Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die regel is niet ingewikkeld. 4 is 4 . 5 is groter dan 4. Niet OK. 3 is minder dan 4. OK

Het probleem is gewoon dat er hier veel te veel randdebielen rondlopen die alleen aan zichzelf denken

Een regel opvolgen of niet gaat niet over het feit of dat kan gecontroleerd worden. Dat is gewoon een regel en je dient die te volgen. Is dat nu zo moeilijjk?
    Die regel van 4 slaat gewoon op niets. Ze hebben totaal geen idee hoe ze het moeten aanpakken, waarom gehoorzamen en regeltjes volgen als degene die de regels opstellen zelf totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn? Virologen dragen zelf geen mondmasker in de winkel, maar willen wel dat iedereen dit draagt? Politiekers houden zichzelf niet aan de regel van 4, waarom moet je dit zelf wel doen? Het is logisch dat niemand 100% gehoorzaamt als degene die dit opzetten het zelf niet doen. Het covid beleid is niet meer serieus te nemen.
    The road to success is always under construction.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Die regel van 4 slaat gewoon op niets. Ze hebben totaal geen idee hoe ze het moeten aanpakken, waarom gehoorzamen en regeltjes volgen als degene die de regels opstellen zelf totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn? Virologen dragen zelf geen mondmasker in de winkel, maar willen wel dat iedereen dit draagt? Politiekers houden zichzelf niet aan de regel van 4, waarom moet je dit zelf wel doen? Het is logisch dat niemand 100% gehoorzaamt als degene die dit opzetten het zelf niet doen. Het covid beleid is niet meer serieus te nemen.
    We doen dit nog altijd om geen hopen nieuwe besmettingen te krijgen. Of er hier en daar een arrogant geval of simpele ziel de maatregelen niet volgt kan mij worst wezen, ik spiegel mijzelf niet aan mensen met een IQ lager dan hun schoenmaat. Altijd die race to the bottom op de speelplaats.

Mondmaskers dienen om anderen te beschermen, en daar is altijd wel wat controverse rond geweest. Rond allemaal samen afspreken is geen controverse: dat is een slecht idee. Dat experten het zelf niet 100% weten is omdat het over een pandemie gaat zoals we nog nooit hebben meegemaakt. Als iemand wel 100% zeker is over hoe dit allemaal gaat lopen lijkt mij dat het eerste bewijs te zijn dat die persoon onzin verkoopt.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Die regel is niet ingewikkeld. 4 is 4 . 5 is groter dan 4. Niet OK. 3 is minder dan 4. OK

Het probleem is gewoon dat er hier veel te veel randdebielen rondlopen die alleen aan zichzelf denken

Een regel opvolgen of niet gaat niet over het feit of dat kan gecontroleerd worden. Dat is gewoon een regel en je dient die te volgen. Is dat nu zo moeilijjk?
    De regel was ingewikkeld genoeg dat men er een paar dagen lang duiding bij moest geven op alle media.
    En dan kwamen alle experten ook nog eens zeggen dat dat getal 4 eigenlijk niet zo belangrijk was (maar de andere regels rond afstand houden enz. wel) --> https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/07/regel-van-vier/

Met dat van die randdebielen ben ik het wel eens met je

En tja, "een regel en je dient die te volgen"... mensen zijn geen robotten die zeggen x<=4 true x>4 false. Zeker bij deze regel komen er veel emoties kijken. Dat is niet hetzelfde als bv. achter het stuur bellen he, het gaat hier over "ik wil mijn familie na 2 maanden nog eens zien".

(voor de duidelijkheid: ik hou me persoonlijk voorlopig keurig aan de regels. Ik ben ook liever nog 3-4 weken voorzichtig momenteel)

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Enkele van de mensen die die regels hebben bedacht: "Erika Vlieghe, Diensthoofd Infectieziekten van het UZ Antwerpen, viroloog Marc Van Ranst, de gouverneur van de Nationale Bank Pierre Wunsch, juriste Inge Bernaerts, professor economie Mathias Dewatripont, hoofdonderzoeker Marius Gilbert van het Nationaal Fonds voor Wetenschappelijk onderzoek, biostatisticus Niel Hens."

- Zij zeggen: Eigenlijk wilden we liever niemand toelaten, maar om aan de noden van de mensen tegemoet te komen, hebben we bekeken wat mogelijk is volgens onze modellen. Daaruit blijkt dat een nieuwe bubbel maken met maximum 4 mensen erin nog nét te dragen zou kunnen zijn.
    - Balsaus van 9lives zegt dat de regel van 4 op niets slaat. Op basis van...

Goh, moeilijk om te weten hoe het nu precies zit, zo onduidelijk!
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik denk dat jij een topjournalist zou kunnen zijn bij HLN. Statistieken compleet verkeerd interpreteren, sensatiewoorden gebruiken à volonté, nooit je ongelijk toegeven, ...
    We zitten ochot 2 maanden in dit systeem, er komen steeds meer versoepelingen aan en jij begint dit het nieuwe normaal te noemen. Wat vandaag de norm is, kan over 2 weken al weer helemaal anders zijn.
    Allez vooruit.. merci ;-). Ik heb hier trouwens nooit gezegd of ontkend dat de statistieken op langere termijn niet dalende zijn.. denk dat je beter moet lezen. Ik gaf mijn mening over de huidige cijfers van de laatste dagen die mij geen ongelijk geven. Dit wordt trouwens bevestigd door de experten in het nieuws --> Van Ranst (kan u de link ook geven indien nodig)... Dat is iets helemaal anders dan zogezegd statistieken verkeerd interpreteren. Daar doe ik niet aan mee. De statistieken zeggen dat we op langere termijn qua besmettingen nog steeds in een dalende fase zitten inderdaad als je rekent vanaf einde april.. Echter de laatste dagen/week blijven die cijfers schommelen tussen de 250 - 300 besmettingen per dag.

Ik geef gewoonweg ongezouten mijn mening.. sensatiewoorden??

Je zegt het zelf.. wat nu de norm is KAN binnen twee weken of paar maanden weer anders zijn.. dat klopt idd maar weten we nu niet, dat zijn pure hypothesen.. dus voorlopig is dit idd de nieuwe normaal in mijn ogen. Uw goed recht om dat anders te zien uiteraard.. ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Allez vooruit.. merci ;-). Ik heb hier trouwens nooit gezegd of ontkend dat de statistieken op langere termijn niet dalende zijn.. denk dat je beter moet lezen. Ik gaf mijn mening over de huidige cijfers van de laatste dagen die mij geen ongelijk geven. Dit wordt trouwens bevestigd door de experten in het nieuws --> Van Ranst (kan u de link ook geven indien nodig)... Dat is iets helemaal anders dan zogezegd statistieken verkeerd interpreteren. Daar doe ik niet aan mee. De statistieken zeggen dat we op langere termijn qua besmettingen nog steeds in een dalende fase zitten inderdaad als je rekent vanaf einde april.. Echter de laatste dagen/week blijven die cijfers schommelen tussen de 250 - 300 besmettingen per dag.

Ik geef gewoonweg ongezouten mijn mening.. sensatiewoorden??

Je zegt het zelf.. wat nu de norm is KAN binnen twee weken of paar maanden weer anders zijn.. dat klopt idd maar weten we nu niet, dat zijn pure hypothesen.. dus voorlopig is dit idd de nieuwe normaal in mijn ogen. Uw goed recht om dat anders te zien uiteraard.. ;-)
    En ik zeg dus: Dat vetgedrukte deed je de vorige keer ook. Conclusies trekken op basis van cijfers van een paar dagen. En toen is je duidelijk gewezen op waarom het fout was, de links staan in mijn post.
    Toen heb je zelfs gezegd: Als ik over 2 weken fout blijk te zitten, geef ik dat gerust toe. Op 29/04. We wachten nog steeds.

In plaats van dat toe te geven, maak je nu opnieuw een veralgemenende uitspraak over cijfers op basis van een véél te klein en onvergelijkbaar stukje van de data. Totaal onwetenschappelijk en populistisch. En vooral: de tweede keer op een maand tijd.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    56 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Allez vooruit.. merci ;-). Ik heb hier trouwens nooit gezegd of ontkend dat de statistieken op langere termijn niet dalende zijn.. denk dat je beter moet lezen.
    Kimme1975 ongeveer een maand geleden:

"Je vergeet er wel bij te vermelden dat de besmettingen terug fors stegen gemiddeld gezien na uw dalingen.. na 19/04 !"
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    En ik zeg dus: Dat vetgedrukte deed je de vorige keer ook. Conclusies trekken op basis van cijfers van een paar dagen. En toen is je duidelijk gewezen op waarom het fout was, de links staan in mijn post.
    .
    Dan zal ik in het vervolg 2 tot 4 weken wachten vooraleer nog te "mogen" spreken over bepaalde cijfers..

Dus de cijfers zijn qua besmettingen statistisch gezien idd dalende afgaande op de voorbije 3 weken. Wellicht hebben de al gedane versoepelingen geen effect op de huidige besmettingsgraad.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    over een nieuw normaal kan je toch maar spreken als iets zich over lange tijd uitspant en men zich in een stabiele situatie bevindt?

---------------------
    dus 9 9 9 9 8 8 7 7 8 7 6 6 5 4 4 4 en dan besluit je aan de hand van de 4 4 4 dat het gestabiliseerd is. Dan interpreteer je statistieken inderdaad op een verkeerde manier. Als het 9 8 7 6 5 4 3 3 3 3 3 3 3 zou zijn, zou ik u gelijk geven, maar in dit geval fluctueren de aantallen sowieso, soms lichtjes omhoog, soms enkele dagen hetzelfde, maar de trend is toch dalend.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Zullen alleszins zien hoe de hospitalisaties zich verder zetten. Want het cijfers ivm de testen is natuurlijk moeilijk in te schatten als er meer of minder getest wordt kan dat een verkeerd beeld geven.

Incubatie is 7-14 dagen? Maar hoelang eer ze gemiddeld naar het ziekenhuis nodig gaan?
    Vanaf dan kunnen we zien welk effect die versoepeling heeft.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Zullen alleszins zien hoe de hospitalisaties zich verder zetten. Want het cijfers ivm de testen is natuurlijk moeilijk in te schatten als er meer of minder getest wordt kan dat een verkeerd beeld geven.

Incubatie is 7-14 dagen? Maar hoelang eer ze gemiddeld naar het ziekenhuis nodig gaan?
    Vanaf dan kunnen we zien welk effect die versoepeling heeft.
    Van Ranst zei paar dagen geleden dat gemiddeld gezien mensen na 11 dagen na besmetting in ziekenhuis belanden.
    Dus gemiddeld gezien komen de eerste symptomen na 5 dagen dan nog paar dagen later kan ziekenhuisopname nodig zijn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    wat ik mij al vaak heb afgevraagd, is of al die maatregelen weldegelijk nog effect hebben op dit moment... Je ziet nu een duidelijke versoepeling van de maatregelen EN een massa mensen die het gewoon hebben opgegeven (zie dendermonde...) Maar toch krijg je geen stijging in de gevallen, integendeel, je ziet een verdere daling.
    Zou het niet eerder zo zijn dat we definitief gezakt zijn naar een lage besmettingsgraad omdat "de zwakken er eerst van tussen moesten" met andere woorden, de mensen die gevoelig zijn aan Coronavirus hebben het allemaal in de eerste fase gekregen en last van gehad, al dan niet met ziekenhuisopname en dan sterfte of genezing tot gevolg. Maar nu hebben deze "zwakken" het voor een groot deel wel allemaal gehad en zijn ofwel dood ofwel imuun. Wat nu overblijft zijn mensen die het nog niet gehad hebben, dus ook niet imuun zijn, maar tegelijk ook niet gevoelig zijn aan het virus en het dus ook maar heel moeilijk oppikken. Je zal nog steeds gevallen krijgen omdat er altijd nieuwe mensen toetreden tot de groep van de zwakken, maar zal nooit meer zo heftig zijn als in het begin, gezien het een splinternieuw virus was en dus nog iedereen die een zwakte had voor dit virus moest "geraakt" worden.

Dit zou (hopelijk) ook betekenen dat er geen 2e golf, of toch maar een zeer beperkte, zal komen

Het is allemaal nogal "basic" uitgelegd maar er zit wel een bepaalde logica achter vind ik, zijn er ook wetenschappelijke pistes die op zo een model zitten?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    wat ik mij al vaak heb afgevraagd, is of al die maatregelen weldegelijk nog effect hebben op dit moment... Je ziet nu een duidelijke versoepeling van de maatregelen EN een massa mensen die het gewoon hebben opgegeven (zie dendermonde...) Maar toch krijg je geen stijging in de gevallen, integendeel, je ziet een verdere daling.
    Zou het niet eerder zo zijn dat we definitief gezakt zijn naar een lage besmettingsgraad omdat "de zwakken er eerst van tussen moesten" met andere woorden, de mensen die gevoelig zijn aan Coronavirus hebben het allemaal in de eerste fase gekregen en last van gehad, al dan niet met ziekenhuisopname en dan sterfte of genezing tot gevolg. Maar nu hebben deze "zwakken" het voor een groot deel wel allemaal gehad en zijn ofwel dood ofwel imuun. Wat nu overblijft zijn mensen die het nog niet gehad hebben, dus ook niet imuun zijn, maar tegelijk ook niet gevoelig zijn aan het virus en het dus ook maar heel moeilijk oppikken. Je zal nog steeds gevallen krijgen omdat er altijd nieuwe mensen toetreden tot de groep van de zwakken, maar zal nooit meer zo heftig zijn als in het begin, gezien het een splinternieuw virus was en dus nog iedereen die een zwakte had voor dit virus moest "geraakt" worden.

Dit zou (hopelijk) ook betekenen dat er geen 2e golf, of toch maar een zeer beperkte, zal komen

Het is allemaal nogal "basic" uitgelegd maar er zit wel een bepaalde logica achter vind ik, zijn er ook wetenschappelijke pistes die op zo een model zitten?
    Gelukkig zijn er voldoende maatregelen zodat de plooiers geen tientallen anderen aansteken die zich wel aan de regels houden, zoals verbod op buitenlandse vakanties, café's, sportwedstrijden / sportclubs, concerten / clubfeestjes / festivals, enzovoort. Daarnaast zitten we nog steeds met de maatregelen bij het winkelen (ontsmetten, minder personen per m2, winkelpersoneel met mondmaskers & schermen ...) en op het openbaar vervoer, en veel mensen die meer aan thuiswerk doen dan anders.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht

Het effect van Dendermonde zullen we binnen 2 weken zien

Vraag is ook nog steeds hoe groot de kans is dat je besmet wordt in open lucht. Daar komt precies meer en meer twijfel rond:
    https://www.nporadio1.nl/binnenland/...lucht-zeldzaam

Het feit dat we nu niet meer samenkomen in café's, restaurants, concertzalen, theaterzalen, ... denk dat we daar de grootste oorzaak moeten zoeken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Sowieso zijn er mensen die zich wel aan de huidige regels houden, maar naast de mensen die het zogezegd hebben opgegeven is er nog altijd een heel pak verminderd risico tegenover wanneer er geen maatregelen zouden zijn zoals buitenlandse vakanties, café's, sportwedstrijden / sportclubs, concerten / clubfeestjes / festivals, enzovoort. Daarnaast zitten we nog steeds met de maatregelen bij het winkelen (ontsmetten, minder personen per m2, winkelpersoneel met mondmaskers & schermen ...) en op het openbaar vervoer, en veel mensen die meer aan thuiswerk doen dan anders.

MAW: gelukkig zijn er voldoende maatregelen zodat de plooiers er niet voor zorgen dat onze gezondheidszorg de handdoek in de ring moet gooien.
    dat begrijp ik, en ik volg de maatregelen eigenlijk ook vrij strict op zelf... Maar dat is eigenlijk naast de kwestie van het punt dat ik probeerde te maken

Regels voor berichten