Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.hln.be/sport/voetbal/ein...bied~a7f7ff55/

Weer een uitzondering voor het k*tvoetbal, waar is de kots-emoji wanneer je hem nodig hebt... Als andere contactsporten niet mogen, dan ook geen uitzondering voor de ballentrappers graag... Zeker niet wanneer die tijdens de beker van België al duidelijk alle maatregelen aan hun laars lapten en het verkeerde voorbeeld gaven.

Aub
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Zonder al te veel de anti-vaxx toer op te gaan, over de mogelijke langetermijneffecten is er bij dit vaccin geen zekerheid als men dat in no-time massaal begint uit te rollen. Die data is er gewoon niet.

De farmagiganten willen geen aansprakelijkheid voor eventuele neveneffecten die pas jaren later duidelijk zouden kunnen worden en gezien de rush op deze vaccins lijkt ze dat ook te krijgen. AstraZeneca, Pfizer, Sanofi en J&J maken daar allemaal een punt van.

https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKCN24V2EN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Dus ze vragen aan elk land om zelf aansprakelijk te zijn daarvoor? Wel interessante link, merci...
    Het enige vervelende daaraan is dat je echt wel moet vertrouwen dat er geen informatie wordt achtergehouden door de producenten.

Ik vraag me af of dat vaak voorkomt, zo langetermijneffecten... Hoe lang wachten ze normaal gezien om dat uit te sluiten bji nieuwe vaccins?
    Dat bedoeld ik dus al heel de tijd, dat is de reden waarom ik het raar vind dat er zoveel mensen staan te springen om dit vaccin als eerste te krijgen.
    Nu dat zelfs de farmaceutische bedrijven die deze vaccins aan het ontwikkelen zijn de verantwoordelijkheid voor problemen/complicaties op lange termijn van zich af willen schuiven word ik er alleen maar meer van overtuigd om in eerste instantie toch maar af te wachten wat de vaccins op langere termijn gaan doen, voordat ik er zelf eentje ga laten zetten.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Dat bedoeld ik dus al heel de tijd, dat is de reden waarom ik het raar vind dat er zoveel mensen staan te springen om dit vaccin als eerste te krijgen.
    Nu dat zelfs de farmaceutische bedrijven die deze vaccins aan het ontwikkelen zijn de verantwoordelijkheid voor problemen/complicaties op lange termijn van zich af willen schuiven word ik er alleen maar meer van overtuigd om in eerste instantie toch maar af te wachten wat de vaccins op langere termijn gaan doen, voordat ik er zelf eentje ga laten zetten.
    Voor dat soort praat word je hier een anti-vaxxer en flat earther genoemd.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/live-buite...atie~a47b41aa/

Ik begrijp toch niet hoe mensen hun vakantie bewust verknallen door de raadgeving van de overheid te volgen.
    Een maand geleden, dat gezin dat het zomerkamp van de kinderen niet wou riskeren omwille van quarantaine. Dat is nu een reden.
    Al de rest is gewoon gek.

Vrienden van mij zijn zo net naar Amerika vetrokken zonder al te veel problemen.
    Mijn kuisvrouw is juist terug vanuit Marokko.

Maar Zwitserland, dat is belangrijk hoor.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

eS's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Zelfs al zijn ze 100% zeker dat er geen complicaties zullen zijn, dan nog is het in hun voordeel om onder die verantwoordelijkheid uit te raken nu ze alle kaarten in handen hebben (verzekeringstechnisch alleen al).

Dit gezegd zijnde kan het nooit kwaad om sceptisch te blijven, op voorwaarde dat dit op feiten gebaseerd blijft (onafhankelijke peer reviewed studies etc.), en niet op Facebookkwakzalverij.
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Da’s een bedrijf dat afspraken heeft om geen winst te maken op de vaccins, de andere bedrijven moeten nog onderhandelen over de prijzen en als die winst willen maken gaan ze zo’n clausule er volgens mij nooit doorkrijgen.

Daarnaast, ja, je weet niet wat zo’n vaccin na 30 jaar met u doet. Moeten we nu 30 jaar wachten op een vaccin?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Da’s een bedrijf dat afspraken heeft om geen winst te maken op de vaccins, de andere bedrijven moeten nog onderhandelen over de prijzen en als die winst willen maken gaan ze zo’n clausule er volgens mij nooit doorkrijgen.

Daarnaast, ja, je weet niet wat zo’n vaccin na 30 jaar met u doet. Moeten we nu 30 jaar wachten op een vaccin?
    Het zullen wel meerdere vaccins zijn. Omdat 1 fabrikant onmogelijk de hele wereld kan voorzien. En ik mag inderdaad hopen dat geen verantwoordelijkheid = geen winst.

