iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik vraag mij toch nog altijd af hoe die plotse tweede golf zich hier gaat manifesteren. De belangrijkste maatregel zou van mij dan toch mogen zijn om per direct alle rusthuizen in lock down te laten gaan en ouderen en kwetsbare mensen verplichten van in hun kot te blijven.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vraag mij toch nog altijd af hoe die plotse tweede golf zich hier gaat manifesteren. De belangrijkste maatregel zou van mij dan toch mogen zijn om per direct alle rusthuizen in lock down te laten gaan en ouderen en kwetsbare mensen verplichten van in hun kot te blijven.
    En het zijn natuurlijk enkel rusthuisbewoners die het krijgen/verspreiden

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Itt de eerste golf, gaan we beter voorbereid zijn en die golf ook beter zien aankomen waardoor we nog meer met een plateau ipv piek gaan zitten denk ik.

Daardoor gaat men ook meer in verschillende fases maatregelen kunnen invoeren, ipv van de ene op de andere dag halsoverkop als te moeten platgooien.

Terug verplichten van thuiswerken, mondmaskers verplichten in winkels/openbare plaatsen, meer restricties bij het bezoeken van winkels, minder vrijheid qua sociale contacten, verbod op samenscholingen, ... Allemaal maatregelen die volgens mij al een grote invloed op beperking van het virus kunnen hebben, maar niet meteen schade toebrengen aan de economie. Op die manier kunnen de meeste sectoren grotendeels blijven verder draaien, hetzij dan natuurlijk met beperkingen. De enige sector die écht gaat blijven lijden is volgens mij de evenementensector, en dan zeker de grotere evenementen. Samentroepen voor een concert is nu en komende weken nog steeds niet aan de orde, en dat zal het zeker niet zijn als de cijfers dan ook nog eens terug omhoog gaan.

Het probleem met die tweede golf in de herfst/winter gaat ook zijn dat het najaar en winter sowieso al drukkere periodes zijn in de ziekenhuizen omdat ge dan elk jaar veel mensen hebt die met griepklachten naar de spoed gaan. Ook al schieten de corona-statistieken niet meteen de hoogte in, toch gaat de druk op de ziekenhuizen die periode extra hoog zijn door de combinatie van de jaarlijkse griepklachten + mogelijke corona-gevallen. Een goed triage-systeem gaat dus sowieso ook belangrijk zijn lijkt me.
    Laatst gewijzigd door Lobmans; 25 juni 2020 om 08:50
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wie was dat hier ook alweer die beweerde dat Trump het zeer goed deed op vlak van corona?
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...ci-verontrust/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    De experten hebben als groep beslist om het niet te verplichten. Op de persconferentie van gisteren, 24/06:
    "Mondmaskers worden voorlopig niet verplicht in winkels. "We hebben dit met de experten besproken, en ook zij hebben beslist om dit nu niet te verplichten. Er is nu geen epidemiologische reden om dat te verklaren", zei de premier."

Het enige dat Van Ranst doet, is zichzelf indekken in de media voor wanneer de 2e golf er aankomt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik ken mensen die net terug zijn uit Iran. Maandag geland (in Schiphol, dus JPV zijn opmerking is zeker relevant), vandaag gewoon op de werkvloer...

Andere Europese landen doen het trouwens ook niet (zijn dus even achterlijk). Ik ken nog wel wat mensen die uit Zuid-Amerikaanse landen intussen terug binnenmochten en geen dag in quarantaine moeten doorbrengen.
    Ik las ook dat Lufthansa vanuit Duitsland terug vluchten van en naar China had. Als de Europese binnengrenzen open zijn, moet er dus eigenlijk gewoon een Europese beslissing komen als we mensen in quarantaine willen plaatsen.
    Misschien is het nog een idee om mensen die van het buitenland komen te verplichten om minstens een week een mondmasker te dragen uit voorzorg. Dat valt niet te controleren, maar als er al een deel van die mensen dat doet helpt het misschien ook al.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    En het zijn natuurlijk enkel rusthuisbewoners die het krijgen/verspreiden
    Nee, maar in België zijn wel meer dan de helft van de doden in rusthuizen gevallen. Dat was een heel grote fout die men hier gemaakt heeft bij de eerste golf, dus laten we dat zeker niet herhalen bij een tweede golf aub.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht

Nee, maar in België zijn wel meer dan de helft van de doden in rusthuizen gevallen. Dat was een heel grote fout die men hier gemaakt heeft bij de eerste golf, dus laten we dat zeker niet herhalen bij een tweede golf aub.
    Die mening deel ik maar bij een 2e golf zullen toch wel meer maatregelen nodig zijn dan hetgeen kelderke voorstelt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nestorius; 25 juni 2020 om 09:53
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyfius Bekijk bericht
    U niet, maar die winkelbediende die de ganse dag met anderen in contact komt wel. En het is niet voldoende dat hij/zij een masker draagt, maar dat beide partijen dat doen. Als er 10 zieke mensen u passeren dan mag jij nog zoveel bescherming dragen, dan is er nog steeds een groot risico om besmet te worden. Enkel als beiden voldoende bescherming dragen breng je dat risico naar beneden.

Daar ben ik niet mee akkoord. De ernst is er nog steeds. Maar waar we in het begin allemaal thuis zaten zonder contact en elkaar niet konden besmetten, is dat door het vergroten van én de sociale bubbels, én het heropenen van heel wat bedrijven en andere plaatsen veranderd. Het virus is er nog steeds. En dan horen daar andere maatregelen bij. Je ziet het in heel wat landen terug stijgen, en dat gaat hier ook gewoon gebeuren hoor. We kunnen enkel maar proberen op een andere manier er mee om te gaan.

Er zijn fouten gemaakt bij die mondmaskers, dat ontkent niemand. Maar de situatie van de mondmaskers nu is niet meer diezelfde van twee maanden geleden.
    De cijfers zijn nog altijd aan het dalen zonder de verplichting van mondmaskers in winkels etc..
    Ook gaat het virus altijd aanwezig blijven en wachten op een vaccin kan nog lang duren. Ik denk niet dat er veel mensen willen leven in een wereld waar je nog een jaar lang een mondmasker moet dragen om naar de winkel te gaan. Een beetje survival of the fittest kan geen kwaad.
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Bij diene Pierre Van Damme stel ik mij serieus vragen. Hij heeft meegewerkt aan de goedkeuring van de heropstart van de prostitutiesector op 8 juni. Het ultieme contactberoep waarbij huid-op-huid contact en zoenen/kussen onvermijdelijk is (en dan doen ze nog dat een mondmasker afdoende bescherming biedt tijdens een seksdate, komaan he seg). En die komt dan elke dag in de media verkondigen dat hij "zijn hart vasthoudt" elke keer hij samenscholingen ziet enz... Tjeeses zeg. Hoe hypocriet kunt ge zijn
    Oplossing: enkel gloryholes toelaten
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Itt de eerste golf, gaan we beter voorbereid zijn en die golf ook beter zien aankomen waardoor we nog meer met een plateau ipv piek gaan zitten denk ik.

Terug verplichten van thuiswerken, mondmaskers verplichten in winkels/openbare plaatsen, meer restricties bij het bezoeken van winkels, minder vrijheid qua sociale contacten, verbod op samenscholingen, ... Allemaal maatregelen die volgens mij al een grote invloed op beperking van het virus kunnen hebben, maar niet meteen schade toebrengen aan de economie. Op die manier kunnen de meeste sectoren grotendeels blijven verder draaien, hetzij dan natuurlijk met beperkingen. De enige sector die écht gaat blijven lijden is volgens mij de evenementensector, en dan zeker de grotere evenementen. Samentroepen voor een concert is nu en komende weken nog steeds niet aan de orde, en dat zal het zeker niet zijn als de cijfers dan ook nog eens terug omhoog gaan.
    Ik denk ook dat we voor de 2e golf meer zullen inzetten op vermijden van samenscholingen: op pleinen, in zalen en in winkels. Restaurants en evenementen zijn daarmee in een slechte positie. Winkels, musea en andere publieke plekken kunnen met mondmaskers, beperking van aantal klanten etc werken.

De EU werkt aan een lijst van veilige landen buiten Schengen, concreet zou het aantal nieuwe besmettingen minder dan 15 per 100.000 moeten zijn. Maar zelfs dan, mensen uit bvb Australië en Nieuw-Zeeland mogen hun land niet verlaten, China heeft ook sterke restricties opgelegd. Dus enkel een aantal zakenmensen, artsen, diplomaten zitten er op. Brazilië, VS en Rusland moeten nog een tijdje wachten.

Tegen de herfst is het virus idd terug, wss van "lokale" bron en omdat de versoepelingen steeds meer mensen gaan laten samentroepen. Sportwedstrijden waarvan de Tour de grootste is (men gaat al optimistisch uit van een miljoen mensen die vrolijk mogen volgen aan de kant vd weg), concerten en andere evenementen op het Europese vasteland zijn allemaal mogelijke broeihaarden. Ipv Ischgl of Zuid-Tirol zal het een beach party uit Ibiza zijn of iets dergelijks. We kunnen boos zijn over Flageyplein of de Graslei maar met open grenzen binnen Schengen zijn er helaas veel meer mogelijkheden en wss zal het iets zijn wat eerst onder de radar bleef en niet iets opvallends zoals het Duitse vleesverwerkingsbedrijf.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...0-72~ac52cb3c/

Voor de statisticussen in spé hier...
    Zoals gezegd enkele dagen geleden, geen paniek in Duitsland, geen reden om de grenzen te sluiten.
    no votes  

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus de staat heeft gewoon geld weggesmeten voor die mondmaskers nu ze toch niet verplicht worden?

Heb via mijn werkgever en gemeente al 6 herbruikbare maskers gekregen (natuurlijk met prachtig logo erop )

Ongelooflijk hoe onze regering zo klungelt tijdens crisisperiodes.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nu geen maskers verplichten omdat het goed gaat en om iets te hebben voor als er weer stijgingen zijn is zo achterlijk als mogelijk en zal er net toe leiden dat mensen minder maskers zullen dragen, ook als de zaken verergeren.

Maskers dragen of niet is meer een vorm van gedragsregel en iets dat ge best zo snel mogelijk toe aanzet ipv mee te wachten tot er een "reden" voor zou zijn.
    Er is nu al een reden voor: ze werken, vergen weinig inspanning, zijn een goedkope maatregel itt lockdowns of quarantaine.

Hoe sneller men mondmaskers verplicht in bijvoorbeeld winkels, hoe beter.
    Hoe sneller men dit doet, hoe sneller er een eind zal komen aan het zich oncomfortabel voelen met maskers, of andere rare emoties die mensen mogelijk hebben bij het dragen van maskers. Vrijwel al die gevoelens stemmen uit de enorme gevoeligheid van mensen aan sociale normen en dit verandert ge het snelst door nieuwe gedragingen zo vlug mogelijk te beginnen hanteren.

Waarom dezelfde fouten maken als in maart en redeneren a la: we wachten tot de zaken slecht zijn en dan grijpen we wel in.
    Beter in te grijpen voor alles slecht wordt, zeker als dat ingrijpen kan met iets simpel als mondmaskers.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Ik denk ook dat we voor de 2e golf meer zullen inzetten op vermijden van samenscholingen: op pleinen, in zalen en in winkels. Restaurants en evenementen zijn daarmee in een slechte positie. Winkels, musea en andere publieke plekken kunnen met mondmaskers, beperking van aantal klanten etc werken.

De EU werkt aan een lijst van veilige landen buiten Schengen, concreet zou het aantal nieuwe besmettingen minder dan 15 per 100.000 moeten zijn. Maar zelfs dan, mensen uit bvb Australië en Nieuw-Zeeland mogen hun land niet verlaten, China heeft ook sterke restricties opgelegd. Dus enkel een aantal zakenmensen, artsen, diplomaten zitten er op. Brazilië, VS en Rusland moeten nog een tijdje wachten.

Tegen de herfst is het virus idd terug, wss van "lokale" bron en omdat de versoepelingen steeds meer mensen gaan laten samentroepen. Sportwedstrijden waarvan de Tour de grootste is (men gaat al optimistisch uit van een miljoen mensen die vrolijk mogen volgen aan de kant vd weg), concerten en andere evenementen op het Europese vasteland zijn allemaal mogelijke broeihaarden. Ipv Ischgl of Zuid-Tirol zal het een beach party uit Ibiza zijn of iets dergelijks. We kunnen boos zijn over Flageyplein of de Graslei maar met open grenzen binnen Schengen zijn er helaas veel meer mogelijkheden en wss zal het iets zijn wat eerst onder de radar bleef en niet iets opvallends zoals het Duitse vleesverwerkingsbedrijf.
    Ik ben afgelopen weekend voor het eerst in maanden eens écht terug weg gegaan: zowel vrijdag als zaterdag een hapje gaan eten, en zaterdagmiddag ook gaan shoppen en terrasje doen.

Het uiteten gaan heb ik eigenlijk als veel veiliger ervaren dan het rondlopen in winkelstraten, waar niet iedereen even veel moeite deed om afstand te houden. Op restaurant daar en tegen stonden de tafels echt wel ruim genoeg uit elkaar, en was er ook genoeg aandacht voor hygiëne door het personeel. Ik zou als de besmettingen toenemen dus eigenlijk nog geruster zijn door twee uur aan tafel te zitten waar ik eigenlijk met niemand anders in contact kom, dan in een winkel rond te lopen. In dat opzicht zou ik zelfs durven stellen dat de restaurants van mij eerder hadden mogen opengaan dan de winkels.

Ik baseer me nu natuurlijk wel op de restaurants waar ik geweest ben, mogelijk zullen er ook restaurants zijn waar men het minder nauw neemt met alles.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...0-72~ac52cb3c/

Voor de statisticussen in spé hier...
    Zoals gezegd enkele dagen geleden, geen paniek in Duitsland, geen reden om de grenzen te sluiten.
    Ik wacht op de verwijzingen naar hln als buchtgazet. de overheid die de cijfers manipuleert om er beter uit te komen etc.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Ik wacht op de verwijzingen naar hln als buchtgazet. de overheid die de cijfers manipuleert om er beter uit te komen etc.
    Via 5G kunnen Bill Gates en de overheid vlugger sites hacken om cijfers aan te passen ja!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Nu geen maskers verplichten omdat het goed gaat en om iets te hebben voor als er weer stijgingen zijn is zo achterlijk als mogelijk en zal er net toe leiden dat mensen minder maskers zullen dragen, ook als de zaken verergeren.

Maskers dragen of niet is meer een vorm van gedragsregel en iets dat ge best zo snel mogelijk toe aanzet ipv mee te wachten tot er een "reden" voor zou zijn.
    Er is nu al een reden voor: ze werken, vergen weinig inspanning, zijn een goedkope maatregel itt lockdowns of quarantaine.

Hoe sneller men mondmaskers verplicht in bijvoorbeeld winkels, hoe beter.
    Hoe sneller men dit doet, hoe sneller er een eind zal komen aan het zich oncomfortabel voelen met maskers, of andere rare emoties die mensen mogelijk hebben bij het dragen van maskers. Vrijwel al die gevoelens stemmen uit de enorme gevoeligheid van mensen aan sociale normen en dit verandert ge het snelst door nieuwe gedragingen zo vlug mogelijk te beginnen hanteren.

Waarom dezelfde fouten maken als in maart en redeneren a la: we wachten tot de zaken slecht zijn en dan grijpen we wel in.
    Beter in te grijpen voor alles slecht wordt, zeker als dat ingrijpen kan met iets simpel als mondmaskers.
    We gaan mondmaskers verplichten wanneer de r waarde 7 is en er honderduizendenden doden gevallen zijn :unsure;
    no votes  

Regels voor berichten