Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Aan de klagers hier:

Wat is nu uw grootste probleem met het moeten opzetten van zo'n mondmasker tijdens die 15 - 30 minuten in de winkel?

Ik vraag me dat oprecht af.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aan de klagers hier:

Wat is nu uw grootste probleem met het moeten opzetten van zo'n mondmasker tijdens die 15 - 30 minuten in de winkel?

Ik denk dat het grootste probleem van velen is hoe de overheid draait met wind. En op plaats x verplicht maar plaats y dan weer niet. En ook dat ze geen uitleg geven waarom nu ineens het wel moet. En omdat massa bijeenkomsten van links-politiek correcte groepen (zonder mondmasker!) over gezwegen wordt.

Dat ze dan een kat ook gewoon een kat noemen: de reden is wss anticiperen op de vele mensen die nu op vakantie gaan ( en terugkeren).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Huh? Gezien de cijfers moet er toch niets rechtgetrokken worden?

Misschien wel anticiperen op mensen die vakantie hebben en meer gaan buitenkomen ofzo.
    Kweetnie... als je ziet dar we dagelijks rond de 85 bevestigde besmettingen blijven schommelen en in andere landen waar ze nu op 40 zitten de boel weer in lockdown doen....dan valt een maskertje dragen toch nog mee?

Uiteindelijk helpen die maskers gewoon om de besmettingen nog verder omlaag te brengen, daar kan je toch als rationeel mens niks tegen hebben lijkt me. Ja, het is niet leuk om dragen, maar zo een lapje stof is een kleine opoffering om in relatieve vrijheid en veiligheid gezond te leven zo lang de situatie nog zo onvoorspelbaar blijft.

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    De overheid moet geen redenen geven want als de overheid redenen geeft dan gaan de mensen weer zeggen dat het voor hun niet geldt als ze niet onder de reden vallen. “Ik ben niet op reis geweest dus voor mij geldt dat niet” “in onze stad zijn geen besmettingen dus voor ons geldt dat niet”.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aan de klagers hier:

Bij mij gaat het niet zozeer om het mondmasker

Wel om weer restricties op te leggen die niet nodig zijn. Er is geen enkele basis om dit nu terug te doen, buiten dat experten zich niet konden neerleggen bij het feit dat ze niet gevolgt werden. Zo komt over. Er is beslist geen verplichting en iedere dag wel nen expert: Ja mondmmasker moeten toch verplicht worden, ksnap de regering ni, ja die mondmasker verplicht nondendju. Straks 2de en 3de golf etc...

We hebben veel ristricties gehad, wordt beloond door vrijheden te geven en nu worden er weer afgepakt, op basis van niks?
    Gewoon angstmakkerij van experten, diee nota bena al wweeeeeken fout zijn over het verloop. Iedere keer er iets mocht of er 10 mensen naast elkaar stonden, dan ist NU GAAT STIJGEN MANNEN, terwijl dat nooit is uitgekomen. (wederom mijn perceptie)

Als morgen de cijffers stijgen, zullen zij ook de eerste zijn die overal gaan verkondigen: ZIEDE IK ZEI HET HE.

De besling komt nu ook over al een populistische maatregel. Een week en half na vorige raad is plots wel een groot draagvlak voor mondmasker?

En ik denk dat velen ook heel het mondmasker saga van int begin beu zijn en dit als symbool zien met wat er eigenlijk allemaal mis is gelopen en nog steeds misloopt.

Verder vind ik uw argument het minimaliseren is van andere hun mening:

Aan de voorstanders: Wat is het grootste probleem om da zelf aan te doen en weg te blijven van degene die da ni aan doen? Uwen trip na de winkel gaat beetje langer duren?
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Huh? Gezien de cijfers moet er toch niets rechtgetrokken worden?

Misschien wel anticiperen op mensen die vakantie hebben en meer gaan buitenkomen ofzo.
    Gezien de cijfers moest er dringend iets recht getrokken worden.
    Als er na de nieuwe vakantieperiode weer geen uitbraken waren dan stonden de virologen weer met hun gat bloot.
    Bij deze is het volgende excuus ingezet "ja maar we hebben maatregelen getroffen".
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht

Als morgen de cijffers stijgen, zullen zij ook de eerste zijn die overal gaan verkondigen: ZIEDE IK ZEI HET HE.
    En als het daalt/gelijk blijft zeggen ze "de mensen hebben beter braaf geluisterd dan we dachten bravo!!!"

Altijd gelijk die virologen
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Bij mij gaat het niet zozeer om het mondmasker

Wel om weer restricties op te leggen die niet nodig zijn. Er is geen enkele basis om dit nu terug te doen, buiten dat experten zich niet konden neerleggen bij het feit dat ze niet gevolgt werden.
    We hebben veel ristricties gehad, wordt beloond door vrijheden te geven en nu worden er weer afgepakt, op basis van niks?
    Gewoon angstmakkerij van experten, diee nota bena al wweeeeeken fout zijn over het verloop. Iedere keer er iets mocht of er 10 mensen naast elkaar stonden, dan ist NU GAAT STIJGEN MANNEN, terwijl dat nooit is uitgekomen.

De besling komt nu ook over al een populistische maatregel. Een week en half na vorige raad is plots wel een groot draagvlak voor mondmasker?

En ik denk dat velen ook heel het mondmasker saga van int begin beu zijn en dit als symbool zien met wat er eigenlijk allemaal mis is gelopen en loopt.

Verder vind ik deze argumenteen ook het minimaliseren is van andere hun mening:

Aan de voorstanders: Wat is het grootste probleem om da zelf aan te doen en weg te blijven van degene die da ni aan doen? Uwen trip na de winkel gaat beetje langer duren?
    Maar er worden toch geen vrijheden afgepakt? Je mag nog op zaterdag nog altijd even veel als op vrijdag, alleen moet je op sommige momenten daarvoor een onnozel maskertje aan doen.

Het feit dat je uw gordel moet aandoen in uw auto zie je toch ook niet als het afnemen van een vrijheid?

Het is ook niet zozeer dat de cijfers stijgen maar dalen doen ze ook al een week of 2 niet meer. En aan het begin werd er geklaagd dat onze overheid niet op tijd ingreep. Maar nu ze mondmaskers verplichten is het wéér niet goed. Alle, de mensen moeten ook een beetje consequent blijven eh.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    Kweetnie... als je ziet dar we dagelijks rond de 85 bevestigde besmettingen blijven schommelen en in andere landen waar ze nu op 40 zitten de boel weer in lockdown doen....dan valt een maskertje dragen toch nog mee?

Uiteindelijk helpen die maskers gewoon om de besmettingen nog verder omlaag te brengen, daar kan je toch als rationeel mens niks tegen hebben lijkt me. Ja, het is niet leuk om dragen, maar zo een lapje stof is een kleine opoffering om in relatieve vrijheid en veiligheid gezond te leven zo lang de situatie nog zo onvoorspelbaar blijft.
    Ik heb geen probleem met die maskers hoor

Ik vond alleen die logica vrij raar van de poster waarop ik reageerde. We doen het nu toch goed? Bevestigde besmettingen zijn 1 metriek maar hangt teveel van testen af en dergelijke. Hospitalisaties en sterftecijfers zeggen toch meer.

Ik wou gewoon maar aangeven dat er logische redenen kunnen zijn om mondmaskers te verplichten buiten "we fucked up".
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht

85 besmettingen en een dalende trend in ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
    Wat is het probleem dan?
    Besmettingen zeggen niets als je niet weet waar ze vandaan komen.