Zou anders wel een interessant dystopian future scenario zijn... 80% van de wereldbevolking krijgt het vaccin, maar dan blijkt het serieuze langetermijnseffecten te hebben à la agent orange of zo.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Dus ze vragen aan elk land om zelf aansprakelijk te zijn daarvoor? Wel interessante link, merci...
    Het enige vervelende daaraan is dat je echt wel moet vertrouwen dat er geen informatie wordt achtergehouden door de producenten.

Ik vraag me af of dat vaak voorkomt, zo langetermijneffecten... Hoe lang wachten ze normaal gezien om dat uit te sluiten bji nieuwe vaccins?
    Het Nieuwsblad heeft er een artikel over.

Immunoloog Joeri Aerts (VUB) noemt de werkwijze om vrijgesteld te worden van bijwerkingen op lange termijn merkwaardig.

Het komt volgens immunoloog Joeri Aerts (VUB) niet vaak voor dat ontwikkelaars van een vaccin in overeenkomsten laten opnemen dat ze niet aansprakelijk willen zijn. “Ik vind het merkwaardig dat ze daar nu een punt van maken”, zegt hij. “Zeker omdat de resultaten van de tests die in The Lancet gepubliceerd werden, leken te wijzen op een goed veiligheidsprofiel bij dat vaccin. De risico’s lijken redelijk beperkt.”
    Aerts geeft ook aan dat het nog niet zeker is of de vaccins waar we recent over gehoord hebben effectief werken. Het veiligheidsprofiel op korte termijn van bv het vaccin van Moderna en Oxford/AstraZeneca is bij gezonde testpersonen vastgesteld, maar daarmee weet je bv ook nog niet wat het effect is als die mensen effectief met corona besmet raken. Om dat sneller te achterhalen zou je human challenge trials nodig hebben maar dat is controversieel.

De bijwerkingen die ze nu bestudeerd hebben en die in The Lancet beschreven zijn, zijn directe bijwerkingen op korte termijn. De bijwerkingen op lange termijn kunnen door de hoge snelheid van de ontwikkeling niet getest worden, maar volgens Aerts is het sowieso niet mogelijk om alle risico’s uit te sluiten. “Het is onmogelijk in te schatten of de mensen die het vaccin zullen krijgen voldoende beschermd zullen zijn tegen corona”, zegt de immunoloog, en dat is te wijten aan de kleine hoeveelheden van het virus - 10 procent corona en 90 procent van een onschadelijk virus - waarmee de tests uitgevoerd worden. “Of het echt beschermt, weet je pas zodra iemand ingeënt is én besmet geraakt. Dan kan zelfs blijken dat het vaccin de negatieve eigenschappen van het virus net sterker maakt.”

Dat laatste was in 2017 nog het geval in de Filipijnen, waar meer dan 800.000 kinderen een in ijltempo ontwikkeld vaccin tegen knokkelkoorts kregen dat hun risico op de soms dodelijke aandoening verhoogde in plaats van verkleinde. “President Rodrigo Duterte verplichtte zijn volk bijna manu militari om zich te laten vaccineren. Als het dan niet goed beschermt, is dat meteen heel slecht voor heel veel mensen.” In dergelijke gevallen wordt de erkenning van het vaccin ingetrokken.
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200804_95956456
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eS Bekijk bericht
    Ik zag gisteren weer een paar bmw chauffeurs door het rood vlammen, misschien moeten ze daarop focussen, want dat is ook gevaarlijk...
    Ik vind het inderdaad redelijk grotesk dat ge bestaande maatregelen die wél kunnen gecontroleerd worden niet probeert af te dwingen maar in de plaats daarvan gewoon een hoop extra maatregelen afkondigt die enerzijds niet eens legaal zijn (avondklok) en anderzijds wel amper controleerbaar zijn (bubbels). Terwijl uw bestaande maatregelen, als ge ze consistent afdwingt en de controle wat opdrijft, mogelijk wel hadden volstaan.

Dat gij dat in het belachelijke wilt trekken is uw zaak, maar een beetje kinderachtig.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

eS's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik vind het inderdaad redelijk grotesk dat ge bestaande maatregelen die wél kunnen gecontroleerd worden niet probeert af te dwingen maar in de plaats daarvan gewoon een hoop extra maatregelen afkondigt die enerzijds niet eens legaal zijn (avondklok) en anderzijds wel amper controleerbaar zijn (bubbels). Terwijl uw bestaande maatregelen, als ge ze consistent afdwingt en de controle wat opdrijft, mogelijk wel hadden volstaan.

Dat gij dat in het belachelijke wilt trekken is uw zaak, maar een beetje kinderachtig.
    Het is gewoon anekdotische bewijsvoering, vandaar de hyperbool

Maar om een serieus antwoord te geven: controles op het dragen van mondmaskers lijken mij moeilijk om op voldoende grote schaal in de praktijk te brengen. Vandaar de vergelijking met het verkeer.
    Sinds jaar en dag worden er continu snelheidscontroles en bobacties gehouden, maar toch zijn er dagelijks nog en masse verkeersovertredingen. Het enige dat je daaruit kunt concluderen is dat er altijd een bepaald percentage repressieve maatregelen naast zich zal neerleggen (de spreekwoordelijke uitzondering van een agent op elke straathoek daargelaten).

