Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milanello Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar mag het omwille van de maatregelen? Dat er dus een firma langskomt om binnenhuis werken uit te voeren.
    Het zou binnen een maand voor ons passen omdat we allebei verlof hebben en ons reis niet doorgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Je moet rekening houden dat een hoop werven die reeds eerder vastlagen ook uitgesteld zijn geweest. Ik denk dat je al zeer hard gaat mogen zoeken om nog ergens een firma te vinden die binnen een maand plaats heeft in hun planning.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ge zijt uw link vergeten denk ik Tenzij er iets clickable is wat ik niet zie.
    oeps
    hier: https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...0A5FCF41F07423
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik durf het niet goed zeggen, maar toch ga ik het doen:
    Ik heb de laatste tijd meer en meer een dubbel gevoel bij heel deze situatie.
    De economisch gevolgen zijn echt wel catastrofaal. We worden heden nog continue bang gemaakt door de experten en de virologen.
    Maar deze beseffen volgens mij niet goed welke gevolgen hun woorden en adviezen hebben. Ze focussen hun maar op 1 ding(verspreiding van het virus), en de overheid neemt zelf geen verantwoordelijk (laat alles beslissen door de groep van experten).
    Heel het idee van de quarantaine had als doel om niet over de maximale bezetting op intensieve te geraken. Daar zitten we op deze moment toch al ver van verwijderd.
    Toch worden we de dag van vandaag nog steeds heel bang gemaakt. Ze waarschuwen continue voor iedere versoepeling van de maatregelen. Maar ze vergeten precies ze er ook voor zorgen dat ze jobs/inkomens van 10000'en landgenoten doen verliezen, nu en de komende jaren.
    Het verlies van de jobs gaat de komende jaren schering en inslag zijn. Met stress, depressies, armoede en zelfs zelfmoorden als gevolg.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StruikGewas Bekijk bericht
    De economisch gevolgen zijn echt wel catastrofaal. We worden heden nog continue bang gemaakt door de experten en de virologen.
    Maar deze beseffen volgens mij niet goed welke gevolgen hun woorden en adviezen hebben. Ze focussen hun maar op 1 ding(verspreiding van het virus), en de overheid neemt zelf geen verantwoordelijk (laat alles beslissen door de groep van experten).
    Heel het idee van de quarantaine had als doel om niet over de maximale bezetting op intensieve te geraken. Daar zitten we op deze moment toch al ver van verwijderd.
    Toch worden we de dag van vandaag nog steeds heel bang gemaakt. Ze waarschuwen continue voor iedere versoepeling van de maatregelen. Maar ze vergeten precies ze er ook voor zorgen dat ze jobs/inkomens van 10000'en landgenoten doen verliezen, nu en de komende jaren.
    Het verlies van de jobs gaat de komende jaren schering en inslag zijn. Met stress, depressies, armoede en zelfs zelfmoorden als gevolg.
    Bij mijn weten mogen alle bedrijven sinds maandag 11 mei weer werken mits nodige maatregelen.
    Van zodra ze zagen dat het onder controle was hebben ze toch weer de lockdown versoepelt?

Verder worden beslissingen in samenspraak met GEES gedaan

daarin zitten volgende personen

Professor Erika Vlieghe, diensthoofd infectieziekten van het UZ Antwerpen wordt voorzitter van de GEES. De rest van het panel bestaat uit de volgende experts:

professor Emmanuel André, interfederaal woordvoerder (aanwezig op de dagelijkse updates over de epidemie), professor klinische microbiologie aan de KU Leuven, arts-microbioloog in het UZ Leuven en verantwoordelijke voor het coronavirus-referentielaboratorium (UZ Leuven en KU Leuven)

juriste Inge Bernaerts

professor Mathias Dewatripont, professor economie en co-directeur van het i3H-Instituut aan de Université Libre de Bruxelles

professor Marius Gilbert, hoofdonderzoeker NFWO (Nationaal Fonds voor Wetenschappelijk onderzoek) aan de Université Libre de Bruxelles

professor Niel Hens, biostatisticus aan de Univeristeiten van Antwerpen en Hasselt

Céline Nieuwenhuys, de algemeen secretaris van de FdSS-FdSSB (Fédération des Services Sociaux)

Johnny Thijs, bestuurder en voorzitter van bedrijven als Electrabel, Recticel en Golazo

professor Marc Van Ranst, viroloog aan de KU Leuven

Pierre Wunsch, gouverneur van de Nationale Bank van België

zoals je ziet is economie goed vertegenwoordigt erin.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je mag hier (bijna) alles zeggen hoor

Mensen bang maken is ook niet nieuw, dat is al jaren bezig ondertussen... Natuurlijk nog veel meer uitgesproken nu met de coronacrisis.
    Je doet er eigenlijk zelf een beetje aan mee (ik heb het onderlijnd in je bericht)

