Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Behalve dat je fout bent: in mijn eigen bubbel van 15 moet ik helemaal de afstandsregels niet respecteren, toch?

En dan nog, het mag dan wel een regel zijn, ik vraag me af of iedereen zich daar aan gaat houden...
    Ja, maar nee. Jij zei dat je het deed "perfect binnen de regels". De regel is dat die afstand niet verplicht is (om zo'n feestje mogelijk te maken), maar wel sterk aangeraden wordt wanneer het mogelijk is.
    Je punt was dat als je het perfect binnen de regels doet, het ook al besmettingen zou moeten regenen en we al in een tweede golf zouden moeten zitten. Maar dat is dus niet waar. Dan kun je niet nu plots zeggen "maar iedereen zal zich daar niet aan houden". Natuurlijk niet, maar dat was niet je punt.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Ik weet nu al dat da mondmasker hele dagen in mijn auto blijft liggen en de binnenkant van mijn wasmachine zelf niet zal zien.
    Dat zie ik de grote meerderheid van de bevolking ook doen...

Gecombineerd met het feit dat veel mensen hun mondmasker constant aanraken, ga ik extra hard letten op handhygiëne na een winkelbezoek.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Dat zie ik de grote meerderheid van de bevolking ook doen...

Gecombineerd met het feit dat veel mensen hun mondmasker constant aanraken, ga ik extra hard letten op handhygiëne na een winkelbezoek.
    Handhygiëne is iets waar ik ook enorm op let. In elke auto ligt handgel, in m’n vrouw haar handtas,... en eerlijk, heel eerlijk: ik heb ook gewoon een mondmasker per auto, dat blijft liggen en er nooit uitkomt (tenzij ik het moet dragen).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als dit sarcastisch bedoeld is, is het een heel lage opmerking.

Diegenen die hier kritiek zitten geven op anderen die op verlof gaan (zelfs als het mag): wat vinden jullie er bv. van als een zorgverlener op vakantie wil?
    Iemand die tijdens de crisis zich kapot heeft gewerkt om levens te redden, met risico voor eigen gezondheid, mag die een weekje op vakantie naar Zuid-Frankrijk? Of is dat egoïstisch?
    Het is ieders eigen inschatting natuurlijk, ik echo ook mijn eigen morele dilemma's en ik verbaas me erover hoe andere mensen zich daar geen zorgen over maken. Ik denk echt dat we op die manier wel een heropflakkering in de hand kunnen werken.

Daarom is het vind ik niet: "mag die niet op conge?" Want tuurlijk gun ik iedereen zijn/haar verlof maar welk risico zijn we bereid om daar als samenleving voor te nemen? Ik denk dat zorgverleners daar ook zeker over denken.

Zelf zou ik bijvoorbeeld een hele maand gaan kanotrekken in Zweden en samen met mijn vriendin hebben we dat teruggebracht naar "een ronde van België" waarin we met de rugzak trekken en kamperen. Na mijn zoektocht van mooie natuurgebieden bij de deur lijkt het me niet dat ik me dit jaar erg ga vervelen.
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eenmaal je het ‘goed’ hebt en ‘verwend’ bent, mag je blijkbaar niets meer nastreven maar moet je enkel blij zijn dat je het goed hebt en zeker niet klagen!
    Zeer zeker wel dat mag nog altijd.. maar leg u er gewoon bij neer dat sommige zaken nu eenmaal verplicht moeten worden in het algemeen belang en vooral de volksgezondheid. Aanraden werkt niet bij iedereen helaas..

Het is volgens mij maar een kleine opoffering die er moet worden gemaakt. Er zijn veel ergere en onaangename dingen in deze wereld...
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    Het is ieders eigen inschatting natuurlijk, ik echo ook mijn eigen morele dilemma's en ik verbaas me erover hoe andere mensen zich daar geen zorgen over maken. Ik denk echt dat we op die manier wel een heropflakkering in de hand kunnen werken.

