iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Mondmaskers verplicht in winkels juich ik toe! Als er 1 ding is wat men moet verplichten dan is het dat wel. Een zeer kleine moeite voor de mens. Niet te vergelijken met bubbels terug verkleinen. Maar wel een zeer effectieve maatregel.

Het aantal idioten dat het niet begrepen heeft en blijft rondlopen zonder mondmasker in een winkel is veel te groot. Gecombineerd met kuddeschapen die geen mondmasker durven opzetten als ze in de minderheid zouden zijn. Het is duidelijk dat in België een “aanbeveling” niet werkt. En aanbevelingen die dienen om anderen te beschermen moeten dus geen aanbevelingen zijn maar wel verplichtingen.

Onlangs voor mij nog een vriendelijke discussie aan de kassa supermarkt, tussen man voor mij en kassierster:
    - Man zonder mondmasker: is dat te doen zo een mondmasker de hele dag?
    - Kassierster met mondmasker:
    Het is om ons en de klanten te beschermen, maar als de klanten het niet dragen heeft het weinig nut
    - Man zonder mondmasker: Ja, allez, het heeft sowieso weinig nut. Het virus is er toch, we gaan het niet wegkrijgen! Fijne dag nog hè en bedankt!
    - Kassierster: bedankt tot ziens!

Tja van dat soort gesprekken vergaat mijn eetlust. Verplichten die handel. Een kleine moeite.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 23 juni 2020 om 08:31
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En volgens welke triggers acht jij het nu plots nodig dat dit verplicht wordt? Zijn er tekenen van uitbraken in supermarkten?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En volgens welke triggers acht jij het nu plots nodig dat dit verplicht wordt? Zijn er tekenen van uitbraken in supermarkten?
    Zie Duitsland en hoe rap het kan gaan.

Maar grootste trigger is de volledige laksheid van de Vlaming met hoogtepunt het feestje van dit weekend.

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een beslissing om nu mondmaskers te verplichten in winkels zou ik toch erg eigenaardig vinden. De redenering dat het nu drukker begint te worden vind ik ook maar vreemd. De regels betreffende maximum x aantal personen per x m² blijven toch gelden dus als dat op 11 mei als veilig gezien werd wat is dan nu het probleem met amper nog actieve besmettingen in de meeste regio's.

Dan zou het evengoed op de werkvloer in binnenruimtes verplicht moeten worden. Daar zit iedereen veel langer bij elkaar en zijn afstandsregels vaak nog moeilijker. Het grootste risico op dit moment lijken mij lokale hotspots en verboden massaevents, niet ons winkelgedrag.

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op de werkvloer is het ook verplicht als de afstand niet gegarandeerd kan worden.
    pretty girls make graves
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Door nu mondmaskers te verplichten in de winkels gaan we de huidige stijgende trends aan besmettingen, ICU opnames en overlijdens een halt toeroepen. Het is sinds maart en april nog nog zo erg geweest, dus nu invoeren is de enige correcte beslissing.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik hoop als brillendrager dat de mondmaskerplicht er niet doorkomt... want dan ben ik helemaal gezien. (en zie ik zelf niks meer)
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Door nu mondmaskers te verplichten in de winkels gaan we de huidige stijgende trends aan besmettingen, ICU opnames en overlijdens een halt toeroepen. Het is sinds maart en april nog nog zo erg geweest, dus nu invoeren is de enige correcte beslissing.
    Naast het feit dat het dan al een foute beslissing was dit niet als voorwaarde te stellen bij het versoepelen van de maatregelen.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Maar grootste trigger is de volledige laksheid van de Vlaming met hoogtepunt het feestje van dit weekend.
    Zaterdag gaan eten in het Felixpakhuis, buiten stonden zowat 300 mensen te wachten voor 5 verschillende trouwen. Uiteraard allemaal op een hoop.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Zaterdag gaan eten in het Felixpakhuis, buiten stonden zowat 300 mensen te wachten voor 5 verschillende trouwen. Uiteraard allemaal op een hoop.
    Naar Lille geweest (Rijsel dus) vrijdag.
    Daar was het iedere winkel binnen met mondmasker. Iedereen deed het dan ook zonder problemen en zonder dat er iemand iets moest vragen.

Op terugweg naar Auchan geweest waar het vol met de vlamingen liep en maar een deel van de mensen een mondmasker droegen.
    Waar zit het verschil
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mij geen probleem om een mondmasker te dragen in de winkel. Graag had ik toch duiding gezien waarom dit nu plots zou moeten. Is er uit het contactonderzoek gebleken dat er veel besmettingen gebeuren in winkels? Zijn er eigenlijk statistieken te vinden over dat contactonderzoek? Lijkt me interessant om die eens te zien hoe de meeste besmettingen nu gebeuren.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Op de werkvloer is het ook verplicht als de afstand niet gegarandeerd kan worden.
    Wordt dat toegepast, buiten op werkplaatsen waar je als onderdeel van de normale workflow dicht bij elkaar moet staan? Ik heb nog niet gehoord van kantoren waar men verplicht mondmaskers moet dragen, ook al komen collega's daar soms heel dicht en moet men voor vergaderingen samenhokken in kleine ruimtes.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Wordt dat toegepast, buiten op werkplaatsen waar je als onderdeel van de normale workflow dicht bij elkaar moet staan? Ik heb nog niet gehoord van kantoren waar men verplicht mondmaskers moet dragen, ook al komen collega's daar soms heel dicht en moet men voor vergaderingen samenhokken in kleine ruimtes.
    Bij ons is het per gedeelde bureau maar 1 persoon die aanwezig mag zijn, bij wissel alles ontsmetten. In het labo was er een maximum bezetting, die we nu wat laten varen, maar als men bij hetzelfde toestel moet zijn of samen in kleine ruimte is het met mondmasker.

Hangt ook wat af van de leiding, kan mij inbeelden dat in veel KMO's waar men niet de wil of het budget heeft dat minder wordt toegepast.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Zijn die percentages gebaseerd op het aantal bevestigde besmettingen of het aantal vermoede besmettingen? Want dat maakt ook wel een wereld van verschil.
    Aantal bevestigde besmettingen. In dat artikel staat dat op al die cijfers een onzekerheid zit he. Zowel op aantal besmettingen (want het zijn er sowieso effectief meer dan het aantal 'bevestigde' gevallen) als op het aantal sterfgevallen (maar daar zou wel ongeveer 90% van de 'vermoedelijke' gevallen ook effectief besmet geweest zijn).

Dus vermoedelijk liggen de echte percentages een beetje lager denk ik dan (maar sowieso nog hoger dan bij de griep).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Briandeef Bekijk bericht
    Voor mij geen probleem om een mondmasker te dragen in de winkel. Graag had ik toch duiding gezien waarom dit nu plots zou moeten. Is er uit het contactonderzoek gebleken dat er veel besmettingen gebeuren in winkels? Zijn er eigenlijk statistieken te vinden over dat contactonderzoek? Lijkt me interessant om die eens te zien hoe de meeste besmettingen nu gebeuren.
    Volledig mee eens.
    Ik dacht gelezen te hebben dat de meeste mensen besmet werden door ofwel een familielid, ofwel een collega op hun werk.

Trouwens, ik was afgelopen week pralines gaan kopen en dacht: ik zal mijn masker toch maar even aandoen. Had de verkoopster er zelf natuurlijk geen aan en die hangt daar heel de dag op een halve meter van die pralines te hijgen...

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Naar Lille geweest (Rijsel dus) vrijdag.
    Daar was het iedere winkel binnen met mondmasker. Iedereen deed het dan ook zonder problemen en zonder dat er iemand iets moest vragen.

Op terugweg naar Auchan geweest waar het vol met de vlamingen liep en maar een deel van de mensen een mondmasker droegen.
    Waar zit het verschil
    Al 2 maanden aan een stuk enkel de dichste noodzakelijke winkels bezocht vooer voeding en geneesmiddelen. Al de rest online. En voor de rest gewoon thuis blijven. Waar zit het verschil?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

Regels voor berichten