De laatste keer dat we maniakaal gefocust hebben op winkels zijn er duizenden ouderen gestorven in woonzorcentra.
    Laten we het nog eens herhalen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik wou gewoon maar aangeven dat er logische redenen kunnen zijn om mondmaskers te verplichten buiten "we fucked up"
    De logische reden om mondmaskers te verplichten is omdat je veel minder gemakkelijk iemand kan besmetten als je een mondmasker aan hebt. Ik dacht dat dit allang duidelijk was.

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Aan de klagers hier:

- Als ik ga winkelen (ik spreek niet over rap iets halen), duurt dat anderhalf uur (1 warenhuis) tot meerdere uren. Niet leuk om met een masker aan in beweging te zijn. Baard/snor worden nat van condens door uit te ademen.
    Ik kon vroeger heel lang door een Mediamarkt of Apple-store kuieren, ik moet je niet vertellen dat dat langer dan een half uur duurt.
    - Ik heb de overtuiging (ik kruip alvast onder een steen, verlichte 9livers!) dat élke verplichting er eentje te veel is. Een goede overheid is er een die zo weinig mogelijk inmengt.
    Alvast 1 punt waarin ik Trump-supporters steun: zo weinig mogelijk overheidsinmenging. Laat ons gerust.
    De verplichting laat je als individu niet meer de keuze zelf te oordelen. Ik zou uit eigen beweging een mondmasker dragen in een vol vliegtuig, maar niet in een supermarkt waar om 8u ‘s ochtends 8 man loopt. Nu MOET het.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Allez hop, hier gaan we dan Het zat er aan te komen zeker?
    Wel raar dat het zo overhaast is (direct overmogen). Geef winkeliers e.d. anders een paar dagen meer tijd om zich voor te bereiden...

De komende weken worden interessant. Als de cijfers nog gewoon blijven schommelen rond de 85, of gaan dalen of stijgen...

(...)
    Nu, zolang het in de cinema moet ga ik volgens mij niet gaan. Om nu 2,5 uur met dat maskes aan een stuk te zitten is nu ook niet bepaald fijn. Al helemaal niet met m’n bril.
    Voor brildragers is dit inderdaad heel lastig. Als gij in de cinema iets zou willen zien van de film, moet ge uw masker effectief onder uw neus hangen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    In Azie dragen ze al 5 jaar mondmaskers.
    Wat een onzin.
    Ze dragen daar een masker als ze zich zelf ziek voelen, anders niet.
    En dat is ook een vreselijke mentaliteit, want als ge u ziek voelt blijft ge beter thuis.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    De logische reden om mondmaskers te verplichten is omdat je veel minder gemakkelijk iemand kan besmetten als je een mondmasker aan hebt. Ik dacht dat dit allang duidelijk was.
    Uhu. Dus dan gaan we da vanaf nu ook binnenshuis altijd aan doen. Das nog veiliger!
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    85 besmettingen en een dalende trend in ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
    Wat is het probleem dan?
    Besmettingen zeggen niets als je niet weet waar ze vandaan komen.

De laatste keer dat we maniakaal gefocust hebben op winkels zijn er duizenden ouderen gestorven in woonzorcentra.
    Laten we het nog eens herhalen.
    Ik ga er van uit dat ze nu gewoon verder preventief willen werken, zo veel mogelijk de angel er uit halen en de kansen op besmetting nog verder doen dalen. Ja...nu zitten we goed, maar in andere delen van de wereld zie je dat het snel kan omslaan. Dat moet je als samenleving gewoon proberen te vermijden, en als dit daar een hulpmiddel voor is? Liever relatief normaal leven met een maskertje op dan weer maanden binnen zitten lijkt me.

Als je zelf een masker draagt en je komt in nabij contact met een besmet persoon, dan heb je als je zelf een masker op hebt nog een kans van 35 procent om zelf besmet te worden. Als de andere ook een masker op heeft...dan zakt het onder de 2 procent. Dan lijkt het nut me wel duidelijk.

Regels voor berichten