Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Incompetente politici veroorzaken een soort van ‘paniekgolf’. De weerberichten voorspellen al sinds begin deze week een hittegolf maw het wordt druk aan de kust. NMBS heeft extra treinen ingelegd, als burgemeester is het perfect mogelijk om federale steun te vragen van de politie.

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Blankenberge en Knokke gaan "op slot".

Oostende blijkbaar niet --> https://www.hln.be/in-de-buurt/popul...niet~ad4d1e28/
    non plus ultra

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zonder dagjestoeristen is het druk zat aan de kust, we zitten hier niet te wachten op volk wat nog geen cola op een dag consumeert en het s'avonds weer afbolt, kan het sluiten van stations enkel maar toejuichen en denk 95% van de rest wat hier woont en de tweedeverblijvers ook, nu hopen dat die mierennest zich niet verplaatst naar Middelkerke.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lifen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In ieder geval, de coronamaatregelen hangen ook mijn keel uit, maar ik los dat op door niet veel naar buiten te gaan. Winkels vermijd ik. Als iedereen enkele weken zijn mondmaskertje zou dragen en elkaar niet zou zien, dan waren we er mogelijk van af. Maar ja, iedereen wil liever kreften over de oneerlijkheid van de maatregelen.
    Ik vermijd ook drukke plaatsen, winkels en eigenlijk mensen in het algemeen. Mij zien ze in deze tijd zeker niet aan het strand liggen.

De maatregelen wegen ook op mijn gemoed, maar als we ze niet volgen zal het volgens mij alleen maar erger worden, denk je niet?
    non plus ultra

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Dus die vechtpartijen met dat crapuul aan zee ligt volgens jou aan de Corona maatregelen? De voorgaande jaren zijn er in openlucht zwembaden en recreatie domeinen nochtans ook dergelijke 'opstootjes' geweest, denk maar aan die massale vechtpartij aan de Blaarmeersen hier in Gent of 'jongeren' die geweerd werden in het zwembad van Koewacht wegens overlast.
    Ja, deze keer wel hé.

Laten we eens kijken wat de aanleiding was voor de vechtpartij:

De calamiteiten begonnen ter hoogte van een strandbar nabij de pier in Blankenberge. Een veertig man grote groep keerde zich tegen de politie nadat hen eerst door de strandredders gevraagd werd om de golfbreker te verlaten, gezien daar zitten verboden is. Het werd ook hoogwater en mensen kwamen te dicht op elkaar te zitten op het strand.
    Zonder de coronamaatregelen was er niets gebeurd, aangezien je je onder normale omstandigheden wel op de golfbreker moogt begeven en het onder normale omstandigheden niet uitmaakt of "er mensen dicht bij elkaar zitten op het strand".
    non plus ultra

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Blijkbaar is er animo om dit onderwerp te bespreken.

De coronamaatregelen duren ondertussen al 5 maanden en er is spijtig genoeg geen licht aan het einde van de tunnel.

Meer en meer zien we dat sommige mensen die maatregelen beu worden en hun ongenoegen erover doen blijken.
    Maatregelen zoals mondmaskers etc... op zichzelf storen mij al bij al weinig.
    Ik heb een pak meer vrije tijd nu en ik moet die niet besteden aan verplichte nummertjes zoals bezoekjes aan de grootouders, dat vind ik stiekem bijzonder aangenaam eigenlijk.