Daarom is het vind ik niet: "mag die niet op conge?" Want tuurlijk gun ik iedereen zijn/haar verlof maar welk risico zijn we bereid om daar als samenleving voor te nemen? Ik denk dat zorgverleners daar ook zeker over denken.

Zelf zou ik bijvoorbeeld een hele maand gaan kanotrekken in Zweden en samen met mijn vriendin hebben we dat teruggebracht naar "een ronde van België" waarin we met de rugzak trekken en kamperen. Na mijn zoektocht van mooie natuurgebieden bij de deur lijkt het me niet dat ik me dit jaar erg ga vervelen.
    Dat is natuurlijk helemaal top als je van natuur, wandelen,... houdt. Ik kan me inbeelden dat onze Ardennen echt mooi zijn voor iemand die van bossen houdt.

Wat sommige mensen weleens vergeten is dat niet iedereen hetzelfde zoekt in zijn vakantie. Om te beginnen wil ik minstens 28 graden en volle zon, elke dag. Dat is gewoon geen garantie in België. Je hebt voldoende plaatsen waar dat wel een quasi-garantie is.

Je zal maar nu in verlof zijn in eigen land. Kijk eens naar het weer: echt zomergevoel roept dat niet op bij mij.

Ik heb nu eerder iets van: “meepakken, het mag. Wie weet zitten we binnenkort gewoon weer verplicht binnen of mag je deze winter gewoon niet reizen.”
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Handhygiëne is iets waar ik ook enorm op let. In elke auto ligt handgel, in m’n vrouw haar handtas,... en eerlijk, heel eerlijk: ik heb ook gewoon een mondmasker per auto, dat blijft liggen en er nooit uitkomt (tenzij ik het moet dragen).
    Maar dat vind ik nu raar, zie. Je doet geen mondmasker aan, terwijl de wetenschap het erover eens is dat dat echt wel helpt. Maar je gebruikt wel handgel, terwijl hoe langer hoe meer blijkt dat contactbesmetting weinig voorkomt. Dat is dus waarom experts beslissingen in onze plaats moeten nemen, hè. Dat "gezond verstand" komt vaak gewoon neer op wat ons het beste uitkomt.

Edit: En je doet alsof we je ervan moeten overtuigen dat vakantie in België even tof is. Tof maakt hier niks uit.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Blijft wel een feit dat het aantal doden een andere trend vertoont. Komt daar nog een nieuwe spike met vertraging, wordt er slecht geregistreerd, is de behandeling beter geworden, is het virus minder dodelijk, treft het meer de jongere bevolking of zijn er effectief in de realiteit nu minder besmettingen? Dat laatste lijkt op lokale schaal in bepaalde staten toch echt onwaarschijnlijk. Benieuwd naar het antwoord, zal nog wel even duren voor dat duidelijk wordt.
    Ik denk dat StevenFM (als ik mij niet vergis), in het Amerikatopic in P&A een paar weken geleden de cijfers van COVID-overlijdens naast die van longontsteking heeft gelegd, inclusief het vijfjaarlijks gemiddelde voor overlijdens longontsteking. Daaruit bleek duidelijk dat de VS op dit moment, per staat, ongeveer drie tot zeven keer zoveel overlijdens heeft waar de doodsoorzaak 'pneumonia' is in vergelijking met dat gemiddelde. Het kleinste kind weet dat dat niet kan en dat dat hoogstwaarschijnlijk allemaal COVID-overlijdens zijn.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Als jij 14 man uitnodigt perfect binnen de regels, dan hebben die allemaal 1,5m afstand gehouden en heb je elkaar niet aangeraakt. Dan heb je geen 7 man besmet.
    En nu graag een link die bewijst dat je niemand kan besmetten als die 1.5m van je af staat
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Er zijn heus wel ergere dingen dan eens een jaar niet op vakantie te kunnen naar de zon.
    Naar de zon ? Het is hier al 2 zomers op rij dat de records sneuvelen en we amper neerslag hebben en dan maar klagen dat het te warm is.

