iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    100 ongevallen zonder airbag, 90% overlijdt. 10% overleeft het.
    100 ongevallen met airbag, 10% overlijdt waarvan 0.01% door de airbag zelf, 90% overleeft het.

Ik ken de exacte cijfers niet (bovenstaande cijfers zijn fictief), maar wat verkies je dan? Géén airbag of wel een airbag? Ik denk dat het wel duidelijk is. (Je wenst een airbag)

Ja mensen die mij kennen op dit forum weten al dat ik dikwijls in extremen denk (helaas in dit geval was het realiteit, collega is effectief overleden , wel al +-20 jaar geleden ondertss, airbags zijn er alleen maar veiliger op geworden sindsdien hé!). Maar dat wil nog NIET zeggen dat ik daarom fout ben (soms wel maar in dit geval echt niet).

In theorie kan het. Je haakt met je mondmasker ergens achter, je valt achterover en je sterft.

Maar daarom wil dat nog niet zeggen dat het beter is om er géén te dragen hé.
    Haha nee, ik bedoelde het ook gewoon als grap.

Of mensen die een of andere vieze schimmel op hun (te vaak gebruikte) masker hebben, en zo een infectie oplopen. Alles kan he
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De beslissing om mondmaskers te verplichten en om de grenzen te openen hangen volgens mij erg samen.

Het is jammer genoeg geen en/en verhaal. De overheid had imo de mogelijkheid om OF het dagelijkse leven verder te normaliseren OF het initernationale verkeer te heropenen. Het heropenen van de grenzen houdt gewoon een risico in voor het herstarten van de epidemie omdat de contacten veel moeilijker te tracen en contacteren zijn. De Bulgaar aan het tafeltje naast jou op de Ramblaz in Barcelona zal jouw naam waarschijnlijk niet noemen bij de Bulgaarse contacttracers en het virus is intussen al een stap verder.

Men heeft hier een duidelijke keuze gemaakt: toerisme gaat voor op het gewone dagelijkse leven. Het risico om mensen besmet uit het buitenland terug te ontvangen is daardoor groter en daarom zijn er terug meer beschermingsmaatregelen nodig in het binnenland. Als dat écht een probleem wordt, en de cijfers komen terug in een exponentiële fase en zullen maatregelen over het dagelijkse leven terug verstrengen.

PS. Ik ontzeg niemands persoonlijke keuze voor plezier en rust op verlof wanneer dat mag door de overheid, ik vrees gewoon voor het risico om opnieuw in lockdown te gaan en denk dat de overheid daarin een ander standpunt in had [I]kunnen[/I nemen. ]. Kritiek is dus aan de overheden en niet aan eenieder die graag op reis vertrekt.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dan hebt ge er echt niks van begrepen en doet ge liever mee aan het schieten op makkelijke slachtoffers ipv te schieten op het probleem.
    De jarenlange, wat zeg ik, decennialange onkunde van CD&V'er na CD&V'er op Welzijn ?
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De banken beschouwen zich ook als handelszaak en binnen geld afhalen met de kaart moet ook met mondmasker, in VRTNws:
    De bankensector wijst de klanten er op dat vanaf morgen ook mondmaskers verplicht zijn in bankkantoren. Sectorfederatie Febelfin meldt dat klanten die naar hun bankkantoor gaan voortaan ook een mondmasker moeten dragen.

"De verplichting om een mondmasker te dragen geldt voor alle klanten die zich in de publieke ruimte van een bankkantoor bevinden, zoals bijvoorbeeld de selfbankruimte."
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    De banken beschouwen zich ook als handelszaak en binnen geld afhalen met de kaart moet ook met mondmasker, in VRTNws:
    Veel geluk om dit te controleren. De bank hier is alleen open op afspraak. De ATM machine is echter beschikbaar.
    Zelfs al zit er iemand binnen op kantoor, tegen dat die recht vliegt en naar buiten loopt om de klant te wijzen op 'geen mondmasker' is die klant allang weer weg.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Aan de klagers hier:

Wat is nu uw grootste probleem met het moeten opzetten van zo'n mondmasker tijdens die 15 - 30 minuten in de winkel?

Ik vraag me dat oprecht af.
    Los van het feit dat ik er op zich weinig problemen mee heb dat ze het verplicht hebben, moet ik toch zeggen dat ik het echt niet aangenaam vind.
    Ge krijgt zo direct ne vieze geur en smaak, zeker met een chirurgisch masker, en dat is ook gewoon ambetant achter uw oren.

