puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zeg niks.
    - Sciensano: https://covid-19.sciensano.be/sites/..._sheet_ENG.pdf
    - WHO: https://www.who.int/docs/default-sou...1-covid-19.pdf
    - RIVM: https://www.rivm.nl/en/novel-coronav...19/risk-groups
    - NHS: https://www.nhs.uk/conditions/corona...m-coronavirus/

Dan heb ik er nog een paar af gelaten, zoals nierziektes en leverziektes. Dat zijn dus allemaal risicopatiënten. En ga je echt het punt proberen te maken dat de ziekte wel niet zooo erg zal zijn, want het aantal ziekenhuisopnames stijgt niet zo erg? Nog altijd, nadat we al van maart in lockdown zijn, en nu een heropflakkering zien, wat wij in ons leven nog nooit hebben meegemaakt met een ziekte?
    Neen. Ik probeer het punt te maken dat de resistentie onder de bevolking ondertussen misschien al een pak hoger ligt dan algemeen wordt aangenomen, waardoor er veel minder mensen zwaar ziek worden en uw hospitalisaties dus beperkt blijven. En dat dat wel degelijk iets is waar dringend naar gekeken mag worden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    "Pertinent geweigerd" lijkt me sterk uitgedrukt, ik denk dat 'gekozen wordt om enkel de ruwe cijfers te geven' de lading beter dekt.
    Dagelijks verkondigen: De besmettingen zijn gestegen staat mooier dan onderstaande, benieuwd achter de reden om zo weinig het vergelijk in % besmettingen te laten zien van maart en nu op oa het nieuws.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht

Alleen dat de crisis nog lang niet voorbij is. Als we nog een jaar of 2 langer in deze situatie zitten zullen we dat nog eens bekijken allemaal...
    er is weinig reden om te denken dat, vanaf dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn, er nog een serieus verschil zal zitten tussen de manier van handelen van Zweden en pakweg noorwegen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Dagelijks verkondigen: De besmettingen zijn gestegen staat mooier dan onderstaande, benieuwd achter de reden om zo weinig het vergelijk in % besmettingen te laten zien van maart en nu op oa het nieuws:

Er heeft niemand iets te winnen met de epidemie te overdrijven. Het zegt overigens ook niet zo veel, in Maart werden enkel mensen met symptomen getest, ondertussen iedereen die in de buurt is geweest van iemand met symptomen.

hazerd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Interview met Anders Tegnell over de aanpak van Zweden:
    https://www.youtube.com/watch?v=xh9wso6bEAc

- In terms of migrants, travel and urban areas Sweden is more similar to the Netherlands and the UK than Norway or Finland
    - Lockdown may have made a difference, but closing schools and people being out of work is also bad for public health
    - Numbers of new infections arriving at the same time seems to make a big difference, so Stockholm half-term travellers to the Alps a big factor for Stockholm epidemic
    - Eradication is not an option, ‘we have to learn to live with this disease’
    - Evidence for masks still very weak, and they may yet be counterproductive. With all the trends going sharply down, it would make no sense to introduce them now
    - Additional immunity such as T cells playing a substantial role in slowing spread – ‘what we see right now is a rapid fall in the number of cases, and of course some kind of immunity has to be involved in that as nothing else has changed.’
    - Sweden will be better placed than other countries to limit further waves and outbreaks because of higher immunity
    - IFR of Covid-19 in final account will be 0.1% to 0.5% - “and that is not radically different to what we see with the yearly flu”
    - Judge me in a year, he says.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    "Pertinent geweigerd" lijkt me sterk uitgedrukt, ik denk dat 'gekozen wordt om enkel de ruwe cijfers te geven' de lading beter dekt. Ik denk dat er meerdere redenen zijn:

