iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uiteraard volg je wel de aanwijzingen van gebruik van de maskers. Maar 10 maskers in uw handschoenenkastje leggen is geen probleem hoor. Neemt amper plaats in.

Ik draag al even dagelijks verplicht een mondmasker. Ja het is leuker zonder, maar het is ook een minder grote ramp dan dat sommige willen doen uitschijnen.
    Ik heb geen 10 maskers en ben ook niet van zin om er zoveel te gaan kopen.
    Misschien dat ik een paar bandana's ga kopen, die zijn nog in andere situaties te gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    En of ge dat ding na ieder gebruik moet wassen, het zou mij ten zeerste verbazen dat dat überhaupt veel verschil maakt.
    Tja, dat is toch één van de regeltjes, dat de herbruikbare maskers max 4 tot 8 uur aan een stuk gebruikt mogen worden en daarna gewassen dienen te worden.

En ze zouden minstens op 60° gewassen moeten worden, maar vele van de verdeelde maskers mogen maar op max 40° en sommige zelfs maar op 30° gewassen worden.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Uiteraard is er maar 1 voordeel. Het stoppen of sterk vertragen van een pandemie kan al eens een paar irritaties compenseren hoor.
    Maar er is geen enkel bewijs dat de winkels een bron van besmettingen zijn, dus we worden verplicht een masker te dragen dat eigenlijk helemaal niks doet waarvoor het eigenlijk dient.

Zoals ik al enkele keren gezegd heb, als ze de huidige regels van een beperkt aantal toegelaten klanten in de winkels zouden versoepelen, waardoor er weer meer volk in de winkels is, dan zou dat masker wel eens een goede zaak kunnen zijn om voor extra bescherming te zorgen. Maar nu onder de huidige regels...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Voordelen gordel:
    - Minder verkeersdoden.

Nadelen:
    - Hij zit ongemakkelijk.
    - Je moet er altijd aan denken als je instapt.
    - De auto piept als je hem niet aandoet.
    - Ook als je maar aan 10km/u rijdt, terwijl het dan niet helpt? Laat mij eens!
    - Het beperkt me in mijn vrijheid, ik wil kunnen kiezen of ik 'n gordel draag.
    - De auto kost er meer door, ik wil het als optie.
    - Ik heb al een airbag. Hoeveel meer gaat zo'n gordel helpen?

Conclusie?
    Ik heb niks tegen het gebruik van mondmaskers (ondanks de ongemakken of nadelen), alleen houd de huidige nieuwe verplichting totaal geen steek.
    Hetzelfde wat de autogordel betreft, om jouw vergelijking nu eens even onder de loep te nemen.
    Wanneer dit geen steek houd, is het ook niet verplicht:
    - Dat piepen begint pas vanaf 11 of 12 km/h, dus als je minder dan 10 km/h rijd geen probleem.
    - Ook bij achteruit rijden moet je de gordel niet inklikken
    - Mijn vader heeft een vrijstelling van gordeldracht (medische redenen), als hij in de auto zit word de gordel gewoon achterlangs in geklikt.
    - Wanneer je vaak moet stoppen, zoals iemand van de post, moet je ook geen gordel aan hebben (dus ook achterlangs inklikken, of zo een speciale gesp inklikken, waar je gewoon de gordel nog altijd in kan gebruiken)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    De vraag is dan natuurlijk welke maatregelen jij voorstelt om een verdere verspreiding en mogelijke tweede golf tegen te gaan?

In de veehouderij verbranden ze bijvoorbeeld veestapels wanneer er een ernstig virus rondgaat, maar dat heeft ook wel enkele nadelen.
    De virologen zijn al van in het begin aan het verkondigen dat een tweede en misschien zelfs derde golf onvermijdelijk zouden zijn.
    Ik veronderstel dan ook dat er niks wat dat kan tegen houden.
    Afstand houden en de handen wassen lijken mij de belangrijkste zaken om jezelf zoveel mogelijk te beschermen.
    Mondmaskers op plaatsen waar je de nodige afstand niet kan houden, zoals het tot nu ook al was.
    Wanneer het aantal besmettingen terug sterk de hoogte ingaat, zal de horeca spijtig genoeg opnieuw dicht moeten.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Maar er is geen enkel bewijs dat de winkels een bron van besmettingen zijn, dus we worden verplicht een masker te dragen dat eigenlijk helemaal niks doet waarvoor het eigenlijk dient.
    Uh, wat? "Er is geen bewijs dus het doet niets". Derp?
    Alles is nieuw ivm dit virus. Hoewel niet bewezen, wordt wel ingeschat dat mondmaskers de verspreiding kunnen vertragen, en wordt deze maatregel dus ingezet.

Echt man, tijd om te stoppen met zelf de pseudowetenschapper te spelen.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ondertussen zitten we weer met een stijging van aantal besmettingen.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je de krant leest over die 130+ besmettingen per dag die Marc Van Ranst verkondigt staat erin dat dit echter ook is omdat er bv plots 15 besmettingen van april (!) nog invallen. Indien de uitleg van het nieuwsblad correct is, moet men toch beseffen als viroloog dat je die cijfers er niet in moet steken voor het gemiddelde?
    En dan bedoel ik niet qua telling, maar gewoon puur mentaal. Je ziet overal dat het draagvlak afneemt, wat ergens begrijpelijk is, maar in het algemeen valt het nog best mee. Als je dan plots Van Ranst hoort toeteren dat we 130+ gemiddelde besmettingen hebben met erna de kanttekening dat er daarvan een deel in april ga je logischerwijs een hele hoop mensen hebben die gaan twijfelen aan de rest van de cijfers.. Ik snap niet dat hij dat zelf niet inziet.
    Ik snap dat ze de mensen willen wakkerschudden, maar op die manier bereik je het omgekeerde imo. Ik ben wel voorstander van terug dagrapportage van de cijfers ipv die gemiddeldes. Het is uiteindelijk een kleine moeite qua rapportage.

Voor de veiligheidsraad van woensdag ben ik ook eens benieuwd wat ze gaan zeggen ivm beurzen, trouwfeesten, dancings,... Het voelt allemaal vroeg aan, maar ik denk wel dat die sector zo dood als een pier gaat zijn als ze de nazomer ook nog eens moeten missen. Ik geef zelden politici gelijk, maar hierin kan ik me voorstellen dat het zeer lastig balanceren is. Wat de virologen betreft is het simpel, iedereen in zijn kot en gedaan. Maar er komt zoveel meer bij kijken, zowel sociaal als economisch.
    no votes  

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Virologen hebben de situatie GRANDIOOS onderschat. Hopelijk wordt de WHO opgedoekt als de pandemie wat onder controle is.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Als je de krant leest over die 130+ besmettingen per dag die Marc Van Ranst verkondigt staat erin dat dit echter ook is omdat er bv plots 15 besmettingen van april (!) nog invallen. Indien de uitleg van het nieuwsblad correct is, moet men toch beseffen als viroloog dat je die cijfers er niet in moet steken voor het gemiddelde?
    En dan bedoel ik niet qua telling, maar gewoon puur mentaal. Je ziet overal dat het draagvlak afneemt, wat ergens begrijpelijk is, maar in het algemeen valt het nog best mee. Als je dan plots Van Ranst hoort toeteren dat we 130+ gemiddelde besmettingen hebben met erna de kanttekening dat er daarvan een deel in april ga je logischerwijs een hele hoop mensen hebben die gaan twijfelen aan de rest van de cijfers.. Ik snap niet dat hij dat zelf niet inziet.
    Ik snap dat ze de mensen willen wakkerschudden, maar op die manier bereik je het omgekeerde imo. Ik ben wel voorstander van terug dagrapportage van de cijfers ipv die gemiddeldes. Het is uiteindelijk een kleine moeite qua rapportage.

Voor de veiligheidsraad van woensdag ben ik ook eens benieuwd wat ze gaan zeggen ivm beurzen, trouwfeesten, dancings,... Het voelt allemaal vroeg aan, maar ik denk wel dat die sector zo dood als een pier gaat zijn als ze de nazomer ook nog eens moeten missen. Ik geef zelden politici gelijk, maar hierin kan ik me voorstellen dat het zeer lastig balanceren is. Wat de virologen betreft is het simpel, iedereen in zijn kot en gedaan. Maar er komt zoveel meer bij kijken, zowel sociaal als economisch.
    Dus Van Ranst zegt je zelf: 130 besmettingen. En daar kunnen nog 15 besmettingen van april in zitten.
    En jouw conclusie is: Van Ranst beseft dat zelf niet, en kan die cijfers niet interpreteren?

Dat snap ik dus niet, hè. Als iets zo overduidelijk is dat de beste man het letterlijk zelf zegt binnen hetzelfde artikel. Waarom zou je dan ook nog maar dénken dat hij daar zelf geen rekening mee houdt of dat niet inziet?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Virologen hebben de situatie GRANDIOOS onderschat. Hopelijk wordt de WHO opgedoekt als de pandemie wat onder controle is.
    Dus...dat de politiek (die beleid voert) in veel landen er niet in slaagt om het virus aan te pakken is de schuld van de virologen, en daarom gaan we een organisatie opdoeken zodat we volgende keer helemaal tegen de muur lopen.

