iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    WHO heeft trouwens een update gegeven over alle kandidaat vaccins:
    https://www.who.int/publications/m/i...idate-vaccines

Momenteel zijn er 18 kandidaat vaccins al in de klinische testfase.
    En 129 in de preklinische fase
    Boeiend en ook wel bemoedigend nieuws! Ik vraag me af wat het profiel is van die vrijwillige testpersonen.

Iemand trouwens een idee hoe het zit met het onderzoek.naar geneesmiddelen? Aan de dalende ziekenhuisopnames zou je kunnen denken dat er toch ook iets gevonden is dat enigzins werkt?
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik ook hoor, alleen heeft niet iedereen die luxe (zoals Carrion al aanhaalt). Ik ben ook geen hooikoortslijder trouwens, wel iemand die toch graag nog een klein beetje redelijkheid ziet.
    Ik bedoelde eerder dat het voor degene die van thuis kunnen werken nu hopelijk voor de meeste bazen aangetoond heeft dat je eigenlijk zonder veel probleem iemand met hooikoorts 2 maanden thuis kan laten werken
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht
    Boeiend en ook wel bemoedigend nieuws! Ik vraag me af wat het profiel is van die vrijwillige testpersonen.

Iemand trouwens een idee hoe het zit met het onderzoek.naar geneesmiddelen? Aan de dalende ziekenhuisopnames zou je kunnen denken dat er toch ook iets gevonden is dat enigzins werkt?
    https://www.recoverytrial.net/

Momenteel is dexamethasone het enige dat (een beetje) helpt bij de zwaarste gevallen (=mensen die zuurstof krijgen of beademd moeten worden). Maar ze zijn dus nog altijd enkele andere geneesmiddelen aan het proberen...
    no votes  

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ik bedoelde eerder dat het voor degene die van thuis kunnen werken nu hopelijk voor de meeste bazen aangetoond heeft dat je eigenlijk zonder veel probleem iemand met hooikoorts 2 maanden thuis kan laten werken
    Maar waarom zou je iemand met hooikoorts 2 maand thuis moeten laten werken? Dat is toch niet leuk meeste mensen willen wel hun collega's zien.
    Hooikoorts is niet besmettelijk e. En als je de medicatie neemt zijn de symptomen miniem.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    66 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Beslissing van de burgemeester van Leuven zeker?

Dit vind ik ook wel een totaal foute interpretatie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-wordt-groter/
    "77 procent van de ondervraagden wil dat mondmaskers verplicht worden in de supermarkt, tegenover 61 procent vorige maand."

Mensen die die enquête gaan invullen zijn waarschijnlijk extra fel bezig met corona, dus dat is niet representatief voor de bevolking ("het draagvlak").
    En ook: no way dat momenteel 77 procent van de mensen in de supermarkt een masker draagt. Dus wel willen dat het verplicht wordt, maar het zelf nog niet doen, zelfs al is het sterk aanbevolen?
    Dan scheelt er toch iets aan uw enquête? Of er scheelt iets aan de mensen?
    Men zegt nergens dat 77% van de MENSEN een mondmasker wil verplichten, wel van de ondervraagden. Het artikel lijkt me duidelijk telkens over ondervraagden bezig te zijn. En als je de ondervraging op dezelfde manier verspreid, betekent de stijging van de 61% naar 77% waarschijnlijk wel dat het draagvlak stijgt. Je kan natuurlijk wel checken of de enquete door steeds minder (en mss fanatiekere) mensen ingevuld worden, maar dat kan je mss aftoetsen aan andere vragen en is mss gebeurd).

https://www.uantwerpen.be/nl/project...iende-enquete/
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Maar waarom zou je iemand met hooikoorts 2 maand thuis moeten laten werken? Dat is toch niet leuk meeste mensen willen wel hun collega's zien.
    Hooikoorts is niet besmettelijk e. En als je de medicatie neemt zijn de symptomen miniem.
    Het gaat hem er om dat wanneer je hooikoorts hebt, je corona veel gemakkelijker kan doorgeven (hoesten, niezen) en kan krijgen (meer aan het gezicht zitten: snotteren, jeuk, ...) ook al heb je geen symptomen van COVID-19. Zo krijg je superverspreiders

Heel de corona-crisis is voor niemand leuk, als je grote risico's kan vermijden door thuis te blijven wanneer je moet hoesten of niezen, is het meer dan de moeite waard om de collega's effe te missen.

(Medicatie werkt niet voor iedereen even goed, en sommige mensen krijgen daar serieuze bijwerkingen van, vooral sufheid waardoor het voor sommigen niet meer verantwoordelijk wordt om vb. een auto te besturen.)
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Of we kunnen stoppen met panikeren alleen omdat er iemand ne loopneus heeft?

We zouden beter het probleem (werknemers hebben het gevoel in hun carrière benadeeld te worden als ze ziekteverlof nemen) aanpakken ipv het symptoom (mensen komen werken ook al zijn ze besmettelijk ziek).

Het belangrijkste van al: telewerken is zwaar nadelig voor uw carrière als de rest van uw collega's op kantoor werken. Uit het oog is uit het hart (van de persoon die beslist wie promotie/opslag krijgt).
    Laatst gewijzigd door Diatonico; 3 juli 2020 om 11:30
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pumba93 Bekijk bericht

Het enige medicijn dat op dit moment een goedkeuring heeft in de VS en in de EU is Remdesivir van Gilead. Dit is een bestaand medicijn dat oorspronkelijk ontwikkeld werd voor ebola.

