat als gij met uw ouders afsprak, zij op hun beurt ook maar met max. 2 andere personen mochten afspreken. Vanaf de bubbels naar 10 en 15 zijn gegaan, is dat verhaal veranderd.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    97 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    @JPV, jij post vaak de cijfers, dus misschien kan jij de vraag beantwoorden.
    Als ik op Sciensano de ruwe datafile download, dan zie ik bij de cases op 20 Juli "maar" 129 confirmed cases in plaats van de 416 die in de grafiek gerapporteerd staan. Enig idee hoe dat komt?
    Ik ga er wel van uit dat de cijfers kloppen (als in het totaal aantal besmettingen), maar als er 300 besmettingen op 1 dag bijgeteld zouden worden omdat het gaat om "oude cijfers", vertekent dat het beeld toch ook wel hard.
    in het document van 21/07 is er 1 besmetting op 20/07 genoteerd.
    in het document van 22/07 zijn er 100 besmettingen op 20/07 genoteerd.
    in het document van 23/07 zijn er 370 besmettingen op 20/07 genoteerd.
    in het document van 24/07 zijn er 416 besmettingen op 20/07 genoteerd.

die 129 (ik zie niet direct waar je dat haalt) zal waarschijnlijk het aantal besmettingen zijn die extra genoteerd zijn (over alle dagen heen) op 20/07/2020 tegenover 19/07/2020. Maar die 129 zijn dan verspreid over verschillende dagen. En dat dat cijfer laag was, is logisch, omdat op maandag 20/07 ze niet veel extra besmettingen kunnen noteren wegens niet alle gegevens binnen krijgen door afwezigen tijdens het weekend.

Maar wees gerust, 't zou me sterk verbazen dat ze geen mogelijkheid hebben om te checken hoe de evolutie is bij testcentra die wél de mankracht hebben om élke dag door te geven. Daar kan je aparte statistieken van bijhouden die je niet noodzakelijk hoeft te publiceren extern, maar wel mooie evoluties kunnen aantonen héél snel.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    in het document van 21/07 is er 1 besmetting op 20/07 genoteerd.
    in het document van 22/07 zijn er 100 besmettingen op 20/07 genoteerd.
    in het document van 23/07 zijn er 370 besmettingen op 20/07 genoteerd.
    in het document van 24/07 zijn er 416 besmettingen op 20/07 genoteerd.

die 129 (ik zie niet direct waar je dat haalt) zal waarschijnlijk het aantal besmettingen zijn die extra genoteerd zijn (over alle dagen heen) op 20/07/2020 tegenover 19/07/2020. Maar die 129 zijn dan verspreid over verschillende dagen. En dat dat cijfer laag was, is logisch, omdat op maandag 20/07 ze niet veel extra besmettingen kunnen noteren wegens niet alle gegevens binnen krijgen door afwezigen tijdens het weekend.

Maar wees gerust, 't zou me sterk verbazen dat ze geen mogelijkheid hebben om te checken hoe de evolutie is bij testcentra die wél de mankracht hebben om élke dag door te geven. Daar kan je aparte statistieken van bijhouden die je niet noodzakelijk hoeft te publiceren extern, maar wel mooie evoluties kunnen aantonen héél snel.
    Je hebt gelijk! Het was een klassieke leesfout bij het inlezen van een onbekend databestand. Wilde mijn post al intrekken.
    Ziet er alleszins al een behoorlijke opflakkering uit.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Ik snap trouwens niet hoe mensen elke week vlotjes aan 15 verschillende sociale contacten (dus buiten het werk of sportclub/vereniging om) geraken, laat staan dat ze er los over geraken.

Stel dat ge al elke week langsgaat bij uw ouders én schoonouders, dan kunt ge die week nog met meerdere afzonderlijke bevriende koppels afspreken, of met een vriendenkliek zonder meteen aan 15 te geraken.

Ben ik dan zo asociaal omdat ik niet elke avond van de week met mensen afspreek? De enige weken waarin ik (onder normale omstandigheden) aan meer dan 15 sociale contacten geraak, is volgens mij als er een (familie)feest op de planning staat.

Zelfs wanneer ik naar het voetbal ga (of vroeger in het uitgaansleven), beperkt het aantal mensen met wie ik echt de hele avond rondhang en dus als mijn "bubbel" zou beschowuen, zich nog tot pakweg 5-6 man. Voor de rest komt ge dan wel geregeld mensen tegen aan wie ge even goeiedag zegt, maar dat beschouw ik niet echt als een "sociaal contact". Sowieso zijn grote publieke plaatsen waar ge constant veel bekenden tegenkomt (voetbal, festivals, evenementen, uitgaansgelegenheden) momenteel al niet mogelijk.

Als ge dan geklaag hoort over hoe velen zich bijlange niet aan die regel van max. 15 personen per week houden, dan vraag ik me toch af wat voor uitbundig leven sommigen dan wel niet hebben.
    Uitbundig?

Sommige (schoon)ouders zijn gescheiden. In mijn geval mag je voor schoonouders dus al 4 tellen, en 2 voor mijn eigen ouders. We zijn zelf al met 4 dus zitten dan al aan 10. Mijn beste maat en zijn vriendin is nog eens 2, en dan mag ik mijn zus en haar kinderen al niet meer bezoeken want met 4. Idem mijn vrouw haar broer. Ik heb dan met 1 vriend afgesproken (heel extreem hè) Het is dus elke week inderdaad een beetje kijken wat we doen.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Is veel meer het geval bij jongeren denk ik.

Stel je bent 19, studeert nog, zit in de chiro en voetbalt. Dan heb je bv. een leidingsploeg in de chiro van 12-20 man, de voetbalploeg van ne man of 20 en dan nog de studie/kot-genoten. Dit dan nog buiten de vrienden van het middelbaar waar je nog geregeld mee afsprak. Dan gaat het heel snel.
    Ik ben ook al benieuwd naar wat de cijfers in de studentensteden gaan zijn medio oktober.
    no votes  

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zijn de triagepunten eigenlijk terug open?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Manjaro KDE @ Crucial BX500 240GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - openSUSE KDE @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 266(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: CervDotBe | ~ Hattrick: Schumi-47
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Uitbundig?

Sommige (schoon)ouders zijn gescheiden. In mijn geval mag je voor schoonouders dus al 4 tellen, en 2 voor mijn eigen ouders. We zijn zelf al met 4 dus zitten dan al aan 10. Mijn beste maat en zijn vriendin is nog eens 2, en dan mag ik mijn zus en haar kinderen al niet meer bezoeken want met 4. Idem mijn vrouw haar broer. Ik heb dan met 1 vriend afgesproken (heel extreem hè) Het is dus elke week inderdaad een beetje kijken wat we doen.
    Uw eigen gezin moet ge niet meetellen in die 15 personen he, jullie mogen élk 15 personen zien buiten jullie eigen gezin om (al zult ge als gezin vaak wel gewoon elk dezelfde personen zien.

En uiteraard is niet elke familie hetzelfde en wordt het al iets moeilijker als er samengestelde gezinnen aan te pas komen, maar spreekt ge onder normale omstandigheden dan echt élke week af met élke kant van de naaste familie? Dus ge ziet uw schoonouders, ouders en (schoon)broers/zussen normaal elke week?

In uw omschrijving geraakt ge dus nog niet aan 15...
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Uw eigen gezin moet ge niet meetellen in die 15 personen he, jullie mogen élk 15 personen zien buiten jullie eigen gezin om (al zult ge als gezin vaak wel gewoon elk dezelfde personen zien.

En uiteraard is niet elke familie hetzelfde en wordt het al iets moeilijker als er samengestelde gezinnen aan te pas komen, maar spreekt ge onder normale omstandigheden dan echt élke week af met élke kant van de naaste familie? Dus ge ziet uw schoonouders, ouders en (schoon)broers/zussen normaal elke week?

In uw omschrijving geraakt ge dus nog niet aan 15...
    Als ik nu met ons 4 een tien dagen bij mijn ouders ga logeren. Tellen we die dan mee of niet, wordt dat 'eigen gezin' ? >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Erika Vliege denkt na over haar ontslag als hoofd GEES. Dit naar aanleiding van het interview van Jambon in het VTM-Nieuws gisterenavond waar hij blijkbaar loog over het feit dat de experten aanstuurden op het behoud van de contactbubbel van 15 personen:

Erika Vlieghe sluit ontslag niet uit:

Erika Vlieghe sluit niet uit dat ze ontslag neemt als voorzitter van het exitcomité. Dat verklaart ze in een interview bij 'De Morgen'.

De kwestie is ontstaan na een interview van Vlaams minister-president Jan Jambon op het VTM Nieuws. Hij verklaarde daar dat Vlieghe akkoord zou gegaan zijn om de bubbels op vijftien personen te houden.

"Dat is voor mij compleet onaanvaardbaar. Ik was net als de andere experts voorstander van een kleinere bubbel", klinkt het. "Als de politieke communicatie op dat elan verdergaat, dan overweeg ik om ermee op te houden als voorzitter van het exitcomité. Ik ben niet het schaamlapje voor de politiek."

Bron: HLN
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Als ik nu met ons 4 een tien dagen bij mijn ouders ga logeren. Tellen we die dan mee of niet, wordt dat 'eigen gezin' ? >.>
    Die telt ge mee, ja.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Erika Vliege denkt na over haar ontslag als hoofd GEES. Dit naar aanleiding van het interview van Jambon in het VTM-Nieuws gisterenavond waar hij blijkbaar loog over het feit dat de experten aanstuurden op het behoud van de contactbubbel van 15 personen:

Erika Vlieghe sluit ontslag niet uit:

Erika Vlieghe sluit niet uit dat ze ontslag neemt als voorzitter van het exitcomité. Dat verklaart ze in een interview bij 'De Morgen'.

De kwestie is ontstaan na een interview van Vlaams minister-president Jan Jambon op het VTM Nieuws. Hij verklaarde daar dat Vlieghe akkoord zou gegaan zijn om de bubbels op vijftien personen te houden.

"Dat is voor mij compleet onaanvaardbaar. Ik was net als de andere experts voorstander van een kleinere bubbel", klinkt het. "Als de politieke communicatie op dat elan verdergaat, dan overweeg ik om ermee op te houden als voorzitter van het exitcomité. Ik ben niet het schaamlapje voor de politiek."

Bron: HLN
    Hopelijk doet ze het.
    Moest ik haar zijn ik had dat al lang gedaan.

Ze lijkt ook niet in staat om de adviezen van de experten door te duwen naar beleidsniveau of de meningen van wannabe-economen in de GEES de kop in te drukken.
    Dus mss is iemand nodig die daar beter in is.
    Of mss is het beter om gewoon een einde te maken aan de illusie dat onze incompetente beleidsmakers weten wat ze doen of zelfs naar advies luisteren.

Daarnaast is een exitcomité ook niet meer nodig aangezien dit land reeds vroegtijdig gefaald is om second wave te vermijden.
    Unlimited Potential!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ah tiens, ik dacht dat die tweede golf onvermijdelijk was. Vreemd.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ah tiens, ik dacht dat die tweede golf onvermijdelijk was. Vreemd.
    Ver van.
    Het is niet evident voor een virus om uit te breken zoals corona gedaan heeft. Het vereist heel wat slechte beslissingen en zeer traag reageren.

Ze zijn bij de eerste golf al zeer incompetent en traag geweest in reageren.
    Voor een tweede golf zou ge denken dat men dan al iets geleerd heeft en men zich voldoende voorbereid om een tweede golf te vermijden.
    Blijkbaar is de incompetentie zo enorm dat een normaal gemakkelijk te vermijden tweede golf er toch komt, en zelfs vroegtijdig komt.

Ik heb het niet verwacht dat een tweede golf zou plaatsvinden, laat staan zo vroeg.
    Ik heb duidelijk ook overheid overschat hierin.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Regels voor berichten