Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...-op-uw-vragen/

Volgens epidemioloog Pierre Van Damme van Universiteit Antwerpen is het de bedoeling om maximaal 2 ‘bubbels’ te vermengen. Als 2 gezinnen met elkaar afspreken dan vormen zij als het ware 1 grote bubbel en dan mogen zij daarnaast niet nog eens met andere mensen afspreken.
    Net zoals een gezin, mag je vanaf 10 mei als single ook 4 mensen bij je thuis uitnodigen. Belangrijk is dat dit steeds dezelfde mensen zijn, dat zij ook enkel met deze nieuwe ‘bubbel’ afspreken en dat je afstand houdt van elkaar.
    De communicatie op het moment zelf kon naar goede gewoonte beter, maar wie dit niet duidelijk genoeg vindt is ofwel dom ofwel kwaadwillig.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar je moet eens stoppen met spreken in "als ge een bezoeker laat komen moogt ge zelf nergens op bezoek gaan".
    Kan je dit even uitklaren: gaat dit over huishoudens of gaat dit over personen uit huishoudens? Stel dat uw inwonende zoon 1 bezoeker laat komen, dan mag heel uw gezin nergens meer op bezoek gaan? Hoe verklaar je dan deze chart van de standaard?

https://static.standaard.be/Assets/I...sonenregel.jpg
    Bijvoorbeeld van gezin B gaat de vader op bezoek bij gezin A, maar gezin B ontvangt ook wel de moeer van gezin F.
    Of is zelfs die chart daar onduidelijk over?

Wie kan er eens in 1 waterdichte stelling zeggen hoe het werkt aub. Zonder termen van ge, zonder verkeerd te zijn of zonder uit te gaan van een of andere context die niet vermeld is.
    Ik heb het u net in waterdichte, simpele termen uitgelegd:

1) Ge moogt vier mensen over de vloer krijgen.
    2) Die mensen mogen nergens anders over de vloer komen en ook zelf niemand over de vloer krijgen.
    3) Gij moogt nergens anders over de vloer komen.

Het is de facto de bedoeling bubbels te creëren waar ge maximum met vier mensen buiten uw koker in aanraking komt. In al uw scenario's zijn dat er meer.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het feit dat deze discussie uitwijdt over 4 personen, naar huishoudens, naar personen uit huishoudens, naar maximum 2 bubbels, naar silo's... duidt er alleen op dat het gewoon niet duidelijk is. Ik ben echt eens benieuwd hoe men dit exact gaat formuleren in de wet vanaf maandag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Maar je moet eens stoppen met spreken in "als ge een bezoeker laat komen moogt ge zelf nergens op bezoek gaan".
    Kan je dit even uitklaren: gaat dit over huishoudens of gaat dit over personen uit huishoudens? Stel dat uw inwonende zoon 1 bezoeker laat komen, dan mag heel uw gezin nergens meer op bezoek gaan? Hoe verklaar je dan deze chart van de standaard?

https://static.standaard.be/Assets/I...sonenregel.jpg
    Bijvoorbeeld van gezin B gaat de vader op bezoek bij gezin A, maar gezin B ontvangt ook wel de moeer van gezin F.
    Of is zelfs die chart daar onduidelijk over?

Wie kan er eens in 1 waterdichte stelling zeggen hoe het werkt aub. Zonder termen van ge, zonder verkeerd te zijn of zonder uit te gaan van een of andere context die niet vermeld is.
    Ik heb het u net in waterdichte, simpele termen uitgelegd:

1) Ge moogt vier mensen over de vloer krijgen.
    2) Die mensen mogen nergens anders over de vloer komen en ook zelf niemand over de vloer krijgen.
    3) Gij moogt nergens anders over de vloer komen.

Het is de facto de bedoeling bubbels te creëren waar ge maximum met vier mensen buiten uw koker in aanraking komt. In al uw scenario's zijn dat er meer.
    Haha troll, nu heb je weer ge en gij gezegd. Kunt uw waterdichte stelling dus nog eens opnieuw doen waarbij je duidelijk zegt wat je verstaat onder ge en gij.
    Vervang dat aub door "een huishouden mag" of "een persoon uit een huishouden mag".

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    five-Seven, in dit geval is de krant niet idioot, het is de gevolgen die jij aan die infografiek verbindt die fout zijn.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Yeah, sorry, ik snap het ook niet meer.

De stiefdochter gaat spelen bij een vriendinnetje. Bij dat vriendinnetje wonen de twee ouders en een broertje.

So that's it? De stiefdochter mag geen andere vriendin meer zien. En wij (papa + stiefmama van de stiefdochter) dan ook niet?
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Lijkt mij wel wat overdreven maar niet zo ver van de waarheid.

https://www.gezondheid.be/index.cfm?...t&art_id=23183

66% sport, 15% daarvan doet fitness. Da's wat, 1.2 miljoen?
    Beetje vertekende conclusie hé.
    Het is enkel 18+, en ik vermoed dat er ook geen bejaarden in hun steekproef van 1000man gaan gezeten hebben. Dus de populatie van België in de leeftijdsgroep 19-64 was op 1/1/2019 6.960.719. Pakt nog 7 miljoen om makkelijk te rekenen.
    Daarvan 10% (want dat is 15% van 2/3) is 700.000. En zelfs dat zal mogelijks nog veel te hoog liggen sinds een marktbevraging van 1000man geen accuraat resultaat oplevert + we geen idee hebben hoe ze hun populatie van de marktbevraging opgebouwd hebben.

