iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je bent een beetje blind aan het trappen, vrees ik. Ik heb nooit iets anders beweerd, hoor. MVR heeft ook nooit iets anders beweerd. Van Gucht ook niet. Buitenshuis, op straat, is het nut heel beperkt. Zo goed als nutteloos. Dan is de afstand houden zo veel belangrijker. Maar wanneer dat niet mogelijk is (soldenshoppen op de Meir), dan kan het wel een -relatief klein- nut hebben.

Edit: Ik snap gewoon niet waarom je een filmpje post over mensen die friemelen aan hun mondmasker (met als onderliggende boodschap dat een mondmasker daar nutteloos is), maar negeert dat besmetting via oppervlaktes amper tot niet gebeuren.
    En we worden weeral licht persoonlijk. Ik ben blind aan het trappen, ok dan...

Ik heb dat filmpje hier vooral gepost omdat ik het tegelijkertijd grappig en treurig vind hoe mensen de richtlijnen rond correct maskergebruik niet kunnen opvolgen. Zeker als dat Hollanders zijn.
    Daar zat (deze keer) oprecht geen onderliggende boodschap in, dus mijn excuses als dat zo is overgekomen.
    Laatst gewijzigd door JorisBlack; 6 augustus 2020 om 12:22
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Naar mijn mening zijn veel van die mondmaskerverplichtingen die opgelegd worden door bv. burgemeesters in bepaalde straten meer een beetje "kijk we doen iets" dan dat het zo'n groot effect heeft. Maar zelfs de epidemioloog draagt ze wel in de winkel, wat mij doet vermoeden dan we redelijk zeker kunnen zijn dat het postief effect ervan meer doorweegt dan het negatieve door fout gebruik.

Dusja, dan onthoud ik mij over straffe uitspraken over wat voor een schaapjes het "Vlomsche" volk is en volg ik gewoon de wet ja.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    77 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    En we worden weeral licht persoonlijk. Ik ben blind aan het trappen, ok dan...

Ik heb dat filmpje hier vooral gepost omdat ik het tegelijkertijd grappig en treurig vind hoe mensen de richtlijnen rond correct maskergebruik niet kunnen opvolgen. Zeker als dat Hollanders zijn.
    Daar zat (deze keer) oprecht geen onderliggende boodschap in, dus mijn excuses als dat zo is overgekomen.
    Maar dat is toch helemaal niet persoonlijk worden? Je trapt wat blind om je heen, want je post 2x "niet op mij schieten", terwijl het precies is wat ik al gezegd heb. Ik snap dat je hier wat tegenkantingen hebt gekregen in dit topic. En zeker niet altijd terecht. Dan kan het lijken alsof één persoon met tegenkantingen ineens ook al die andere dingen heeft gezegd. Maar dat is dus niet zo
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Naar mijn mening zijn veel van die mondmaskerverplichtingen die opgelegd worden door bv. burgemeesters in bepaalde straten meer een beetje "kijk we doen iets" dan dat het zo'n groot effect heeft. Maar zelfs de epidemioloog draagt ze wel in de winkel, wat mij doet vermoeden dan we redelijk zeker kunnen zijn dat het postief effect ervan meer doorweegt dan het negatieve door fout gebruik.

Dusja, dan onthoud ik mij over straffe uitspraken over wat voor een schaapjes het "Vlomsche" volk is en volg ik gewoon de wet ja.
    Ik denk wel dat JorisBlack zijn opmerkingen gaan over buitengebruik, en daar heeft hij wat mij betreft overschot van gelijk in.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik denk wel dat JorisBlack zijn opmerkingen gaan over buitengebruik, en daar heeft hij wat mij betreft overschot van gelijk in.
    Ik reageerde vooral op onze rebel-without-a-cause-wasmachine.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    En ook vooral het feit dat burgemeesters dat onafhankelijk mogen verplichten in eender welke deel van 'hun' grondgebied.

Om mijn mening over mondmaskers samen te vatten:

- Binnen in gesloten ruimtes:
    Ik was in het begin sceptisch, mede dankzij WHO en bepaalde uitspraken van onze experten. Maar ondertussen is het bewijs er wel degelijk dat mondmaskers nuttig zijn in binnenruimtes. Bijgevolg hebben onze experten op nationaal niveau mondmaskers verplicht op openbaar vervoer en in winkels. En dat vind ik prima, zo hoort het: er is bewijs, er worden duidelijke maatregelen opgelegd. Perfect, geen enkel probleem.

- Buiten in de openlucht:
    Er is een totaal gebrek aan bewijs dat mondmaskers helpen in de openlucht. Er zijn zelfs indicaties, bv. massabijeenkomsten zoals BLM, dat het risico op besmetting in de buitenlucht verwaarloosbaar is, zeker bij vluchtig contact (iemand voorbij wandelen). Maar wat gebeurt er dan in België? De regering schuift de verantwoordelijkheid door naar individuele burgemeesters, die zonder enige inbreng van experten plots mondmaskers mogen verplichten op de vreemdste plaatsen. Ja, daar ben ik heel kritisch over, dat vind ik niet ok.

En vanaf nu ga ik mij echt, maar dan ook écht, afzijdig houden als hier iemand nog maar het woord 'mondmasker' laat vallen, want anders we praten toch gewoon langs elkaar heen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    mondmasker...

Maar ff een andere denkpiste: moet er dan bewijs zijn? Als er ook nog maar een suggestie is dat het mogelijks in zeer kleine mate zou helpen, waarom het dan niet verplichten? Het is niet schadelijk en maar een kleine moeite. En je hebt er niets op tegen om het binnen te dragen.

Daarom vind ik niet dat je het buiten moet dragen als er niemand in de buurt is; maar dat is zo geregeld om het éénduidig en makkelijk te maken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    mondmasker...

Maar ff een andere denkpiste: moet er dan bewijs zijn? Als er ook nog maar een suggestie is dat het mogelijks in zeer kleine mate zou helpen, waarom het dan niet verplichten? Het is niet schadelijk en maar een kleine moeite. En je hebt er niets op tegen om het binnen te dragen.

Daarom vind ik niet dat je het moet dragen als er niemand in de buurt is; maar dat is zo geregeld om het éénduidig en makkelijk te maken.
    De bewijslast moet duidelijk groter zijn hier dan voor veel kwakzalverij die ik zie passeren rond het virus...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Ik vind heel dat mondmaskergedoe overdreven en belachelijk. Ik was op weg naar mijn werk en zag om 5u 's ochtends verschillende mensen hun hond uitlaten met mondmasker aan, geen andere mensen in een radius van 50 meter. En dan die facebook profielen waar mensen trots poseren met hun fashion mondmasker. Kots.

Nogmaals bewijs dat het "Vlomsche" volk veel te makkelijk is en te bang is voor autoriteit. Protesteren is ongezien in dit land, de gemiddelde vlaming luistert liever braafjes in z'n zetel naar wat de VRT in z'n strot ramt. Viroloogmongool met zwoele stem die iedereen de les gaat spellen en dan nog zijn linkse politieke visie gaat opdringen? Slikken maar. Turteltaks? Slikken maar. Geen regering voor meer dan een jaar? Slikken maar.
    Een buur die zit te roepen en te tieren omdat de bbq aangestoken is? Slikken maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    mondmasker...

Daarom vind ik niet dat je het buiten moet dragen als er niemand in de buurt is; maar dat is zo geregeld om het éénduidig en makkelijk te maken.
    Toch maar even meegeven dat mondmaskers wel om meer gaan dan baat het niet, dan schaadt het niet. Ik kan toch echt niet de enige zijn die het afschuwelijk vindt dat hij mensen hun gelaatsuitdrukking niet meer kan zien of lezen. Dat is misschien nog mijn grootste probleem ermee, die dingen werken voor een deel dehumaniserend. De gigantische overconsumptie aan wegwerpmaskers zorgt ook voor een niet te onderschatten ecologische impact.

En ik kan niet wachten tot er hier weer iemand komt aandraven met het feit dat ik overdrijf.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vandaag even geen dagelijkse cijferduiding van @JPV?
    Voel je daar vooral geen druk toe he, als het een hectische dag is vind ze vooral altijd wel boeiend
    no votes  

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Toch maar even meegeven dat mondmaskers wel om meer gaan dan baat het niet, dan schaadt het niet. Ik kan toch echt niet de enige zijn die het afschuwelijk vindt dat hij mensen hun gelaatsuitdrukking niet meer kan zien of lezen. Dat is misschien nog mijn grootste probleem ermee, die dingen werken voor een deel dehumaniserend. De gigantische overconsumptie aan wegwerpmaskers zorgt ook voor een niet te onderschatten ecologische impact.

En ik kan niet wachten tot er hier weer iemand komt aandraven met het feit dat ik overdrijf.
    Je overdijft.

Maar ik ben het wel met je eens.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    mondmasker...

Dit dus vooral, het doet gewoon weinig kwaad. En de potentiële voordelen zijn groot.

Die emoties kan je ook wel van de ogen aflezen uiteindelijk.
    Ik vind het vooral veel erger voor doven en slechthorenden die afhankelijk zijn van liplezen. Zij worden volledig buiten de maatschappij gezet met een mondmasker zonder doorzichtig schermpje.
    En de ecologische impact ben ik ook wel benieuwd naar, ik geloof best dat het milieu hier heel hard van gaat afzien spijtig genoeg.
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

Die ecologische impact is maar een drogreden. De impact van wegwerp mondmaskers zal veel minder groot zijn dan de ecologische winst die we geboekt hebben sinds het begin van de coronacrisis door verminderde uitstoot en algemeen minder wegwerpverpakkingen.
    Gelaat is meer dan mond, lichaamstaal en de rest van het gezicht zeggen meer dan de mond.

Dus ja, je overdrijft.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Op dit moment geeft het gewest Brussel een persconferentie over extra lokale maatregelen.

Veel extra wordt momenteel niet gedaan. De mondmaskers worden verplicht in alle straten vanaf 50 gevallen per 100.000, ze zitten nog maar aan 37-38, dus wss is het voor volgende week. Erg duidelijk is het uiteraard niet want het is niet dat je buiten stapt en ineens weet wat de besmettingsgraad is. Het lijkt me dan ook iets om niet al te veel mensen te moeten beboeten omdat ze het niet wisten. Ze kunnen beter digitale panelen zetten met stoplicht-kleuren zodat mensen toch wat geinformeerd zijn...
    no votes  

Regels voor berichten