iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de Nederlanders was het ook onrustig gedurende de lockdown maatregelen. Ze accepteren dat minder makkelijk als ons.

Gisteren bijna 100 arrestaties

Niet veel sociale afstand daar bij confrontatie met politie

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij de Nederlanders was het ook onrustig gedurende de lockdown maatregelen. Ze accepteren dat minder makkelijk als ons.

Gisteren bijna 100 arrestaties

Niet veel sociale afstand daar bij confrontatie met politie
    Tja, in de ene post zijn de Nederlanders veel gedisciplineerder waardoor ze sneller open kunnen, en de Belgen zoeken achterpoortjes. En in de andere post pikken Nederlanders de lockdownregels minder makkelijk dan wij. Het zal dan wel eerder gelijklopend zijn, zeker.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Lijkt me maar normaal, het ontroven van de basic burgerrechten heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Per 1 juni:
    De terrassen gaan weer open, net als strandtenten. Restaurants mogen weer gasten ontvangen, maar alleen op reservering. Het maximum aantal gasten is dan 30. Ook bioscopen en theaters gaan weer open, zij moeten ook het maximum aantal van 30 bezoekers in acht nemen. Voor gezinnen geldt wel dat ze geen 1,5 meter afstand hoeven te houden onderling als ze naar de bios of uit eten gaan. Er wordt gekeken of dit voor poppodia ook gaat gelden. De middelbare scholen beginnen een dag later, op 2 juni, ook weer.
    Hier hopelijk ook terug horeca e.d. vanaf 01/juni. Fitnesszaken zouden ook wel eens mogen herstarten.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

renaat13's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Klopt wat je zegt.. Dit is ergens onbegrijpelijk dat een werkgever op die manier met zijn werknemers omgaat. Is geen argument dat het niet kan via videochat.. Werkgever brengt trouwens zijn eigen werknemers mogelijks nog eens extra in gevaar hierdoor.. En waarvoor?
    Om eens te tonen wie het voor het zeggen heeft... Niets meer, niets minder.
    Nichts und niemand kann mich aufhalten...
    http://renv3r.wordpress.com

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Stel u voor, ze vragen aan volwassen mensen om een beetje gezond verstand te gebruiken. Waarom toch telkens als je een hand krijgt meteen proberen uitvogelen hoe je heel de arm te pakken krijgt.
    Inderdaad en dan verschiet hij nadien dat em "vieze antwoorden" krijgt..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Tja, in de ene post zijn de Nederlanders veel gedisciplineerder waardoor ze sneller open kunnen, en de Belgen zoeken achterpoortjes. En in de andere post pikken Nederlanders de lockdownregels minder makkelijk dan wij. Het zal dan wel eerder gelijklopend zijn, zeker.
    Met mijn idee. Als er iets is wat je kan zien tijdens deze crisis is dat men continue naar een ander kijkt. De buren zijn zich weer maar eens niet aan de regels aan het houden, de italianen hebben het verkeerd aangepakt, de chinezen veel sneller gereageerd, de hollanders veel gedisciplineerder. Wat is het toch leuk om over de haag te kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Belgie gaat langzaam met open maken van de samenleving . Zweden is nooit dicht geweest en zelfs de Hollanders maken nu tempo:

Tijdtafel NL
    Per 11 mei:
    Kunnen nagenoeg alle contactberoepen weer aan de slag. Voor kappers, voetverzorgers, masseurs geldt wel dat ze op afspraak moeten werken. Tussen de klanten moet 1,5 meter afstand worden gehouden. Ook groepen van 10 personen worden toegestaan, maar wel met 1,5 meter afstand tot elkaar.
    Voor buitensport geldt dat ze ook weer aan de slag kunnen met dat voorbehoud, ook personen boven de 18 jaar. Het gaat dan dus vooral om niet-contactsporten, zoals tennis en golf.

