Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    :volgens de verduidelijking gaat het erom dat je maximaal 2 bubbels/huishoudens/gezinnen/mensen onder 1 dak mag samnvoegen.
    Uw ma, gij en uw alleenwonende dochter zijn er 3,
    Volgens het mb is het dan weer wel ok as ge binnen 4 man blijft
    Het is deze middag nog op het nieuws geweest dat de 4 mensen die je ontmoet uit 4 verschillende gezinnen mogen komen. Er wordt aangeraden zoveel mogelijk binnen hetzelfde gezin te blijven maar het is niet verplicht.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dit 'verduidelijkt' het normaal gezien: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...-4-staatsblad/

Bekijk vooral het filmpje onderaan van het Journaal.

Te ingewikkeld... Veel mensen gaan deze regels dus overtreden.

"In Duitsland wordt er gezegd: twee huishoudens (met het typevoorbeeld van vier personen) mogen nu contact hebben. Maar voor twee singles zou dat betekenen dat ze enkel bij elkaar op bezoek mogen."

Vind ik maar een vreemde redenering. Lijkt me nu toch niet zo erg? Denk dat die single al heel blij is dat hij bij zijn ouders op bezoek kan gaan of een goede vriend of bevriend koppel kan kiezen om mee af te spreken. Dus die single kan nu met 4 andere singles afspreken. Anderzijds als die single kiest voor zijn beste vriend die getrouwd is en 2 kinderen heeft, dan stopt het verhaal ook ineens voor hem.

Kiezen voor 4 andere singles wordt dan wel toegelaten, maar het wordt wel 'afgeraden'. Hmmm...
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tis idd gewoon ridicuul. Het was voor moederdag maar als koppel kan je maar naar 1 vd 2 kanten...

Die van mij komt uit Antwerpen dus is toch maar de 15e augustus
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    De wet volgen is niet politiek correct.

De opmerkingen die je hier krijgt als je zegt dat je iets gaat doen wat officieel niet mag, maar geen gevaar heeft, die zijn wel irritant.

Denk je nu echt dat dat virus zich aantrekt of ik 4, 8 of 12 man bezoek? Als ik bij drie gezinnen ga, en daar in de tuin aan de andere kant van de terrastafel ga zitten, is er nul risico op besmetting.

Reactie hier: oooooh, dat mag niet!!! Reactie van normale mensen in de normale wereld: who cares.

Wat is daar Calimero aan?
    Daar is Calimero aan dat je uw botten veegt aan de regels die zijn opgelegd onder het mom van "dat kan toch geen kwaad" en dat telkenmale probeert te minimaliseren en vergoelijken.. dat is uw probleem ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het is deze middag nog op het nieuws geweest dat de 4 mensen die je ontmoet uit 4 verschillende gezinnen mogen komen. Er wordt aangeraden zoveel mogelijk binnen hetzelfde gezin te blijven maar het is niet verplicht.
    En van gucht?
    Nu zegt ‘m doodlleuk dar ‘m naast zijn pa gaat zitten bij bezoek.
    Als da veiliger is, als tegenover, waarom zegt ‘m da ni 8 weken geleden?

Of is da weer een folieke
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ok. Dan gebruik ik het fout. Ik zal het dan regelsvolgenisheiligforum.be noemen.
    Noem het anders iktrekhetinhetbelachelijkeenhebeengadanzittenwenen overallesforum.be

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nestorius; 10 mei 2020 om 16:41
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    En van gucht?

Omdat je een dommerik moet zijn om dat niet te weten? Over elkaar en uw sappen vliegen naar elkaar, naast elkaar niet.

Nu goed de kans dat het zo overgedragen wordt is minimaal wss maar dan nog
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Omdat je een dommerik moet zijn om dat niet te weten? Over elkaar en uw sappen vliegen naar elkaar, naast elkaar niet.g
    bij 1,5m afstand tegenover mekaar zou dat toch geen knijt moeten uitmaken? of blijkbaar nu plots weer wel?
    soit, ik denk ni dat 8 weken geleden 10 miljoen belgen automatisch die reflex hadden?

het zijn dit soort dingen, we hebben er 2 vanochtend, die ni helpen om uw boodschap verkocht te krijgen. Waar sommige zoiets hebben van:" ik trek het mij ni meer aan"

Gucht die ineens met zoiets afkomt en De Block die 3 bubbels vermengt, leuk modewoordje, en waarvan ge nu dus nog steeds niet 100% weet of da nu wel/niet mag
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Daar is Calimero aan dat je uw botten veegt aan de regels die zijn opgelegd onder het mom van "dat kan toch geen kwaad" en dat telkenmale probeert te minimaliseren en vergoelijken.. dat is uw probleem ;-)
    Met alle respect, maar ik vind het probleem dat men blijkbaar klakkeloos de ‘regels’ volgt en we blijkbaar niet zelf mogen inschatten hoe gevaarlijk iets is.

Terwijl, als je dat aan een viroloog zou voorleggen
    : ben vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest. We hebben op terras gezeten, op 3 meter van elkaar (elk aan de kop van een lange tafel). Bij het aansnijden van de taart heeft mijn ma eerst haar handen gewassen, de taart niet aangeraakt met haar handen, mijn bordje naar het midden van de tafel geschoven en ik kon er met moeite aan van waar ik zat als ik het wou nemen, en mijn taart opgegeten.
    Vervolgens hebben we zo 3 uur zitten praten en zeveren over vanalles en nog wat. Als ik naar toilet ging was dat op een toilet dat zij zelf niet bezigen (echt nog een ouderwets chique gastentoilet dat amper gebezigd wordt). Als ik vertrok heeft zij de deuren opengedaan zodat ik nergens aankwam. En nog van die dingen.

- wat is het risico dat hier iemand besmet raakt?
    - wat maakt het dan verschil uit dat ik ditzelfde herhaal bij 16 mensen in plaats van 4?

Het mag niet. Dat is het enige. Gevaarlijk is dat niet.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Met alle respect, maar ik vind het probleem dat men blijkbaar klakkeloos de ‘regels’ volgt en we blijkbaar niet zelf mogen inschatten hoe gevaarlijk iets is.

: ben vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest. We hebben op terras gezeten, op 3 meter van elkaar (elk aan de kop van een lange tafel). Bij het aansnijden van de taart heeft mijn ma eerst haar handen gewassen, de taart niet aangeraakt met haar handen, mijn bordje naar het midden van de tafel geschoven en ik kon er met moeite aan van waar ik zat als ik het wou nemen, en mijn taart opgegeten.
    Vervolgens hebben we zo 3 uur zitten praten en zeveren over vanalles en nog wat. Als ik naar toilet ging was dat op een toilet dat zij zelf niet bezigen (echt nog een ouderwets chique gastentoilet dat amper gebezigd wordt). Als ik vertrok heeft zij de deuren opengedaan zodat ik nergens aankwam. En nog van die dingen.

- wat maakt het dan verschil uit dat ik ditzelfde herhaal bij 16 mensen in plaats van 4?

Wat is het risico als ik 121 km/u rij ipv 120 km/u?
    Wat is het risico als ik om 3 uur 's nachts aan een kruis punt door een rood licht rij terwijl er in de verste verte geen andere weggebruiker te bekennen is?

Het is niet omdat iets volgens u geen risico inhoudt dat je daarom maar elke wet kan/mag overtreden omdat het volgens u ongevaarlijk is. En ja, de kans dat je besmet raakt als je op 3 meter van iemand anders zit in de tuin is enorm klein, maar het is hier nog al eens gezegd. Jij moet de regels niet snappen, uw enige taak is om u daaraan te houden.