• De ratrace om de eerste te zijn (de ruwe aantallen liggen hapklaar om in een voorgemaakt sjabloon te knippen/plakken. Voor de testcijfers moet je verder kijken, waardoor een concurrent als eerste kan posten)
    • De interpretatie van ruwe cijfers is voor de modale burger eenvoudiger dan percentages interpreteren
    • Percentages kunnen ook een verkeerd beeld geven. Een laag percentage op veel tests (door bvb. toenemende vrijwillige tests na reizen) tegenover een hoog percentage op weinig tests (door bv een brandhaard die geblust moet worden) is een totaal ander gegeven. Het lage percentage op een groot aantal tests kan zo problematischer zijn omdat je geen cluster kan ontwaren
    • De reden van een stijging in de tests kan soms ook alarmerend zijn (bvb. meer verdachte gevallen)

Er wordt nu vooral veel meer getest, en anders getest. Daarom is de situatie van vandaag moeilijk te vergelijken met die van Maart (we zitten nu vroeger in de golf dan bij de Lockdown). Een soort van verhouding van het aantal tests (mensen met ziekteklachten bij de dokter, reizigers, voetballers...) en de labelling van de gegevens met symptomatisch of asymptomatisch zou wellicht een verbetering zijn in de data. Dat terzijde wil ik niet weten hoeveel mensen Sciensano in dienst had om aan datamanagement te doen in Maart en hoe hard die sindsdien al werkten voor de dagelijkse rapportjes voor media en burger. Ik hoop dat ze daar toch wat volk extra hebben aangenomen om de dagelijkse analyses te programmeren en de rapporten te schrijven.
    de ruwe xls kost me welgeteld 3 knip en plak werken om mijn cijfers van hierboven te geven en dan heb ik er nauwelijks tijd in gestoken, zoveel moeite is dat nu ook niet.

De reden waarom ze het niet geven is omdat het een nietszeggend cijfer is. In maart werd bewust enkel de mogelijks zwaar coronazieke mensen getest, nu al lang niet meer. Beide cijfers vergelijken heeft dus geen enkel nut. Het aantal besmettingen, het aantal zieken en de evolutie van die cijfers zijn véél betere cijfers om te vergelijken.
    Mij nodig? Tag me @JPV

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bigbuddha Bekijk bericht
    Net teruggekeken. Frappant hoe Van Gught die vergelijking eigenlijk helemaal minimaliseert en meteen van onderwerp veranderd.
    Het is mij al opgevallen dat Van Gucht alles zoveel mogelijk probeert te verbloemen.. zijn goed recht uiteraard als hij hiermee gelijk krijgt op termijn..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Best triest om die 2 cijfers te zien, maart 20.4% positief% nu 2.4% positief...
    lijkt wel een test van de overheid: Hoe het volk onder de duim te krijgen met onzin opgelegde regeltjes om te kijken als onze onderdanen wel slaafs alles volgen.
    We staan erbij en trappen erin, in Nl lachen ze zich ook een bult met onze masker hysterie.
    zorg er aub eerst voor dat je iets van de cijfers kent. Op 16 maart werd quasi enkel getest in ziekenhuizen en werden mensen die enkel symptomen, maar niet in aanmerking voor opname kwamen, nauwelijks getest. Logisch dat het percentage dus zo hoog was, men had gewoon te weinig testcapaciteit.

Pas in april werd er ruimer (qua criteria) en telkens steeds ruimer (ook qua aantal) getest.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bigbuddha Bekijk bericht
    Net teruggekeken. Frappant hoe Van Gught die vergelijking eigenlijk helemaal minimaliseert en meteen van onderwerp veranderd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Het is mij al opgevallen dat Van Gucht alles zoveel mogelijk probeert te verbloemen.. zijn goed recht uiteraard als hij hiermee gelijk krijgt op termijn..
    Dus de ene zegt dat hij de vergelijking minimaliseert dat er een veel lager % besmette mensen/geteste mensen zijn, de andere vind dat hij altijd alles verbloemt. Dat is toch het omgekeerde?