Per 1 juni:
    De terrassen gaan weer open, net als strandtenten. Restaurants mogen weer gasten ontvangen, maar alleen op reservering. Het maximum aantal gasten is dan 30. Ook bioscopen en theaters gaan weer open, zij moeten ook het maximum aantal van 30 bezoekers in acht nemen. Voor gezinnen geldt wel dat ze geen 1,5 meter afstand hoeven te houden onderling als ze naar de bios of uit eten gaan. Er wordt gekeken of dit voor poppodia ook gaat gelden. De middelbare scholen beginnen een dag later, op 2 juni, ook weer.

Per 1 juli:
    Dan gaan ook vakantieparken en campings weer open. Ook zij krijgen een maximum aantal gasten opgelegd.

Per 1 september:
    Dan zouden sauna’s, seksclubs en de laatste sportclubs weer kunnen openen. Ook in de zaal.
    ok de cinema mag open, even rekenen, kinepolis brussel heeft 25 zalen en 6500 plaatsen. Die draaien dan op iets meer dan 10%. Ik denk dat het in de meeste cinema's gewoon goedkoper is om gewoon dicht te blijven dan voor die aantallen open te doen.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tommelein die zegt dat tweedeverblijvers toch naar de zee mogen komen "om te kijken hoe het met hun eigendom is".

Moet ge nu zo oud geworden zijn om zo den idioot uit te hangen? Iedereen weet dat er misbruik gemaakt zal worden van de versoepeling en dat het niet te controleren is, maar zwijg dan in godsnaam en zorg er niet voor dat de brave burger die zich wél houdt aan de maatregelen zich een idioot gaat voelen..
    Hij is burgemeester en die tweedeverblijvers kunnen toch niet op hem stemmen

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    ok de cinema mag open, even rekenen, kinepolis brussel heeft 25 zalen en 6500 plaatsen. Die draaien dan op iets meer dan 10%. Ik denk dat het in de meeste cinema's gewoon goedkoper is om gewoon dicht te blijven dan voor die aantallen open te doen.
    Tenzij ze hun prijzen verhogen.

Maar ik denk inderdaad dat het voor veel zaken op die manier gewoon totaal niet rendabel meer is om open te doen. Horeca, theaters, cinema, sportclubs, noem maar op. Als die hun bezetten moeten halveren (in het beste geval), dan kunnen die even goed nu al de boeken toe doen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Tenzij ze hun prijzen verhogen.

Maar ik denk inderdaad dat het voor veel zaken op die manier gewoon totaal niet rendabel meer is om open te doen. Horeca, theaters, cinema, sportclubs, noem maar op. Als die hun bezetten moeten halveren (in het beste geval), dan kunnen die even goed nu al de boeken toe doen.
    Als ik moet gokken denk ik dat ze iets gaan uitwerken met beperkte overheidssteun als ze beperkt open mogen.

Allee in principe is dat er al als ge de helft van 't personeel op werkloosheid kunt zetten.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jan Jambon is weer op VTM Nieuws, vraag me af of hij weer verwarring gaat zaaien

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Zelfs de minister weigert op de VRT een duidelijke uitleg te geven.
    Het enige wat die zegt is "je mag 4 personen thuis uitnodigen".

OK, dus ik mag op bezoek gaan bij 100 verschillende personen, zolang die 100 personen elk maar 4 vaste mensen uitnodigen?
    Nee, waarschijnlijk niet?

OK, dus stel ik nodig bij ons thuis in ons gezin, 1 persoon uit.
    Ons gezin is met 4, daar komt dan 1 persoon bij op bezoek.
    Telt dit bezoek voor die persoon dan direct voor 4 en mag die persoon vervolgens niemand anders meer bezoeken?
    Terwijl ik wel nog 3 andere personen op die manier 1 per 1 mag laten langskomen?

En wat als mijn gezin dat uit 4 personen bestaat, en ik wens 2 personen tegelijk uit de nodigen, mijn ouders.
    Totaal onmogelijk? Of hangt dit ervanaf of mijn ouders nog samen wonen?

