Bekijk resultaten enquête: Waar doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
121. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Colruyt

62 51,24%
  • Carrefour

33 27,27%
  • Albert Heijn

30 24,79%
  • Delhaize

45 37,19%
  • Lidl

25 20,66%
  • Aldi

32 26,45%
  • Spar

9 7,44%
  • Okay

16 13,22%
  • Online (amazon,bol.com,...)

12 9,92%
  • Andere (graag toelichting in post)

2 1,65%
  • Nachtwinkel

1 0,83%
  • Kruidenier/buurtwinkel

14 11,57%
  • In het buitenland alleen (Auchan, Jumbo,...)

6 4,96%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Waar doe je boodschappen?

Een heel simpele vraag, deels uit interesse van onze mede 9livers.

Benieuwd welke supermarktketen de prijs binnenhaalt als grote 9lives supermarkt.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Momenteel bij Carrefour. Die handscanners maakt het gemakkelijk binnen het winkelbudget te blijven. Niet bijster enthousiast over the kwaliteit van de producten. Vooral vers vlees moet onderdoen voor Colruyt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Okay en Carrefour.
    PSN: PapiBerto82

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Overal eigenlijk.

Zelfs Auchan en Intermarché

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Momenteel bij Carrefour. Die handscanners maakt het gemakkelijk binnen het winkelbudget te blijven. Niet bijster enthousiast over the kwaliteit van de producten. Vooral vers vlees moet onderdoen voor Colruyt.
    Ik bij albert Heijn, ook met scanners. Wat ik vooral goed vind aan AH is dat die winkels niet gigantisch zijn en ik snel mijn weg vind. In Makro en Carrefours loop ik echt verloren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Colruyt en Albert Heijn
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    AH, Jumbo en Plus in NL.
    Als ik dan later in de week nog iets nodig heb dan Colruyt of Aldi of Carrefour afhankelijk of ik vlees nodig heb of iets anders.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tja, is vooral in functie van wat gemakkelijk te bereiken is.

Vooral Colruyt voor wekelijkse boodschappen (heb er 1 op 2 straten van hier).
    Carrefour voor rap iets te gaan halen (heb er 1 op wandelafstand).
    Delhaize af en toe als ik er passeer — ze hebben nog deftige winegums van het huismerk (sinds Bassett's overgenomen werd door Maynard en ze het recept verkloot hebben )
    AH af en toe voor hun meer exotische dingen — gerookt paprikapoeder uit blik, hun currypasta's, ...

Lidl en Aldi vroeger meer toen ik nog ergens anders werkte en er passeerde. Lidl durf ik nog wel eens binnengaan vooral voor de goedkope noten, Aldi vermijd ik. Te beperkt assortiment.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Buiten echt vlees om te bakken of te braden heeft Aldi imo toch bijna alles wat je ergens anders vind, enkel nog wat beperkt in kruiden en groenten/fruit maar ik kan niet meteen bedenken wat ik daar zou missen in termen van kaas of yoghurt of beleg of drank of diepvries.

Bij mij liggen Colruyt en Carrefour op 10 min wandelen, ale eigenlijk 8 minuten maar Colruyt valt vaak af want ik ben maar alleen en in mijn Colruyt ls alle vlees om te bakken en te braden ingepakt in soms verpakkingen met 6 worsten of 4 spekburgers of whatever en heb geen zin om daar de helft van in de vriezer te steken, of nog meer.

Delhaize en Lidl liggen het verste weg maar ik vind het vlees in de Lidl wel altijd het mooiste eruit zien dus soms ga ik wel eens, Delhaize heeft eigenlijk niets wat me aantrekt en wat ik dan zou moeten hebben is goedkoper in de Colruyt.
    AH, Jumbo en Plus in NL is vaak voor de NL producten en dingen die ik hier niet vind, vlees om te bakken en braden uit Hollandse winkels vind ik echt slecht, hun kip noem ik waterkieken want er komt ne liter uit als ge het bakt en ook de steaks etc vind ik niet echt wauw in NL, maar dat is maar weer wat je gewoon zijt, maar ik merk dat echt vlees om mee te koken toch mooier en beter is hier bij een slager of in de Lidl ofzo dan in een NL supermarkt.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Altijd colruyt.
    Huismerken zijn over 't algemeen beter en sowieso goedkoper en de A-merken ook 't goedkoopst.
    En ze steken uw waren ook nog in de zak.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Er zijn allicht echt wel goedkoper winkels, maar Delhaize blijft bij mij op 1 staan. Doorgans veruit fijnste winkelervaring.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En ze staken voor corona uw waren ook nog in de zak.
    FTFY.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Exclusief Colruyt, omdat hier in de buurt veel supermarkten zijn, en ze consequent onder hun prijzen gaan (zoals ze ook beloven), de kwaliteit van het vlees het beste is voor supermarkten. Ik heb een grote diepvriezer, dus ik maak ook geregeld gebruik van hun hoeveelheidskortingen. Mooie pluspunten zijn het deftige wijn- & biergamma, dat de Graindor-koffie ook lekker is en de groenten ook lekker zijn. Ben grote fan van het huismerk Boni, en ook Everyday ligt erg vaak in mijn kar (supergoed waspoeder bvb).

Ik doe mijn boodschappen consequent met de fiets, dus ik moet altijd het aanbod afslagen om mijn draagtassen in te laden, aangezien ik dat zelf (moet) doe(n) aan mijn fietstassen.

Voor die last-minute aankopen omdat ik iets vergeten ben (ik shop zonder boodschappenlijst, ik maak mijn weekmenu's in de winkel zelf ifv wat er in reclame/aanbieding is) spring ik binnen in de plaatselijke Okay (of na 19h de Carrefour Express).

Ik geef absoluut geen fluit om winkelervaring, dus ik vind de no-nonsense rekken van Colruyt zalig. Den Delhaize vind ik nen absolute kakwinkel, zet ik nooit een voet binnen. Al was het maar vanwege het ronduit onvriendelijke personeel hier in het plaatselijke filiaal, om nog maar te zwijgen van die weerzinwekkende witte cementgebonden tegels.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook steeds bij Colruyt.
    Als test eens een volle, gelijkaardige kar bij Delhaize genomen en ik kwam al snel een €20 duurder uit als normaal.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Voor de auto ging ik uit noodzaak bij de Colruyt. Maar door de combinatie te voet moeten gaan en thuis een klein vriezerke, heb ik nooit de voordelen ervan ondervonden. Ik vond Colruyt altijd duur. Nu graag AH, veel meer variatie.

Tags for this Thread

Regels voor berichten