Ik denk dat iedereen hier wel al bij een of twee verschillende maatregelen iets had van "wat maakt dat nu in godsnaam uit". Maar daarom gaan we die wetten niet overtreden.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Daar kan je alles mee doodslaan hé. Als je kan rekenen op de discipline van de bevolking kan je ver komen ja (kijk naar enkele Aziatische landen bijvoorbeeld).

Het is duidelijk dat dat hier in België niet werkt. Niet iedereen woont trouwens in een mooi huis, met ruime tuin en terras en een apart gastentoilet.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En van gucht?

Van Gucht is altijd wel de meest pragmatische geweest van de bende. Dit zit volgens mij echt wel tussen 2 fronten.
    Zo heeft hij ook gezegd dat hij niet met masker ging winkelen. Nu men die maskers massaal aan het pushen zijn moet hij voor tv ineens zeggen dat hij wel met masker gaat winkelen, vanaf nu.
    Waarschijnlijk zal hij morgen weer zijn woorden moeten intrekken
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wat is het risico als ik om 3 uur 's nachts aan een kruis punt door een rood licht rij terwijl er in de verste verte geen andere weggebruiker te bekennen is?

Het is niet omdat iets volgens u geen risico inhoudt dat je daarom maar elke wet kan/mag overtreden omdat het volgens u ongevaarlijk is. En ja, de kans dat je besmet raakt als je op 3 meter van iemand anders zit in de tuin is enorm klein, maar het is hier nog al eens gezegd. Jij moet de regels niet snappen, uw enige taak is om u daaraan te houden.

Ik denk dat iedereen hier wel al bij een of twee verschillende maatregelen iets had van "wat maakt dat nu in godsnaam uit". Maar daarom gaan we die wetten niet overtreden.
    Het risico is twee keer zo goed als niets.

En met alle respect, ieder zijn ding, maar dergelijke wetten ‘rek’ ik. Ik zet de cruise in de auto altijd op 129, da’s 126 echte kilometers en dan kan je niet geflitst worden.

En dat doe ik net omdat ik het extra risico onbestaande acht.

Door rood rijden doe ik nooit. Omdat ik daar wel te veel risico in zie.

Weet je hoeveel mensen zo redeneren? Hoeveel mensen blazen nét te veel bij een alcoholcontrole?

Ik wil niet gaan ‘wenen’ zoals sommigen schrijven, ik stel alleen maar vast: al mijn vrienden, familieleden, klanten (en ik zie er héél veel, in normale tijden tot 25 per week), collega’s lijken mij, minstens op sommige gebieden, zo te redeneren.

Behalve hier.
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Het risico is twee keer zo goed als niets.

En met alle respect, ieder zijn ding, maar dergelijke wetten ‘rek’ ik. Ik zet de cruise in de auto altijd op 129, da’s 126 echte kilometers en dan kan je niet geflitst worden.

En dat doe ik net omdat ik het extra risico onbestaande acht.

Door rood rijden doe ik nooit. Omdat ik daar wel te veel risico in zie.

Weet je hoeveel mensen zo redeneren? Hoeveel mensen blazen nét te veel bij een alcoholcontrole?

Ik wil niet gaan ‘wenen’ zoals sommigen schrijven, ik stel alleen maar vast: al mijn vrienden, familieleden, klanten (en ik zie er héél veel, in normale tijden tot 25 per week), collega’s lijken mij, minstens op sommige gebieden, zo te redeneren.

Behalve hier.
    En het feit dat veel mensen zo redeneren is exact waarom we zoveel regeltjes nodig hebben
    *** Also sprach Zarathustra ***
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Maar als niemand het gezien heeft zulde nergens last van hebben...

Ik begrijp Timothy volledig.
    Als hij het effectief doet zoals hij het zegt, kan dat geen kwaad, en da hebben ze in de media ook al genoeg gezegd.
    Da de social distence regels belangrijker zijn dan het aantal personen.

Ge moet under allemaal ni heiliger voordoen als de paus.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten