puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onxot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik dacht nochtans dat de nationale hobby in België bestond uit klagen dat er teveel (overbodige) regeltjes waren. Dat ze wel genoeg "gezond boerenverstand" hebben zonder.
    Geldt blijkbaar niet meer voor heel die corona situatie.
    Zo heb je natuurlijk altijd een stok om mee te slaan ...
    Dit ook, maar los daarvan is het riedeltje al maanden dat we de snel aan het lossen zijn... Alleen zeggen de cijfers het omgekeerde. Dat wil zeggen dat ondanks alle versoepelingen a) de mensen toch voorzichtiger zijn dan de perceptie die leeft en b) de belangrijkste triggers voor verspreiding, zijnde massa-evenementen (in gesloten ruimte) nog steeds niet mogen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Mijn reis was geannuleerd wegens hotel dat niet tijdig opengaat in Griekenland. Heb zelfs actief zitten zoeken naar manier om begin juli op reis te gaan, en uiteraard ook iets gevonden dat me aanstaat. Bulgarije it is.

Heb het hier in maart-april gezegd en kreeg er toen immens veel kritiek op, zal nu niet anders zijn, maar die zomerreis is echt een van de hoogtepunten van mijn jaar. Drinken, eten, slapen, massage, me laten dienen,... me even een week of 10 dagen koning wanen. Dat gaan ze me pas kunnen afpakken als ze het echt verbieden. Ontraden zal niet werken...
    Spijtig dat ze in Griekenland niet op tijd open gaan.
    Daar zit het anders wel goed met het aantal nieuwe besmettingen die er bij komen.
    Voor Bulgarije ligt dat wel wat anders als ik de grafiek voor dat land bekijk, aantal besmettingen in stijgende lijn, hopelijk krijgen ze dat onder controle, anders zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen.
    no votes  

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Dit ook, maar los daarvan is het riedeltje al maanden dat we de snel aan het lossen zijn... Alleen zeggen de cijfers het omgekeerde. Dat wil zeggen dat ondanks alle versoepelingen a) de mensen toch voorzichtiger zijn dan de perceptie die leeft en b) de belangrijkste triggers voor verspreiding, zijnde massa-evenementen (in gesloten ruimte) nog steeds niet mogen.
    Het is vooral "85-90% van de mensen" terwijl de overige 10-15% zich van alles weinig aan trekt. Maar dat is zoals altijd in het leven zeker? De groten hoop doet den effort, een kleine minderheid profiteert van de situatie. (ik vind overigens niet dat mensen die reizen per definitie bij die 15% horen voor alle duidelijkheid)

Waar ik vooral problemen mee heb is dat ze nu links en rechts toch zaken blijven lossen (dan denk ik bv aan die dansfeesten, is dat nu echt nodig?) in plaats van alles te houden zoals het was. Dan geef je zoveel mogelijk mensen toch de kans om nog iets van hun zomer te maken. Als je nu begin juli plots nog allerhande extra zaken begint te lossen loop je toch het risico dat je in de tweede helft van de zomer toch weer strikter moet worden en dus veel mensen die juli doorwerken teleurgesteld gaan zijn omdat ze als het eindelijk hun toer is in augustus plots bepaalde zaken niet meer gaan kunnen...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Laat ons duidelijk zijn... de regering heeft hier meer dan boter op het hoofd. Mensen zijn van nature uit egoïstisch en daarbij komt dan ook nog eens dat DE nationale hobby in België bestaat uit de kantjes er af lopen.
    De regering had éérst een inreis-strategie moeten bepalen vóór ze de grenzen terug geopend hebben, dat lijkt mij logisch... maar wat hebben ze gedaan? Just niks. En ondertussen maar maatregelen blijven lossen... wat dachten voor de 2de golf? Najaar? Begin oktober? Het gaat zolang niet duren...
    Ze hebben ivm die 2de golf al zoveel gezegd.
    Vernoemde maanden dat die er zou kunnen komen lopen van augustus tot voorjaar 2021, de kans dat ze juist zitten en dat het ergens daarbinnen gaat vallen is dus heel groot.
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Economisch is Europa verslaafd aan toerisme: dat is de reden waarom u terug op reis mag... beetje kort gezegd maar zo is het ook ;-).. --> Houdt men de grenzen dicht is de toeristische economie vrijwel volledig dood..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Economisch is Europa verslaafd aan toerisme: dat is de reden waarom u terug op reis mag... beetje kort gezegd maar zo is het ook ;-).. --> Houdt men de grenzen dicht is de toeristische economie vrijwel volledig dood..
    Lijkt me maar logisch dat je een volledige sector, en al zeker eentje zo gigantisch als de toeristische sector, niet overkop laat gaan.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    ja, want mensen houden zich zo fantastisch aan social distancing. Sorry, maar ik geloof niet dat al die mensen zich `s avonds netjes in hun hotelkamer of tentje gaan opsluiten.

