kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat ge het gewoon niet kunt controleren. Als ze morgen beslissen om die bubbel naar 10 personen terug te brengen en er is even veel draagvlak voor als vandaag, maakt dat letterlijk nul verschil. Want het is onmogelijk om na te gaan of de mensen zich eraan houden.
    Met de bubbel van 4 was die er ook, ik zie echt niet in waarom dat nu anders zou zijn.
    Noteer het : binnen 2 weken komt dat er wel of toch iets gelijkaardigs en ondertussen hebben we weer 2 weken verloren.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Nee ze spraken van per tafel een naam en telefoonnummer/e-mail achter te laten.
    Dat begrijp ik wanneer je een gezin bent, of mensen die samenwonen. Maar wanneer je met vrienden iets gaat drinken kan je toch beter allemaal je gegeven achterlaten?
    Laatst gewijzigd door knight-rider; 23 juli 2020 om 23:07

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Met de bubbel van 4 was die er ook, ik zie echt niet in waarom dat nu anders zou zijn.
    Noteer het : binnen 2 weken komt dat er wel of toch iets gelijkaardigs en ondertussen hebben we weer 2 weken verloren.
    Omdat ge bij de bubbel van vier net uit een strikte lockdown kwam en het de eerste versoepeling was, dus werd dat beter nageleefd. Nu zit ge in een hele andere situatie en is het heel simpel: Als er geen draagvlak voor is, heeft het gewoon geen zin om die bubbels te verkleinen omdat in de praktijk toch niemand zich aan die regel zal houden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat indien een bubbel slechts 4 personen kan bevatten en soms 3 personen, afhankelijk van de situatie? We kunnen dit versoepelen en misschien overgaan naar een bubbel van zelfs 5 personen, wat totaal geen versoepeling is maar een verstrenging, indien zij zich houden aan een afstand van 1,65 meter? Uiteraard, afhankelijk van de situatie. Als het ene deel van een Siamese tweeling Covid heeft, ja dan kan die afstand niet gegarandeerd worden, maar dat is moeilijk dat de ene het wel heeft en de andere niet, want ze delen allicht dezelfde longen.Misschien moet de bubbel voor Siamese tweelingen dan ook verkleind worden tot 2 personen, de tweeling incluis? Het probleem is: die maatregel gaat er nooit komen, want alle Siamese tweelingen gaan tegen stemmen.

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Na afloop van heel deze C19-vaagheid zou het woord ‘bubbel’ overigens voorgoed verbannen moeten worden /rage.
    .

t0tec's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moest er een tweede golf komen in het najaar dan zal die erger zijn dan de eerste volgens Kurt Barbé. (VRT)

Contact tracing is het enige redmiddel maar hoe de dingen nu lopen ziet het er niet goed uit.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Volgens Karine Moykens zou het formulier vanaf maandag beschikbaar moeten zijn (blijkbaar alweer afgesplitst naar Vlaams niveau) en het geldt enkel voor reizen die langer duren dan 24 uur. Dus uw dagtrip naar de Franse supermarkt of de binnenstad van Rotterdam telt hier niet in mee.

Blijkbaar moet je elke regio invullen waar je langs bent geweest, zeker belangrijk in het kader van Spanje en Portugal omdat daar enkele rode zones zitten. Maar aangezien het nog niet af is kan het in het weekend nog wijzigen. Je kan het formulier enkel invullen 48 uur voordat je terugkeert (beetje zoals de online checkin bij een vliegtuig).

Er is nog een heel gedoe rond boetes maar ik verwacht dat De Crem daar een of andere dwaze uitspraak gaat doen morgenavond om dan weer teruggefloten te worden
    Dus je moet alles invullen waar je geweest bent, maar wel dat formulier 48 uur voor je vertrekt indienen?
    Wat dan als je in die laatste 48 uur nog ergens naartoe gaat wat je nog niet op dat formulier vermeld hebt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Schat je dat voor volgende week donderdag (tijdsverloop 10 dagen) of vandaag?

16/3 zaten we aan 387 besmettingen (lockdown winkels was op 18 maart) en 10 dagen later op 1363.
    Zoals al een paar keer gezegd is, de situatie van toen valt niet te vergelijken met die van nu, er waren toen veel minder testen, er waren toen dus veel meer mensen effectief besmet dan wat uit die testen bleek.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Dus je moet alles invullen waar je geweest bent, maar wel dat formulier 48 uur voor je vertrekt indienen?
    Wat dan als je in die laatste 48 uur nog ergens naartoe gaat wat je nog niet op dat formulier vermeld hebt?
    Het is tot maximum 48 uur voor terugkeer op Belgisch grondgebied. Mensen die een citytrip doen hebben het uiteraard makkelijker, maar anders kan je in principe nog vlak voor je de auto instapt voor de laatste rit dat ding invullen.

Hoe praktisch en realistisch dat allemaal is als je onderweg bent en dan mogelijk geen 4G hebt, dat moet je mij niet vragen. Ze gaan wss uit van mensen die naar Parijs gaan of een all in op Kreta. Mensen die ergens een veldtocht doen of bejaarden met een oude Nokia, die moeten het maar uitzoeken.

En zoals ik eerder zei: aangezien ze vlugvlug alles ineen flansen voor volgende maandag kan er vanalles wijzigen. Straks mag het op papier, wie weet.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Ivm die bubbel van 15 dat is een keuze die je maakt hé. Als je wat gezond verstand hebt doe je dit beter niet. De overheid legt dat gewoon op omdat de bevolking anders begint te bleiten.
    Het probleem is dat veel mensen hier al over gaan zuiver om te gaan werken.
    Voor mij is dit alvast toch zo. Ik zie op mijn werk meer dan 15 mensen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar mensen op uw werk tellen al van in het begin niet mee voor uw bubbel. Is dat intussen anders?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sorry maar hoeveel horecabonzen en cafebazen gaan er geen centje bijverdienen door die contactlijsten door te verkopen aan dataverhandelaars...?
    Aub, hier is een lijst van 100 namen, tel nummers en emails van mensen die al eens graag een lunchke eten op dinsdagnamiddag in een hippe saladbar in centrum gent. En hier is een lijst van 50 mensen die graag een cocktailke dringen in een sjieke rooftop popup in hartje brussel.
    Mij lijkt dat informatie die heel gewild gaat zijn en totaal geen controle over gaat zijn... was dat niet net waarvoor we GDPR hebben ingevoerd...?!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    15 man is je sociale contacten. Niet je werk.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Sorry maar hoeveel horecabonzen en cafebazen gaan er geen centje bijverdienen door die contactlijsten door te verkopen aan dataverhandelaars...?
    Aub, hier is een lijst van 100 namen, tel nummers en emails van mensen die al eens graag een lunchke eten op dinsdagnamiddag in een hippe saladbar in centrum gent. En hier is een lijst van 50 mensen die graag een cocktailke dringen in een sjieke rooftop popup in hartje brussel.
    Mij lijkt dat informatie die heel gewild gaat zijn en totaal geen controle over gaat zijn... was dat niet net waarvoor we GDPR hebben ingevoerd...?!
    Ja want die mensen gaan vooral hun eigen cliënteel op die manier op hun teen trappen. Wie zoiets lapt, kan volgens mij binnen de paar maanden zijn boeken dichtdoen omdat niemand er nog komt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    15 man is je sociale contacten. Niet je werk.
    En wat is uw punt dat die 15 mensen op het werk niet van vlees en bloed zijn en dat ze bij voorbaat al negatief zijn?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    En wat is uw punt dat die 15 mensen op het werk niet van vlees en bloed zijn en dat ze bij voorbaat al negatief zijn?
    Neen, zijn punt is dat ge ze niet mee moet tellen in uw 15 contacten.

Regels voor berichten