FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volgens mij gaan de meeste gevallen niet de mensen zijn die vertrekken naar risiciogebied, maar reizigers die ergens verblijven dat risicogebied word tijdens hun verblijf.

Is het dan nog steeds hun eigen schuld?
    Uiteraard. Het is niet alsof we Corona hebben overwonnen...

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Volgens mij gaan de meeste gevallen niet de mensen zijn die vertrekken naar risiciogebied, maar reizigers die ergens verblijven dat risicogebied word tijdens hun verblijf.

Das natuurlijk een belangrijke nuance idd
    En als je vandaag boekt en binnen twee maand vertrekt en dan is 't ineens risico gebied.
    Ik vermoed dat de verzekering dan niet altijd tussenkomt en dan kan je die mensen niets kwalijk nemen natuurlijk

Aan de andere kant wringt mij dan dat ik via m'n belastingsgeld weer es moet bijspringen. Eerst die stroomfactuur en nu betalen voor mensen die perse op verlof willen gaan. En dan zeker als 't volk iis dat naar toeristische hotspots gaat met veel volk.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Dat is een risico die je op voorhand weet.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Das natuurlijk een belangrijke nuance idd
    En als je vandaag boekt en binnen twee maand vertrekt en dan is 't ineens risico gebied.
    Ik vermoed dat de verzekering dan niet altijd tussenkomt en dan kan je die mensen niets kwalijk nemen natuurlijk

Aan de andere kant wringt mij dan dat ik via m'n belastingsgeld weer es moet bijspringen. Eerst die stroomfactuur en nu betalen voor mensen die perse op verlof willen gaan. En dan zeker als 't volk iis dat naar toeristische hotspots gaat met veel volk.
    Met de kleine nuance dat hotels, vliegmaatschappijen en reisorganisators heel heel flexibel zijn met herboekingen en wijzigingen. Zelfs met annulatie zijn ze veel flexibeler dan voordien.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Weet je waarom je daar niet goed tegen kan? Omdat je verdomme héél goed weet dat ze overschot van gelijk hebben...

Het grote probleem is dat die virologen ondertussen gewoon niks meer te zeggen hebben en dat alle macht bij de politiek ligt. Allemaal goed en wel want zij zijn verkozen door het volk. Het grote probleem is wel dat er geen enkele politieker is met de ballen om de beslissingen te nemen die nodig zijn omdat ze weten dat het hun stemmen gaat kosten. Corona is klimaat 2.0: ze weten allemaal héél goed wat er moet gebeuren, maar niemand weet hoe ze nog (her)verkozen geraken als ze het nodige doen. En ondertussen doet iedereen wat ze het beste doen: "vooral aan zichzelf denken"

Laat ons hopen dat het corona vaccin betaald wordt door de overheid want anders gaat de helft van de bevolking zich niet laten vaccineren in het beste geval... in het slechtste geval krijg je hier zo'n anti-vax beweging...

Nog eens: ik vind het niet erg dat mensen nu op verlof gaan voor alle duidelijkheid. Voor mijn part laten ze het virus de vrije loop... maar ik wil dan over een half jaar ook niemand horen zeggen hoe dramatisch het is dat we de oudere generatie aan hun lot overgelaten hebben. Dat is een keuze die we nu namelijk bewust maken... als je die keuze maakt, leer daar dan ook mee leven ipv de schuld in de schoenen van een ander te schuiven.
    ‘10.000 mensen in het Koning Boudewijnstadion, dat moet lukken onder de juiste voorwaarden’, zegt professor Marc Van Ranst.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

euhh ja, want we weten dat het momenteel nog verre van echt onder controle is.
    Dat ze dan nog een premie gaan geven omdat ge er toch voor koos om op reis te gaan in het buitenland (en zeker als het toeristische trekpleisters zijn) is er volgens mij ook over. Dat is eigenlijk mensen aanmoedigen om het toch te doen want met een beetje geluk doe je eigenlijk enkel winst. 14 dagen extra verlof en je krijgt er compensatie voor.
    Hell no. Als iemand bewust ervoor kiest om in het buitenland op vakantie te gaan, laat ze dan ook de gevolgen dragen als het misgaat he.

Maar ja, ze moeten wel geld geven, want momenteel kan men iemand juridisch niet dwingen om in quarantaine te gaan. We zijn zes maand ver in Corona en nog steeds heeft men geen deftige strategie, noch juridische poot om op te staan. Maar ja, ze kunnen amper regels samenstellen voor het heden, hoe zouden ze het doen voor op lange termijn. Bende onbekwame prutsers.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    ‘10.000 mensen in het Koning Boudewijnstadion, dat moet lukken onder de juiste voorwaarden’, zegt professor Marc Van Ranst.
    Seriously...!? zodat hij dan kan zeggen, als er effectief een regel komt die dit toelaat: "deze beslissing is gevaarlijk en wordt niet gesteund door de experten, wij willen alle massa evenementen nog verbieden tot volgend jaar, maarja, die rechtse politiekers....."
    Die gast zijn MO is toch telkens hetzelfde... Zo opvallend...

Regels voor berichten