Bovendien moet ge u ook naar ginder begeven. Allemaal dezelfde route, allemaal dezelfde stopplaatsen.

Wel grappig, hoe dat we altijd afgeven op de regering, maar nu hun regel geweldig past in onze eigen behoefte vinden we het ineens super. Ze hebben nog niet eens een strategie voor als iedereen terug komt. Komaan seg, maar als het dan mis gaat is het waarschijnlijk de regering zijn schuld dat ze die strategie niet hebben. Dat we dit op voorhand wisten en toch vertrekken, bah, we mochten dus we zijn niet verantwoordelijk voor onze eigen beslissing.
    De strategie is net bekendgemaakt!

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...bied~a35ef030/

Woutertje rekent dus op de burgerzin dat als je 2 weken op congee gaat, je een 3e week verlof neemt om in quarantaine te blijven. Wat een waterdicht en haalbaar plan

Wat is het volgende: bidden om de staatsschuld te verminderen? Wat een idioten in onze regering, ongelooflijk. Zeg dan liever niets.

Het is dus zoals je zegt Tonerider: als Beke sommige bestemmingen ziet als hoog risico, heb dan de ballen om ze te verbieden om te vertrekken, ipv halfgebakken en nutteloze politiek te voeren voor een camera, urgh...
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 6 juli 2020 om 20:55
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Zeg dan liever niets.
    Dit dus, zwijg dan liever.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Dat heeft helemaal niets te maken met wél of geen zin om op reis te gaan.. heeft te maken met gezond boerenverstand en respect voor uw medemens om ocharme voor 1x de zomer in eigen land te beleven. Wat is daar nu zo moeilijk aan..
    Ik vind dit toch een moeilijke.

Ik las onlangs over een koppel dat 30+ jaar hard had gewerkt zonder verlof te nemen en dan eindelijk die lange droomreis konden maken (gespaard van al die jaren werken). Net dan was er Corona. Zeg tegen die mensen maar: blijf in uw kot, annuleer uw vakantie (en uw geld dat je 30 jaar ervoor gespaard hebt zedde kwijt want zelf annuleren = xxx) en ga terug uw klote afdraaien want ja gaan werken mag je nog wel. Neen correctie: JE MOET terug gaan werken! En dat was het dan! Dag!

Dit is nu een extreem voorbeeld maar ik vind het te simplistisch dat iedereen ligt te schreeuwen: Kunde nu eens echt niet efkes in uw kot blijven? Egoist!

Voor 300€ verlies wil ik best thuis blijven, maar het hangt er vanaf. Het mag niet ten koste van alles gaan .. Ik doe moeite voor de medemens .. maar enige nuance is wel op zijn plaats.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Als je een fulltime job (waar je heel gemotiveerd in bent en vaak meer dan de verplichte 37/uur per week doet) combineert met 45 zaterdagen en 30 zondagen + de helft van de feestdagen, dan is het enige dat ik op vakantie wil doen zelf beslissen wanneer ik naar het toilet wil gaan.

Work hard, play harder.
    De ene mens zijn natte droom is verlof nemen. De andere leest liever een boek en klaar. Ik ken mensen die zelfs HATEN om op reis te gaan en dit niet graag doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik heb er geen probleem mee dat mensen op vakantie gaan. Maar ik verwacht dan wel dat ze dan in quarantaine gaan en getest worden (op eigen kosten) wanneer ze terug in BE aankomen
    Mee eens en totaal geen probleem mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Hahahahahaha
    Bijna 7/7 werken en 10 daagjes vakantie nemen noem ik eerder "Work hard, play a little."
    En door Corona wordt dat dan: "Work hard"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Mensen zijn van nature uit egoïstisch.
    Dat is deels waar maar als ze mensen genoeg geld zouden geven om goed te kunnen leven en af en toe ervan te genieten dan waren ze automatisch iets minder egoïstisch.
    De overheid pakt uw geld af, maakt er zelf een potje van (waar is die regering?) en als er een probleem is (dat is dus niet alleen Corona) beginnen ze te krakelen over burgerzin en uw verantwoordelijkheid te nemen.

Voor de medemens wil ik bijvoorbeeld best thuis blijven tijdens de Coronacrisis om te helpen het virus terug te dringen, maar als de overheid zegt: GE MOET dit of dat doen, dan geeuw ik eens goed en denk ik allereerst: Is het in hun voordeel of in het voordeel van de medemens?
    Laatst gewijzigd door makila; 6 juli 2020 om 21:42
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe zit het nu eigenlijk...? Overal lees ik nu “test en quarantaine verplicht” bij terugkeer uit coronagebied, en tegelijkertijd lees je dat ze de maatregel vrijblijvend gaan laten en rekenen op burgerzin...! Dan kan je toch onmogelijk spreken van een verplichting? Dat is echt weer dezelfde soep als de voorbije weken en maanden

Ow wacht, nog een schoontje, het dansen op trouwfeesten is ondertussen ook terug verboden..!? Hoe lang heeft die maatregel weer stand gehouden...

Ze weten echt van geen hout pijlen meer maken... nog een geluk dat het virus ondertussen gemuteerd is naar die minder agressieve variant of het was hier in Belgie op een waar bloedbad uitgedraaid
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    De strategie is net bekendgemaakt!

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...bied~a35ef030/

Woutertje rekent dus op de burgerzin dat als je 2 weken op congee gaat, je een 3e week verlof neemt om in quarantaine te blijven. Wat een waterdicht en haalbaar plan

Wat is het volgende: bidden om de staatsschuld te verminderen? Wat een idioten in onze regering, ongelooflijk. Zeg dan liever niets.

Het is dus zoals je zegt Tonerider: als Beke sommige bestemmingen ziet als hoog risico, heb dan de ballen om ze te verbieden om te vertrekken, ipv halfgebakken en nutteloze politiek te voeren voor een camera, urgh...
    Ja dat snap ik dus helemaal niet hé. Het is hier beginnen ontsporen nadat mensen terug kwamen uit risico gebied en nu ga je op de goodwill van mensen rekenen omdat te voorkomen. Snap ik totaal niet eerlijk gezegd.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ah, zijn het weer herhalingen van de discussie tussen de twee tegengestelde stereotype manieren om met een pandemie om te gaan?
    Het is zomer he, de tijd van de herhalingen. Nog enkele keren en we kunnen de herhalingrecords van fc de kampioenen verbreken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Hoe zit het nu eigenlijk...? Overal lees ik nu “test en quarantaine verplicht” bij terugkeer uit coronagebied, en tegelijkertijd lees je dat ze de maatregel vrijblijvend gaan laten en rekenen op burgerzin...! Dan kan je toch onmogelijk spreken van een verplichting? Dat is echt weer dezelfde soep als de voorbije weken en maanden

Ow wacht, nog een schoontje, het dansen op trouwfeesten is ondertussen ook terug verboden..!? Hoe lang heeft die maatregel weer stand gehouden...

Ze weten echt van geen hout pijlen meer maken... nog een geluk dat het virus ondertussen gemuteerd is naar die minder agressieve variant of het was hier in Belgie op een waar bloedbad uitgedraaid
    Van waar die aanname dat het virus gemuteerd is naar een minder agressieve variant? Buiten Europa woekert het toch nog steeds als een blinde samurai op speed om zich heen...

Ik was zelf vrij lang gerust in een verdere stagnatie van de cijfers maar ik vrees ook wel dat het een kwestie van tijd is voor er Belgen in een toeristisch brandhaardje zitten (zoals de skigebieden in maart) om dan terug een 20-tal afzetpunten af te leveren in België en dat kunnen de contact tracers dan weer niet meer aan.

Ik vroeg me 15 juni ook af wie er nu zin had om op reis te gaan, maar intussen staat Instagram wel vol met reisjes tot in Kroatië. Gezond boerenverstand leek me toch om gewoon eens een jaartje in eigen land te blijven.

Iemand die me wijs kan maken waarom je net dit jaar terug airmiles moet verzamelen?
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    Ik vroeg me 15 juni ook af wie er nu zin had om op reis te gaan, maar intussen staat Instagram wel vol met reisjes tot in Kroatië. Gezond boerenverstand leek me toch om gewoon eens een jaartje in eigen land te blijven.

Iemand die me wijs kan maken waarom je net dit jaar terug airmiles moet verzamelen?
    Kroatië hier. Geen airmiles, gewoon met de auto tot een eigen huisje in rustig gebied.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    @Pumba93
    Ik ben de 16e juni vertrokken op reis. Gewoon gezond boeren verstand. Niet meer risico als in België hoor.
    no votes  

Regels voor berichten