iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - werkgevers rekenen nu ook op dat Corona-ouderschapsverlof en hebben bvb al ander volk aanvaard (interim/tijdelijke contracten) of verlof voor anderen uitgesteld .
    Werkgevers zijn geen fan van Corona-ouderschapsverlof, en het resterende werk wordt niet opgevangen door interimmers, maar wel door de nog resterende werknemers die niet gebruik maken van dit stelsel.

Laat het wel toevallig zijn dat ik hoor dat het vooral de minder gemotiveerde werknemers zijn die er beroep op doen en het zien als extra verlof.
    Dat hun collega’s verzuipen en dat deze hun verloven gehypothekeerd zien, kan hen niks schelen.
    Collegialiteit nihil en werklust nihil.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Het afschaffen daarvan is geen slim idee, omwille van verschillende redenen:
    - als werknemers en werkgevers ermee akkoord zijn dat het niet meer nodig is, kan men dit perfect annuleren.
    - het is niet omdat alle kleuters terug naar school mogen, dat ze ook voltijds terug naar school gaan mogen in alle scholen. De bubbel met andere kinderen (lager) moet nog altijd te respecteren zijn.
    - werkgevers rekenen nu ook op dat Corona-ouderschapsverlof en hebben bvb al ander volk aanvaard (interim/tijdelijke contracten) of verlof voor anderen uitgesteld.
    - juridisch kan je een toegestaan recht gewoon niet zomaar annuleren.
    Tja, dat mijn visie en de jouwe over "verworven" rechten uiteenloopt wisten we al natuurlijk.
    Wanneer je ziet dat dit corona-ouderschapsverlof echter ingezet gaat worden door mensen die dit niet nodig hebben, dat ze het gewone recht op ouderschapsverlof er niet eens mee uitputten én er nog een extra premie bovenop krijgen dan vind ik dat toch allesbehalve een prioritaire uitgave en geld dat beter besteed kan worden.
    Als men nu gewoon had aangemoedigd om het gewone ouderschapsverlof sneller en flexibeler aan te spreken was dit tenminste geen extra uitgave geweest.

Ik heb overigens ook al 2 dagen echt verlof opgenomen terwijl ik thuiswerken had. Eén dag omdat ik het nodig had omwille van banale persoonlijke redenen, één dag omdat ik die dag omwille van praktische redenen (verbouwingswerken bij de bovenburen) het niet zie zitten om thuis te werken. Krijg ik ook een premie op z'n minst voor die tweede dag? Want ik kan én niet naar kantoor én niet rustig thuiswerken ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    53 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Werkgevers zijn geen fan van Corona-ouderschapsverlof, en het resterende werk wordt niet opgevangen door interimmers, maar wel door de nog resterende werknemers die niet gebruik maken van dit stelsel.

Laat het wel toevallig zijn dat ik hoor dat het vooral de minder gemotiveerde werknemers zijn die er beroep op doen en het zien als extra verlof.
    Dat hun collega’s verzuipen en dat deze hun verloven gehypothekeerd zien, kan hen niks schelen.
    Collegialiteit nihil en werklust nihil.
    Mijn werkgever allesinds wel... . Trouwens ik zie niet in wat uw probleem eigenlijk is. Dat vervangt toch (tijdelijk) het normale ouderschapsverlof, dus die collega ging dat toch sowieso opnemen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ling~a98b3839/

De tandartskoepels zijn niet te spreken over de door minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) ingestelde maatregel die het doorrekenen van extra kosten aan hun patiënten verbiedt. Door de coronacrisis zagen tandartsen zich verplicht essentieel beschermingsmateriaal aan te kopen, waarbij de kosten op de patiënten verhaald werden. “Coronasupplementen”, oordeelde De Block. De tandartskoepels reageren boos in een open brief: “Naast het gebrek aan respect wordt ons ook nog geldbejag verweten. Niets is minder waar.” Het beschermingsmateriaal moesten ze aan “woekerprijzen” aankopen en tegelijkertijd is er door de uitgebreide hygiënemaatregelen veel meer tijd nodig per patiënt. De vijf erkende tandartsverenigingen vragen per patiënt 20 euro compensatie, volledig ten laste van het RIZIV.
    zum Kotzen.

Dat is dan zelf dokter (geweest).

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    56 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Werkgevers hebben het stelsel méé goedgekeurd, omdat ze er ook nood aan zagen. Bekijk het niet door je gekleurde bril, het was een unaniem advies van de groep van 10.
    Vooral omdat werkgevers het vrij kunnen weigeren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart
    ik betwijfel je dat je veel hoort daarover. Eerder dat je veel verzint.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Tja, dat mijn visie en de jouwe over "verworven" rechten uiteenloopt wisten we al natuurlijk.
    dat de rechtspraak mijn visie volgt ook .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoC
    Wanneer je ziet dat dit corona-ouderschapsverlof echter ingezet gaat worden door mensen die dit niet nodig hebben, dat ze het gewone recht op ouderschapsverlof er niet eens mee uitputten én er nog een extra premie bovenop krijgen dan vind ik dat toch allesbehalve een prioritaire uitgave en geld dat beter besteed kan worden.
    daar kan je over discussieren, maar dat het GROTENDEELS gebruikt wordt door mensen die het wél nodig hebben, lijkt me weinig twijfelachtig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoC
    Als men nu gewoon had aangemoedigd om het gewone ouderschapsverlof sneller en flexibeler aan te spreken was dit tenminste geen extra uitgave geweest.

Ik heb overigens ook al 2 dagen echt verlof opgenomen terwijl ik thuiswerken had. Eén dag omdat ik het nodig had omwille van banale persoonlijke redenen, één dag omdat ik die dag omwille van praktische redenen (verbouwingswerken bij de bovenburen) het niet zie zitten om thuis te werken. Krijg ik ook een premie op z'n minst voor die tweede dag? Want ik kan én niet naar kantoor én niet rustig thuiswerken ...
    een banale persoonlijke reden is niet te vergelijken met opvang voor kinderen die niet naar school kunnen gaan.

Die 2e dag had je geen verlof moeten nemen, je had immers gewoon naar je werk kunnen gaan. Er was geen reden dat je niet naar kantoor kon gaan.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Corona ouderschapsverlof is gelanceerd toen er nog geen perspectieven waren over de heropening van de scholen. Ik heb de chanse gehad dat mijn vrouw niet haar beroep mag uitoefenen (B&B Spanje)en thuis was en voor onze dochter kon zorgen.

Mijn buurman is beroepsbrandweerman en z’n vrouw hoofdinspecteur bij Politie. Voor die mensen is Corona ouderschapsverlof een mooi extraatje. Wij hebben gedurende de eerste weken van de crisis genoeg op hun tweeling gepast. Je kan dan zeggen er is opvang op school, dat klopt maar als ze daar quasi ganse dag alleen op school vertoeven .. Want de eerste weken waren er amper of geen kinderen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Als ik onze kleuter terug tussen de 25 andere kleuters mag zetten begin juni, dan mag die bs regel van maar 4 personen te zien toch ook afgeschaft worden zeker?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Als ik onze kleuter terug tussen de 25 andere kleuters mag zetten begin juni, dan mag die bs regel van maar 4 personen te zien toch ook afgeschaft worden zeker?
    Verkeerde conclusie.

1) Die 25 andere kleuters zijn allemaal gekend (namen, adressen) en dus heel gemakkelijk op te sporen bij besmetting. Uw contactenkring daarentegen is dat niet.
    2) Kinderen zijn onderling en naar volwassenen toe amper besmettelijk. Het risicoprofiel van die groepen is dus gewoon een stuk kleiner.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het een heeft niets met het ander te maken aangezien kinderen blijkbaar geen verspreiders zijn van Corona.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is er eigenlijk al iets van richtdatum bekend voor de horeca of nog helemaal niks?
    Het enige dat ik kan terugvinden is 8 juni, maar dat lijkt mij wat aan de snelle kant.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammeken Bekijk bericht
    Is er eigenlijk al iets van richtdatum bekend voor de horeca of nog helemaal niks?
    Het enige dat ik kan terugvinden is 8 juni, maar dat lijkt mij wat aan de snelle kant.
    Helemaal niks. Zelfde met evenementensector
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Verkeerde conclusie.
    2) Kinderen zijn onderling en naar volwassenen toe amper besmettelijk. Het risicoprofiel van die groepen is dus gewoon een stuk kleiner.
    Dat zeggen ze altijd, maar ze handelen er helemaal niet naar:

- School in Mechelen direct dicht na 1 verdacht geval
    - Pak scholen in frankrijk terug dicht
    - Waarom maar 3 leerjaren open als het toch geen kwaad kon?
    - Scholen als eerste dicht in het begin
    - Kinderen mogen niet mee naar de winkel
    - Creches dicht

Moet ik blijven verder gaan?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nieuwe cijfers van vandaag: trend blijft hetzelfde voor wat betreft hospitalisaties : geen daling in Limburg en West-Vlaanderen tov een week ervoor. In alle andere provincies wel dalingen (-20% - 45%).
    De vorige week had West-Vlaanderen bijna dubbel zoveel ziekenhuisopnames als Antwerpen en Oost-Vlaanderen..
    In Vlaanderen lijkt Vlaams-Brabant het verst te staan met het onder controle krijgen van corona : nog 13 ziekenhuisopnames gedurende de laatste week (tov 227 ziekenhuisopnames in een week tijden de piek)

In Wallonië zie je overal flinke dalingen van de opnames, behalve in Namen.

Wel positief nieuws: de daling in besmettingen zet zich in zowat alle provincies vergelijkbaar verder, behalve in Limburg, waar er de laatste 7 dagen geen daling was tov de week voordien en waar de laatste dagen wel echt veel nieuwe besmettingen optraden (van nu maandag tot woensdag kwamen 20% van alle besmettingen in België uit Limburg, ze hebben zelf een dag met 73 besmettingen, dat was van 22/04 geleden voor provincie Limburg)
    Laten we hopen dat de daling zich begin volgende week verder zetten of op zijn minst nog lichtjes verder dalen

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Verkeerde conclusie.

1) Die 25 andere kleuters zijn allemaal gekend (namen, adressen) en dus heel gemakkelijk op te sporen bij besmetting. Uw contactenkring daarentegen is dat niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Het een heeft niets met het ander te maken aangezien kinderen blijkbaar geen verspreiders zijn van Corona.
    Ah ok, maar puni ik vind dat ge nogal veel in feiten praat terwijl dat volgens mij tot nu toe alleen maar assumpties zijn? Of zijt en echte feiten?

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    2 weken verder sinds de versoepeling en geen enorme toename. Dat stemt hoopvol

Regels voor berichten