En wat als mijn gezin uit 5 personen bestaat? Dan mag ik niemand hier uitnodigen zonder eerst iemand buiten te shotten?

Wat als ik mijn ouders bezoek, en mijn vriendin bezoekt ook haar ouders.
    Telt dit dan als 2 stuks voor mij en 2 stuks voor haar? Of hebben we dan ons krediet van 4 personen al helemaal opgebruikt?
    Of geldt die regel toch alleen voor personen die je uitnodigt en niet waar je naartoe gaat?

Het is nauwelijks te snappen, in duitsland is het simpeler: elk gezin mag in contact komen met precies 1 ander welbepaald gezin. Klaar.
    Echt het geklungel in Belgie is niet meer bij te houden. Week na week.
    Men moet dit toch echt beter kunnen uitleggen, zoals: elk gezinslid mag 4 namen opschrijven van personen die hij mag zien, klaar.
    Maar nee die incompetente boel moet maar wazige niet-wetenschappelijke termen gebruiken die rondzweven in de lucht en nooit landen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 6 mei 2020 om 19:24

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht

OK, dus ik mag op bezoek gaan bij 100 verschillende personen, zolang die 100 personen elk maar 4 vaste mensen uitnodigen?

Ons gezin is met 4 (mama FiveSeven, papa FiveSeven, zoon FiveSeven, dochter FiveSeven), daar komt dan 1 persoon bij op bezoek.
    Telt dit bezoek voor die persoon dan direct voor 4 en mag die persoon vervolgens niemand anders meer bezoeken?
    Terwijl ik wel nog 4 andere personen op die manier 1 per 1 mag laten langskomen?

En wat als mijn gezin uit 3 personen bestaat en ik wens 2 personen tegelijk uit te nodigen.
    Totaal onmogelijk?

En wat als mijn gezin uit 5 personen bestaat? Dan mag ik niemand hier uitnodigen zonder eerst iemand buiten te shotten?

Telt dit dan als 2 stuks voor mij en 2 stuks voor haar? Of hebben we dan ons krediet van 4 personen al helemaal opgebruikt?

Het is helemaal niet te snappen, in duitsland is het simpeler: elk gezin mag in contact komen met precies 1 ander welbepaald gezin. Klaar.

Ik denk dat het grote probleem is dat mijnheer five seven het gewoon niet wil gaan begrijpen om dan maar wat te ranten over belgie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mooi verschil in overheidssteun tussen ons en Holland.

Bij ons "technisch werkloos" met een maximum van 2700 euro bruto p/m, bij de Hollanders via de wet "NOW" een uitkering van 90% laatste salaris met maximum van 9.500 p/m.
    Een bedrijf als KLM vult die 90% dan ook nog eens voor haar 36.000 werknemers aan tot 100%.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht

Ons gezin is met 4 (mama FiveSeven, papa FiveSeven, zoon FiveSeven, dochter FiveSeven), daar komt dan 1 persoon bij op bezoek.
    Terwijl ik wel nog 4 andere personen op die manier 1 per 1 mag laten langskomen?

En wat als mijn gezin uit 4 personen bestaat, en ik wens 2 personen tegelijk uit de nodigen (mijn ouders die niet meer samen wonen).
    Totaal onmogelijk?

Het is helemaal niet te snappen, in duitsland is het simpeler: elk gezin mag in contact komen met precies 1 ander welbepaald gezin. Klaar.

Vanaf zondag 10 mei 2020 zal het wel mogelijk zijn voor mensen of gezinnen om thuis tot maximum 4 andere personen (familie, vrienden, volwassenen of kinderen) te ontvangen:

Het moet wel altijd om dezelfde personen gaan en die personen mogen niet bij anderen op bezoek gaan.

Ik snap de onduidelijkheid niet ?
    o/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten