Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, het verschil is wel dat je het dragen van mondmaskers kan controleren (in tegenstelling tot bv. de regel van 4).
    Zelfs op het hoogtepunt van de lockdown (toen er nog lang geen sprake was van de regel van 4 of bubbels) waren er toch ook genoeg mensen die het niet altijd even nauw namen met die regels.
    Dat niet-essentiële verplaatsingen verboden waren en ge dus niet met 2 personen of meer moest zitten rondrijden in uw auto, was in het begin ook een zeer duidelijke regel die bovendien ook makkelijk gecontroleerd kon worden én ook effectief beboet werd, wat niet wegneemt dat er mensen waren die die regels overtraden. Hoe langer maatregelen van kracht blijven, hoe moeilijker het wordt voor mensen om zich er aan te houden (ook al staan er boetes op).

Om op mondmaskers te controleren in winkels kunt ge bijvoorbeeld wel iemand aan de ingang zetten om te controleren of ge een mondmasker op hebt, als mensen dat mondmasker terug onder hun kin laten hangen zodra ze tien meter de winkel in zijn, heeft het al weinig nut meer.
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    De kaart zal wss lijken op die waar De Morgen die haalde (ECDC):

Zweden zal wel groen blijven zoals nu, een buitenbeentje...
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Allen naar Sicilië, een prachtig gebied en dan nog ook eens geen corona gevallen? Win-win... tenzij iemand corona mee naar daar neemt...

Zweden? Tja...
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Amai Groenland ligt wel verspreid over heel Europa

Geen data uit Zwitserland? Iemand die de reden weet?
    Smart enough to know I`m not smart enough.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Amai Groenland ligt wel verspreid over heel Europa

Geen data uit Zwitserland? Iemand die de reden weet?
    Is data van een EU instelling, waar Zwitserland dus geen deel van uitmaakt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Wow Zweden...

Dat er daar vertraging op de curve zat wisten we maar dit... die donkerrode gebieden, dat zijn cijfers erger dan hier op de piek of zie ik dat verkeerd?
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Is data van een EU instelling, waar Zwitserland dus geen deel van uitmaakt.
    ah, thanks.
    Smart enough to know I`m not smart enough.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Wow Zweden...

Dat er daar vertraging op de curve zat wisten we maar dit... die donkerrode gebieden, dat zijn cijfers erger dan hier op de piek of zie ik dat verkeerd?
    Ik tel denk ik mits de rivieren 7 gebieden, aan >120 gemiddeld is dat dus 840 op z'n minst per dag, op een totaal inwoners redelijk gelijk aan België dacht ik?
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Wow Zweden...

Neen, niet erger dan hier op de piek, want toen zaten wij hier rond de 350 per 100 000. Zweden doet het wel niet goed, maar nog altijd niet zo slecht als wij tijdens de piek, al zijn daar vele redenen voor natuurlijk. Wij hebben echter wel de curve omgebogen (voorlopig) daar waar de Zweedse strategie (voorlopig) gefaald lijkt te zijn.
    https://covid19-country-overviews.ec....eu/#5_belgium
    https://covid19-country-overviews.ec....eu/#33_sweden

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ik vind van wel. De vergelijking die je geeft, is ten eerste geen aanleiding tot het niet verzekeren van een prestatie. Een vrouw met een ultrakort rokje geeft ook geen ‘recht’ om haar te verkrachten, een auto met spullen open en bloot in geeft niemand het recht om te stelen.

Je zou er nu iets kunnen op zeggen dat iemand moedwillig naar een regio vertrekt die nu in lockdown is. En dan nog...

Maar iemand die op reis vertrekt naar een plaats die door de overheid zelfs als veilig aangegeven is, en nadien toch in quarantaine moet, die heeft gewoon evenveel recht op alles dan iemand die hier in België blijft en in quarantaine moet bij een eventuele lokale uitbraak.

Bovendien, en ik weet dat je het zei dat je het niet per sé eens/oneens bent: de meeste mensen hier zijn als de virologen, willen ons alles wat maar enigszins risico inhoudt verbieden tot er 0 gevallen zijn. Laat ons nu toch terug wat leven. De ziekenhuizen liggen leeg. Er liggen vermoedelijk (neen, ik heb geen cijfers, bij manier van spreken) momenteel meer mensen in het ziekenhuis met hartproblemen dan met Corona. Gaan we nu echt met alles wachten tot het ‘0’ is?

We kunnen nog wat wachten met massaevenementen, daar ben ik het mee eens. Maar al de rest moet gecontroleerd kunnen.
    Met zo een gedachtengang liggen de ziekenhuizen binnen een paar maanden weer vol.. maar dat interesseert u wss helemaal niet.. als jij maar op reis kan gaan en u te pletter zuipen bij wijze van spreken.. de rest van de medemensen zal u worst wezen ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Ik denk dat mensen die resoluut tégen mondmaskers zijn, dat ook vaak uit een zekere vorm van rebellie doen "want de regering gaat mijn vrijheid niet afpakken en niet beslissen dat ik met zo'n mondvod moet rondlopen, ik beslis daar zelf wel over!!!".

Moest de regering morgen beslissen dat het dragen van mondmaskers verboden is, zouden die mensen uit protest wellicht stiekem altijd en overal wél een mondmasker gaan dragen.
    Nagel op de kop.. is gewoonweg egoïsme en denken dat ze meer zijn dan een ander.. zonder respect voor iemand anders... asociaal gedrag noemt men dat ook.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Met zo een gedachtengang liggen de ziekenhuizen binnen een paar maanden weer vol.. maar dat interesseert u wss helemaal niet.. als jij maar op reis kan gaan en u te pletter zuipen bij wijze van spreken.. de rest van de medemensen zal u worst wezen ;-)
    Dit!
    en een leestip @Timothy555: Charles Perow - Normal Accidents uit 1984 maar brandend actueel.

Het probleem is niet uw klein risico dat je neemt en dat individueel niet bijzonder gevaarlijk is. De kans dat je niets tegenkomt op verlof is groot. De kans dat als je iets tegenkomt het u erg gaat schaden is zeer klein. Op individuele basis is er dus geen probleem met reizen.

Het probleem is het geaccumuleerde grote risico als we met zen allen gaan reizen en een massa aan broeihaarden over het land installeren. 1 broeihaard is makkelijk te isoleren, maar de haarden die van daaruit vertrekken zijn moeilijk te detecteren en isoleren als die verspreid gaan over de hele wereld onder toeristen.

Met andere woorden: het individueel risico is klein, het maatschappelijk risico groot. Daarom gaat verzekeringslogica bij deze niet op.
    Ja, ik ben dan een van de paniekzaaiers die het risico voor die tweede golf zo klein mogelijk wil houden omdat ik niet geloof dat de capaciteit er is om het toerisme op dit moment goed te monitoren. De inspanning die de afgelopen maanden massaal geleverd is, kan heel makkelijk teniet gedaan worden door een grote hoeveelheid mensen die, vanuit persoonlijke overwegingen toch ook dit jaar internationaal willen reizen.

Dat verbijstert me gewoon omdat het zo haaks staat op de initiële solidariteit die getoond werd en veel mensen ook wel weten dat we pas echt beschermd zijn wanneer er een vaccin is.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Neen, niet erger dan hier op de piek, want toen zaten wij hier rond de 350 per 100 000. Zweden doet het wel niet goed, maar nog altijd niet zo slecht als wij tijdens de piek, al zijn daar vele redenen voor natuurlijk. Wij hebben echter wel de curve omgebogen (voorlopig) daar waar de Zweedse strategie (voorlopig) gefaald lijkt te zijn.
    https://covid19-country-overviews.ec....eu/#5_belgium
    https://covid19-country-overviews.ec....eu/#33_sweden
    Thanks! Interessante grafiekjes.
    no votes  

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Nagel op de kop.. is gewoonweg egoïsme en denken dat ze meer zijn dan een ander.. zonder respect voor iemand anders... asociaal gedrag noemt men dat ook.
    Teveel moeite allemaal voor die 5% zwakkere die er van tussen vallen...
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Begint hier toch een beetje teveel holier than thou te worden hoor. Voor mij is het vrij simpel. De overheid vaardigt maatregelen uit en zoekt daarbij een balans om de curve plat te houden terwijl men het leven zo goed en kwaad mogelijk laat doorgaan. Ik heb al maanden alle verplichtingen tot de letter opgevolgd. Alles. En zelfs meer, want ik neem trouw mondmaskers mee naar winkel en bij klanten op de werkvloer.

Nu worden expliciet de grenzen open gezet. Men acht dat binnen het beoogde doel het mogelijk is om op reis te gaan. Dus ja, dat doe ik dan, want ik geniet daarvan. Ik ga me niet mengen in mensenmassa's, zit niet op een druk hotel, de mondmaskers zullen ook meegaan voor wanneer ik naar de winkel moet.

Ik moet dan echt van niemand horen dat ik dat niet zou mogen doen hoor.

En ja, wanneer de overheid mij zal vragen om in al dan niet vrijwillige quarantaine te gaan, dan zal ik daar graag op ingaan.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten