Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ah ja, van welke maatregelen zou ik dan volgens u genoten hebben, dat wil ik wel eens horen.
    Heel simpel: Als jij straks in een winkel gaat die nu nog open is dankzij steunmaatregelen en anders overkop was, heb jij ervan genoten. Als jouw prijzen niet vervijfvoudigd zijn omdat alle handelaars het anders niet aankunnen, heb jij ervan genoten. Als jij je werk niet verloren bent omdat andere mensen op technische werkloosheid gezet zijn, heb jij ervan genoten. Als jij geen extra uren hebt moeten maken, omdat mensen hun corona-ouderschapsverlof hebben kunnen opnemen en hun collega's hebben kunnen helpen, heb jij ervan genoten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Toch wel degelijk anders in België:
    85+ 48,3%
    75-84 31,0%
    65-74 13,6%
    45-64 6,6%
    25-44 0,5%
    0-24 0,0%

Van 2,5k doden is de leeftijd niet bekend (daarmee dat het aantal verloren levensjaren voor België niet geschat kan worden), ik zou durven denken dat die eerder uit de rusthuizen komen en dus de verdeling nog wat meer naar de 75+'ers zouden duwen, maar goed.
    Inderdaad toch wel wat anders. Op z'n minst kun je wel aannemen dat van die 2,5k doden de leeftijd in de lijn zal liggen met de andere statistieken. Maar zelfs in dat geval moet je al 65-plussers gaan tellen als "ouderen" om te kunnen stellen dat 90% van de overlijdens bij "ouderen" zijn. Wat toch al een heel ruime definitie is, en moet meegenomen worden als je het zo wilt bekijken als kosten vs winst.

En dit zijn overlijdens, geen besmettingen, uiteraard. Procentueel genezen er meer jongeren dan ouderen. Dus als het gaat om patiënten, of mensen die getroffen zijn, zoals IAH het zei, gaat dat al helemaal niet meer op.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    In Nederland trouwens:

Leeftijdsgroep
    0-4 0,0%
    5-9 0,0%
    10-14 0,0%
    15-19 0,0%
    20-24 0,0%
    25-29 0,1%
    30-34 0,1%
    35-39 0,1%
    40-44 0,1%
    45-49 0,4%
    50-54 0,7%
    55-59 1,6%
    60-64 2,7%
    65-69 5,4%
    70-74 10,4%
    75-79 17,0%
    80-84 21,1%
    85-89 22,2%
    90-94 13,2%
    95+ 4,8%

Oftewel 94,2% 65+.
    Ook hier is die verdeling waarschijnlijk biased naar de jongeren toe, gezien de onderrapportage in Nederland in de rusthuizen.
    Als je zorgsysteem overbelast geraakt zoals in NY, dan krijg je meer sterfgevallen onder 65-.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Er wordt toch nergens geopperd om continu met een mondmasker op te lopen? Maar waarom zouden we in de toekomst niet zoals in bijvoorbeeld Japan rondlopen met een masker thuis blijven wanneer we ziek zijn?
    FTFY

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Inderdaad toch wel wat anders. Op z'n minst kun je wel aannemen dat van die 2,5k doden de leeftijd in de lijn zal liggen met de andere statistieken. Maar zelfs in dat geval moet je al 65-plussers gaan tellen als "ouderen" om te kunnen stellen dat 90% van de overlijdens bij "ouderen" zijn. Wat toch al een heel ruime definitie is, en moet meegenomen worden als je het zo wilt bekijken als kosten vs winst.

En dit zijn overlijdens, geen besmettingen, uiteraard. Procentueel genezen er meer jongeren dan ouderen. Dus als het gaat om patiënten, of mensen die getroffen zijn, zoals IAH het zei, gaat dat al helemaal niet meer op.
    Ik ga ervan uit dat IAH met 'getroffen', doelt op zwaar ziek en erger. Het is ook wel vrij van de pot gerukt om te stellen dat iemand ouder van 65 geen oudere zou zijn. De gemiddelde leeftijdsverwachting in BE in 2018 was 81,5 jaar. Een 65-jarige heeft hoogstwaarschijnlijk meer dan 80% van zijn leven gehad, dat is gewoon een oudere.

Ik vind ook dat het wel degelijk gezegd mag worden dat binnen de eerste lockdown een hele hoop mensen beperkt zijn geweest in alles wat ze doen, voor een groot deel om de oudere generatie te beschermen (en uiteraard om uw gezondheidszorg niet te overbelasten). Met wat we ondertussen echter weten en zien uit de cijfers, kunt ge u afvragen hoe wenselijk en noodzakelijk het is om bij een tweede golf opnieuw iedereen op dezelfde manier te beperken als de impact van die beperking voor bepaalde leeftijdsgroepen echt marginaal is. Dat is een kostenbatenanalyse, plain and simple.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik ga ervan uit dat IAH met 'getroffen', doelt op zwaar ziek en erger. Het is ook wel vrij van de pot gerukt om te stellen dat iemand ouder van 65 geen oudere zou zijn. De gemiddelde leeftijdsverwachting in BE in 2018 was 81,5 jaar. Een 65-jarige heeft hoogstwaarschijnlijk meer dan 80% van zijn leven gehad, dat is gewoon een oudere.

Ik vind ook dat het wel degelijk gezegd mag worden dat binnen de eerste lockdown een hele hoop mensen beperkt zijn geweest in alles wat ze doen, voor een groot deel om de oudere generatie te beschermen (en uiteraard om uw gezondheidszorg niet te overbelasten). Met wat we ondertussen echter weten en zien uit de cijfers, kunt ge u afvragen hoe wenselijk en noodzakelijk het is om bij een tweede golf opnieuw iedereen op dezelfde manier te beperken als de impact van die beperking voor bepaalde leeftijdsgroepen echt marginaal is. Dat is een kostenbatenanalyse, plain and simple.
    Bij een tweede golf zie ik ze eerlijk gezegd niet meer dezelfde stappen ondernemen als nu. Dit was een goede manier om een eerste golf van een nog onbekende ziekte op te vangen. Maar naar de toekomst toe is het gewoon onmogelijk om heel het land opnieuw 2 maanden lam te leggen. Ik veronderstel dat ze dan veel meer gaan inspelen op voorzorgsmaatregelen zoals het verplichten van maskers, zoveel mogelijk binnen blijven indien mogelijk, etc. Maar het volledig sluiten van volledige sectoren zie ik niet meer voorvallen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Dus moeten we het maar accepteren?
    Euh ja. Als dat helpt om besmettingen te voorkomen? Sommigen doen hier alsof maatregelen genomen worden om de mensen wat te pesten
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ook zonder deze crisis vind ik overigens dat deze generatie te veel ontzien wordt in België. Intergenerationele rechtvaardigheid is soms ver te zoeken. Maar is een gevolg van de demografische realiteit natuurlijk.
    Het wordt toch eens tijd dat men hier werk van maakt. Daarom ben ik wel de coronataks voor ouderen genegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Heel simpel: Als jij straks in een winkel gaat die nu nog open is dankzij steunmaatregelen en anders overkop was, heb jij ervan genoten. Als jouw prijzen niet vervijfvoudigd zijn omdat alle handelaars het anders niet aankunnen, heb jij ervan genoten. Als jij je werk niet verloren bent omdat andere mensen op technische werkloosheid gezet zijn, heb jij ervan genoten. Als jij geen extra uren hebt moeten maken, omdat mensen hun corona-ouderschapsverlof hebben kunnen opnemen en hun collega's hebben kunnen helpen, heb jij ervan genoten.

Nu doe je alsof ouderen mensen zijn die nog maar een paar jaar te leven hebben. Als ge gepensioneerd bent mag je je toch wel een oudere noemen. Zelfs vanaf 60 jaar voor mijn part want dan ben je toch zl over de top van je actieve leven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook zonder deze crisis vind ik overigens dat deze generatie te veel ontzien wordt in België. Intergenerationele rechtvaardigheid is soms ver te zoeken. Maar is een gevolg van de demografische realiteit natuurlijk.
    Daar valt vrees ik niet veel aan te doen... Hopen dat ze hun geld voldoende oppotten zodat de jongere generaties er op termijn nog wat aan hebben.
    Interessante presentatie daarover trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=ZuXzvjBYW8A&t=1s.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Dus moeten we het maar accepteren?
    Zo dramatisch gaat het nu ook weer niet zijn hé. We weten niet hoe de ziekte zal evolueren — is het mogelijk te vaccineren? Zoniet: kunnen we medicatie krijgen die het virus effectief bestrijdt? Zal de ziekte zichzelf afzwakken naarmate die evolueert?

Op de korte termijn gaan we inderdaad moeten wennen aan mondmaskers in het openbare leven en extra maatregelen. Als het virus onder controle blijft ook na de versoepeling van de maatregelen, dan denk ik dat we weer terug naar normale sociale contacten kunnen gaan in de komende maanden. Ondertussen kunnen we van mondmaskers een fashion item maken voor zij die daar belang aan hechten.

Grote evenementen en horeca blijven wel nog even een groot vraagteken — hopelijk kunnen we het virus bedwingen met vaccinatie/immuniteit/medicatie in welk geval dit aspect weer kan openbloeien. Als het lang duurt zullen er faillissementen zijn, maar dat gat in de markt zal opgevuld geraken met nieuwe dingen.

