JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    56 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eigenlijk zelfs dat niet, voortschrijdende gemiddelden over pakweg een week zijn op dat vlak veel interessanter omdat ze eventuele tijdelijke afwijkingen uitvlakken. Daarmee dat de tabel die JPV post zo interessant is, die geeft de trend weer over de laatste zeven dagen en is dus veel minder foutgevoelig.
    enig probleem met april/mei/juni is dat je met 4 verlengde weekends zit. Dat maakt het dat je ook die zaken met interpreteren.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Misschien een onverwachte hulp in de bestrijding van Corona. Een aantal studies (nog geen peer review) tonen aan dat bepaalde wearables een infectie zouden kunnen detecteren voor de symptomen verschijnen. Vooral de oura lijkt potentieel te hebben, en zou drie dagen op voorhand mensen kunnen alarmeren. Het belang hiervan is niet te onderschatten, want dat zijn de dagen dat mensen het meest besmettelijk zijn (en het hoegenaamd niet weten).
    Ook Fitbit doet onderzoek, in totaal hebben er in het testpanel 14 mensen het virus opgelopen, bij 11 ervan melde de fitbit dat tegelijkertijd met de symptomen, maar bij sommigen vroeger, bij één man zelfs 9 dagen...

Het is nog vroeg dag, we weten ook niet of de toestellen asymptomatische mensen kunnen detecteren, maar het is in ieder geval veelbelovend.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mistertimmy952 Bekijk bericht
    Is het inmiddels al toe gestaan om op het strand te zitten?
    Vrij veel op het strand gezeten tijdens de lockdown nooit iemand iets van gezegd (kustbewoner)

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    loser
    ik heb op uw vraag geantwoord wat ik vd overheid verwacht, dat gij dat antwoord als moderator wegcensureert is niet echt correct. ge moet kiezen, ofwel discussieert ge mee ofwel modereert ge enkel. beide tegelijk is voor iedereen een moeilijke
    Nee, vriend. Ik heb alleen weggehaald dat je foutief stelde dat onze experts het maandenlang ‘maar griepje’ noemden. Omdat dat bewezen foutief is. En ik heb eerst in het rood gewaarschuwd. Al de rest staat er nog. Over ingrepen discussieer ik niet openbaar, dus dit is het laatste wat hier erover staat.
    Laatst gewijzigd door Loser; 29 mei 2020 om 08:42
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

ShApeBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Nee, vriend. Ik heb alleen weggehaald dat je foutief stelde dat onze experts het maandenlang ‘maar griepje’ noemden. Omdat dat bewezen foutief is. En ik heb eerst in het rood gewaarschuwd. Al de rest staat er nog. Over ingrepen discussieer ik niet openbaar, dus dit is het laatste wat hier erover staat.
    Telt meer dan een maand als maandenlang?
    25jan
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/25/coronavirus/
    3 maart
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...-een-griep-is/

In beidden komt het woord griep meermaals voor, kan je het hem kwalijk nemen?

De mondmasker historie is ook zo'n farce...
    Wanneer je ze meermaals afdoet als "ze helpen niet op de straat" In de titel van het artikel en er meermaals vergeet bij te melden dat ze in supermarkten kunnen helpen moet er niet raar van opgekeken worden dat mensen ze nu niet dragen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShApeBE Bekijk bericht
    25jan
    3 maart

Wanneer je ze meermaals afdoet als "ze helpen niet op de straat" In de titel van het artikel en er meermaals vergeet bij te melden dat ze in supermarkten kunnen helpen moet er niet raar van opgekeken worden dat mensen ze nu niet dragen.
    Het woord griep komt meermaals voor. Nergens zegt een expert dat het "maar een griepje" is, of "niet meer dan een griepje". Dat is foutieve framing.
    De reden waarom ik hier hard op ingrijp, is omdat dit al herhaaldelijk is aangehaald door oa tolya in vorige threads, en er herhaaldelijk is ontkracht dat experts dat zouden gezegd hebben, laat staan hebben volgehouden. Dan is het niet eerlijk dat argument een maandje later te herhalen en iedereen weer hetzelfde te laten ontkrachten om dan weer een maandje te wachten. Vandaar dat ik zei: Ofwel kom je met bewijzen (die er niet zijn, want het is nooit gezegd), ofwel stopt dat valse argument nu.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wat me ook opviel was dat die experts veel meer schrik hebben van griep dan wij allemaal. Dus zelfs als ze het een keer vergeleken hebben wilt dat nu niet meteen zeggen dat ze het weglachtten...
    PSN: Shaddix-be

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    En in Zuid-Korea zijn de maatregelen opnieuw verstrengd. Zoals aangegeven zal het hier waarschijnlijk ook nog wel een tijdje gaan van aanhalen en lossen. Van laten vieren en weer verstrengen.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...veblog-29-mei/

Een nieuwe opflakkering van het virus in Zuid-Korea?
    Zuid-Korea wordt gezien als een voorbeeldland als het gaat over de aanpak van het virus, maar toch worden er in het land opnieuw strengere maatregelen genomen.

"Er zijn 58 nieuwe besmettingen, gisteren waren dat er 79. Dat valt nog wel mee als je de situatie met Europa vergelijkt. Maar voor Zuid-Korea is dat erg veel, voor het eerst in twee maanden zijn er meer dan 50 besmettingen", vertelt correspondent Jeroen Visser. "En dan gaan alle alarmbellen af."