De volledige (huidige) productie van de komende drie maanden is enkele dagen terug opgekocht door de VS.

Het is geen wondermiddel maar het zorgt ervoor dat gehospitaliseerde patiënten gemiddeld 5 dagen minder in het ziekenhuis liggen. Bij heel zware gevallen (mechanische beademing) helpt het niet.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Het gaat hem er om dat wanneer je hooikoorts hebt, je corona veel gemakkelijker kan doorgeven (hoesten, niezen) en kan krijgen (meer aan het gezicht zitten: snotteren, jeuk, ...) ook al heb je geen symptomen van COVID-19. Zo krijg je superverspreiders

Heel de corona-crisis is voor niemand leuk, als je grote risico's kan vermijden door thuis te blijven wanneer je moet hoesten of niezen, is het meer dan de moeite waard om de collega's effe te missen.

(Medicatie werkt niet voor iedereen even goed, en sommige mensen krijgen daar serieuze bijwerkingen van, vooral sufheid waardoor het voor sommigen niet meer verantwoordelijk wordt om vb. een auto te besturen.)
    Superverspreiders zijn niet de mensen zonder symptomen (want die hun viral load ligt blijkbaar lager en zijn dus de facto minder besmettelijk), wel mensen die met enorm veel volk in contact komen of een heel hoge viral load hebben (en dus een stuk zieker zijn). Het maakt niet uit of ge niest als ge amper iets van viruspartikels in uw speeksel hebt zitten.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Superverspreiders zijn niet de mensen zonder symptomen (want die hun viral load ligt blijkbaar lager en zijn dus de facto minder besmettelijk), wel mensen die met enorm veel volk in contact komen of een heel hoge viral load hebben (en dus een stuk zieker zijn). Het maakt niet uit of ge niest als ge amper iets van viruspartikels in uw speeksel hebt zitten.
    Ik kan mij vergissen, maar ik dacht dat de meeste superverspreiders geen symptomen hebben, waardoor ze hun gedrag niet wijzigen en iedereen ziek maken. De barman in een of ander skidorpje die honderden mensen besmet heeft tijdens de krokusvakantie had ook geen symptomen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik kan mij vergissen, maar ik dacht dat de meeste superverspreiders geen symptomen hebben, waardoor ze hun gedrag niet wijzigen en iedereen ziek maken. De barman in een of ander skidorpje die honderden mensen besmet heeft tijdens de krokusvakantie had ook geen symptomen.
    Ja, maar dat ligt niet aan het feit dat hij asymptomatisch is, wel aan het feit dat hij beroepsgewijs met enorm veel volk in contact kwam op een kleine oppervlakte, waarschijnlijk slecht geventileerd, voor lange periodes. Los van fysiek contact, roepen (want luide muziek), drank, etc. Ik zei ook wel degelijk dat het g ing om mensen die met heel veel volk in contact komen OF Die een hoge viral load hebben. Maar in beide gevallen zal een symptomatisch persoon binnen diezelfde parameters een pak meer volk besmetten dan een asymptomatisch persoon.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Men zegt nergens dat 77% van de MENSEN een mondmasker wil verplichten, wel van de ondervraagden. Het artikel lijkt me duidelijk telkens over ondervraagden bezig te zijn. En als je de ondervraging op dezelfde manier verspreid, betekent de stijging van de 61% naar 77% waarschijnlijk wel dat het draagvlak stijgt. Je kan natuurlijk wel checken of de enquete door steeds minder (en mss fanatiekere) mensen ingevuld worden, maar dat kan je mss aftoetsen aan andere vragen en is mss gebeurd).

https://www.uantwerpen.be/nl/project...iende-enquete/
    Je hebt dan wel de titel van het artikel genegeerd: "Steeds meer mensen willen verplichte mondmaskers, blijkt uit Grote Coronastudie: "Totale verschuiving aan de gang"".

Dat ze bij de UAntwerpen wel weten hoe ze hun enquête moeten interpreteren, daar twijfel ik niet aan, maar de media dat is een ander verhaal...
    no votes  

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Als je medicatie tegen hooikoorts neemt heb je niet van wat je hier allemaal opnoemt
    En er zijn zoveel verschillende dat je wel eentje kan vinden dat goed werkt voor jouw.

Zelf neem ik 2 soorten en heeft het wel even geduurd eer dat ik de juiste had.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht

Het belangrijkste van al: telewerken is zwaar nadelig voor uw carrière als de rest van uw collega's op kantoor werken. Uit het oog is uit het hart (van de persoon die beslist wie promotie/opslag krijgt).
    Spijtig genoeg klopt dit volledig.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht

We zouden beter het probleem (werknemers hebben het gevoel in hun carrière benadeeld te worden als ze ziekteverlof nemen) aanpakken ipv het symptoom (mensen komen werken ook al zijn ze besmettelijk ziek).

Lijkt dat het probleem dan eerder incompetent management is
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Dit is dan ook de crux en ironie van die argumenten. Werkgevers die vrezen voor productiviteit en dan de werknemers die ijveren voor toch maar op kantoor te moeten/mogen gan werken zijn net degene die meestal de helft van hun tijd verdoen met zeveren over de voetbal, de aflevering van Familie van gisteren en wat BDW nu toch wel niet gezegd heeft
    no votes  

Regels voor berichten