Er is steeds een kans dat dit het virus is dat we niet kunnen trivialiseren met vaccinatie/medicatie/immuniteit. Niemand weet hoe de wereld er dan zou uitzien, maar laat ons voorlopig dit doemscenario niet ons humeur verpesten.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Nu doe je alsof ouderen mensen zijn die nog maar een paar jaar te leven hebben. Als ge gepensioneerd bent mag je je toch wel een oudere noemen. Zelfs vanaf 60 jaar voor mijn part want dan ben je toch zl over de top van je actieve leven.

Het ging over de maatschappelijke kost om binnen te blijven ten bate van ‘die 90% ouderen’ die getroffen worden door de ziekte. Kosten-baten, dus. Hoeveel procent van de bevolking schuif je zo naar ‘expendable’ door die definitie op 60-plus te leggen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    De 5 bladzijden tellende brief die ik gestuurd heb ivm de algemene vergadering van appartementsgebouwen heeft al reactie.
    Gisteren de post op en vandaag heeft het BIV en het kabinet van Matthias Diependaele al gereageerd.
    Nu Geens en Maggie nog.

BIV deelt mijn visie eigenlijk volledig maar klaagt aan dat Geens geen animo heeft om hier iets aan te doen. Verder wilden ze samenzitten met de grootste Franstalige eigenaarsvereniging om meer slagkracht te krijgen maar die kanten zich blijkbaar radicaal tegen een dergelijk initiatief. Zij willen politiek gaan lobbyen dat het uitstel van de vergadering geen automatisme wordt, waardoor we in een politiek spelletje kunnen verzanden en de oplossing nog niet direct voor morgen zal zijn.

Het kabinet van Diependaele verwijst dat dit niet specifiek zijn domein is (wat ik zijdelings wel wist maar goed) maar zij gaan dit wel vanuit de Vlaamse regering aankaarten in de schoot van de veiligheidsraad.

Vermits Geens het initieel KB getekend heeft dat de vergaderingen gewoon uitstelt ipv een structurele oplossing biedt, ben ik het meest benieuwd naar diens reactie.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Het ging over de maatschappelijke kost om binnen te blijven ten bate van ‘die 90% ouderen’ die getroffen worden door de ziekte. Kosten-baten, dus. Hoeveel procent van de bevolking schuif je zo naar ‘expendable’ door die definitie op 60-plus te leggen?
    Als het echt over expendable gaat zou ik zeggen 100 procent. Iedereen is vervangbaar hoor. Mij zou het toch eerlijker zijn dat men toch wat meer maatregelen neemt die meer gericht zijn op het feit dat ouderen zichzelf wat meer moeten gaan beschermen ipv die kost op de ganse maatschappij af te wentelen. Ouder worden is fijn natuurlijk maar het heeft wel een kost die momenteel niet erg eerlijk verdeeld is.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vandaag 2 hengelshops bezocht in Gent, social distancing dus 0,0...
    Zijn beide winkels in rijhuizen totaal niet geschikt om ook maar 50cm afstand van elkaar te houden de pijlen op de grond tja, beide winkels hebben ook woonhuis trappen één zelf 3 verdiepen en niemand die rekening houd als je naar boven/beneden gaat.

Zo moet het dus niet...

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Vandaag 2 hengelshops bezocht in Gent, social distancing dus 0,0...
    Zijn beide winkels in rijhuizen totaal niet geschikt om ook maar 50cm afstand van elkaar te houden de pijlen op de grond tja, beide winkels hebben ook woonhuis trappen één zelf 3 verdiepen en niemand die rekening houd als je naar boven/beneden gaat.

Zo moet het dus niet...
    Ge hebt toch de flikken gebeld? Comeos? Unizo? Het verbond van hengelaars? De lokale dekenij?

Snap anders de meerwaarde niet van dat hier te komen posten...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    In mijn ogen is het simpel, laat de mensen die van de maatregelen hebben kunnen genieten de kosten hiervan terug betalen. De mensen die van geen enkele maatregel genot gehad hebben, moeten ook geen cent voor die maatregelen betalen, dat is de meest logische oplossing!
    Ik heb van geen enkele maatregel kunnen profiteren, ik heb geen enkele cent steun gezien van de overheid, maar moest dat wel zo geweest zijn, dan zou ik net hetzelfde zeggen.
    Dus eigenlijk zeg je ook letterlijk: 'iemand anders' moet ervoor betalen, niet ik...

Zal ik eens voorspellen wat er gaat gebeuren: we gaan er allemaal een beetje voor opdraaien, en net als altijd zullen de armsten het nog moeilijker krijgen en de rijkeren het amper merken.
    Zo snel verandert de wereld niet...

Regels voor berichten