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milanello Bekijk bericht
    Maar mag het omwille van de maatregelen? Dat er dus een firma langskomt om binnenhuis werken uit te voeren.
    Het zou binnen een maand voor ons passen omdat we allebei verlof hebben en ons reis niet doorgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Elk bedrijf mag terug werken zolang ze de nodige maatregelen respecteren, dus ik denk niet dat er probleem is. Maar zoals Carrion zegt, de voorbije weken bleven veel bedrijven doorwerken of toch gewoon offertes opmaken, dus kan wel even duren.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Iedereen die gewoon ouderschapsverlof heeft gaat dat nu omzetten. Je kan gewoon verlof nemen of reeds bestaande ouderschapsverlof. Is echt weer zo een regel op kap van de mensen zonder kinderen
    Incorrect. Ik had vorige week en een deel van deze week nog vaderschapsverlof en heb het niet omgezet.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik gruwel gewoon bij het beeld dat wordt geschetst waarin we nog jarenlang gaan moeten rondlopen met mondmaskers, dat we zelfs wanneer er een vaccin zou zijn nooit meer gaan kunnen leven zoals vroeger.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Bij mijn weten mogen alle bedrijven sinds maandag 11 mei weer werken mits nodige maatregelen.
    Van zodra ze zagen dat het onder controle was hebben ze toch weer de lockdown versoepelt?
    Maar met blijvende gevolgen.
    - Niet alle sectoren zijn weer open -> domino effect op andere sectoren;
    - Nog steeds zeker resem maatregelen (beperkt aantal klanten / alles ontsmetten = minder werktijd voor andere diensten/beperkte bezetting);
    - Continue angst op volgende lockdown;
    - Wat met onze huidige generatie studenten?;
    - Wat met de psychologische toestand van mensen?

Daarbij blijft men mensen angst aanspreken welke consumptie tempert/mensen aanzet bewust langer thuis te blijven/kinderen van school te houden etc.

Ik ben zeker voorstander van maatregelen en het inperken van het virus. Maar we moeten inderdaad ook aan onze economie gaan denken en aan het algemeen psychologisch welzijn van de mensen.
    Veel bedrijven hun jaar is nu al verloren, daar moeten geen extra schokken bij komen.
    Velen zijn nu al chagrijnig, depressief, hebben moeite met sociale contacten of hebben slaapproblemen.
    Wat ik daarbij het moeilijkste vind is het feit dat voor 90% ouderen getroffen worden. Is het dan nog terecht om alles bij een volgende uitbraak lam te leggen? Moet men niet meer gaan inzetten op analyses over verschillende beleidsvlakken heen?
    Al versta ik zeker dat aan het begin van zo'n ongeziene crisis alles moeilijker in te schatten was.
    Everybody wants to be hollywood
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ik gruwel gewoon bij het beeld dat wordt geschetst waarin we nog jarenlang gaan moeten rondlopen met mondmaskers, dat we zelfs wanneer er een vaccin zou zijn nooit meer gaan kunnen leven zoals vroeger.
    Dat van die mondmaskers is ook maar een aanpassingsperiode.. is toch met alles zo. Ben dat tbh nu al gewend in het straatbeeld.

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beetje overdreven en bangmakerij... de maatschappij herstelt zich sowieso. Wat moesten de mensen dan niet zeggen die beiden Wereldoorlogen hebben meegemaakt.. de Spaanse Griep enzovoorts... Crisis in de jaren '30.. enzovoorts.. Wil het niet minimaliseren maar dat komt om de zoveel tijd terug die economische terugval en telkens staan de mensen terug op.. dat is gewoonweg zo. Nu worden we overspoeld door digitale media wat vroeger niet bestond en dat maakt het voor velen angstiger..

Ik begrijp wel je insteek uiteraard. ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dat van die mondmaskers is ook maar een aanpassingsperiode.. is toch met alles zo. Ben dat tbh nu al gewend in het straatbeeld.
    Een aanpassingsperiode? Dus continu met een mondmasker rondlopen is voor jou niet erg aangezien je daar enkel maar hoeft aan aan te passen?

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nog een minder leuk feitje over een vaccin: er zijn niet genoeg naalden (en productiecapaciteit daarvan) om op korte termijn een vaccin op grote schaal te kunnen toedienen. In de VS schat men dat het twee jaar kan duren eer men genoeg materiaal heeft om de binnenlandse vraag te kunnen dekken.

In a March 12 email to colleagues bolstering his complaint, Bright wrote: “It could take two plus years to make enough to satisfy the US vaccine needs for a pandemic. We need to hold on to all that we have and look at surging supplies now from producers.”
    https://www.nbcnews.com/news/us-news...inate-n1203506

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Een aanpassingsperiode? Dus continu met een mondmasker rondlopen is voor jou niet erg aangezien je daar enkel maar hoeft aan aan te passen?
    Dat is ook zo.. nu lijkt dat allemaal zeer raar en ongewoon die mondmaskers.. maar op termijn is dat compleet normaal voor iedereen.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Dat is ook zo.. nu lijkt dat allemaal zeer raar en ongewoon die mondmaskers.. maar op termijn is dat compleet normaal voor iedereen.
    Dus moeten we het maar accepteren?

Regels voor berichten