Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Theorie vs praktijk

In theorie werkt exponentiële groei inderdaad zo. Aan de hand van die theorie dacht men dat er 2,2 miljard besmettingen gingen zijn en 170.000.000 doden binnen zeer korte tijd. We moesten daar volgens die theorie dus nu al aan zitten.
    Hier ken ik iemand die denkt dat er zonder lockdown nu al 250.000 doden zouden zijn gevallen in ons land.

Kun je bewijzen dat we met mondmasker dramatische toestanden vermijden?
    In de praktijk werkt exponentiële groei ook, wat is dat nu weer. Er is geen verschil tussen praktijk en theorie als het gaat over wiskunde. Wat jij aangeeft, is dat er maatregelen genomen zijn om die exponentiële groei tegen te gaan. En dat klopt. Maatregelen zoals afstand houden, mondhygiëne, lockdown en mondmaskers.

Maar kun je bewijzen dat we met mondmaskers dramatische toestanden vermijden? Mondmaskers werken goed tegen besmetting door de befaamde droplets.
    - De efficiëntie kun je hier zien: https://covid-19.sciensano.be/sites/...sks_RMG_NL.pdf
    Op pagina 6: Een 74% efficiency om de droplets tegen te houden. Dat is een ernstige reductie.
    - De studies die aangeven dat aerosolen niet de grootste bron van verspreiding zijn, heb ik hiervoor al aangegeven. Er zijn maar twee studies die aangeven dat het wel een bron zou zijn, maar die zijn allemaal onwetenschappelijk en niet peer reviewed (een studie met 4 fretten, geloof ik).
    - De studies die aangeven dat de social distancing werken, zijn legio. Dit is een visuele voorstelling: https://imgur.com/cW9V3uB

Dus ja, een mondmasker helpt om de epidemie tegen te gaan. Nee, het is niet het enige wat telt. Ja, je kunt bewijzen dat je daarmee dramatische toestanden kunt vermijden. Nee, je kunt niet bewijzen dat het erzonder dramatische toestanden zouden worden. Welke gok waag je het liefste?

“Het is hoe het is” OF “het is wat er is van gemaakt”...

Waarom NU verstrengen terwijl piek al sinds mei daalt? Lijn is compleet plat als ik grafiek bekijk. (Ik weet je reactie al)
    Dat zijn volgens mij kritische vragen die gerust mogen gesteld worden.
    Dus dat je is je standpunt? We hoeven niet te verstrengen, want de piek daalt al sinds mei?
    Ook al zijn degenen die ervoor gezorgd hebben dat de piek daalt, nu degenen wie je dus niet wilt volgen, omdat je het nu wel beter weet?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Goed idee, je hebt hiervoor een gans jaar hard geworkt.

Ik vertrek binnen 2 weken, met de auto, naar een afgelegen huisje. Ik voel me absoluut niet aangesproken dat ik risico's zou nemen.
    Met de auto en afgelegen, lijkt me idd weinig risicovol.

Maar nu met de vlieger, en al de kloterij die erbij komt kijken en niet weten wat het morgen weer kan zijn.
    Pfffff.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...d-burgemeeste/
    Dit is nu de reden waarom ik zo hard tegen het allegaartje van maatregelen ben zoals ontsmetten en mondmaskers.

Mensen die aan hoge intensiteit zitten uitademen in andermans gezicht is een hoog risico.
    Als hier straks nog maar een paar mensen van besmet geraken zit je met een stijging van de cijfers.
    Experten en regering weet zoals altijd van niets dus "stijging corona in heel België".
    Dan krijgen we weer een belachelijke maatregel à la mondmaskers verplicht ook in buitenlucht.
    Uiteindelijke risicoreductie voor corona? 0% want in dit vb mag een mondmasker dan een risicoreductie zijn van 64%. 64% van een marginaal getal is nog altijd een marginaal getal.
    Je hebt de bron niet aangepakt (directe bron misschien door het verbieden van deze instantie maar zeker niet de indirecte bron nl. niet proactief optreden op basis van cijfers). Het is wachten tot de volgende die een manier vindt om over de grens te gaan.
    Op gebied van effectieve maatregelen staan we weer 2 weken achteruit want "we hebben maatregelen getroffen".
    De vorige maatregelen handhaven doen we wel niet maar dat zijn details.

Die mensen hadden een pv moeten krijgen in combinatie met een thema feestje bij de rechter en dat evenement had direct stilgelegd moeten worden.
    De organisator had al lang door het parket gedagvaard moeten worden via het snelrecht. Het was zijn verantwoordelijkheid om het evenement stil te leggen.

Wat is de realiteit?
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...rs-sint-amand/
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    In de praktijk werkt exponentiële groei ook, wat is dat nu weer. Er is geen verschil tussen praktijk en theorie als het gaat over wiskunde. Wat jij aangeeft, is dat er maatregelen genomen zijn om die exponentiële groei tegen te gaan. En dat klopt. Maatregelen zoals afstand houden, mondhygiëne, lockdown en mondmaskers.

Maar kun je bewijzen dat we met mondmaskers dramatische toestanden vermijden? Mondmaskers werken goed tegen besmetting door de befaamde droplets.
    - De efficiëntie kun je hier zien: https://covid-19.sciensano.be/sites/...sks_RMG_NL.pdf
    Op pagina 6: Een 74% efficiency om de droplets tegen te houden. Dat is een ernstige reductie.
    - De studies die aangeven dat aerosolen niet de grootste bron van verspreiding zijn, heb ik hiervoor al aangegeven. Er zijn maar twee studies die aangeven dat het wel een bron zou zijn, maar die zijn allemaal onwetenschappelijk en niet peer reviewed (een studie met 4 fretten, geloof ik).
    - De studies die aangeven dat de social distancing werken, zijn legio. Dit is een visuele voorstelling: https://imgur.com/cW9V3uB

Dus ja, een mondmasker helpt om de epidemie tegen te gaan. Nee, het is niet het enige wat telt. Ja, je kunt bewijzen dat je daarmee dramatische toestanden kunt vermijden. Nee, je kunt niet bewijzen dat het erzonder dramatische toestanden zouden worden. Welke gok waag je het liefste?

Dus dat je is je standpunt? We hoeven niet te verstrengen, want de piek daalt al sinds mei?
    Ook al zijn degenen die ervoor gezorgd hebben dat de piek daalt, nu degenen wie je dus niet wilt volgen, omdat je het nu wel beter weet?
    Dus jij denkt dat er 250.000 corona-doden zouden zijn gevallen moest er geen lockdown zijn geweest? Dus 1 op 44 belgen.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Die mensen hadden een pv moeten krijgen in combinatie met een thema feestje bij de rechter en dat evenement had direct stilgelegd moeten worden.
    De organisator had al lang door het parket gedagvaard moeten worden via het snelrecht. Het was zijn verantwoordelijkheid om het evenement stil te leggen.

Wat is de realiteit?
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...rs-sint-amand/
    Dacht dat ze toch een heel deel namen hebben? Hopelijk wordt daar ook effectief actie tegen genomen...

Ik snap overigens je redenering hoor dat al die kleine maatregelen relatief weinig impact hebben vergeleken met dit soort mistoestanden. Het feit is nu eenmaal dat dit soort zaken sowieso toch wel gebeurt... en net daarom moet al de rest die extra maatregelen slikken.

Laat ons nu gewoon allemaal die inspanning doen, zodat iedereen de kans nog krijgt van EEN reis (dat zal niet voor iedereen hun eerste keuze zijn) te maken als ze willen, dat we een terraske kunnen doen, een etentje... zodat we, als het in het najaar terug mis gaat er mentaal toch weer even tegen kunnen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het lijkt mij nu niet zo moeilijk om standaard een masker in uw auto te hebben liggen?
    Of whatever op welke plaats. Het is standaarduitrusting geworden.

Ik ga nu niet discussiëren over de voor en nadelen. Maar het voordeel is wel dat als je besmet bent je veel moeilijker iemand anders kan besmetten. En dat is uiteindelijk het enige wat telt.
    Dat masker moet normaal gezien na ieder gebruik gewassen worden, dus als je dat in de auto laat liggen om meermaals te gebruiken ben je al verkeerd bezig.
    Was toch een punt dat ik al vermeld had, dat veel mensen dat nu dus niet doen.

Voor mij is het tot op heden nog geen "standaarduitrusting", ik heb tot op vandaag nog geen mondmasker op gehad, behalve om eens te proberen.
    (Ik ben sinds zaterdag ook nog niet op een van de plaatsen geweest waar het nu verplicht is.)
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Dat masker moet normaal gezien na ieder gebruik gewassen worden, dus als je dat in de auto laat liggen om meermaals te gebruiken ben je al verkeerd bezig.
    Was toch een punt dat ik al vermeld had, dat veel mensen dat nu dus niet doen.

Voor mij is het tot op heden nog geen "standaarduitrusting", ik heb tot op vandaag nog geen mondmasker op gehad, behalve om eens te proberen.
    (Ik ben sinds zaterdag ook nog niet op een van de plaatsen geweest waar het nu verplicht is.)
    Uiteraard volg je wel de aanwijzingen van gebruik van de maskers. Maar 10 maskers in uw handschoenenkastje leggen is geen probleem hoor. Neemt amper plaats in.

Ik draag al even dagelijks verplicht een mondmasker. Ja het is leuker zonder, maar het is ook een minder grote ramp dan dat sommige willen doen uitschijnen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Dus jij denkt dat er 250.000 corona-doden zouden zijn gevallen moest er geen lockdown zijn geweest? Dus 1 op 44 belgen.
    Amai. En waar zeg ik dat? Je vraagt om bewijzen dat een mondmasker helpt. Ik zoek je een boel dingen samen. Als je het niet wil, vraag het dan ook niet.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    En of ge dat ding na ieder gebruik moet wassen, het zou mij ten zeerste verbazen dat dat überhaupt veel verschil maakt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Maar de context is hier wel knight-rider die een lijst nadelen aanhaalt, dit tegenover "slechts 1 voordeel" plaatst om dan de conclusie te maken dat het onzinnig is om op basis van die vele nadelen en dat ene voordeel te zeggen dat het onzinnig is dat we mondmaskers moeten dragen.
    Het is dan toch niet vreemd dat de nadelen in context worden geplaatst of minstens het belang ervan wordt teruggeschroefd ten opzichte van dat "slechts 1 voordeel"?
    Ik heb gewoon de nadelen die ik overal tegen kwam gebundeld en het ene voordeel dat tot dan tot in den treure herhaald word.
    Als iemand nog andere voordelen heeft, dan mogen die gerust ook gemeld worden, daar heb ik geen enkel probleem mee.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Ik heb gewoon de nadelen die ik overal tegen kwam gebundeld en het ene voordeel dat tot dan tot in den treure herhaald word.
    Als iemand nog andere voordelen heeft, dan mogen die gerust ook gemeld worden, daar heb ik geen enkel probleem mee.
    Uiteraard is er maar 1 voordeel. Het stoppen of sterk vertragen van een pandemie kan al eens een paar irritaties compenseren hoor.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Amai. En waar zeg ik dat? Je vraagt om bewijzen dat een mondmasker helpt. Ik zoek je een boel dingen samen. Als je het niet wil, vraag het dan ook niet.
    Jij zegt dat niet. Wel is zo dat veel mensen denken dat dat zo is omdat al die maatregelen hen dat gevoel geven. Daar doel ik op.
    Aangezien dat jij ook voorstander bent van deze maatregelen is mijn vraag niet onterecht.

Mooi ontweken.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    En of ge dat ding na ieder gebruik moet wassen, het zou mij ten zeerste verbazen dat dat überhaupt veel verschil maakt.
    Het coronavirus heeft een membraan rond zich dat afgebroken wordt door zeep. Daarom dat handen wassen zo goed werkt. Het is niet alleen dat je het virus "van je af spoelt", je maakt het letterlijk kapot. Hetzelfde met de maskers. Maar dat is dus wat ik bedoel: Waarom die nood om elke maatregel of richtlijn zelf te gaan "verbeteren", terwijl anderen dat al hebben gedaan? Sciensano schrijft dat het beter is om dat te doen.

Voordelen gordel:
    - Minder verkeersdoden.

Nadelen:
    - Hij zit ongemakkelijk.
    - Je moet er altijd aan denken als je instapt.
    - De auto piept als je hem niet aandoet.
    - Ook als je maar aan 10km/u rijdt, terwijl het dan niet helpt? Laat mij eens!
    - Het beperkt me in mijn vrijheid, ik wil kunnen kiezen of ik 'n gordel draag.
    - De auto kost er meer door, ik wil het als optie.
    - Ik heb al een airbag. Hoeveel meer gaat zo'n gordel helpen?

Conclusie?

Jij zegt dat niet. Wel is zo dat veel mensen denken dat dat zo is omdat al die maatregelen hen dat gevoel geven. Daar doel ik op.
    Aangezien dat jij ook voorstander bent van deze maatregelen is mijn vraag niet onterecht.

Mooi ontweken.
    Oké, niet ontweken: Nee, ik denk niet dat we zonder lockdown 250.000 coronadoden hadden gehad. Maar ik kan het niet zeker weten. En nu?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De vraag is dan natuurlijk welke maatregelen jij voorstelt om een verdere verspreiding en mogelijke tweede golf tegen te gaan?

In de veehouderij verbranden ze bijvoorbeeld veestapels wanneer er een ernstig virus rondgaat, maar dat heeft ook wel enkele nadelen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Als ge de enige klant waart dan veronderstel ik dat ge ook op een paar minuten buiten waart en die paar minuten met een mondmasker op zullen nu ook wel geen ramp zijn he?

De regel "mondmaskers zijn altijd verplicht in een winkel" is voor iedereen duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar. Een regel zoals "mondmaskers zijn enkel verplicht in winkels wanneer het te druk is", is wel voor interpretatie vatbaar en zorgt er voor dat velen er de kantjes van zullen aflopen.
    Maar het kan momenteel nog altijd niet "te druk" zijn in een winkel, want de regel van max aantal toegelaten klanten is nog altijd van kracht. (Of is daar ondertussen iets aan veranderd?)

Vandaar dat ik ook altijd gezegd heb van in de winkels een verplichting voor mondmaskers in te voeren wanneer de regel van de max aantal personen die binnen mogen versoepeld zou worden.
    no votes  

Regels voor berichten