iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De vuilbak voor het VB-hoofdkwartier zat vol met champagnekurken. Die mannen gaan toch een serieuze winst halen imo.
    Nochtans dat ze het in Walloni├ź beter doen i.v.m. corona?

(grapje he, ge gaat denk ik gelijk hebben)

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht
    Niet zo lang geleden wou de burgemeester van Deinze de bebouwde kom verplicht mondmaskers laten dragen.

Die werd terug geroepen want dat is zijn bevoegdheid niet...
    Om dan 2 weken later te zeggen dat burgemeesters zelf moeten beslissen.

De stranden waren voorbereid de horeca was voorbereid. Maar als er dan zo een zwerm toekomt en die vegen de regels aan hun laars... Wat kan een gemeente met die middelen doen? Hun politie macht kan het niet aan...

Verder zitten we al sinds maart met covid zoals je zegt. En desondanks is er federaal en met alle experten 'og altijd geen duidelijk plan/communicatie. En dan zijn het de burgemeesters van kustgemeenten die verantwoordelijk zijn?

Over iets anders:

Op de radio hoor ik net dat de horeca blij is met de beslissingen. Vanwege de covid maatregelen kunnen ze toch zo een mensenmassa niet aan. De reserveringen zitten nog steeds vol en het is niet zo druk als gisteren en geen miserie.
    Het is een gedeelde verantwoordelijkheid en men moet samenwerken.
    Federaal moest men de mobiliteitsstromen analyseren en op voorhand bekijken wat bv. de NMBS moet ondernemen maar evengoed de wegpolitie. Dat is duidelijk niet het werk van steden.
    Stedelijk moet men plannen hebben om situaties op te lossen. Je kan niet overal 24/7 de federale politie neerzetten.
    Maar er zijn nog andere situaties. De ene keer wijst A naar B als schuldige en de andere keer wijst B naar A. En paar dagen later gebeurt het gewoon opnieuw want buiten naar andere wijzen gebeurt er niets.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    - een weekendbiljet richting kust is goedkoper dan met de auto.
    Vanuit Limburg toch niet, en al helemaal niet vanaf 2 personen of meer.

Weekend biljet is 15 Euro en een klets per persoon voor mijn locatie tot Blankenberge, auto ongeveer 30 Euro op en af ( 201 + 201 km ) dus met 2 personen in de wagen is dat ook 15 p/p maar ik moet me wel niet houden aan de belachelijke uren van de NMBS, als ik in de zomer een dagje zee wil doen en nog in mijn eigen thuis station wil geraken s'avonds kan ik al om 19u mijn boeltje pakken in Blankenberge en dan zit ik al tegen de laatste treinen aan waar ik nog moet op overstappen.

Moest ik alleen zijn was de trein me idd 50% goedkoper in het weekend tot de kust maar wij gaan altijd met minstens 2 en vaak 3 dus dan draaien wij al breakeven qua naft prijs , met 3 zelfs winst want de auto blijft maar 30 Euro verbruiken maar 3 weekend biljetten zijn dan al 45 ipv 30.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200809_92603084

In Gent ook omhoog nu.
    Dat verklaart dan deels de 10-15 ambulances die ik per dag hoor (normaal is 1 per 1-2 dagen, in maart-mei tijdens corona was het 2-4 per dag).
    Unlimited Potential!

Regels voor berichten