Apart.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dus Van Ranst zegt je zelf: 130 besmettingen. En daar kunnen nog 15 besmettingen van april in zitten.
    En jouw conclusie is: Van Ranst beseft dat zelf niet, en kan die cijfers niet interpreteren?

Dat snap ik dus niet, hè. Als iets zo overduidelijk is dat de beste man het letterlijk zelf zegt binnen hetzelfde artikel. Waarom zou je dan ook nog maar dénken dat hij daar zelf geen rekening mee houdt of dat niet inziet?
    Neen, dat zeg ik niet. Ik zeg dat voor de perceptie van de mensen het beter is die er niet in te steken. Want (imo) gaat volgende gebeuren.
    Er zijn 130 besmettingen, waarvan 15 in april (die totaal niet relevant zijn, maar wel correct dat ze gerapporteerd worden.
    Morgen zijn er 140, eerstvolgende reactie van de mensen "ja, maar hoeveel zijn er daarvan in april?" terwijl de reflex zou moeten zijn "oei, we zijn weer aan het stijgen"
    Dàt zeg ik
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Maar het kan momenteel nog altijd niet "te druk" zijn in een winkel, want de regel van max aantal toegelaten klanten is nog altijd van kracht. (Of is daar ondertussen iets aan veranderd?)

Vandaar dat ik ook altijd gezegd heb van in de winkels een verplichting voor mondmaskers in te voeren wanneer de regel van de max aantal personen die binnen mogen versoepeld zou worden.
    Nee want mondmaskers heffen social distancing niet op... het is nog altijd eerst 1,5m afstand houden en dan pas alle bijkomende maatregelen.

Bovenstaande regel is nog steeds van kracht volgens mij... echter zijn ook dat gemiddelden. De Colruyt mag misschien 50 mensen binnen laten, maar er wordt binnen niet geregeld waar die zich bevinden. Normaal verspreid zich dat wel maar als je eerst 20 bejaarden binnen laat en dan 20 mensen die snel buiten willen zijn dan zit je op den duur met 40 in de koelafdeling...
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Dus...dat de politiek (die beleid voert) in veel landen er niet in slaagt om het virus aan te pakken is de schuld van de virologen, en daarom gaan we een organisatie opdoeken zodat we volgende keer helemaal tegen de muur lopen.

Apart.
    Tbf hebben vele regeringen waaronder de onze steeds gewacht op de adviezen van de WHO. Die laatste hebben weldegelijk fouten gemaakt. Maar de boel afschaffen is niet meer dan het kind met het badwater wegdoen...
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Allez, Kroatië kleurt oranje op die kaart en m'n vrouw heeft nu schrik gekregen.
    Even gekeken naar de berekening die ze maken om die kaart in te kleuren en het lijkt me toch dat een land dat weinig besmettingen heeft, zeer sterk en snel kan gaan fluctueren. Ga je van "enorm weinig" naar "weinig" besmettingen, dan kan je ineens bloedrood gaan kleuren. Ik vraag me af waarom ze daar ook geen absolute incidentie als factor in meegenomen hebben in plaats van het volledig relatief te houden (deze week tov vorige week).

Ziet ernaar uit dat onze reis dan toch niet zal doorgaan daarom.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Tbf hebben vele regeringen waaronder de onze steeds gewacht op de adviezen van de WHO. Die laatste hebben weldegelijk fouten gemaakt. Maar de boel afschaffen is niet meer dan het kind met het badwater wegdoen...
    De respons was zeker niet zonder fouten, maar zonder WHO zou het niet beter geweest zijn. Dat verschillende virologen al jaren waarschuwen voor een pandemie wordt ook al eens vergeten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Stijging van 11%
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    De respons was zeker niet zonder fouten, maar zonder WHO zou het niet beter geweest zijn. Dat verschillende virologen al jaren waarschuwen voor een pandemie wordt ook al eens vergeten.
    Maar als we dan kijken, het enige land waar men de virologen het beleid laat voeren is Zweden en dat is niets dan kritiek van alle andere landen. In het UK gingen ze hetzelfde doen en daar heeft de publieke opinie hen terug gefloten.

Zoals de Zweden zeggen: we hadden een Europees plan maar na 1 dag bleek er maar 1 land zich nog aan het plan te houden.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Regels voor berichten