iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het gaat hem er om dat wanneer je hooikoorts hebt, je corona veel gemakkelijker kan doorgeven (hoesten, niezen) en kan krijgen (meer aan het gezicht zitten: snotteren, jeuk, ...) ook al heb je geen symptomen van COVID-19. Zo krijg je superverspreiders

Heel de corona-crisis is voor niemand leuk, als je grote risico's kan vermijden door thuis te blijven wanneer je moet hoesten of niezen, is het meer dan de moeite waard om de collega's effe te missen.

(Medicatie werkt niet voor iedereen even goed, en sommige mensen krijgen daar serieuze bijwerkingen van, vooral sufheid waardoor het voor sommigen niet meer verantwoordelijk wordt om vb. een auto te besturen.)
    Als hooikoortslijder lijkt het me toch niet fijn om in de zomermaanden verplicht huisarrest te krijgen. Als je allergisch bent, ken je je lichaam toch ook best en kan je een klok op je allergische reactie zetten. Hooikoortssymptomen zijn bovendien toch vaak anders dan de symptomen van Covid 19?

Wel akkoord dat je je stoffen bij jezelf moet houden, de verantwoordelijkheid om een mondmasker te gebruiken om de druppels van het niezen tegen te houden lijkt me vanzelfsprekend. Die verantwoordelijkheid vind ik dat je sowieso tegen elkaar hebt.

Ook wel nog even zeggen dat de medicatie tegen hooikoorts ook al grote stappen gezet heeft. Het typische vermoeide gevoel van antihistaminica is vooral gerelateerd aan cetirizine, jammer genoeg wel het enige medicijn verkrijgbaar zonder voorschrift. Ik gebruik Aerius, neemt bijna alle klachten weg en je zit niet met die vermoeidheid. Ze verkopen dat ook in dozen van 100, dus met 1 voorschrift kom je wel even toe.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Je hebt dan wel de titel van het artikel genegeerd: "Steeds meer mensen willen verplichte mondmaskers, blijkt uit Grote Coronastudie: "Totale verschuiving aan de gang"".

Dat ze bij de UAntwerpen wel weten hoe ze hun enquête moeten interpreteren, daar twijfel ik niet aan, maar de media dat is een ander verhaal...
    Een titel is altijd een korte weergave van een artikel en daar kan je moeilijk verwachten dat ALLE details en nuances in aangebracht worden.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Dit is dan ook de crux en ironie van die argumenten. Werkgevers die vrezen voor productiviteit en dan de werknemers die ijveren voor toch maar op kantoor te moeten/mogen gan werken zijn net degene die meestal de helft van hun tijd verdoen met zeveren over de voetbal, de aflevering van Familie van gisteren en wat BDW nu toch wel niet gezegd heeft
    En thuis zijn ze niet afgeleid door de kinderen, kat, hond, partner, TV, radio, buren, vlieg op de muur,...?
    Dat is wat ik hier soms van collega's hoor om toch naar kantoor te mogen komen omdat er thuis teveel afleiding is
    no votes  

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Als het echt een zwaar seizoen is kan ik daar bijna 2 maanden last van hebben. Ik zal eens eventjes om de 2-3 dagen een wissertje in m'n neus laten steken. Dat is toch niet te doen. Trouwens, je voelt echt wel het verschil tussen een snotneus/niesbui die veroorzaakt is door hooikoorts of door iets anders.
    Welja, je voelt idd het verschil. Dus laat eenmalig een test uitvoeren. Is die negatief, goed zo. En als je datzelfde gevoel behoudt, weet je dat het gewoon hooikoorts is. Worden de symptomen anders, dan laat je je opnieuw testen he
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    Als hooikoortslijder lijkt het me toch niet fijn om in de zomermaanden verplicht huisarrest te krijgen. Als je allergisch bent, ken je je lichaam toch ook best en kan je een klok op je allergische reactie zetten. Hooikoortssymptomen zijn bovendien toch vaak anders dan de symptomen van Covid 19?

Wel akkoord dat je je stoffen bij jezelf moet houden, de verantwoordelijkheid om een mondmasker te gebruiken om de druppels van het niezen tegen te houden lijkt me vanzelfsprekend. Die verantwoordelijkheid vind ik dat je sowieso tegen elkaar hebt.

Ook wel nog even zeggen dat de medicatie tegen hooikoorts ook al grote stappen gezet heeft. Het typische vermoeide gevoel van antihistaminica is vooral gerelateerd aan cetirizine, jammer genoeg wel het enige medicijn verkrijgbaar zonder voorschrift. Ik gebruik Aerius, neemt bijna alle klachten weg en je zit niet met die vermoeidheid. Ze verkopen dat ook in dozen van 100, dus met 1 voorschrift kom je wel even toe.
    Mja, niet alles is voor iedereen geschikt. Aerius heeft geen effect bij mij, en de pillen die ik nu neem werken fantastisch, alleen een paar weken geleden waren de pollenconcentraties zo hoog dat de symptomen er gewoon los doorkwamen (en ik ben niet de enige, er waren er nog die hier in het ergernissen topic gepost hebben).

En wat de symptomen betreft: die zijn inderdaad anders, maar wanneer je COVID-19 hebt en geen symptomen hebt, zitten die ziektedeeltjes nog altijd in je speeksel en snot en verspreid je de ziektedeeltjes door het hoesten/niezen/snotteren van de hooikoorts.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Hoor ik hier nu net op het radionieuws dat mondmasker verplicht wordt als je naar een openlucht markt gaat?????

Maar in de winkel niet nodig hoor
    Al dat gekweel over die mondmaskers mag stilaan eens gaan ophouden.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Al dat gekweel over die mondmaskers mag stilaan eens gaan ophouden.
    De mensen die nu vinden dat er teveel gekwaakt wordt over mondmaskers lijken wel dezelfde te zijn die "ze zéér zeker zouden dragen als ze beschibaar waren" pakweg een maand geleden. In mijn ogen is er niet veel anders dan toen, dus ik snap niet goed waarom al dat tegenwerk, laat staan dat een minister een burgemeester gaat dwarsbomen.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Spoedvergadering over het lot van de Belgen die uit Spanje terugkomen.
    Ik vind 't voor mezelf ook ne moeilijke om al dan niet op verlof te gaan. Maar als ik zie hoe snel 't nu weer kan gaan dan denk ik dat ik 't een jaartje overslag. Geen zin om ergens vast te komen zitten of 2 weken thuis in quarantaine te zitten.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Mja, geeft mij toch serieus het gevoel van een paniekreactie te zijn hoor. Dat Van Ranst nu ook weer wat zit te toeteren dat hij hier al weken voor waarschuwt terwijl er eigenlijk nog altijd niks aan de hand is en hij vier maanden geleden nog doodleuk aan het vertellen was dat al die vakanties geen kwaad konden, maakt het ook niet gemakkelijker om die mens serieus te nemen. Idem met die kritiek op dat dansen op trouwfeesten, precies een bende pretvampiers.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik vind 't voor mezelf ook ne moeilijke om al dan niet op verlof te gaan. Maar als ik zie hoe snel 't nu weer kan gaan dan denk ik dat ik 't een jaartje overslag. Geen zin om ergens vast te komen zitten of 2 weken thuis in quarantaine te zitten.
    Wij hebben onze vakantie een jaar uitgesteld en zijn daardoor ons voorschot kwijt. We hebben er eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad zowel mijn vrouw als ik zijn niet het type persoon die deze zomer zorgeloos zouden kunnen genieten van een vakantie in het buitenland, dus dan heeft het weinig zijn.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Mja, geeft mij toch serieus het gevoel van een paniekreactie te zijn hoor. Dat Van Ranst nu ook weer wat zit te toeteren dat hij hier al weken voor waarschuwt terwijl er eigenlijk nog altijd niks aan de hand is en hij vier maanden geleden nog doodleuk aan het vertellen was dat al die vakanties geen kwaad konden, maakt het ook niet gemakkelijker om die mens serieus te nemen. Idem met die kritiek op dat dansen op trouwfeesten, precies een bende pretvampiers.
    Goh klopt ook wel ja.
    Alleszins wacht ik nog wel even af. Normaal zouden we nu boeken voor Thailand in december-januari maar dat ga ik zeker nog niet doen.
    Eerder ook plannen om in de zomer es naar Italië of Griekenland gaan maar ik kijk toch nog even de kat uit de boom.
    Denk zoals @Vinceness dit jaar over te slaan.
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik had in september ook nog een reis. Toch geannuleerd.
    Teveel risico's.

Als je daar ziek wordt, ga maar naar een ziekenhuis en krijg het maar geregeld met de verzekering.
    Als je nog maar wat koortsig bent, iedereen vindt u verdacht.
    Repatriëring is een uitzondering.

Voor hetzelfde gooien ze de luchthaven er dicht.
    Doen ze temperatuurscans, halen ze u er uit, ook al heb je iets anders.

Veel tourist traps, waar weinig horeca aanbod is, en toeristen moeten toch eten, wees maar zeker, absurde prijzen.

Ook het gedoe met afslankingen bij vliegmaatschappijen, voor hetzelfde nog stakingen erbij.
    Brussels Airlines hangt aan een zijden draadje. 1/4de van het persooneel moet nog weg.

“Check reisadvies regelmatig, repatriëring is de uitzondering”
    https://www.hln.be/reizen/buitenland...ring~a0c8ef08/

"Een kebab? “Dat is dan 48 euro”: Turkse badplaats haalt coronaschade in met astronomische bedragen"
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...agen~a2f75b0a/
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Mja wij gingen eerst ook niet maar uiteindelijk toch appartement gehuurd in de Franse Alpen. Kunnen zelf koken en gaan wandelen en fietsen dus op zich denk ik dat risico voor ons klein is. Alleen de autoritten gaan wss wel drukker zij

Wel annulatieverzekering genomen
    no votes  

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Inderdaad. Eerst kan alles geen kwaad en dan opnieuw paniek. Alsof men eerst mensen wou laten spenderen om het toerisme wat zuurstof te geven en vervolgens weer alles dicht te gooien met extra cash drama’s...

Nu, heb wel van medisch personeel gehoord dat ze aangespoord geweest zijn hun verlof zoveel mogelijk in juli te nemen omdat men in augustus de 2e piek al verwacht. Snap niet goed als men van de overheid zo’n communicatie uitstuurt naar ziekenhuizen/huisartsen etc waarom men dan alles verzwijgt tegenover de bevolking? Communiceer klaar en duidelijk maar zondere de ongeloofwaardige dramaqueen uit te hangen, daarmee bereik je enkel het tegenovergestelde effect. Met gerichte communicatie kan je de piek misschien net klein houden en bescherm je uw economie van extra drama’s.
    Everybody wants to be hollywood
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    In dat laatste geval hopelijk ook gezien dat het om een hotel gaat, zo leert enig opzoekwerk, dat €750/nacht kost? Dat kadert wat in welk etablissement je een kebab gaat bestellen...

Duiding is niet het sterkste punt van HLN. Vermakelijk is het wel als je reacties uit de vuilbak van de samenleving wil lezen.

En inderdaad, bij elk artikel dat ik lees hecht ik wat minder belang aan wat Van Ranst zegt. Wat een paniekvoetballer is dat geworden...
    no votes  

Regels voor berichten