Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peppe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als de fitness dicht blijft wanneer café/restaurants open mogen gaan dan is dit toch wel een apenland.
    Niet echt, ik ga ook naar de fitness normaal gezien maar je moet toch geen groot licht zijn om te zien waarom daar meer gevaar kan in schuilen dan bv op een terras of een tafeltje te gaan zitten 1.5m van elkaar waar je dan elke keer een proper glas krijgt met uw drinken etc.

Vergeleken met een fitness waar losse bankjes en toestellen zeker geen 1.5m van elkaar staan, waar iedereen dumbbells en gewichten vast pakt constant, etc.
    Ale als ik zie hoe mijn fitness is ingericht en hoe vaak gewichten wisselen van persoon etc dan zou ik dat zelf al niet zo veilig vinden gelijk binnenkort op restaurant aan een tafel te gaan zitten 1.5m uit elkaar met propere glazen/bestek/etc.

Dan zou je al in de fitness constant de afstandsregel moeten opleggen, elke keer na gebruik halters moeten afvegen etc en dan zou je nog langer moeten wachten als je op toestel oefening B wilt doen omdat iemand anders op het toestel er langs oefening A aan het doen is en anders zitte er bijna tegenaan ( uiteraard minder een issue op de loopband of dergelijke want daar staan er 10+ van op een rij )

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik snap dat gezaag over die fitnessen ook echt niet eigenlijk... alles wat je in een fitness kan, kan je nu toch ook al thuis of buiten doen...?
    Ga een toerke lopen of fietsen ipv loopband of spinningfiets. Doe wat trappen ipv de stepmachine.
    Krachttraining met zandzakjes of bakstenen ofzo... etc...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Niet echt, ik ga ook naar de fitness normaal gezien maar je moet toch geen groot licht zijn om te zien waarom daar meer gevaar kan in schuilen dan bv op een terras of een tafeltje te gaan zitten 1.5m van elkaar waar je dan elke keer een proper glas krijgt met uw drinken etc.

Vergeleken met een fitness waar losse bankjes en toestellen zeker geen 1.5m van elkaar staan, waar iedereen dumbbells en gewichten vast pakt constant, etc.
    Ale als ik zie hoe mijn fitness is ingericht en hoe vaak gewichten wisselen van persoon etc dan zou ik dat zelf al niet zo veilig vinden gelijk binnenkort op restaurant aan een tafel te gaan zitten 1.5m uit elkaar met propere glazen/bestek/etc.

Dan zou je al in de fitness constant de afstandsregel moeten opleggen, elke keer na gebruik halters moeten afvegen etc en dan zou je nog langer moeten wachten als je op toestel oefening B wilt doen omdat iemand anders op het toestel er langs oefening A aan het doen is en anders zitte er bijna tegenaan ( uiteraard minder een issue op de loopband of dergelijke want daar staan er 10+ van op een rij )
    Alleen gaat ge er in die veronderstelling van uit dat besmetting via oppervlakken een reële en serieuze verspreidingsmanier is van dit virus. Daar is tot op vandaag nog altijd geen bewijs van, itt rechtstreekse overdracht via speeksel (praten, roepen, zingen, hoesten, niezen).
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    Ik snap dat gezaag over die fitnessen ook echt niet eigenlijk... alles wat je in een fitness kan, kan je nu toch ook al thuis of buiten doen...?
    Ga een toerke lopen of fietsen ipv loopband of spinningfiets. Doe wat trappen ipv de stepmachine.
    Ehm, neen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Of pech dat je bubbel dan uit 5 ipv 4 personen bestaat
    Niet elke regel was, of is, logisch imo en sommige dingen die mochten/mogen lagen heel dicht bij dingen die niet mogen terwijl die dingen eigenlijk hetzelfde waren of meer logisch waren/zijn dan dingen die wel zouden moeten mogen.

Ik snap niet waarom ik daarvoor mijn neuronen moet laten werken, stel uw vraag op HLN zodat ze die vraag stellen aan een expert in de VTM nieuws studio als die daar nog eens komt zitten wanneer ze nog eens een '' stel hier uw vraag aan de expert '' stukje doen.