Al kan je hier natuurlijk niet zo'n mooie instagramproof foto's maken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    En nu graag een link die bewijst dat je niemand kan besmetten als die 1.5m van je af staat
    Amai, daar ga je hard naar moeten zoeken, naar die link. Of naar iemand die dat zou beweren ook wel.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik denk dat StevenFM (als ik mij niet vergis), in het Amerikatopic in P&A een paar weken geleden de cijfers van COVID-overlijdens naast die van longontsteking heeft gelegd, inclusief het vijfjaarlijks gemiddelde voor overlijdens longontsteking. Daaruit bleek duidelijk dat de VS op dit moment, per staat, ongeveer drie tot zeven keer zoveel overlijdens heeft waar de doodsoorzaak 'pneumonia' is in vergelijking met dat gemiddelde. Het kleinste kind weet dat dat niet kan en dat dat hoogstwaarschijnlijk allemaal COVID-overlijdens zijn.
    Ja, maar op z'n minst voor één staat (Florida) klopt dat niet. Zij rekenen de doden als Covid-overlijdens EN longontstekingen, en pas op het einde van het jaar splitsen ze op welke de "final underlying cause" is.
    The CDC’s running tally of deaths for a given year can count multiple causes for each death. The single underlying cause is reflected in finalized year-end data issued the following year.
    The deaths in the 900 range refer to cases where pneumonia was the final underlying cause of death. But the number cited for 2020 includes deaths where pneumonia is one of the causes listed on the death certificate.
    https://www.politifact.com/factcheck...deaths-uses-f/

Jij beweert het toch...
    Zoek de verschillen:
    - dan hebben die allemaal 1,5m afstand gehouden en heb je elkaar niet aangeraakt. Dan heb je geen 7 man besmet.
    - dat je niemand kan besmetten als die 1.5m van je af staat

Ik zei dat op een BBQ met 14 man die allemaal 1,5m afstand houden, je als besmet persoon geen 7 man hebt besmet als je alle regels in acht neemt.
    Jij zegt "je kunt niemand besmetten als die 1,5m van je af staat". Redelijk groot verschil, toch?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Los van het feit dat er ook gewoon quasi niemand is die op dit moment mensen uitnodigt binnen zijn bubbel en dan die 1.5m continu respecteert. Daar geloof ik geen snars van.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar dat vind ik nu raar, zie. Je doet geen mondmasker aan, terwijl de wetenschap het erover eens is dat dat echt wel helpt. Maar je gebruikt wel handgel, terwijl hoe langer hoe meer blijkt dat contactbesmetting weinig voorkomt. Dat is dus waarom experts beslissingen in onze plaats moeten nemen, hè. Dat "gezond verstand" komt vaak gewoon neer op wat ons het beste uitkomt.

Edit: En je doet alsof we je ervan moeten overtuigen dat vakantie in België even tof is. Tof maakt hier niks uit.
    En de experts hebben duidelijk beslist dat hij op vakantie mag in het buitenland, dus moet je ook niet selectief kritiek beginnen geven op hem he.
    @Timothy555 ik zou in uw plaats gewoon dit forum even laten voor wat het is. Ge houdt u aan de regels, ge moogt op vakantie, dus geniet ervan en laat u geen schuldgevoel aanpraten door sommigen hier.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    En de experts hebben duidelijk beslist dat hij op vakantie mag in het buitenland, dus moet je ook niet selectief kritiek beginnen geven op hem he.
    @Timothy555 ik zou in uw plaats gewoon dit forum even laten voor wat het is. Ge houdt u aan de regels, ge moogt op vakantie, dus geniet ervan en laat u geen schuldgevoel aanpraten door sommigen hier.
    Maar nondedju! Ik snap dat het lastig is en alles wat door elkaar loopt, maar zo goed als niemand (behalve Kimme) geeft kritiek op mensen die op vakantie gaan naar waar het mag, hè.
    Dat heeft Eniac hier nu al 3x geschreven, ik ook al verschillende keren. Ik geef geen kritiek, natuurlijk mag hij op vakantie. En een schuldgevoel is voor niks nodig als je gaat naar plaatsen waar het mag en je volgt de regels zo goed en zo kwaad als dat kan.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten