Bekijk resultaten enquête: Waar doe jij boodschappen?

Aantal stemmers
121. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Colruyt

62 51,24%
  • Carrefour

33 27,27%
  • Albert Heijn

30 24,79%
  • Delhaize

45 37,19%
  • Lidl

25 20,66%
  • Aldi

32 26,45%
  • Spar

9 7,44%
  • Okay

16 13,22%
  • Online (amazon,bol.com,...)

12 9,92%
  • Andere (graag toelichting in post)

2 1,65%
  • Nachtwinkel

1 0,83%
  • Kruidenier/buurtwinkel

14 11,57%
  • In het buitenland alleen (Auchan, Jumbo,...)

6 4,96%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Makro, superverse vis en alles in 1 winkel (food, non-food, dhz, tuin...)

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Makro, superverse vis en alles in 1 winkel (food, non-food, dhz, tuin...)
    Jammer dat de mijne in Alleur ligt, of toch in de buurt van en dus provincie Luik is dus bijgevolg ne vettige winkel is.
    Niet echt een anti Walen comment want in de Cora in Rocourt ist ook vettig en in de Ikea in Awans ook.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Meestal Colruyt en Albert Heijn. Delhaize vroeger vaak (want op 2 minuten stappen van mijn appartement), tegenwoordig veel minder.

AH heeft interessante producten in de rekken liggen. Een doosje dadels uit Iran, bijvoorbeeld die verrassend sappig zijn. Meestal zijn dadels uit de supermarkt gortdroog. Voor wereldkeuken toch de betere winkel.
    Delhaize heeft ook interessante producten, maar tenzij ik pech heb vind ik dat hun groenen en fruit snel slecht wordt.
    Colruyt is goed voor bulkaankopen, maar voor "speciallekes" zoals Hoisinsaus moet je daar niet zijn. Fruit en groenten zijn dik oké daar.
    Carrefour ... bezocht ik vroeger vaak toen ik in Antwerpen woonde. Ik had daar niet te klagen en vond er wat ik wou.
    Lidl bezoek ik nooit. Vlees zou er wel interessant zijn.
    Aldi als het echt moet, maar buiten de goedkope pistachenoten is het mijn ding niet.

Voor vlees heb ik groothandel Carmans in Beringen ontdekt waar je als particulier ook heen kan, héél interessant voor speciale stukken vlees die je niet kan vinden bij een klassieke slager of de supermarkt.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hier in het dorp is er van grotere winkels enkel de Okay. We hebben nog een Louis Delhaize en Carrefour market, maar dat zijn van die kleintjes en daar hebben ze niet alles. Redelijk in de buurt is er nog een Aldi, daar gaan we soms ook, zeker naar de Renmans.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Welke gaat het over dan?
    Havermoutvlokken. De goedkoopste prijs bij de Colruyt ligt 120% hoger dan bij de concurrentie (AH) na de meest recente prijsverhoging van de Colruyt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Carrefour voornamelijk
    Delhaize voor als het BBQ is

Colruyt kan ik echt niet verdragen, de tijd dat ik daar aan de kassa moet verschijten is gigantisch.
    Ook veruit het minst gezellige warenhuis van België om te gaan winkelen. Precies een afgedankte loods waar ze hun rekken vol zetten met hun overprijsde rommel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    AH heeft interessante producten in de rekken liggen. Een doosje dadels uit Iran, bijvoorbeeld die verrassend sappig zijn. Meestal zijn dadels uit de supermarkt gortdroog. Voor wereldkeuken toch de betere winkel.
    Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens uitproberen. De meeste Belgische warenhuizen zijn verschrikkelijk qua wereldkeuken aanbod, altijd dezelfde vertrouwde rommel aanbieden. Begin 2000 kon je in de Delhaize vroeger wel vaker exotisch vlees kopen (kameel, krokodil, emoe, kangoeroe, walibi, struisvogel, ...). Tegenwoordig zie je dat er nog maar zelden.
    Laatst gewijzigd door Straddle; 4 juli 2020 om 10:07

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Spar (ligt dichtstbij), Aldi.
    Bij Colruyt zit ik momenteel in een dispuut omdat ik een prijs elders goedkoper heb gevonden, maar ze willen hun prijs niet verlagen omdat het product niet gelijkaardig zou zijn.
    Is het merk niet 1:1 misschien? Heb zelf al regelmatig prijsverlagingen aangevraagd en altijd gekregen. Bij een product zo consequent gevraagd en gekregen dat ze o een gegeven moment zijn gestopt met het aan te bieden precies

Domieneo's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik winkel graag een beetje overal. Ook vanwege mijn studies volg ik graag welke nieuwe producten er in alle winkels verschijnen. Ik zou het dan ook verschrikkelijk vinden om de rest van mijn leven naar dezelfde supermarkt te gaan. Ondertussen heb ik wel een beetje in elke winkel mijn lievelingsproducten die ik zeker koop als ik er ben. Vlakbij mijn werk is er een ah, onderweg naar huis fiets ik voorbij een lidl, carrefour, aldi & colruyt. En in het weekend ga ik graag nog eens naar de turkse of de aziatische supermarkt.
    No man ever steps in the same river twice, for it's not the same river and he's not the same man.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Is het merk niet 1:1 misschien? Heb zelf al regelmatig prijsverlagingen aangevraagd en altijd gekregen. Bij een product zo consequent gevraagd en gekregen dat ze o een gegeven moment zijn gestopt met het aan te bieden precies
    Het gaat 2x om het het huismerk van beide warenhuizen.
    Volgens hun eigen omschrijving zouden ze dan normalerwijze hun prijs aanpassen (https://www.colruyt.be/nl/over-colru...oe-vergelijken).

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tegenwoordig wekelijks in de lidl in Nederland.
    Daar heb ik een kar vol voor 50€, en hier in de lidl in BE heb ik voor dezelfde waren 80€.
    Ander varieert dat van waar ik in de buurt ben en welke acties er zijn (Colruyt, Ah,..)
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Carrefour, vrij duur en niet alles is even goed van kwaliteit maar vlakbij, veel open én ruim wat handig is tijdens corona tijden, meestal ook niet lang aanschuiven. Binnenkort wel is meer naar den Okay beginnen gaan denk ik, ook niet ver. Vlees haal ik meestal bij de plaatselijke beenhouwer, verschil in kwaliteit is gigantisch, maar 't is dan ook echt wel ne goeie. Drank bij 'den brouwer' en brood bak ik zelf.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ook veruit het minst gezellige warenhuis van België om te gaan winkelen. Precies een afgedankte loods waar ze hun rekken vol zetten met hun overprijsde rommel.
    Als de Colruyt overprijst is, wat is het alternatief dan? Frankrijk of Nederland?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lidl voor de meeste basisdingen. Ik eet niet veel vlees behalve kalkoen en kip dus geen speciale dingen nodig.
    AH voor de speciale dingen. Delhaize vind ik véél te duur. Kan wel handig zijn voor speciale zaken zoals vis. Colruyt vind ik niet aangenaam met die kille magazijnen en rare winkelkarren.
    Aldi te veel mensen zonder tanden die daar rond lopen.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Havermoutvlokken. De goedkoopste prijs bij de Colruyt ligt 120% hoger dan bij de concurrentie (AH) na de meest recente prijsverhoging van de Colruyt.

Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens uitproberen. De meeste Belgische warenhuizen zijn verschrikkelijk qua wereldkeuken aanbod, altijd dezelfde vertrouwde rommel aanbieden. Begin 2000 kon je in de Delhaize vroeger wel vaker exotisch vlees kopen (kameel, krokodil, emoe, kangoeroe, walibi, struisvogel, ...). Tegenwoordig zie je dat er nog maar zelden.
    https://www.ah.be/producten/product/...5/ah-havermout
    https://colruyt.collectandgo.be/cogo...avermout--500g

Beiden aan 45 cent...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Altijd colruyt.
    Huismerken zijn over 't algemeen beter en sowieso goedkoper en de A-merken ook 't goedkoopst.
    En ze steken uw waren ook nog in de zak.
    Doen ze dat nu al terug? Want met de coronamaatregelen waren ze daar toch mee gestopt?

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Doen ze dat nu al terug? Want met de coronamaatregelen waren ze daar toch mee gestopt?
    Nee voorlopig nog niet nee. Ik mis da wel!

Tags for this Thread

Regels voor berichten