Snap niet waarom je licht aanvallend uit de hoek moet komen tegen mij, ik zeg net letterlijk zelf in mijn post dat ik sommige regels ook niet logisch vind, maar het is mijn fout niet dat gij geen 5 personen moogt zien en iemand anders wel familie in bv NL.
    Er is een verschil tussen regels die niet logisch zijn en regels die discriminerend zijn. Mensen met familie in het buitenland mogen van onze overheid als enige over de grens voor een niet-essentiële verplaatsing, en hebben ook het recht om meer sociale contacten te onderhouden. Ze maken er gewoon steeds meer een rommeltje van

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Er is een verschil tussen regels die niet logisch zijn en regels die discriminerend zijn. Mensen met familie in het buitenland mogen van onze overheid als enige over de grens voor een niet-essentiële verplaatsing, en hebben ook het recht om meer sociale contacten te onderhouden. Ze maken er gewoon steeds meer een rommeltje van
    Op de moment dat de regering het toelaat is familie bezoeken geen niet-essentiele verplaatsing meer. En eens de grens over moet je de regels van dat land volgen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ja 200+ kg deadliften of squatten kan ik gewoon nu thuis op het appartement doen of door te wandelen.

Het is logisch dat ze streng zijn op gyms maar wel spijtig.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol... Misschien u onthouden van commentaar als ge er geen verstand van hebt.

Op een appartement zet ge geen squat rek + deadliftplatform + bankje + minstens 1 stang + 200-300kg aan schijven. M'n huisbaas gaat mij snel doen vliegen als de gewichten hier 3x per week de grond doen daveren. En dan nog, dat gerief kost duizenden euro's.

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peppe Bekijk bericht
    Als de fitness dicht blijft wanneer café/restaurants open mogen gaan dan is dit toch wel een apenland.
    In NL mogen ze blijkbaar op 1 juli weer open als er tegen dan geen nieuwe piek is.

Maar het moge wel duidelijk zijn dat er een groot verschil is in risico. Op café ga je nu geacht worden om zoveel mogelijk aan je tafel te blijven zitten, zo min mogelijk aan te raken, in je bubbel te blijven, enzovoort. Terwijl je in een fitness constant van de ene naar de andere plaats gaat en enorm veel aanraakt. Bovendien ga je in de fitness ook meer aerosol produceren.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    In NL mogen ze blijkbaar op 1 juli weer open als er tegen dan geen nieuwe piek is.

Maar het moge wel duidelijk zijn dat er een groot verschil is in risico. Op café ga je nu geacht worden om zoveel mogelijk aan je tafel te blijven zitten, zo min mogelijk aan te raken, in je bubbel te blijven, enzovoort. Terwijl je in een fitness constant van de ene naar de andere plaats gaat en enorm veel aanraakt. Bovendien ga je in de fitness ook meer aerosol produceren.
    Maar of er echt gevaarlijk veel overdracht is via contact is helemaal niet zeker.
    Er wordt gezegd dat 't risico zich voordoet in afgesloten ruimtes met weinig verluchting als je te dicht op elkaar zit.

In een gym kan je perfect x-aantal mensen toelaten om dat risico te beperken net zoals in winkels. Desnoods met een timeslot reservatie en met de douches dicht.

Heb nu al een paar buitentrainingen gedaan daar is ook risico op overdracht via materiaal want na de les moet je zelf alles wat ontsmetten mja als die voor u dat niet goed gedaan heeft....
    Tussen de training door kunnen we gewoon onze handen ontsmetten en ik blijf van m'n gezicht af in tussentijd. Risico op overdracht zal dan erg miniem zijn en je kan dit perfect ook binnen organiseren.

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Maar of er echt gevaarlijk veel overdracht is via contact is helemaal niet zeker.
    Er wordt gezegd dat 't risico zich voordoet in afgesloten ruimtes met weinig verluchting als je te dicht op elkaar zit.

In een gym kan je perfect x-aantal mensen toelaten om dat risico te beperken net zoals in winkels. Desnoods met een timeslot reservatie en met de douches dicht.
    Contacttransmissie is idd niet echt bewezen. Maar men gaat daar in alle adviezen en richtlijnen wel van uit, gezien handen wassen vanaf dag 1 één van de belangrijkste maatregelen is en ook altijd wel gebleven is.

Je kan dat risico wel beperken, maar het feit blijft dat het risico in een fitness hoger is dan in een café waar je aan tafel blijft zitten, weinig aanraakt en geen zware inspanningen aan het doen bent. Grote ketens zoals BF hebben meestal wel grote ruimtes denk ik maar bij kleinere lokale gyms is dat vaak anders...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Altijd dat gezaag dat een ander meer mag...
    En was het niet zo dat als de familie van het buitenland nog in je bubbel moet passen? Of zijn ze daar op terug gekomen?

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Heb nu al een paar buitentrainingen gedaan daar is ook risico op overdracht via materiaal want na de les moet je zelf alles wat ontsmetten mja als die voor u dat niet goed gedaan heeft....
    Tussen de training door kunnen we gewoon onze handen ontsmetten en ik blijf van m'n gezicht af in tussentijd. Risico op overdracht zal dan erg miniem zijn en je kan dit perfect ook binnen organiseren.
    Die timeslot reservatie zal er wel komen, Basic Fit is die nu al in zijn app aan het integreren. Al vraag ik me wel af of dat geen problemen gaat geven met de mensen die élke avond willen gaan t.o.v. de mensen die maar één of twee keer per week gaan (ik ga zelf rond de 2 à 3), gaan ze toelaten dat je meerdere slots tegelijkertijd reserveert? Gaan ze je een tijdje blokkeren als je reserveert maar niet opdaagt? Kan je nog vrij kiezen tussen alle clubs of moet je in je thuisstad gaan waar de infrastructuur net iets minder is dan in de buurstad (waar de vestiging even ver van je thuis ligt)?

Nu goed, de reden dat ik een Basic Fit abo heb van nog geen €20 per maand en niet zo'n Cross Fit (sekte)lidmaatschap van €95 per maand is ook wel omdat ik niet zo'n gedreven fanaat ben, ...

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Die timeslot reservatie zal er wel komen, Basic Fit is die nu al in zijn app aan het integreren. Al vraag ik me wel af of dat geen problemen gaat geven met de mensen die élke avond willen gaan t.o.v. de mensen die maar één of twee keer per week gaan (ik ga zelf rond de 2 à 3), gaan ze toelaten dat je meerdere slots tegelijkertijd reserveert? Gaan ze je een tijdje blokkeren als je reserveert maar niet opdaagt? Kan je nog vrij kiezen tussen alle clubs of moet je in je thuisstad gaan waar de infrastructuur net iets minder is dan in de buurstad (waar de vestiging even ver van je thuis ligt)?

Nu goed, de reden dat ik een Basic Fit abo heb van nog geen €20 per maand en niet zo'n Cross Fit (sekte)lidmaatschap van €95 per maand is ook wel omdat ik niet zo'n gedreven fanaat ben, ...
    Veel details heb ik daar nog niet over gelezen. Ik had het wel zo geïnterpreteerd dat de timeslots op de piekmomenten kleiner zullen zijn dan op de rustige momenten.

Basic Fit heeft daar wel een competitief voordeel tegenover kleinere ketens en lokale gyms die het zich niet kunnen permitteren om een app te maken, en voor wie zo'n reservatiesysteem een enorme administratie teweeg brengt. Dat systeem dat AB InBev voor de horeca aan het maken is vond ik ook wel interessant, dat laat horecazaken toe om met een reservatiesysteem te werken als ze de Jupiler app mogen of willen gebruiken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben nog nooit in mijn leven naar de fitness geweest

Maar ja, voor mensen die dat graag doen, dat moet toch stilaan mogelijk zijn mits bepaalde regels... Toestellen verder uit elkaar (dus er zullen er minder zijn), goede ventilatie garanderen, reserveren verplicht, regelmatig ontsmetten van alles etc. Plezant is dat allemaal niet, maar we moeten voorlopig echt nog wel voorzichtig zijn he.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    In Nederland heeft men nooit last gehad van niet essentiële verplaatsingen... daar heeft men de zaken ook duidelijker gecommuniceerd en minder draconisch gehandeld bv. alleenstaanden moesten daar niet in eenzame opsluiting gaan of hun eerste minister heeft daar niet één van de saaiste PowerPoints ooit gepresenteerd.
    Onze veiligheidsraad/regering is sowieso gebuisd op vlak van communicatie.
    Naar mijn mening ook op vlak van hoe ze zijn omgegaan met mensen die terug kwamen van skiverlof in Italië.

Ik heb hier al eens geschreven dat ze in België de regels (naar Belgische traditie) te ingewikkeld hebben willen maken, maar dat werd niet geapprecieerd hier
    Met "ingewikkeld" bedoel ik dan niet eens dat de regels op zich moeilijk te begrijpen zijn he, maar vooral dat ze moeilijk te implementeren zijn.
    Ook direct moeilijker te communiceren. Je kan bv. zeggen:
    - Blijf zoveel mogelijk thuis en we raden ten zeerste aan om verplaatsingen zoveel mogelijk te beperken.
    ofwel
    - We hebben regels gemaakt rond essentiële en niet-essentiële verplaatsingen, en je moet die verplicht volgen of we geven boetes. Hier is een lijst met wat essentieel is en alle uitzonderingen

Dat eerste is zeer eenvoudig te communiceren. Bij dat tweede raakt iedereen in de war door alle details.

Regels voor berichten