Het verbaast mij toch altijd hoe iedereen verborgen agenda's ziet, maar daarvoor wel een hoop details van tafel veegt (zie JPV).
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Best triest om die 2 cijfers te zien, maart 20.4% positief% nu 2.4% positief...
    lijkt wel een test van de overheid: Hoe het volk onder de duim te krijgen met onzin opgelegde regeltjes om te kijken als onze onderdanen wel slaafs alles volgen.
    We staan erbij en trappen erin, in Nl lachen ze zich ook een bult met onze masker hysterie.
    Dat is dus het kromtrekken van een percentuele vergelijking.
    - We zijn vroeger, dat is goed, want dat wil zeggen dat er dingen te vermijden zijn
    - Er wordt veel meer getest, ook mensen die helemaal niet ziek zijn maar een attest nodig hebben om uit quarantaine te gaan.
    - Nu zijn de tests een onderschatting met naar schatting een factor 3 (er zijn 3 keer zoveel besmettingen dan er gemeten worden), in maart was dat factor 30
    - Als je op het huidig testaantal 20 % positief had, dan zaten we met een érg groot probleem. We moeten hopen dat dat soort percentages met de huidige testcapaciteit niet gehaald worden. Dat gaat lukken, maar daarom wordt er zo vroeg, streng ingegrepen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    het is me al opgevallen dat jij vaak slechts 1 kant van de zaak onthoudt. Zijn waarschuwingen vergeet je...
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    er is weinig reden om te denken dat, vanaf dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn, er nog een serieus verschil zal zitten tussen de manier van handelen van Zweden en pakweg noorwegen.
    "Vanaf dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn"

Dat is dus nog een grote als. Pas op, ik ben relatief optimistisch dat er een vaccin zal gevonden worden, maar dan is het nog een "wanneer dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn".

Momenteel zou ik alvast liever in een land als Zweden wonen, waar men niet om de haverklap de maatregelen verandert, maar waar men zegt: dit zijn de maatregelen, en die moeten voor langere tijd vol te houden zijn, want wie weet hoe lang het nog gaat duren...

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    het is me al opgevallen dat jij vaak slechts 1 kant van de zaak onthoudt. Zijn waarschuwingen vergeet je...
    Ik zeg toch dat het zijn goed recht is om het op die manier te zeggen als hij daarmee gelijk krijgt.. de bevolking hoop geven. Zijn waarschuwingen zijn volgens mijn mening minder direct dan andere experten, dat is mij dan alweer opgevallen.. nuja is mijn mening.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    "Vanaf dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn"

Dat is dus nog een grote als. Pas op, ik ben relatief optimistisch dat er een vaccin zal gevonden worden, maar dan is het nog een "wanneer dat er een vaccin ruim beschikbaar zal zijn".
    nu zit er idd een serieus verschil, in het voordeel van Noorwegen en Denemarken: https://ourworldindata.org/coronavir...pickerSort=asc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack

Momenteel zou ik alvast liever in een land als Zweden wonen, waar men niet om de haverklap de maatregelen verandert, maar waar men zegt: dit zijn de maatregelen, en die moeten voor langere tijd vol te houden zijn, want wie weet hoe lang het nog gaat duren...
    Ook in Noorwegen en Denemarken werden de maatregelen niet veel vaker dan in Zweden aangepast.

Opnieuw: je kan niet vergelijken met België, omdat België in HEEL grote mate afhangt van buurlanden en véél grotere bevolkingsdichtheid heeft.
    Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Ik zeg toch dat het zijn goed recht is om het op die manier te zeggen als hij daarmee gelijk krijgt.. de bevolking hoop geven. Zijn waarschuwingen zijn volgens mijn mening minder direct dan andere experten, dat is mij dan alweer opgevallen.. nuja is mijn mening.
    nee, wat jij zegt is dit: "Van Gucht probeert alles zoveel mogelijk te verbloemen"

dit is fake news.
    Mij nodig? Tag me @JPV

Regels voor berichten