[edit]Verder is er ook nergens vermeld dat die naar de fitness gaan. Mensen die thuis een home-trainer of een bench/gewichten hebben zouden in die marktbevraging ook als fitnessers aanzien kunnen worden
    Laatst gewijzigd door the_fox; 6 mei 2020 om 23:26

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    five-Seven, in dit geval is de krant niet idioot, het is de gevolgen die jij aan die infografiek verbindt die fout zijn.
    Wel dan is het een onduidelijke infografiek.

JPV, jij kan vast voor mij een waterdichte stelling poneren die het exact verklaart wat de wet gaat zijn, quasi identiek aan wat het staatsblad zal melden op maandag.
    Kan jij dat eens doen aub, of mij de tekst kopieren waarover geen enkele discussie bestaat. Als het ware een wiskundig waterdichte stelling zonder niet-vermelde randvoorwaarden.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Bullshit...is inderdaad de theoretische “wet”. Maar wilmes heeft al gezegd dat ze deze niet gaan enforcen...
    tot we volgende week voorbeelden krijgen vd verschillende politiediensten nadat buren beginnen te verklikken
    in gemeente A vliegt ge op de bon en in gemeente B niet

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Het is enkel 18+, en ik vermoed dat er ook geen bejaarden in hun steekproef van 1000man gaan gezeten hebben. Dus de populatie van België die in de leeftijdsgroep 19-64, was op 1/1/2019 6.960.719. Pakt nog 7 miljoen om makkelijk te rekenen.
    Daarvan 10% (want dat is 15% van 2/3) is 700.000. En zelfs dat zal mogelijks nog veel te hoog liggen sinds een marktbevraging van 1000man geen accuraat resultaat oplevert + we geen idee hebben hoe ze hun populatie van de marktbevraging opgebouwd hebben.
    Fair enough. Da's nog altijd een substantieel deel van de populatie.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Wel dan is het een onduidelijke infografiek.
    Of wil jij niet lezen bij welk stukje van de krant dat staat.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Het is enkel 18+, en ik vermoed dat er ook geen bejaarden in hun steekproef van 1000man gaan gezeten hebben. Dus de populatie van België in de leeftijdsgroep 19-64 was op 1/1/2019 6.960.719. Pakt nog 7 miljoen om makkelijk te rekenen.
    Daarvan 10% (want dat is 15% van 2/3) is 700.000. En zelfs dat zal mogelijks nog veel te hoog liggen sinds een marktbevraging van 1000man geen accuraat resultaat oplevert + we geen idee hebben hoe ze hun populatie van de marktbevraging opgebouwd hebben. Verder is er ook nergens vermeld dat die naar de fitness gaan. Mensen die thuis een home-trainer hebben zouden in die marktbevraging ook als fitnessers aanzien kunnen worden
    Fitness.be zegt zelf 500.000. en dat lijkt me dan nog over alle mensen die thuis fitnessen ook te gaan.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Yeah, sorry, ik snap het ook niet meer.

De stiefdochter gaat spelen bij een vriendinnetje. Bij dat vriendinnetje wonen de twee ouders en een broertje.

So that's it? De stiefdochter mag geen andere vriendin meer zien. En wij (papa + stiefmama van de stiefdochter) dan ook niet?
    Idd. Spelen bij vriendinnetje is gewoon ook niet de bedoeling. Zeker omdat bij spelen social distancing moeilijk haalbaar is
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    tot we volgende week voorbeelden krijgen vd verschillende politiediensten nadat buren beginnen te verklikken
    in gemeente A vliegt ge op de bon en in gemeente B niet
    ik ga er wel van uit, als de eerste minister zegt “we controleren niet, maar gebruik u gezond verstand” dat dit ook zo gaat zijn...
    indien ze toch gaan controleren en beboeten dan valt alles weg dat ik heb gezegd. Maar dan is de volledige natie zonet belogen door haar staatshoofd op nationale tv... daar mogen dan ook wel enkele gevolgen worden aan gegeven...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wedden dat in het staatsblad het cijfer 4 zal staan en niet "de silo's".
    Dat weer ik wel, maar volgens de persconferentie zal er niet naar de letter vd wet gecontroleerd worden. Wilmes heeft gevraagd aan de burgers om zelf hun gezond verstand te gebruien

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Idd. Spelen bij vriendinnetje is gewoon ook niet de bedoeling. Zeker omdat bij spelen social distancing moeilijk haalbaar is
    OK. Dat dacht ik dus ook al want dan kan je inderdaad blijven verder gaan en heeft het helemaal geen zin.

Groot verdriet natuurlijk want stiefdochter dacht al dat ze haar twéé vriendinnen kon zien (en haar mama dan ook nog eens twee vriendinnen).
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Regels voor berichten