Enter crisismodus: hoe kunt ge op maatschappelijk niveau dat percentage en hun impact zo laag genoeg houden?
    - individuele bescherming = mondmaskers: er zullen mensen zijn die hun voeten er aan vegen, waar mensen die zich wel aan de regels houden de dupe van zijn. Daarnaast creëert slecht gebruik (in de zak/op de kin) een grote grijze zone die controle moeilijk maakt en overtreders de indruk geeft dat ze er makkelijk mee wegkomen (als ik een agent zie doe ik het snel even aan)
    - zo veel mogelijk isoleren van dergelijke uitschieters = bubbelsysteem: er zullen nog steeds groepen zijn die hun voeten er aan vegen, maar bubbels die zich wel aan de regels houden kunnen zichzelf veilig houden.
    - overtredingen veel zichtbaarder maken waardoor de pakkans groter wordt = avondklok: wie 's avonds laat buiten gaat weet dat hij de facto meer in de kijker zal lopen. Iedereen die u ziet kan zonder meer de politie bellen en als die u tegenhouden raak je niet weg door snel een mondmasker uit uw zak te halen. Juridisch is het misschien (nog) niet waterdicht, maar het zal sowieso een pak overtreders ontmoedigen.

Wil dat zeggen dat de overheid nu maar zomaar haar goesting kan doen en de wet naast zich neer leggen? Absoluut niet, alleen moeten geest van de wet (urgentie en tijdelijkheid) tegen de letter van wet (staat het wel in de exact juiste bewoordingen in het staatsblad gepubliceerd zodat er achteraf niemand tegen de sanctie kan procederen?) tegen elkaar afgewogen worden.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omen~a239cefa/

Haha, man toch.
    Bij het eerste zicht op betere cijfers staan ze daar wel om punten te nemen op maatregelen die ineens op enkele dagen het verschil maken.
    De boodschap is ook blijkbaar aangekomen bij de 20ers. In welke wereld leeft die?

En dan nog het beste.

“Het is typisch dat een tweede golf behoorlijk anders verloopt dan een eerste. Andere segmenten van de bevolking worden getroffen. Het virus zit nu meer in de volksbuurten en heeft een heel andere dynamiek.

No shit. Misschien was heel de bedoeling van een expertise hebben om dat op voorhand te kunnen voorspellen en niet achteraf uit de krant te moeten lezen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eS Bekijk bericht
    Het is gewoon anekdotische bewijsvoering, vandaar de hyperbool
    Bij De Lijn zijn ze nochtans al lang vragende partij voor (anonieme) controles op hun bussen want ze hebben op dit moment geen enkele manier om het af te dwingen. Ge kunt dat anekdotisch bewijs noemen maar ik zit twee keer per dag 40 minuten op een lijnbus en pak minstens een keer per week de trein en in beide gevallen is het elke keer redelijk schrijnend. De grap is dat ik absoluut niet moet hebben van mondmaskerplicht maar het OV is een van de weinige plaatsen waar ik het wél zinvol vind. Alleen wordt het daar niet afgedwongen.

Ik heb de voorbije maanden nog geen enkele rit gehad waar ik minstens een of twee mensen moet aanspreken op het feit dat ze hun masker niet dragen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Daarom werd het een politieke beslissing en je kunt niet alles verbieden wat leuk is. Als je ziet dat er in rode zones zoals Barcelona en Leicester wel gevoetbald kan worden, dan moet dat bij ons ook kunnen. Doe je dat niet, dan roep je jezelf echt uit tot de covid-hoofdstad van Europa. Dat is ook niet de bedoeling.’
    dixit Ben Weyts

Klinkt als goed onderbouwde redenen om iets al dan niet te verbieden gedurende een pandemie. 'het is niet leuk' en 'wat gaan de andere kindjes wel niet denken'
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wie dagelijks de cijfers (besmettingen, opnames en overlijdens) over een periode van enkele weken checkt op de website van Sciensano kan zelf wel zijn conclusies trekken.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    dixit Ben Weyts

Klinkt als goed onderbouwde redenen om iets al dan niet te verbieden gedurende een pandemie. 'het is niet leuk' en 'wat gaan de andere kindjes wel niet denken'
    Toen ik die bewuste quote hoorde, moeite moeten doen om mijn schoen niet naar tv te gooien. Wat een pipo is dat nu.
    Hetzelfde met Jambon en zijn "de steden moeten ook niet onnodig culturele events cancellen. En dan zie je deze foto:

Zijn vrouw zit daar op een halve meter afstand...
    no votes  

Regels voor berichten