Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Geluidsoverlast van buren

Onze "buur" die kruiselings over ons woont, heeft de goeie gewoonte van als het weer goed weer wordt, zijn kinderen gans de dag in de tuin te laten spelen. Het is echter niet zomaar spelen, maar eerder gans de dag geschreeuw en getier. Ik heb eens uit mijn dakraam gekeken en het lijkt mij een rare situatie. De ouders zijn blank, maar de 3 kinderen zijn zwart. Ik ga daar niet op oordelen, maar toch eventjes noteren.

Wanneer ik zeg heel de dag getier en geschreeuw, dan ben ik ook serieus. Er is geen moment stilte, en af en toe zet die gast eens serieus z'n bek open tegen die kinderen, maar dan echt op een manier waarop je zelf schrik zou krijgen (en op een Limburgs accent), wanneer ze ietsje te gewelddadig worden. En dan doen ze gewoon lekker verder met tieren en schreeuwen. Af en toe is er ook een radio die ze voor heel de buurt open zetten. Vanaf 7u-8u gaan die terug naar binnen en is heel de buurt terug rustig.

Kan ik hier iets tegen doen? Wij zijn 2 mensen die wel waarde hechten aan onze rust, en ik krijg gewoon al stress van in de tuin te zitten nu, zodat ik geforceerd ben om binnen te gaan zitten terwijl het mooi weer is. Al gedacht van eens de politie te bellen maar geen idee of dat iets zal uithalen.
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verhuizen, of met leren leven, of eens met die personen gaan praten.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper-- Ik zit wat anders in elkaar.
    [<BR>]Crusher regiment leader of Black Raiders @ MW 2019 -- Christiana Rogiers 12/03/1941 - 06/03/2020 // Liliana Joos 05/11/1935 - 14/04/2020
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Ik denk niet dat de politie bellen veel zal uithalen, dat is eerder voor nachtlawaai of als er echt een onaccepteerbare geluidsnorm wordt overtreden. Je kan het natuurlijk wel proberen, maar goed.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whirlpool123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onze "buur" die kruiselings over ons woont, heeft de goeie gewoonte van als het weer goed weer wordt, zijn kinderen gans de dag in de tuin te laten spelen. Het is echter niet zomaar spelen, maar eerder gans de dag geschreeuw en getier. Ik heb eens uit mijn dakraam gekeken en het lijkt mij een rare situatie. De ouders zijn blank, maar de 3 kinderen zijn zwart. Ik ga daar niet op oordelen, maar toch eventjes noteren.

Wanneer ik zeg heel de dag getier en geschreeuw, dan ben ik ook serieus. Er is geen moment stilte, en af en toe zet die gast eens serieus z'n bek open tegen die kinderen, maar dan echt op een manier waarop je zelf schrik zou krijgen (en op een Limburgs accent), wanneer ze ietsje te gewelddadig worden. En dan doen ze gewoon lekker verder met tieren en schreeuwen. Af en toe is er ook een radio die ze voor heel de buurt open zetten. Vanaf 7u-8u gaan die terug naar binnen en is heel de buurt terug rustig.

Kan ik hier iets tegen doen? Wij zijn 2 mensen die wel waarde hechten aan onze rust, en ik krijg gewoon al stress van in de tuin te zitten nu, zodat ik geforceerd ben om binnen te gaan zitten terwijl het mooi weer is. Al gedacht van eens de politie te bellen maar geen idee of dat iets zal uithalen.

Hetgeen gij hier soms neerpoot is toch echt onwaarschijnlijk. Wees blij dat ze de bbq niet hebben aangestoken!

Anyway, spelende kinderen worden niet als overlast gezien. Maar als je eens goed uitgelachen of botweg genegeerd wilt worden mag je gerust de politie eens bellen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niks aan te doen dus.

Dit is echt een geval van gebrek van respect voor anderen. Als ge respect hebt voor anderen gaat ge die kinderen wat manieren aanleren zodat ze niet de godganse dag zitten te tieren en te schreeuwen. Ik vermoed ook dat die dat gedrag gewoon overnemen van de ouders zelf. Die ouders zijn zelf bullebakken (daarnet eens die moeder horen tekeer gaan), en die nemen dat natuurlijk dan als een gezonde manier van communiceren. Gebrek van respect voor andermans stilte en vrede.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik heb zo eens 1 zaak nagezocht op internet, maar dat was wel een heel jeugdcentrum, en uitgekomen bij dit artikel
    https://www.hln.be/in-de-buurt/asse/....google.com%2F
    De rechter zei eerst dat dit in het algemeen belang van de gemeenschap geaccepteerd moet worden alsof er kinderen naast u komen wonen enzovoort, het geluid was niet bewezen.
    Nadat er maandenlang geluidsmetingen gedaan werden op kosten van de klagers, kwam er een nieuwe rechtzaak en werd een geluidsmuur opgelegd met een dwangsom.

Voor gewone buren particulieren zal het moeilijker zijn een zaak te vinden waar de klager gewonnen is.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    De ouders zijn blank, maar de 3 kinderen zijn zwart. Ik ga daar niet op oordelen, maar toch eventjes noteren.
    Vermoedelijk zijn de kinderen geadopteerd. Maar in theorie kunnen die kinderen ook eigen kinderen zijn.

Zo was er onlangs een blank koppel die samen een zwart kindje hadden. DNA testen toonden echter aan dat het weldegelijk hun eigen kind was (dus er was géén bedrog in het spel).
    1 van de grootouders was namelijk zwart. En ja dan is dit gewoon mogelijk.

Dus inderdaad best niet zomaar beginnen 'oordelen' vellen over de huidskleur.
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niks aan te doen dus.

Dit is echt een geval van gebrek van respect voor anderen. Als ge respect hebt voor anderen gaat ge die kinderen wat manieren aanleren zodat ze niet de godganse dag zitten te tieren en te schreeuwen. Ik vermoed ook dat die dat gedrag gewoon overnemen van de ouders zelf. Die ouders zijn zelf bullebakken (daarnet eens die moeder horen tekeer gaan), en die nemen dat natuurlijk dan als een gezonde manier van communiceren. Gebrek van respect voor andermans stilte en vrede.
    Ik heb dat hier ook in de buurt, jong manneke dat heel de tijd brult en tiert.
    Misschien is dat ventje speciaal (adhd of ass), en is dat zijn manier van te communiceren.
    In dat geval zijn manieren leren misschien wel heel lastig.
    Dat de ouders dan terug brullen, daar heb ik het persoonlijk lastiger mee, dat ze hem zo niet goed terecht wijzen.

En tja, gebrek aan respect is dezer tijden wijdverspreid.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper-- Ik zit wat anders in elkaar.
    [<BR>]Crusher regiment leader of Black Raiders @ MW 2019 -- Christiana Rogiers 12/03/1941 - 06/03/2020 // Liliana Joos 05/11/1935 - 14/04/2020
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Vermoedelijk zijn de kinderen geadopteerd. Maar in theorie kunnen die kinderen ook eigen kinderen zijn.

Zo was er onlangs een blank koppel die samen een zwart kindje hadden. DNA testen toonden echter aan dat het weldegelijk hun eigen kind was (dus er was géén bedrog in het spel).
    1 van de grootouders was namelijk zwart. En ja dan is dit gewoon mogelijk.

Dus inderdaad best niet zomaar beginnen 'oordelen' vellen over de huidskleur.
    En soms is die scheetgeur ook een gaslek.

Meestal is het gewoon een scheet though, als je dan al geen oordeel mag vellen als het in je auto begint te stinken...
    no votes  

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De ouders zijn blank, maar de 3 kinderen zijn zwart. Ik ga daar niet op oordelen, maar toch eventjes noteren.
    Que? Hoe is dat zelfs relevant voor de rest van het verhaal lol

Je kan wel eens met die man gaan praten, maar 't is maar te zien of je gehoord wordt. Je kunt hem niet dwingen zijn kinderen op te voeden met wat meer respect voor de omgeving (als het al echt zo constant luid is zoals je het beschrijft, eens roepen tijdens een spel is naar mijn mening normaal.) Ik denk niet dat de politie iets gaat doen omdat de kinderen van uw overbuur roepen tijdens het buiten spelen.
    no votes  

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loqui Bekijk bericht
    Que? Hoe is dat zelfs relevant voor de rest van het verhaal lol
    Licht verdoken racisme, komt ge toch vaak tegen hier? Valt een beetje onder dezelfde noemer als de welbekende "Ik heb op zich niets tegen mensen met een andere huidskleur, maar ..."

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Licht verdoken racisme, komt ge toch vaak tegen hier? Valt een beetje onder dezelfde noemer als de welbekende "Ik heb op zich niets tegen mensen met een andere huidskleur, maar ..."
    Ach, gebaseerd op voorgaande posts is de TS gewoon een fles azijn. Of hij wil gewoon reacties uitlokken.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 27 mei 2020 om 09:39
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunnen spelende/roepende kinderen vervelend zijn, en moogt ge u daar aan ergeren? Ja...
    Ge moogt dat zelfs asociaal noemen als blijkt dat de ouders geen moeite zouden doen om de kinderen een beetje in toom te houden.

Het is echter niet omdat ge u ergens aan ergert, dat er daarom wetten overtreden worden en ge er dus iets aan kunt doen.
    Leven en laten leven dus.

Vergelijk het een beetje met stinkende mensen of volslanke vrouwen in een leggingbroek: eigenlijk mogen mensen hun medemensen dat niet aan doen, maar er is geen enkele wet die hen kan verbieden dat toch te doen.
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht

Anyway, spelende kinderen worden niet als overlast gezien. Maar als je eens goed uitgelachen of botweg genegeerd wilt worden mag je gerust de politie eens bellen.
    Was dat maar waar.

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...last~ab59a1ff/

Ik kan alleen maar concluderen dat OP een azijnpisser pur sang is. Ik heb 23 jaar recht tegenover een drukke gemeenteschool gewoond mét speelplein activiteiten in de zomermaanden. Je hebt daar geen last van tenzij je iets zoekt om last van te hebben.
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Die zaak is imo niet vergelijkbaar, een buurtbewoner diende een klacht in over geluidsoverlast en toen bleek dat het daar volgens het gewestplan parkgebied was ipv recreatiegebied. De rechter heeft daarbij aantal milieu- en bouwvergunningen onwettig geacht. De geluidsoverlast werd nooit bewezen, maar de buiteninfrastructuur werd wel even gesloten. Na +/- een maand ging de buiteninfrastructuur weer open omdat de buur het vonnis niet bekrachtigd had. Ik denk dat het overleg momenteel nog loopt.
    Laatst gewijzigd door Destel; 27 mei 2020 om 12:35
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

Regels voor berichten