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    25jan
    3 maart

Gaan we terug beginnen met die circlejerk? Als je het uit de context trekt heb je inderdaad gelijk. Maar gelieve het ganse plaatje te bekijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik had ook ergens gelezen (ik denk VRT NWS maar vind het artikel niet direct terug) dat de meesten thuis of op het werk besmet werden...

Trouwens, ik herinner me ook vaag dat Maggie De Block het op het journal vergeleek met een griepje (ben aan het zoeken of ik het terug vind). Kan ook slecht geheugen zijn.

EDIT: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...g-coronavirus/
    Minister De Block: "Geen disproportionele maatregelen nemen"
    We moeten momenteel geen disproportionele maatregelen nemen. Dat zegt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) na het kernkabinet. Ze verwijst onder meer naar Sint-Lambrechts-Woluwe, waar inwoners die in een risicogebied zijn geweest niet meer op openbare plekken mogen komen. "Dit lijkt me meer op politiek activisme, schieten met een kanon op een mug."

"Dit coronavirus is een griepvirus, we moeten het noemen zoals het is", zegt ze. "Het is een nieuw virus, maar we moeten geen disproportionele maatregelen nemen. We hebben een goed wetenschappelijk comité dat alles in de wereld opvolgt. Laat ons de emotie loskoppelen van de wetenschap. Er zullen meer patiënten komen, maar we kunnen dat aan."
    Is dat een typfout?
    Laatst gewijzigd door JorisBlack; 29 mei 2020 om 09:53

hell-side-boy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Het woord griep komt meermaals voor. Nergens zegt een expert dat het "maar een griepje" is, of "niet meer dan een griepje". Dat is foutieve framing.
    De reden waarom ik hier hard op ingrijp, is omdat dit al herhaaldelijk is aangehaald door oa tolya in vorige threads, en er herhaaldelijk is ontkracht dat experts dat zouden gezegd hebben, laat staan hebben volgehouden. Dan is het niet eerlijk dat argument een maandje later te herhalen en iedereen weer hetzelfde te laten ontkrachten om dan weer een maandje te wachten. Vandaar dat ik zei: Ofwel kom je met bewijzen (die er niet zijn, want het is nooit gezegd), ofwel stopt dat valse argument nu.
    Is mss niet omschreven als een "griepje" maar het wel afgedaan als een gewone zware griep door die zogenaamde mediageile Van Ranst.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...en-we-geleerd/

Edit Crew: Ad hominem verwijderd
    Laatst gewijzigd door Loser; 29 mei 2020 om 09:53
    PSN: den_Bodart

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hell-side-boy Bekijk bericht
    Is mss niet omschreven als een "griepje" maar het wel afgedaan als een gewone zware griep door die zogenaamde mediageile Van Ranst.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...en-we-geleerd/
    Oké, blijkbaar is het moeilijk om niet alles steeds te herhalen. Ook dit linkje is toen gepasseerd, ik heb namelijk zelf gepost. Om aan te tonen dat hij niet heeft beweerd dat het "maar een griepje" was. Wat je zelf ook zegt. Daar ging het namelijk om, dat Van Ranst (of "de experts") het niet wegzette als "maar een griepje". Van Ranst somt de gelijkenissen en de verschillen op tussen het coronavirus en het griepvirus. Schrijf je dat, dan is er geen probleem. Schrijf je "de experts zeiden allemaal maandenlang dat het een griepje was", en dan nog wel herhaaldelijk ook al wordt het tegendeel bewezen: wel een probleem. Kan het dan nu over iets gaan dat niet al talloze keren weerlegd is?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier nog eentje dan: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...moeten-14-dag/

"Deze griep door het coronavirus is besmettelijker, maar het is niet zo dodelijk als een gewone griep", aldus De Block. Een gewoon griepvirus maakt jaarlijks inderdaad meer dodelijke slachtoffers. "Het treft wel dezelfde mensen als een gewone griep: oudere mensen en mensen die een onderliggende ziekte hebben", zegt De Block nog.
    artikel van 30 januari, dus wel zeer vroeg nog

(het artikel in mijn vorige post is van 1 maart)
    Laatst gewijzigd door JorisBlack; 29 mei 2020 om 10:04

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Ik vond het trouwens best knap van die spoedarts van SNA Middelheim dat die voluit voor zijn eigen mening uitkwam. Vrienden maakt ge daar niet mee denk ik...

Van Ranst begint meer en meer als politieker te praten trouwens...
    Meer en meer? Als sinds het begin praat die de politiek mooi na. Van Ranst trekt gegarandeerd de paraplu open voor De Block en co. En het wordt precies elke dag/week erger.
    In't begin kon ik nog mee in z'n discours, maar de laatste weken zitten er zo'n tegenstrijdigheden en hiaten in, dat hij gewoon een politieker is.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Meer en meer? Als sinds het begin praat die de politiek mooi na. Van Ranst trekt gegarandeerd de paraplu open voor De Block en co. En het wordt precies elke dag/week erger.
    In't begin kon ik nog mee in z'n discours, maar de laatste weken zitten er zo'n tegenstrijdigheden en hiaten in, dat hij gewoon een politieker is.
    Ik denk dat Van Ranst gewoon heel goed beseft dat dit geen moment is om verdeeldheid te zaaien. Dat heeft hij in het begin wel even gedaan door subtiel zijn onenigheid met de gekozen maatregelen te tonen.
    Als dit alles voorbij is zal hij wel vrijer gaan spreken, het is niet echt een man die de traditionele politiek hiervoor echt spaarde van commentaar.
    PSN: Shaddix-be

Regels voor berichten