Respect voor mensen die dat o.w.v. hun werk continu moeten aandoen. Misschien went het na een tijd, maar ik ben heel content wanneer ik dat ding na een half uur mag uitdoen...
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Da's ook gewoon lachwekkend.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Da's ook gewoon lachwekkend.
    Waarom? Dat zijn toch vaak relatief kleine ruimtes waar soms oudere mensen staan te wachten?
    BlackOccult, not the woman we deserve but the woman we need. - @polletpoulet
    no votes  

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Los van het feit dat ik er op zich weinig problemen mee heb dat ze het verplicht hebben, moet ik toch zeggen dat ik het echt niet aangenaam vind.
    Ge krijgt zo direct ne vieze geur en smaak, zeker met een chirurgisch masker, en dat is ook gewoon ambetant achter uw oren.
    Afgelopen Zondag ongeveer 8u en half zo een masker op gehad in Phantasialand en op het laatste begon dat idd vrij ambetant te zijn achter de oren, echt een duwend gevoel van constant op dezelfde plek te zitten ( eigenlijk al na een 7tal uurtjes ) en het was zo een blauw wegwerp ding en ik vind die dan nog de meest ''comfy'' elastiekjes hebben.

Ook weet ik niet of ik de enige ben maar ik kan ook niet echt langdurig tegen die warme adem die ge voelt met zo een masker op, dat is na een tijd echt vervelend en dan snak ik echt naar een moment waar het voor zelfs een paar seconden van mijn gezicht zou kunnen en dan voelt het meteen een stuk frisser, heb al geprobeerd van zoveel mogelijk mond of neus te ademen maar het veranderd eigenlijk niets aan het ''probleem''
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht

Respect voor mensen die dat o.w.v. hun werk continu moeten aandoen. Misschien went het na een tijd, maar ik ben heel content wanneer ik dat ding na een half uur mag uitdoen...
    Het went na een tijd. Ik werk in de zorg en wij hebben dit continu op. Truc is eigenlijk om er niet te veel bij stil te staan dat je het op hebt. In het begin niet makkelijk, maar als je bv te hard nadenkt over hoe je best kan ademen, wordt het alleen maar vervelender.
    Silence speaks louder than words.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squidward Bekijk bericht

Hoe zit het in bijv Frankrijk? Auchan was mondmasker aangeraden maar niet verplicht.
    Daar lopen heel veel mensen met een mondmasker op, zeker in de winkels. Meer dan 50%.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Waarom? Dat zijn toch vaak relatief kleine ruimtes waar soms oudere mensen staan te wachten?
    Omdat ge daar hoop en al tien minuten binnen zijt, vaak niet eens moet aanschuiven, laat staan dat ge in de buurt komt van iemand. En 99% van de mensen die een bank binnenstappen doen dat om geld af te halen, die zijn op twee minuten binnen en buiten. Da's net hetzelfde als supermarkten, de kans dat ge daar corona oploopt, is zowat nihil.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Heb je eigenlijk de afgelopen maanden wel het nieuws gevolgd? Die 1,5m is over de hele lijn consistent gebleven.
    En dan nog, je hebt toch nog logica ook? Je beseft toch dat op 30cm afstand een veel groter risico is dan 1,5m?

Trouwens, wat wil je precies zeggen? Dat je binnen een straal van 1,5m van een covid positieve persoon, 100% kans hebt op besmetting?

.
    Jazeker volg ik dat, je hoort veel onzin en draaien met de wind

100% heb ik ook nergens beweerd, en Who is een klucht.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...3Ts-bopE-VHpEE
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    We moeten ook niet flauw doen: Ik zit moeite te doen, niet voor mijn plezier. Maar voor iedereen, ook voor jou en je grootouders. Dat heet sociaal zijn.
    Mooi. Langs de andere kant zit er aan gedwongen sociaal zijn een tiranniek smaakje. En op een tirannieke manier iets afdwingen is dat wel mooi?
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Mooi. Langs de andere kant zit er aan gedwongen sociaal zijn een tiranniek smaakje. En op een tirannieke manier iets afdwingen is dat wel mooi?
    Meen je dit serieus?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Regels voor berichten