Waar ik het héél moeilijk mee heb is dat het er op dit moment op lijkt dat volgend jaar ook al in het water gaat vallen.
    Nóg een festivalzomer naar de kloten, nóg een jaar zonder concerten, nóg een jaar zonder mijn jaarlijkse opgravingscampagne, ...
    Daar word ik allerminst vrolijk van, en de winter moet dan nog beginnen. Ik zie het somber in.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Zonder dagjestoeristen is het druk zat aan de kust, we zitten hier niet te wachten op volk wat nog geen cola op een dag consumeert en het s'avonds weer afbolt, kan het sluiten van stations enkel maar toejuichen en denk 95% van de rest wat hier woont en de tweedeverblijvers ook, nu hopen dat die mierennest zich niet verplaatst naar Middelkerke.
    Denk toch niet dat de burgemeester van jullie gemeente grote voorstander is van die verbodsmaatregelen .En ook dagjes toeristen spenderen geld aan de kust. Niet iedereen gaat naar de kust om aan het strand te liggen met eigen eten en drinken mee.
    Laatst gewijzigd door Vile; 9 augustus 2020 om 11:07

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Maatregelen zoals mondmaskers etc... op zichzelf storen mij al bij al weinig.
    Ik heb een pak meer vrije tijd nu en ik moet die niet besteden aan verplichte nummertjes zoals bezoekjes aan de grootouders, dat vind ik stiekem bijzonder aangenaam eigenlijk.

Waar ik het héél moeilijk mee heb is dat het er op dit moment op lijkt dat volgend jaar ook al in het water gaat vallen.
    Nóg een festivalzomer naar de kloten, nóg een jaar zonder concerten, nóg een jaar zonder mijn jaarlijkse opgravingscampagne, ...
    Daar word ik allerminst vrolijk van, en de winter moet dan nog beginnen. Ik zie het somber in.
    Ja, ik heb er geen goed oog op. Ik denk dat de herfst/winter dit jaar nog 10 keer erger zal worden omdat de griep dan ook een rol zal spelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het is misschien anders de schuld van de zee? Als die geen eb en vloed zou hebben was dit ook geen probleem geweest.
    Kan je ook reageren op de rest van mijn zin? Ik ben benieuwd naar je mening daarover .
    non plus ultra

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Kan je ook reageren op de rest van mijn zin? Ik ben benieuwd naar je mening daarover .
    Toen ik u gequote heb stond enkel dat stukje er, vandaar.

Maar of bepaalde gebieden anders wel toegankelijk zijn zijn gewoonweg geen excuus om vechtpartijen te starten. Daar hebben coronamaatregelen niets mee te maken.

Maar zoals Nahrtent aanhaalt, het is misschien interessanter om over de maatregelen en de ontevredenheid erover te praten dan dezelfde discussie voor de duizendste keer te houden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Toen ik u gequote heb stond enkel dat stukje er, vandaar.
    Ja, ik was de post nog wat aan het aanpassen, sorry .

Maar zoals Nahrtent aanhaalt, het is misschien interessanter om over de maatregelen en de ontevredenheid erover te praten dan dezelfde discussie voor de duizendste keer te houden.
    Mijn gedacht!

Ze hebben blijkbaar net besloten om het station van Oostende toch te sluiten om te vermijden dat het te druk zou worden mbt de corona --> https://www.hln.be/in-de-buurt/popul...slot~ad4d1e28/
    Laatst gewijzigd door Hawk; 9 augustus 2020 om 11:19
    non plus ultra

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Waar ik me ook aan stoor is het feit dat ge op bepaalde plaatsen en in bepaalde steden een mondmasker nodig hebt en op andere plaatsen dan weer niet.

Ik probeer er een reflex van te maken om altijd een mondmasker mee te hebben, maar dat is nog geen automatisme bij mij. Ik vergeet het masker geregeld (wanneer ik ga wandelen ofzo, natuurlijk niet wanneer ik een winkel binnenstap).

Allez, nog zo een voorbeeld is: ik ging vorige week met mijn neefje naar een kinderboerderij. Na de dieren te hebben gezien wou hij iets drinken op het buitenterras van de boerderij. Zo gezegd zo gedaan, maar we moesten blijkbaar wachten tot een ober kwam zeggen waar we mochten zitten.

De ober komt af (we stonden buiten te wachten aan zo'n bord waarop stond dat je daar moest wachten) en zei dat we ons mondmasker moesten aandoen om naar de tafel te wandelen (buiten hé!) die hij voor ons voorzien had.

Wtf?

En eens aan tafel mochten we het masker terug afzetten..

Er zat trouwens niet veel volk op dat terras.
    Laatst gewijzigd door Hawk; 9 augustus 2020 om 11:54
    non plus ultra

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Toch goed dat hier bij sommigen, net als bij die groene partij die hier gequote wordt, de correcte schuldigen kunnen worden benoemd. Het teveel aan mensen, het hoog- of laagtij, naar alle waarschijnlijkheid ook de burgemeester (immers NVA), ... . Vind het al sterk dat de politie geen excessief ingrijpen verweten wordt.

Ik denk idd net als iemand anders hier dat er nauwelijks nog champagne te vinden zal zijn in onze warenhuizen en andere plekken die ze verkopen, Van Grieken en co zullen ze allemaal wel al opgekocht hebben... .
    "Toeristisch gezinde jongere"

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De communicatie in heel deze crisis is gewoon barslecht en dat zorgt er imo mede voor dat mensen het beu geraken. Eerst waren mondmaskers slecht, dan onbewezen, en nu opeens verplicht. En dan de versnippering zoals je zegt van de maatregelen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Je doet ze nu letterlijk een pamper aan...
    Nee het is niet door de drukte of laag water dat er problemen zijn ontstaan er zijn problemen ontstaan door een groepje vuiligheid wat daar gisteren aanwezig was, druk of niet druk amok had je met die vuiligheid toch gehad
    vuiligheid... Zucht.

Het gaat echter wel over een groepje, daar heb je gelijk in.

Noord-Afrikanen vind je ook in De Panne en Oostende, he (toch zeker in de panne, Oostende zal Wss ook wel). Oostende pakte het beter aan, de panne heeft een gigantisch strand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funky
    Dat groepje wat die verdrinking fakte en de hulpdiensten stond uit te lachen ermee was ook door de drukte zeker?
    Dat was gewoon crimineel gedrag. Ik ga echter niet dat doortrekken naar alle mensen met dezelfde afkomst.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    vuiligheid... Zucht.

Het gaat echter wel over een groepje, daar heb je gelijk in.

Noord-Afrikanen vind je ook in De Panne en Oostende, he (toch zeker in de panne, Oostende zal Wss ook wel). Oostende pakte het beter aan, de panne heeft een gigantisch strand.

Dat was gewoon crimineel gedrag. Ik ga echter niet dat doortrekken naar alle mensen met dezelfde afkomst.
    Ik heb het niet over een bevolkingsgroep gehad wel over vuiligheid, afkomst boeit me niet.

Ik heb gisteren op het strand naast genoeg niet blanken zonder probleem gezeten (er was wel 1 blank vies goor vettig wijf wat het nodig vond om 10 meter naast me in zee haar fluit/kont staan te wassen met haar onderbroek in haar mond,) maar dwz dat als er ergens anders een incident is met een bepaalde groep dat deze niet met naam van afkomst mag vernoemd worden (wat ik niet deed)

Valt me op dat er angstig en als een stier op een rode lap wordt gereageerd als men dingen gewoon bij de naam noemt, zit de schrik er dan zo in dat deze groep amokmakers met naam van afkomst benomen VB 0.5% stemmen zou kunnen opleveren?

Die vuiligheid die gisteren amok is komen maken wat niks met laag water of drukte te maken had doet dit al jaren in vele openbare zwemplaatsen nu verplaats zich dit oa ook naar de kust maar dit heeft ook niks te maken dat vele zwembaden dicht zijn en of de strenge corona maatregelen die ze nemen (verbloemen) nee dit is omdat het gewoon vuiligheid is wat daar gisteren aanwezig was, wat die hun afkomst is boeit me niks.
    Laatst gewijzigd door Funky22; 9 augustus 2020 om 12:05
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten